Kwalificatie EK 2008
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Italië speelt vanavond in Kiev en zal daar toch echt een puntje weg moeten slepen. De opstelling vind ik onbegrijpelijk en mocht het mislopen vanavond, dan zeg ik mijn vertrouwen in Donadoni op. Dat Panucci mag starten is een logisch gevolg van het zwakke optreden van Oddo, maar voor de rest ben ik niet tevreden over het middenveld. Camoranesi heb ik nog nooit een geweldenaar gevonden, maar die krijgt toch ook altijd maar weer de voorkeur. Verder heeft Donadoni DeRossi op de bank neergezet, omdat hij nu start met Pirlo, Ambrosini, Perrotta en Camoranesi. Erg zonde en vooral onnodig ook. Verder zou ik Aquilani nu toch echt eens de kans gunnen, maar ook dat mag weer niet zo zijn. Verder is het nog maar de vraag of je met Di Natale en Iaquinta veel gevaar zal stichten, maar we wachten af. Spannend is het allemaal wel.
Gaat er zo uit zien denk ik dan:
----------Pirlo---------Ambrosini-------
---Camoranesi-Perrotta---Di Natale--
-----------------Iaquinta---------------
Gaat er zo uit zien denk ik dan:
----------Pirlo---------Ambrosini-------
---Camoranesi-Perrotta---Di Natale--
-----------------Iaquinta---------------
- peter
Italië wint met 1-2 in Kiev! Frankrijk verzaakt en verliest thuis van Schotland, waardoor het nu echt spannend wordt in de poule. Frankrijk moet nog naar Kiev en Italië moet nog naar Schotland. Voorlopig staat Schotland bovenaan met 21 punten gevolgd door Italië met 20 en Frankrijk met 19.
Wat zou het toch prachtig zijn als die Fransen thuis blijven.

Het zou helemaal mooi zijn als zowel Italië als Frankrijk thuis moeten blijven.Peter schreef:Italië wint met 1-2 in Kiev! Frankrijk verzaakt en verliest thuis van Schotland, waardoor het nu echt spannend wordt in de poule. Frankrijk moet nog naar Kiev en Italië moet nog naar Schotland. Voorlopig staat Schotland bovenaan met 21 punten gevolgd door Italië met 20 en Frankrijk met 19.
Hoeladans schreef:
Kazachstan-Belgie is overigens 2-2 geworden
www.sportwereld.beAlleen Defour en Mirallas kunnen overtuigen
Stijn Stijnen
6 Ging gepast plat bij een gekruist schot van Skorykh en een ingeschoten bal van Ostapenko. Maakte zich een paar keer boos op zijn verdedigers omdat ze niet kordaat genoeg ingrepen. Was kansloos op de penalty.
Carl Hoefkens
6 Veel nadrukkelijker aanwezig dan tegen Servië. Dit keer niet de zwakke schakel in het elftal. Veel aanvallen vertrokken van op zijn flank. Verbeet een pijnlijke schouder en voetbalde (tevergeefs) met een leeuwenhart.
Timmy Simons
5 Sober als altijd. Was de jonge ploegmaats voortdurend aan het coachen, al kon ook hij de aanstormende thuisploeg na de rust niet meer tegenhouden. Schreeuwde zich enkele keren behoorlijk hees, een veeg teken voor het onheil dat later zou volgen.
Vincent Kompany
5 Niet dat hij zich veel aan te rekenen had, maar de jonge Belg van Hamburg etaleerde niet de klasse die hij enkele weken geleden in het Boudewijnstadion wel zo gretig demonstreerde. Begon met een paar onzuivere inspeelpassen. Nam met een aardige vrije trap, door doelman Loria als een kroket gelost.
Thomas Vermaelen
4 Speelde niet zijn beste wedstrijd voor de Rode Duivels, en dan drukken we ons nog zacht uit. Werd bij momenten helemaal tureluurs gespeeld. Stapte bij het tegendoelpunt te laat uit, waardoor hij de buitenspelval ophief. Leed behoorlijk wat balverlies, alsof zijn beoordelingsfout hem de hele match achtervolgde.
Steven Defour
8 Liet de assists als een kunstenaar uit zijn penseel vloeien. Bij de 0-1 lepelde hij de bal met een heerlijke stifter op het hoofd van Mirallas. Zijn inleidende actie bij de 0-2 was zo mogelijk nog mooier. Bewaker Irismetov werd er horendol van en had eigenlijk rood moeten krijgen voor zijn aanslag.
Marouane Fellaini
5 Begon sterk. Heeft duidelijk al gewerkt aan zijn kopspel, van origine zijn zwakke punt. Kon in de tweede helft de opkomende Kazachen niet meer tegenhouden, al was de strafschop die de Roemeense ref tegen hem floot voor discussie vatbaar. Won na de rust nog nauwelijks duels.
Karel Geraerts
5 Typische Geraerts-match. Je zag hem niet echt veel, maar op het beslissende moment was hij wel weer op de juiste plek om de bal tot in doel te verlengen. Verzoop na de pauze mee met de rest van het Belgische middenveld.
Bart Goor
5 Werkte veel, maar het bracht niet veel zoden aan de dijk. Het leek alsof de meest ervaren Rode Duivel uiteindelijk nog het meeste last had met de hobbelige staat van het veld.
Moussa Dembélé
5 Hoefde zich dit keer niet te druk te maken over journalisten die te kwistig met superlatieven zouden rondstrooien. Liet zich in het matchbegin een paar keer intelligent terugzakken. Hangend op de linkerflank kon hij veel minder een vuist maken.
Kevin Mirallas
8 Wat een ongelooflijke eerste 25 minuten! De lefgozer van Lille knikte de perfecte assist naar Geraerts, schoot vanuit een scherpe hoek ook nog eens krachtig op de paal en was op de koop toe attent genoeg om de rebound binnen te duwen. Kreeg daarna te weinig bruikbare ballen, maar bleef toch op de loer liggen, tot hij verbazend genoeg vervangen werd.
Jan Vertonghen
5 Kwam na iets meer dan zestig minuten het kreunende middenveld stofferen, maar het spelbeeld wijzigde niet.
Faris Haroun en Mbo Mpenza vielen te laat in om een beoordeling te krijgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Dat gaat niet gebeuren, hoor. Oekraïne is nagenoeg uitgeschakeld. Hopelijk valt in Kiev het doek voor Frankrijk op de laatste speeldag.Harm schreef:Het zou helemaal mooi zijn als zowel Italië als Frankrijk thuis moeten blijven.Peter schreef:Italië wint met 1-2 in Kiev! Frankrijk verzaakt en verliest thuis van Schotland, waardoor het nu echt spannend wordt in de poule. Frankrijk moet nog naar Kiev en Italië moet nog naar Schotland. Voorlopig staat Schotland bovenaan met 21 punten gevolgd door Italië met 20 en Frankrijk met 19.
Dit is echt het meest gênante wat ik een toptrainer ooit heb zien doen. Nu stond Scolari natuurlijk al bekend als een absolute t*ringlijer, maar dit kan echt niet door de beugel. Als de UEFA hier geen voorbeeld van maakt, dan weet ik het ook niet meer. Op het moment dat een trainer, die hier écht boven moet staan en zeker niet de eerste stoot mag uitdelen, moet zo'n man echt een tiental wedstrijden geschorst worden.Jöhnk schreef:Scolari vs. Dragutinovic.
UEFA onderzoekt wangedrag vechtjas Scolari
13/09/2007 15:34
De UEFA is een onderzoek gestart naar de incidenten in de slotfase van de interland tussen Portugal en Servië van woensdagavond. De tuchtcommissie zal vooral het wangedrag van Luiz Felipe Scolari bestuderen.
Vlak na afloop van het
1-1 gelijkspel deelde de Portugese bondscoach Scolari een stomp uit aan Ivica Dragutinovic. Op televisiebeelden is duidelijk waar te nemen dat de Braziliaanse trainer met zijn linkervuist woest uithaalt naar het gezicht van de Servische international.
Scolari verklaarde zijn actie door te stellen dat hij het opnam voor Ricardo Quaresma, die door Dragutinovic zou zijn geslagen. De centrale verdediger hield een rode kaart over aan de tumultueuze slotfase in Lissabon.
'Ik heb alleen zijn haar een beetje geraakt', bagatelliseerde Felipão zijn vuistslag. 'Beelden of niet, volgens mij is er geen enkele reden mij te bestraffen.'
Hoe zelfverzekerd Scolari ook klinkt, ook de Portugese bond is van plan het incident te bespreken. Vrijdag zullen de bondsbestuurders bijeenkomen.
vi.nl
Van Gaal is er een kijkgenot bij. Gadverdamme, wat walg ik van die Scolari, zeg.
Een Schotse maat van me was erbij. Was zo lam dat ie al slaapwandelend z'n hotelkamer was uitgelopen, in de gang had staan pissen en met enkel een t-shirt aan naar de receptie moest met het verzoek om aub z'n kamerdeur te openen. Nice one, Bryan!Thijs schreef:Frankrijk - Schotland 0-1. Werd gespeeld in Parijs maar het leek wel alsof er alleen maar Schotten zaten, fantastisch!

Zelfs Finland kan zich nog kwalificeren, hyvää Suomi!

Hij gaat er trouwens wel snel vandoor nadat hij een slaande beweging richting Drago maakte. Ik denk dat het maar goed was voor hem dat hij niet bleef staan en dat er mensen tussen kwamen.Thomas schreef:Dit is echt het meest gênante wat ik een toptrainer ooit heb zien doen. Nu stond Scolari natuurlijk al bekend als een absolute t*ringlijer, maar dit kan echt niet door de beugel. Als de UEFA hier geen voorbeeld van maakt, dan weet ik het ook niet meer. Op het moment dat een trainer, die hier écht boven moet staan en zeker niet de eerste stoot mag uitdelen, moet zo'n man echt een tiental wedstrijden geschorst worden.Jöhnk schreef:Scolari vs. Dragutinovic.
Voetballers Noord-Ierland onderling slaags om paspoort
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De nederlaag van Noord-Ierland in de EK-kwalificatiereeks tegen IJsland (2-1) kwam blijkbaar hard aan bij de Britten. In het vliegtuig terug deelde Keith Gillespie een aantal rake klappen uit aan zijn ploeggenoot George McCartney. Andere spelers moesten tussenbeide komen om Gillespie tegen te houden.
De ruzie ontstond rond het paspoort van Jonny Evans. Net nadat het vliegtuig was opgestegen vertelde McCartney (West Ham United) hem dat Gillespie deze had verstopt. De middenvelder van Sheffield United, die onder de invloed van alcohol verkeerde, was hier niet van gediend en begon er op los te slaan. Gillespie was met een eigen goal verantwoordelijk voor de nederlaag in IJsland.
De gevolgen van vechtpartij lijken mee te vallen voor McCartney. Gillespie kan echter een flinke boete en een schorsing van de bond verwachten. Het is overigens niet de eerste keer dat de Noord-Ier in opspraak komt. Hij heeft vaker problemen gehad met alcohol en geweld.
telesport.nl
Op dit moment geef ik Duitsland ook het meeste kans, maar het kan komende zomer zomaar weer anders zijn.wimpey schreef:Een Schotse maat van me was erbij. Was zo lam dat ie al slaapwandelend z'n hotelkamer was uitgelopen, in de gang had staan pissen en met enkel een t-shirt aan naar de receptie moest met het verzoek om aub z'n kamerdeur te openen. Nice one, Bryan!Thijs schreef:Frankrijk - Schotland 0-1. Werd gespeeld in Parijs maar het leek wel alsof er alleen maar Schotten zaten, fantastisch!![]()
Zelfs Finland kan zich nog kwalificeren, hyvää Suomi!Rare kwalificatie is dit, ik denk dat Duitsland volgend jaar met 2 vuisten in de neus dat EK gaat winnen.
-
-
- AT Toto winner 15/16
Kijk dit is toch dolkomisch, dat kan ook alleen in België.. Zie je Henk Kessler al die MvB op het matje roept omdat ie de wissel van van Persie niet begreep.Ook de directeur van de voetbalbond begreep de wissel van Mirallas niet
'Ik wil uitleg over die wissel', aldus Jean-Marie Philips, algemeen directeur van de voetbalbond. 'Toen we zagen dat Mirallas eraf werd gehaald voor een middenvelder keken we elkaar op de tribune onbegrijpend aan. Dat Mirallas moe was, kan best zijn. Maar Mbo Mpenza is toch niet alleen goed om de laatste vijf minuten te spelen? Ik ga daar maandag op de technische commissie een vraag over stellen. Ik ga de bondscoach niet aanpakken, wel aanspreken.'

Actie Oostenrijkers: 'EK zonder ons slechte elftal'
20/09/2007 16:06
Oostenrijk kijkt vooruit naar de eindronde van het komende EK dat het land komende zomer met Zwitserland organiseert. Niet alle Oostenrijkers zijn even blij. Een aantal van hen is zelfs een petitie gestart om de nationale ploeg terug te trekken.
Onder het motto Oostenrijk toont ruggengraat is een actie begonnen met als doel de voetbalbond (ÖFB) ervan te overtuigen dat de nationale voetbalploeg niets te zoeken heeft op het EK. De initiatiefnemers proberen via internet (www.rueckgrat.cc) een miljoen handtekeningen te verzamelen om de eigen voetbalbond op andere gedachten te brengen.
Aanleiding voor dit initiatief zijn de slechte prestaties van Oostenrijk De ploeg van bondscoach Josef Hickersberger won in 2007 nog geen enkele interland. Sinds het WK van 2006 won het land slechts drie van de veertien wedstrijden, terwijl er vijf verloren gingen. Zo versloegen de Oostenrijkers Liechtenstein met de grootste moeite (2-1), terwijl ze zich blameerden tegen Malta (1-1).
'Het kan niet worden ontkend: het optreden van de Oostenrijkse ploeg is een belediging voor ons gevoel van esthetiek', is te lezen op de website. 'Volk begnadet für das Schöne: een volk met talent voor schoonheid…, zoals een regel uit ons volkslied luidt, een lied dat onze spelers amper kunnen mompelen, als zij zich met bleek gezicht voorbereiden op weer een gruwelijke ontmoeting met de bal en de tegenstander.'
'Met het ondertekenen van deze petitie dring je er bij de ÖFB op aan dat deze vrijwillig afziet van deelname aan EURO 2008. (…) We willen de wereld laten zien dat we nog steeds schoonheid omarmen. Tegelijkertijd willen we iets doen wat voor sommigen van ons volk net zo vreemd is als de namen van onze aanvallers zijn voor buitenlandse voetbalexperts: waardigheid tonen.'
vi.nl[/quote]
-
- AT Toto winner 15/16