PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hij speelde niet groots nee, laten we het daar maar op houden. :icon_mrgreen.gif:

Iets anders:
8/11/2007 - Koeman distantieert zich van keuze Wouters
(Gepost door )

Ronald Koeman heeft zich in De Telegraaf fijntjes gedistantieerd van de tactische keuzes die Jan Wouters maakte. Liet hij afgelopen weekend al weten dat de keuze voor Bakkal voorin niet de zijne was, nu gaf hij aan dat de keuze voor Van der Leegte niet van hem kwam. 'Absoluut niet zelfs.' Volgens Koeman was Wouters een dag geleden nog van plan om met Bakkal te starten. Hij en Bruins Slot zouden alleen gesproken hebben over de speelwijze en opstelling van Fenerbahce. En de door Bruins Slot voorspelde opstelling van de Turken klopte precies, zo voegde hij er aan toe.
PN

Lekker collegiaal, maar niet heus.
Harm

Bericht door Harm »

Jöhnk schreef:Nee hoor, Baseman, PSV mag best goede jeugdspelers opleiden, dat doen ze dan ook, maar Marcellis was gewoon slecht. Heel veel balverlies in de opbouw, hij schoof de bal een paar keer zomaar in de voeten van R. Carlos. En ook het eigen doelpunt was een fout. Ongelukkig weliswaar, maar het was een fout, want hij had die bal natuurlijk over het doel moeten rossen ipv. erin.

Daarmee zeg ik niet dat hij geen groot talent is, dat weet ik namelijk niet, maar dat hij gisteravond slecht was lijkt me wel duidelijk.
Marcellis is nog jong. Het was het slechte functioneren van ervaren spelers dat PSV de das om deed. Simons was echt dramatisch slecht Perez trouwens ook.

Alcides vond ik het eigenlijk heel behoorlijk doen. Kromkamp vond ik niet slecht, hij werd ook continu door middenvelders in de problemen gebracht wanneer hij terugspeelballen kreeg terwijl er twee man in zijn nek stonden te hijgen. Volgens mij is Kromkamp de enige geweest die gisteren de achterlijn heeft gehaald en een voorzet in de 16 pompte waar nog enige dreiging vanuit ging. De overige dode spelmomenten waren kansloos.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

8/11/2007 - Koeman distantieert zich van keuze Wouters

PN
Wat een achterbaks gedrag is dat zeg. Natuurlijk zijn het zijn keuzes niet. Meneer is voor zijn eigen kans gegaan bij Valencia. Dat betekent dat je dus niets meer te vertellen hebt bij Psv en daarover verder je mond moet houden. In plaats dat hij blij is dat de club heeft meegewerkt aan zijn overgang, notabene in een cruciale fase van het seizoen, geeft hij zo een trap na.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Koeman bevestigt weer eens wat sommigen al jaren van hem vinden.
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik moet zeggen dat ik hij op mij in de media altijd wel aardig overkomt, open en eerlijk. Daar hou ik wel van.

Alleen is openheid op dit punt natuurlijk compleet ongepast.
Nil volentibus arduum
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Marillion schreef:Wat een achterbaks gedrag is dat zeg. Natuurlijk zijn het zijn keuzes niet. Meneer is voor zijn eigen kans gegaan bij Valencia. Dat betekent dat je dus niets meer te vertellen hebt bij Psv en daarover verder je mond moet houden. In plaats dat hij blij is dat de club heeft meegewerkt aan zijn overgang, notabene in een cruciale fase van het seizoen, geeft hij zo een trap na.
Wat een opportunistische gladjanus zeg. Meneer hoorde waarschijnlijk op tv dat Wouters voor Heerenveen-PSV had gezegd dat hij met hem had gesproken over de opstelling, en wilde wel even zorgen dat de supporters vooral gaan roepen dat het onder hem beter was gegaan. Bah, wat een smerige streek richting iemand waar je mee samen hebt gewerkt. Die man zou z'n moeder nog verkopen om hogerop te komen.
Baseman schreef:Wat een onzin, PSV speelt 2 slechte wedstrijden en meteen wordt Ajax kampioen :drecul.gif:
Ondanks alle rampverhalen heb ik altijd al gezegd dat Ajax met deze selectie mee moet kunnen doen om het kampioenschap. AZ heeft het al voor zichzelf verpest, Feyenoord is overschat en PSV heeft toch ook wel aardig wat zwakke schakels. Ajax zit een keer in de underdogrol en dat lijkt ze prima te liggen.
Baseman schreef:Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat Wouters een waardeloze motivator is, onder Koeman speelde PSV met veel meer vertrouwen. Daarbij wil Wouters meteen zijn stempel drukken op het team lijkt het wel, maar zijn opstellingen zijn op z'n minst twijfelachtig. Toen ik gisteren de opstelling zag tegen Fener vreesde ik al het ergste...al was PSV tot de 1-0 niet in de problemen gekomen en leek men het initiatief iets naar zich toe te trekken.
Maar toen Fener scoorde wist je ook wel dat het afgelopen was. PSV heeft geen schot op goal gelost, geloof ik.
Baseman schreef:Maar ja, hopelijk heeft Wouters nu ook ingezien dat Alcides weinig nut heeft, dat Farfan en Lazo geen complementair duo zijn
Nu we het toch over de spitsen hebben. Iedereen heef het maar over Alex en Cocu, maar gisteravond miste PSV Kone het meest. PSV had niemand voorin die de bal vast kon houden. Tegen de tijd dat de middenvelders opnieuw positie hadden gekozen waren Farfan, Lazovic (of Perez) de bal alweer kwijt. Het verhaal van Cruijff sloot daar ook goed bij aan. PSV was gewaarschuwd...
Baseman schreef:PS: Mocht Jol inderdaad afgezegd hebben om zijn 5 miljoen Euro veilig te stellen en Rutten daarom komen, dan kan dat wel eens positief uitvallen. Rutten is erg capabel, kan goed overweg met Issy en hij laat zijn team attractief voetballen. Over Jol heb ik mijn twijfels. Daarbij ben ik al een tijd gecharmeerd van El Ahmadi, dus die mag met Rutten meekomen (al is volgend seizoen mij ook goed).
Mendez inruilen voor El Ahmadi lijkt me een prima zet. En Rutten lijkt me een prima trainer. Al vind ik het niet de sympathiekste. Hij heeft een beetje een verheven houding ten opzichte van de media en de voetbalkijkers.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Vanwege die opmerking laatst? Het lijkt me een normale, vriendelijke man. En juist daarom heb ik de hoop dat hij minimaal tot het eind van het seizoen bij Twente blijft.

Baseman zegt het al, Rutten is een prima trainer en kan goed overweg met de eigen jeugd. Zou een gouden zaak zijn voor PSV. Dat hij geen ervaring heeft met alle heisa rond een topclub is bijzaak. Bovendien is PSV in dat opzicht geen Feyenoord of Ajax, men weet altijd prima de rust te bewaren.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do nov 08, 2007 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Harm

Bericht door Harm »

Ik denk dat een directeur als Reker ook goed is voor een trainer als Rutten. Hij komt rustig over en is ook coach geweest.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Harm schreef:Marcellis is nog jong. Het was het slechte functioneren van ervaren spelers dat PSV de das om deed. Simons was echt dramatisch slecht Perez trouwens ook.
Tja, jullie hebben voor bijna twee miljoen ons probleem overgenomen. Perez is een zwaar overschatte mooi weer-voetballer. En nog een verongelijkte zeurpiet ook.
Wat Simons betreft, dat is een Tommie Breed 2. Hem moet je juist geen leider maken. Hij kan natuurlijk nooit de kar trekken op de manier waarop Cocu dat deed. In de schaduw van Cocu functioneerde hij wel goed.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Vanwege die opmerking laatst? Het lijkt me een normale, vriendelijke man. En juist daarom heb ik de hoop dat hij minimaal tot het eind van het seizoen bij Twente blijft.
Dat was natuurlijk het opvallendste moment, maar hij komt bij mij wel vaker zo over.
joey schreef:Tja, jullie hebben voor bijna twee miljoen ons probleem overgenomen. Perez is een zwaar overschatte mooi weer-voetballer. En nog een verongelijkte zeurpiet ook.
Perez werd vorig seizoen al groot gemaakt, maar dit seizoen laat hij vooral zien dat hij meestal juist niet zo goed is als hij tegen CSKA en Feyenoord was.
joey schreef:Wat Simons betreft, dat is een Tommie Breed 2. Hem moet je juist geen leider maken. Hij kan natuurlijk nooit de kar trekken op de manier waarop Cocu dat deed. In de schaduw van Cocu functioneerde hij wel goed.
Simons is een uitstekende speler. Controleurs worden wel vaker niet op waarde geschat, maar zonder Simons blijft er echt weinig over van alle mooie bedoelingen van PSV om aanvallend voetbal te gaan spelen.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

LucaS schreef:Koeman bevestigt weer eens wat sommigen al jaren van hem vinden.
Mjah ik weet het niet. Wouters claimt met Koeman (en TBS) gesproken te hebben, maar vervolgens doet hij een paar tactische aanpassingen waar ik Koeman (en TBS) niet in herken. Bakkal in de spits tegen Heerenveen? Van der Leegte ipv Aisatti tegen Fener?

Verder zit psv natuurlijk lekker aan te kloten. Ze hebben een assistent coach die bang is voor z'n nieuwe taak. Ze schofferen een uitstekende optie (Stevens) en met Jol komen ze niet rond omdat Jol eerst een beetje wil uitblazen. Aan dat laatste kan psv niet zoveel doen, maar door een incapabele interim zit je wel met de gebakken peren.

Ik weet niet hoelang Wouters nog blijft zitten, maar hij zal denk ik nog wel wat puntveries oplopen. Die man straalt he-le-maal niks uit....
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

GangstaRiB schreef:
Mjah ik weet het niet. Wouters claimt met Koeman (en TBS) gesproken te hebben, maar vervolgens doet hij een paar tactische aanpassingen waar ik Koeman (en TBS) niet in herken. Bakkal in de spits tegen Heerenveen? Van der Leegte ipv Aisatti tegen Fener?
Hij heeft misschien met hem gesproken maar hij geeft toch niet aan dat het opstellingen van Koeman zijn?
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Marillion schreef:
GangstaRiB schreef:
Hij heeft misschien met hem gesproken maar hij geeft toch niet aan dat het opstellingen van Koeman zijn?
Voor de wedstrijd met Heerenveen kreeg ik wel dat idee. Toen Wouter geinterviewd werd door Barbara B.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

In Champions League scoort PSV het slechtst
08/11/2007 15:50

PSV oogde woensdag weer eens machteloos. De Eindhovense club was in Istanbul zelden gevaarlijk en scoorde niet tegen Fenerbahçe. In de Champions League is de Nederlandse kampioen de minst scorende ploeg van de laatste jaren.

PSV maakte dit seizoen slechts twee doelpunten in de kampioenencompetitie: in de eerste speelronde versloeg het CSKA Moskou met 2-1. Sindsdien staan de Brabanders al drie duels droog. In de huidige editie zijn er vijf andere deelnemers die tweemaal scoorden. Niemand scoorde minder.

Sinds PSV in het seizoen 2004/05 de halve finale van de Champions League bereikte, vinden de Eindhovenaren zelden het net. Gemeten sinds de zomer van 2005 is er eigenlijk geen club die slechter is in het maken van doelpunten, áls wordt gekeken naar clubs die in die periode méér dan één seizoen deelnamen aan deze competitie.

PSV produceerde in de laatste 22 wedstrijden veertien treffers, goed voor een gemiddelde van 0,636 doelpunt per duel. Alleen Lille komt in de buurt. De Franse club is slechts een fractie beter: 0,643. Andere ploegen volgen op gepaste afstand. Toch, tot Liverpool dinsdag acht doelpunten maakte tegen Besiktas, waren ook de Engelsen weinig trefzeker met zeventien goals in 24 beurten: goed voor een gemiddelde van 0,708.

Het meest productief zijn Barcelona en Real Madrid, die allebei precies hetzelfde gemiddelde hebben. Barça maakte er 45 in 25 duels, De Koninklijke 36 in twintig wedstrijden, oftewel een gemiddelde van 1,8 per optreden.

Minst scorende ploegen sinds zomer 2005
seizoenen duels goals goals/duel
PSV 3 22 14 0,636
Lille 2 14 9 0,643
Dinamo Kiev 2 10 8 0,800
Sporting Lissabon 2 10 8 0,800
Steaua Boekarest 2 10 9 0,900
Celtic 2 12 11 0,917
Benfica 3 20 17 0,850
CSKA Moskou 2 10 10 1,000
Shakhtar Donetsk 2 10 10 1,000
Liverpool 3 25 25 1,000

vi.nl
Jim

Bericht door Jim »

Thomas schreef:
Marillion schreef:Wat een achterbaks gedrag is dat zeg. Natuurlijk zijn het zijn keuzes niet. Meneer is voor zijn eigen kans gegaan bij Valencia. Dat betekent dat je dus niets meer te vertellen hebt bij Psv en daarover verder je mond moet houden. In plaats dat hij blij is dat de club heeft meegewerkt aan zijn overgang, notabene in een cruciale fase van het seizoen, geeft hij zo een trap na.
Wat een opportunistische gladjanus zeg. Meneer hoorde waarschijnlijk op tv dat Wouters voor Heerenveen-PSV had gezegd dat hij met hem had gesproken over de opstelling, en wilde wel even zorgen dat de supporters vooral gaan roepen dat het onder hem beter was gegaan. Bah, wat een smerige streek richting iemand waar je mee samen hebt gewerkt. Die man zou z'n moeder nog verkopen om hogerop te komen.
Je slaat helemaal door. Men mag er toch vanuit gaan dat Wouters Koeman/TBS heeft gebeld voor informatie, en niet omgekeerd. Want wat heeft Koeman daar nog aan?. Niks lijkt me.
Het is al een zwaktebod van Wouters dat hij Koeman's adviezen uberhaupt nog nodig blijkt te hebben. Hij wekt er de indruk mee alsof hij zelf geen beslissingen kan nemen en niet voor de job berekend is.
Het feit dat behalve Anton Janssen ook Luc Nilis nog eens aan de technische staf is toegevoegd versterkt die indruk overigens alleen maar, maar dat terzijde.
Door steeds in de media te verkondigen dat hij Koeman heeft geraadpleegd doet Wouters net alsof deze technisch/tactisch nog alles, inclusief PSV's opstelling, heeft bepaald.
Ik ga er van uit dat dat niet zo is, want je beschikt over wel erg weinig ruggengraat als je als eindverantwoordelijke(n) zelfs de opstelling door een ander laat bepalen. Zelfs Wouters, geen toonbeeld van een sterk in zijn schoenen staande coach, zou zover niet gaan, lijkt mij.
En mocht dat toch wel het geval zijn zegt dat veel meer over Wouters (en Janssen en Nilis) dan over Koeman. Die het volste recht heeft een en ander nader te verklaren en de gewekte indruk over zijn graf heen te willen regeren weg te nemen. Denk dat iedereen dat zou doen. Het heeft in ieder geval weinig te maken met een trap nageven. En met je moeder verkopen al helemaal niks.
jabu

Bericht door jabu »

Jim schreef:Het is al een zwaktebod van Wouters dat hij Koeman's adviezen uberhaupt nog nodig blijkt te hebben. Hij wekt er de indruk mee alsof hij zelf geen beslissingen kan nemen en niet voor de job berekend is.
Het feit dat behalve Anton Janssen ook Luc Nilis nog eens aan de technische staf is toegevoegd versterkt die indruk overigens alleen maar, maar dat terzijde.
Waarom? Er gaan twee mensen weg; Koeman en TBS. Dan is het toch logisch als een assistent het overneemt dat er minimaal twee mensen terugkomen? Koeman beschikt toch ook altijd over minimaal twee assistenten. Waarom is Wouters niet op de job berekend als hij het niet met maar één assistent doet? Dat hij geen geweldig hoofdcoach lijkt te zijn weten wij overigens al uit eigen ervaring bij Ajax. Maar dat heeft niets met het aantal assistenttrainers te maken.

Jim schreef:Door steeds in de media te verkondigen dat hij Koeman heeft geraadpleegd doet Wouters net alsof deze technisch/tactisch nog alles, inclusief PSV's opstelling, heeft bepaald.
Ik ga er van uit dat dat niet zo is, want je beschikt over wel erg weinig ruggengraat als je als eindverantwoordelijke(n) zelfs de opstelling door een ander laat bepalen.
Je zou ook kunnen stellen dat als hij dat steeds verkondigt, dat het best wel eens zou kunnen kloppen. Hij geeft namelijk nadrukkelijk aan de rol van hoofdtrainer niet te ambiëren en heeft er dus geen moeite mee niet als de sterke eindverantwoordelijke over te komen. Bovendien lijkt het mij niet geheel onlogisch dat, wanneer je vlak voor een aantal cruciale wedstrijden met de staart tussen je benen richting het grote geld vertrekt en tevens een belangrijke assistent meeneemt, je dan het reeds gedane voorwerk mbt de komende wedstrijden met je voormalig assistent deelt. Iedereen weet dat TBS onder Koeman niet alleen de pilonetjes neerzet maar ook analyses van de tegenstanders maakt. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de analyses voor de wedstrijden tegen Heerenveen en Fenerbahçe al op de planken lagen.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Groeiende onvrede bij spelers PSV
door Mike Verweij

ISTANBOEL - De PSV-leiding zal zich de komende dagen nog wel eens achter de oren krabben. De beslissing om Ronald Koeman direct naar Valencia te laten vertrekken en niet nog tien dagen aan zijn contract te houden, lijkt inmiddels een dure misrekening. Onder de ’tijdelijke coach tegen wil en dank’ Jan Wouters verloor PSV zaterdag in Heerenveen (2-1) de koppositie in de eredivisie en eergisteren bij Fenerbahçe (2-0) het uitzicht op overwintering in de Champions League. Erger nog dan de nederlagen, die Koeman óók had kunnen lijden, is dat het gemor van de spelers in de aanloop naar de wedstrijd tegen AZ hoorbaar is.

De enige verliezer na Koemans droomtransfer is nu – en dat had algemeen directeur Jan Reker zich vooraf moeten realiseren – de voor het blok gezette Wouters, die zondag de recordboeken in kan gaan als de enige PSV-hoofdcoach ooit zonder overwinning. Na het duel met de Alkmaarders, zo verzekerde Reker, wordt immers de nieuwe trainer van PSV gepresenteerd.

Het is de vraag of Reker en technisch manager Stan Valckx van de nu ongelukkig ogende Wouters mochten verlangen dat hij als hoofdverantwoordelijke beslissingen neemt, terwijl die keuzes – en de slechte resultaten – zijn toekomstige positie als assistent ondermijnen. Inmiddels wekte hij de wrevel van Kenneth Perez, Danny Koevermans, Mike Zonneveld, Ismail Aissati en Otman Bakkal.

Perez – het oogappeltje van Koeman – werd tegen Heerenveen én Fenerbahçe gewisseld, hield zich voor de camera’s en microfoons in („Dit beslist de technische staf”), maar zijn lichaamstaal sprak boekdelen. Koevermans zag in Friesland tot zijn verbijstering Otman Bakkal in de spits geposteerd worden en startte zelf als in zijn AZ-nachtmerries op de bank, terwijl Bakkal op zijn beurt in Istanboel werd gepasseerd ten faveure van Tommie van der Leegte.

„Nee, ik heb geen uitleg gehad van de trainer”, zei de jeugdinternational, die daarvoor op twee na alle wedstrijden had gespeeld, terwijl Van der Leegte nog geen één basisplaats had gehad. Bankzitter Zonneveld zag Alcides tegen Fenerbahçe net als in het duel met Heerenveen schutteren en Aissati bleef in Turkije negentig minuten op de bank, terwijl PSV voor geen meter draaide. „Vreselijk balen”, vond hij.

Ondanks de groeiende onvrede uit niemand openlijk kritiek op Wouters. „Omdat het zo’n vreselijk aardige man is”, was uit meerdere spelersmonden te horen. Dat bij de voormalige assistent van Koeman de vlag uit gaat als de nieuwe man wordt gepresenteerd, is echter wel duidelijk. Of de oude situatie – met een goede relatie tussen Wouters en spelers – zich zal herstellen of dat Reker toch op zoek moet gaan naar een nieuwe assistent voor de maandag aan te stellen trainer (waarvoor Fred Rutten de beste papieren heeft), zal de tijd leren.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jim schreef:En mocht dat toch wel het geval zijn zegt dat veel meer over Wouters (en Janssen en Nilis) dan over Koeman. Die het volste recht heeft een en ander nader te verklaren en de gewekte indruk over zijn graf heen te willen regeren weg te nemen. Denk dat iedereen dat zou doen. Het heeft in ieder geval weinig te maken met een trap nageven. En met je moeder verkopen al helemaal niks.
Het feit dat Koeman geen hoofdcoach meer is bij Psv impliceert toch al dat het zijn beslissing niet meer is. Hij zit immers in Valencia.

Je kunt een discussie beginnen over de vraag of Wouters het goed doet of niet maar dat is wat mij betreft niet ter sprake. Hij is, tegen wil en dank, slechts tijdelijk hoofdcoach omdat Koeman voor zijn kans bij Valencia is gegaan. De club heeft hem vlak voor een cruciale week laten vertrekken. Dat is leuk voor Koeman maar de club zit nu met een probleem want er staat iemand voor de groep die dat eigenlijk niet wil en die dat ook uitstraalt.

Dat laatste is natuurlijk de keuze van de club. Maar het zou Koeman dan sieren als hij uit respect voor de club gewoon zijn mond zou houden. Blij zijn dat ze hem ondanks zijn lopende contract hebben laten vertrekken in een periode waarin dat voor Psv bepaald niet gunstig is.
Nil volentibus arduum
Duke

Bericht door Duke »

PSV meldt zich officieel voor Rutten
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - PSV heeft zich bij FC Twente officieel gemeld voor Fred Rutten. Nadat de Eindhovenaren een afzegging ontvingen van droomkandidaat Martin Jol, heeft de landskampioen zijn pijlen nu gericht op de coach van de Tukkers. Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft bevestigd dat Jan Reker (technisch directeur PSV) een gesprek wil met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Rutten.

Rutten was eerder werkzaam in Eindhoven als hoofd opleidingen en assistent-trainer van Guus Hiddink. De 44-jarige oefenmeester vertrok medio 2006 naar Enschede om daar als hoofdcoach bij FC Twente aan de slag te gaan.
www.telegraaf.nl

Salvador Dali
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Van PN geplukt:

ED: PSV benadert FC Twente, voorzitter ontkent vertrekclausule

Volgens het Eindhovens Dagblad heeft PSV-directeur Jan Reker FC Twente donderdag laten weten een gesprek te willen met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Fred Rutten. De voorzitter van FC Twente bevestigde dat tegenover het Eindhovens Dagblad. Die rekent er echter op dat Rutten gewoon bij FC Twente blijft: „Fred heeft een contract bij ons. Wij houden ons daaraan en ik neem aan dat hij dat ook doet. In ieder geval hoop ik dat hij dat doet. En nee, ik weet niets van een clausule in zijn contract, er is geen clausule.”

Twente hoeft hem volgens dit bericht dus niet zomaar te laten gaan. Het zal wel betekenen dat ze minimaal een leuk gedeelte van de afkoopsom van Koeman willen hebben. Of ze laten hem echt niet gaan tot het einde van het seizoen. Wat je een club op zich natuurlijk niet kwalijk zou kunnen nemen.
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Simons is een uitstekende speler. Controleurs worden wel vaker niet op waarde geschat, maar zonder Simons blijft er echt weinig over van alle mooie bedoelingen van PSV om aanvallend voetbal te gaan spelen.
Daar heb ik het niet over. Ik zeg alleen dat je van Simons geen voortrekkersrol moet verwachten in de lijn van Cocu.

Het gaat dus Rutten worden? Wat zal die Hiddink lachen, zeg! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Jim

Bericht door Jim »

Marillion schreef: Het feit dat Koeman geen hoofdcoach meer is bij Psv impliceert toch al dat het zijn beslissing niet meer is. Hij zit immers in Valencia.
Tja, dat hij geen hoofdcoach meer is en in Valencia zit, daar valt inderdaad geen speld tussen te krijgen.
Waar het echter om gaat is dat Wouters door steeds te roepen dat hij heeft overlegd met Koeman wel degelijk de indruk wekt alsof Koeman, weliswaar geen hoofdcoach meer en in Valencia, toch nog alles heeft bepaald, zelfs de opstelling van PSV.
Wouters is veel te vaag omtrent de aard van dat overleg. Ging dat alleen over de (speelwijze en opstelling van) de tegenstander of ook over hoe en met wie PSV zou moeten gaan ballen. Daar is Wouters niet duidelijk in. Hij zegt dat hij heeft overlegd, that's it. Dat geeft ruimte tot speculaties en roept misverstanden op. Met andere woorden, zeg er helemaal niets over of ben wat duidelijker over de aard en inhoud van dat overleg. Maar niet op deze manier.
Want zo krijgt Koeman, voor zover dat nog mogelijk is, nog meer de strontkar over zich heen dan al het geval is.
Daarom kan ik best begrijpen dat hij tenslotte dan maar zelf die duidelijkheid omtrent het gepleegde overleg verschaft.
Als een collega van jou, hoewel (wellicht net als Wouters) onbewust en onbedoeld, iets rondbazuint, op een zodanig vage wijze dat ze jou onterecht in een netelige positie kunnen manoeuvreren, ga jij er toch ook toe over zelf meer duidelijkheid te verschaffen. Of zou jij het er dan maar bij laten zitten?
Marillion schreef: Hij is, tegen wil en dank, slechts tijdelijk hoofdcoach omdat Koeman voor zijn kans bij Valencia is gegaan.
Dat is inderdaad niet leuk voor Wouters, maar helaas voor hem wel "part of the job". Je weet als assistent-coach dat die mogelijkheid erin zit. Zeker als assistent van Koeman. :hypocrite.gif:
Er zijn overigens genoeg assistent-coaches die wel met smart op een dergelijke kans zitten te wachten. Dat dat toevallig voor Wouters niet geldt, daar kan Koeman verder ook weinig aan doen.
Marillion schreef: De club heeft hem vlak voor een cruciale week laten vertrekken. Dat is leuk voor Koeman maar de club zit nu met een probleem want er staat iemand voor de groep die dat eigenlijk niet wil en die dat ook uitstraalt.
Dat laatste is natuurlijk de keuze van de club.
Precies.
Marillion schreef: Maar het zou Koeman dan sieren als hij uit respect voor de club gewoon zijn mond zou houden. Blij zijn dat ze hem ondanks zijn lopende contract hebben laten vertrekken in een periode waarin dat voor Psv bepaald niet gunstig is.
Ik weet niet of Koeman zoveel respect voor PSV moet hebben. PSV heeft namelijk ook niet bijster veel respect voor Koeman getoond aan het eind van het afgelopen seizoen. Hij was gewoon zonder pardon op de keien gepleurd als PSV toevallig een doelpuntje minder had gescoord.
Ondanks Koeman's nog doorlopende contract, waarover menigeen hem nu keihard attaqueert omdat hij dat nu uit eigener beweging niet uitdient. Daar ben ik van overtuigd.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik vind, hoewel Ten Cate en Koeman allebei tussentijds zijn opgestapt, dat Ten Cate in moreel opzicht richting zijn werkgever veel meer in gebreke is gebleven dan Koeman.
Ten Cate heeft, met name internationaal, veel minder goed gepresteerd dan Koeman. Toch is Ten Cate's positie door zijn werkgever nooit openlijk ter discussie gesteld. In tegenstelling tot bij Koeman het geval was.
Duke

Bericht door Duke »

Begin je nu weer over Ten Cate, Jim? :1evil.gif:

Salvador Dali
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zoveel roept Wouters niet hoor. Hij heeft pas twee wedstrijden gedaan. En rondom die wedstrijden is Koeman even ter sprake gekomen. Niet zo vreemd lijkt mij. En voor zover ik weet heeft Wouters nergens expliciet gesteld dat Koeman invloed op de opstelling heeft gehad. Dus wat moet je dan tegenspreken.

Of Wouters nu wel of geen ambities als hoofdcoach heeft is verder helemaal niet interessant. Hij moet het tijdelijk doen vanwege het vertrek van Koeman. Niet meer en niet minder. Daar heeft de club voor gekozen toen zij besloten om Koeman te laten gaan en in die zin is dat ook zeker niet Koeman z'n probleem. Maar ik zou me in zijn positie wat beleefder opstellen.

Vorig seizoen heeft Psv het inderdaad niet netjes gedaan maar als je daar een punt van wilt maken dan moet je dat op dat moment doen. Hij heeft destijds besloten om daar niets meer mee te doen en dan is het klaar. In ieder geval vind ik het nu, zeker in het licht van de soepele opstelling van Psv, niet netjes om zo nadrukkelijk te melden dat je er allemaal niks mee te maken hebt.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Jim schreef:Tja, dat hij geen hoofdcoach meer is en in Valencia zit, daar valt inderdaad geen speld tussen te krijgen.
Waar het echter om gaat is dat Wouters door steeds te roepen dat hij heeft overlegd met Koeman wel degelijk de indruk wekt alsof Koeman, weliswaar geen hoofdcoach meer en in Valencia, toch nog alles heeft bepaald, zelfs de opstelling van PSV.
Nee, daarmee wekt hij de indruk dat hij heeft overlegd. Niets meer en niets minder.

Gewoon oncollegiaal van Koeman, klaar.
Gesloten