Thomas Vermaelen
Moderator: mods
-
- Ajaciedjuh
-
Yup ik heb het ook een keer gehad. Ik hoorde het gewoon kraken en scheuren.... Gelijk een gigantische bloeduitstorting bij m'n enkel.Ajaciedjuh schreef:Ik ken het gevoel. Ikzelf heb ook 1 week geleden mijn enkelbanden gescheurd. Prognose is inderdaad minimaal 6 weken voordat je die volop kunt belasten, dus die 2 maanden snap ik wel.GangstaRiB schreef:Vermalen is 2 maanden out, volgens Ajax.nl
Ik heb het zelf ook gehad, was er 3 maanden uit en toen nog een aantal maanden licht last met sporten. Het kan dus ook tegenvallen. Maar je ziet ook topsporters in 6 weken terugkeren, het is even afwachten dus. In ieder geval een tegenvaller. Hopen dat Stam snel terug is, anders zitten we veel te krap in de verdedigers.
Blessures Stam en Vermaelen
Amsterdam, 24 sep 2007
Ajax besloot de topper tegen AZ weliswaar met een overwinning (2-3), de club zag zondag wel twee spelers geblesseerd raken. Thomas Vermaelen liep in Alkmaar een gescheurde enkelband (links) op en Jaap Stam blesseerde zijn knie.
Vermaelen is ongeveer twee maanden uit de roulatie. Stam, die een verrekking opliep aan de binnenband van zijn rechterknie, is gedwongen tot ongeveer tot een à twee weken toekijken. Ajax hoopt de verdediger fit te krijgen voor de returnwedstrijd tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober.
AJAX.NL
Amsterdam, 24 sep 2007
Ajax besloot de topper tegen AZ weliswaar met een overwinning (2-3), de club zag zondag wel twee spelers geblesseerd raken. Thomas Vermaelen liep in Alkmaar een gescheurde enkelband (links) op en Jaap Stam blesseerde zijn knie.
Vermaelen is ongeveer twee maanden uit de roulatie. Stam, die een verrekking opliep aan de binnenband van zijn rechterknie, is gedwongen tot ongeveer tot een à twee weken toekijken. Ajax hoopt de verdediger fit te krijgen voor de returnwedstrijd tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober.
AJAX.NL
TelegraafVermaelen kan blijven
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax heeft de besprekingen geopend met centrale verdediger Thomas Vermaelen om zijn huidige contract tot medio 2010 open te breken en te verlengen tot 2012. De Belgische international heeft wel oren naar verlenging.
Intussen focust hij zich op zijn revalidatie na een enkeloperatie. Vorige week liep hij die op tegen AZ. Het plan was dat Vermaelen tegelijkertijd zou worden geopereerd aan zijn schouder, maar daar is van afgezien, omdat hij vanwege zijn enkel een tijd met krukken moet lopen. De 'losse' schouder zal nu met krachttraining op zijn plaats moeten blijven.
Geen flauw idee. Ik heb Groningen niet zien spelen. Ik neem aan dat jij hem goed vond spelen als je nu na maanden terug komt op mijn post? Al die tussenliggende wedstrijden vond je hem niet goed spelen? Heb je ook op El Ahmadi bij Twente gelet? Ik weet iig wel dat ik Kivuvu niet al te best vond tegen Ajax. Net zoals Pryor momenteel niet echt de pannen van het dak speelt bij Vitesse. 

Ik kijk naar de potentie van de speler. Maar goed, jij bent natuurlijk zo'n mannetje die vorig seizoen Maarten Stekelenburg ook al afschreef.Jabu schreef:Geen flauw idee. Ik heb Groningen niet zien spelen. Ik neem aan dat jij hem goed vond spelen als je nu na maanden terug komt op mijn post? Al die tussenliggende wedstrijden vond je hem niet goed spelen? Heb je ook op El Ahmadi bij Twente gelet? Ik weet iig wel dat ik Kivuvu niet al te best vond tegen Ajax. Net zoals Pryor momenteel niet echt de pannen van het dak speelt bij Vitesse.

Maar uiteindelijk zullen we zien hoe goed jongens als Pryor, El Ahmadi, Kivuvu, Sankoh, Suarez etc zijn geworden. Of hoe slecht.
Laat ik voorop stellen dat die jongens stuk voor stuk al hebben laten zien dat ze prima kunnen voetballen. Het moment dat ze constant worden? Ik zou zeggen, kijk naar Sneijder, v/d Vaart, Zlatan, v Persie, Ronaldinho, Eto'o. Hoelang hebben zij er over gedaan voordat ze constant presteerden?Jabu schreef:En wanneer gaan we dat zien?
Ik heb gisterenmiddag geen FCG gezien, maar jij wel als ik je moet geloven. Daarnaast moet jij als voetbalkenner (Jabu schreef:Om te kunnen beoordelen of iemand constant speelt, moet je hem natuurlijk regelmatig beoordelen. Hoe vond je Sankoh vandaag?

Jarige Vermaelen verlost van krukken
Amsterdam, 14 nov 2007
Thomas Vermaelen kan zich weer voortbewegen zonder krukken. De Belg, die vandaag zijn 22ste verjaardag viert, is dinsdag operatief verlost van een schroef bij zijn enkel.
,,Het was maar een kleine ingreep”, zegt Vermaelen over het verwijderen van de schroef. ,,Maar het is echt een verlossing. Ik kan weer lopen en autorijden en ben meteen zo goed als verlost van mijn krukken. Dat dit precies samen valt met mijn verjaardag, is helemaal prettig natuurlijk.”
Vermaelen scheurde eind september in de uitwedstrijd tegen AZ een band van zijn linkerenkel. Bij de Belg werd meteen een schroef van ongeveer zeven centimeter geplaatst die zijn scheenbeen en zijn kuitbeen bij elkaar hield, waardoor de gescheurde band kon herstellen. Zeven weken lang mocht hij het gewricht niet belasten. ,,Ik heb mezelf de afgelopen weken wel in conditie gehouden door onder andere veel te fietsen en te aquajoggen”, zegt Vermaelen. ,,Dat is echt nodig, want anders verlies je anders veel te veel spierkracht.”
De Belgische international weet nog niet wanneer hij weer inzetbaar is bij Ajax 1. ,,Het is nu zaak dat mijn enkel snel soepel en sterk wordt. Daarna moet ik ook nog weer helemaal fit zien te worden. Wanneer ik weer kan voetballen durf ik nog niet te zeggen. We gaan het rustig opbouwen. Mijn enkel voelt nu in ieder geval goed aan."
Ajax.nl
AN28/11/2007 - Ook rentree Delorge, Vermaelen en Leonardo pas na winterstop
(Gepost door RvN)
Voetbal International meldt dat naast Edgar Davids ook de geblesseerden Laurent Delorge, Thomas Vermaelen en Leonardo pas na de winterstop weer inzetbaar zullen zijn. Ajax wil geen risico's nemen en wil voorkomen dat een snelle rentree weer tot een terugval leidt.
Is het nou echt zo moelijk voor onze medische staff om een kloppende prognose te doen?
Idd.Thomas schreef:AN28/11/2007 - Ook rentree Delorge, Vermaelen en Leonardo pas na winterstop
(Gepost door RvN)
Voetbal International meldt dat naast Edgar Davids ook de geblesseerden Laurent Delorge, Thomas Vermaelen en Leonardo pas na de winterstop weer inzetbaar zullen zijn. Ajax wil geen risico's nemen en wil voorkomen dat een snelle rentree weer tot een terugval leidt.
Is het nou echt zo moelijk voor onze medische staff om een kloppende prognose te doen?
Ik word daar zo schijtziek van.
Ik pleit ervoor dat Ajax maar eens een grotere selectie bij elkaar moet zien te krijgen dan de huidige. Verdediging en middenveld meer dan dubbel bezet.
Wanneer is v/d Wiel weer terug? Of gaat zijn blessure ook langer dan 2 tot 4 weken duren?
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Is bij ajax zeker het geval.. Ik kan me nauwelijks herinneren dat een speler sneller dan gepland terug is...goodfella schreef:Idd.Thomas schreef:AN28/11/2007 - Ook rentree Delorge, Vermaelen en Leonardo pas na winterstop
(Gepost door RvN)
Ik word daar zo schijtziek van.
Ik pleit ervoor dat Ajax maar eens een grotere selectie bij elkaar moet zien te krijgen dan de huidige. Verdediging en middenveld meer dan dubbel bezet.
Wanneer is v/d Wiel weer terug? Of gaat zijn blessure ook langer dan 2 tot 4 weken duren?

met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg..