PSV 2007 - 2008
www.pzc.nlPSV in gesprek met Jol
door Frans van den Nieuwenhof
Vrijdag 2 november 2007 - EINDHOVEN - Martin Jol heeft in een eerste onderhoud met een delegatie van PSV laten weten dat hij bedenktijd nodig heeft om eventueel te kunnen ingaan op een aanbod van de Eindhovense club. Algemeen directeur Jan Reker en president-commissaris Frits Schuitema legden woensdagmiddag een bliksembezoek af aan Londen, waar zij enkele uren spraken met Jol.
Reker wil zijn bezoek niet bevestigen. "Maar ik ga het ook niet ontkennen", zo zegt hij. Vanwege het bezoek van Reker en Schuitema werd de persconferentie over het afscheid van Ronald Koeman woensdag pas om acht uur 's avonds belegd.
Jol is volgens een lid van de raad van commissarissen van PSV de belangrijkste kandidaat om Koeman op te volgen. De Hagenaar heeft echter tijd nodig om zijn ontbonden contract met Tottenham Hotspur juridisch af te wikkelen. Jol heeft recht op een afkoopsom van zes miljoen euro, maar onduidelijk is of Spurs ook wil betalen als de trainer direct bij een nieuwe club aan de slag gaat.
De vriendin van Jol liet gistermiddag desgevraagd weten dat de onlangs ontslagen coach momenteel vakantie viert om van alle beslommeringen rond zijn vertrek bij te komen. "Verder wil Martin nu nergens op ingaan", vertelde zij. Waarschijnlijk hebben PSV en Jol afgesproken om na volgende week verder te praten.
Anderhalf jaar geleden was Martin Jol al in beeld bij PSV om de toenmalige trainer Guus Hiddink op te volgen.
President-directeur Jan Timmer voerde destijds de besprekingen met Jol. Onder de PSV-commissarissen bestond toen ook een sterke voorkeur voor Huub Stevens, succesvol trainer van Hamburger SV. Ook nu staat de Limburger hoog op het verlanglijstje. HSV is echter niet bereid om hem tussentijds te laten vertrekken.
Mogelijk kan Stevens' privésituatie - hij heeft een chronisch zieke vrouw en woont in Eindhoven - tot een opening leiden. "Het is afwachten hoe het thuis gaat", zegt Stevens zelf. "Ik heb met HSV afgesproken dat we na de winterstop over de toekomst praten. Mijn contract loopt in juni af en de voorzitter wil mij geloof ik wel tien jaar houden. Zoiets is ook ingegeven door de goede prestaties op dit moment."
PSV heeft een gesprek gevoerd met Martin Jol over een mogelijk trainerschap bij de Eindhovense kampioen. Jol werd vorige week ontslagen bij de Spurs.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat ontken ik ook niet, maar dat stuk van sportweek...Baseman schreef:Dat TBS tactisch sterk is en uitstekende analyses kan maken moge ondertussen toch overduidelijk zijn ! Koeman presteert niet voor niets vaak goed in de CL. Het nadeel is alleen dat hij de neiging heeft zijn team aan te passen aan de tegenstander, terwijl hij ook uit kan gaan van eigen kracht.

TBS was ook de drijvende kracht achter de serie van 0 punten in de laatste 7 europese uitwedstrijden van Ajax onder Koeman?Baseman schreef:Dat TBS tactisch sterk is en uitstekende analyses kan maken moge ondertussen toch overduidelijk zijn !
Gelukkig kan PSV toptrainer Stevens vergeten. Die heeft geen PSV-clausule in zijn contract, volgens zijn voorzitter bij HSV. En HSV zal hem niet laten gaan, denk ik. Bij VDV hield men de poot stijf, ik neem aan dat men dat bij Stevens ook zal doen. Stevens zelf zegt in de Duitse pers dat ie plezier heeft bij HSV en dat ie niet de intentie heeft de club te verlaten. Hou woord, Huub!
Zou ook vervelend zijn als ie dat niet deed, want als je Stevens i.p.v. Koeman krijgt, ga je er als club op vooruit. En da's natuurlijk niet de bedoeling.

Jol lijkt me voor PSV een veel betere optie. Is die Ten Cate niets voor PSV?!

Allemaal 'hear say' wat mij betreft. Kijk naar Valencia - Ajax of Roma - Ajax van destijds, dat had niets met kunde, een klasse taktiek ofzo te maken, maar enkel met een ongelooflijke dosis mazzel.Voetske schreef:Nee, maar wel een van de betere op zijn gebied.
Ajax werd met die super-scout volledig weggevaagd door Bayern en zelfs een stel Israeli's bleken een te grote hindernis.
O, dat zal best.En dat zal met elke super-scout bij welke club ook regelmatig weer gebeuren.wimpey schreef:Allemaal 'hear say' wat mij betreft. Kijk naar Valencia - Ajax of Roma - Ajax van destijds, dat had niets met kunde, een klasse taktiek ofzo te maken, maar enkel met een ongelooflijke dosis mazzel.Voetske schreef:Nee, maar wel een van de betere op zijn gebied.
Ajax werd met die super-scout volledig weggevaagd door Bayern en zelfs een stel Israeli's bleken een te grote hindernis.
Blij met de punten ...
Bij PSV heeft men het maar druk met de opvolging van Koeman. Men wil overduidelijk niet het seizoen afmaken met Wouters. Veel nieuwtjes van PN:
Poeh, ik mag hopen dat Pellegrini het niet wordt. Lijkt me een prima keuze voor PSV.3/11/2007 - Zaakwaarnemer: PSV informeerde naar Pellegrini
(Gepost door RvN)
BRON: Marca
Uit de korte profielschets die Jan Reker afgelopen week gaf voor de gewenste kandidaat voor de opvolger van Ronald Koeman, blijkt dat PSV het liefst een Nederlander haalt die zowel als speler als coach op internationaal niveau heeft geacteerd. Kennis van de Spaanse taal is daarbij een pre.
Manuel Pellegrini, de succesvolle coach van Villarreal, past daar uiteraard niet in, omdat hij geen Nederlander is. Aan de andere voorwaarden voldoet hij wel. De zaakwaarnemer van de Chileense coach liet tegenover Marca weten dat PSV geinformeerd heeft naar de beschikbaarheid van de coach. Pellegrini heeft na drie jaar Villarreal wel oren naar een nieuwe uitdaging. Chelsea en Newcastle zouden ook contact hebben met de coach.
3/11/2007 - Kesler: 'Transferperiode trainers kent beperkingen'
(Gepost door )
BRON: KNVB.nl
Henk Kesler denkt dat een vaste transferperiode voor trainers niet haalbaar is. Dat laat de directeur betaald voetbal van de KNVB weten als reactie op een plan van PSV-directeur Jan Reker nadat zowel Ronald Koeman als Henk ten Cate midden in het seizoen zijn vertrokken. "Volgt men de overpeinzing van Reker, dan zou een nieuwe trainer in ieder geval niet extern gehaald mogen worden, maar zou deze vanuit de eigen verenigingsorganisatie moeten worden benoemd. Zo heeft elke maatregel weer z'n schaduwkant, of zo men wil beperkingen. Zo zijn er nog wel enkele - juridische - kanttekeningen te plaatsen bij de gedachte van Reker. Geldt het alleen voor de hoofdtrainer, de technisch directeur, of moet het ook gelden voor alle assistent-trainers? De praktijk is immers dat een assistent-trainer vaak vertrekt met een hoofdtrainer, omdat deze doorgaans een soort twee-eenheid vormen", aldus Kesler op de website van de KNVB.
3/11/2007 - Reker: na AZ nieuwe trainer; Wouters: meer kandidaten
(Gepost door RvN)
Jan Reker liet tegenover BN De Stem stellig weten dat het aanstellen van een nieuwe coach aanstaande is "In de week na de wedstrijd tegen AZ hebben wij een trainer", aldus de algemeen directeur. Dat zou suggereren dat PSV er al uit is met een coach.
Assistent Jan Wouters weerspreekt dat echter in het Eindhovens Dagblad al dan niet bewust. ,Er zijn meerdere kandidaten om Ronald Koeman op te volgen. De één is sneller beschikbaar dan de andere. Maar heel eerlijk gezegd ben ik daar nu niet mee bezig.''
Zowel Rutten als Stevens heeft al aangegeven niet benaderd te zijn door PSV.
3/11/2007 - 'Over een maand nieuw gesprek met Aissati'
(Gepost door RvN)
Volgens BN De Stem hervat PSV over een maand de contractbesprekingen met Ismail Aissati. De club wil zijn talentvolle speler graag vastleggen tot 2011. Het contract met Aissati loopt over anderhalf jaar af. Vorige week vrijdag spraken technisch manager Stan Valckx en Aissati's zaakwaarnemer Rodger Linse al met elkaar.
3/11/2007 - 'Jol wil pas volgend seizoen komen, volgende week nieuw gesprek'
(Gepost door RvN)
Volgens De Telegraaf heeft Martin Jol aangegeven het liefst pas volgende zomer aan de slag te willen. PSV is bereid Jol enige tijd te gunnen, maar het is niet de bedoeling dat de huidige interimcoach Jan Wouters het seizoen afmaakt. PSV en Martin Jol praten volgende week verder. Bijkomend probleem is dat Jol nog tot een akkoord moet komen met Tottenham Hotspur over zijn afkoopsom van bijna 6 miljoen euro. Als hij op korte termijn bij een nieuwe club aan de slag gaat, komt dat bedrag in gevaar.
3/11/2007 - PSV vroeg Dick Advocaat tevergeefs als interim-coach
(Gepost door RvN)
In De Telegraaf liet Dick Advocaat weten dat hij door PSV is gevraagd naar naar zijn beschikbaarheid voor de rest van dit seizoen. PSV zou hem aan hebben willen stellen ter overbrugging tot het einde van het seizoen om vervolgens Jol aan te stellen. „In een langere periode had ik eventueel interesse gehad, maar niet voor enkele maanden. PSV wil Jol hebben en ik wil geen tweede keuze zijn”, aldus Advocaat, die bondscoach wordt van Australië of verder gaat bij Zenit.
3/11/2007 - 'PSV kreeg 2,5 miljoen euro als afkoopsom voor Koeman'
(Gepost door RvN)
Volgens De Telegraaf heeft PSV een afkoopsom van 2,5 miljoen euro gekregen van Valencia voor het tussentijds laten gaan van Ronald Koeman naar de Spaanse topper. Het contract van Koeman liep nog acht maanden door.