AZ 2007 - 2008
Ik vind hem ook erg sterk. Dat is nou een type speler wat ik graag bij Ajax zou zien ipv zo'n Urzaiz. Deze jongen is ook groot en fysiek sterk maar hij kan ook nog eens echt goed voetballen. Dan heb je een echt alternatief beschikbaarThomas schreef:Dembélé is en blijft een fenomeen met de rug naar de tegenstander. Niet van de bal te krijgen, die gast.
En dan te bedenken dat hij gewoon bij GBA vandaan komt. Als we nou iets aan die samenwerking over hadden willen houden.....
Nil volentibus arduum
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je zo'n jongen dan toch gewoon kunt vastleggen. Ok, hij speelt liever daar in het eerste. Geef je hem een mooi contract bij Ajax en je verhuurt hem nog een jaartje aan GBA. Als Ajax echt serieus had gehandeld had zo'n jongen denk ik graag getekend.Jöhnk schreef:Ajax wilde hem, maar Dembele kon ook terecht in het eerste elftal van GB. Dat had zijn voorkeur.
Nil volentibus arduum
Rare conclusie. Toen hij bij GBA zat, zat hij immers nog niet in Nederland.Marillion schreef:Dat moet dan dus betekenen dat de scouting hem destijds niet goed heeft ingeschat. Wat sinds hij in Nederland aan de slag is valt hij toch zeer regelmatig op en druipt de klasse er vanaf. Een gemiste kans.....
En Thomas: een team heeft ook doelpunten nodig.
Vind ik niet. Ajax had een samenwerkingsverband met GBA. Dan zou je dus precies moeten weten wat er daar aan spelers beschikbaar is. Vanaf het moment dat hij in Nederland is gaan spelen heeft die jongen veel indruk gemaakt. Die kwaliteiten heeft hij heeft echt niet op de snelweg onderweg naar Tilburg opgedaan.Bertje schreef:Rare conclusie. Toen hij bij GBA zat, zat hij immers nog niet in Nederland.Marillion schreef:Dat moet dan dus betekenen dat de scouting hem destijds niet goed heeft ingeschat. Wat sinds hij in Nederland aan de slag is valt hij toch zeer regelmatig op en druipt de klasse er vanaf. Een gemiste kans.....
Nil volentibus arduum
Nee, hij zit op de bank. Toch zonde, want dit AZ had er een stuk beter uit kunnen zien met Donk en Schaars.Bertje schreef:Trouwens: is Donk geblesseerd?
Overigens was de wissel Koenders voor Opdam niet de enige rare zet van Van Gaal. Hij begon met Agustien in de punt naar achteren en zette De Zeeuw neer als rechtshalf. Nu ben ik totaal geen Agustien-fan, maar de enige redenen die ik kan verzinnen om De Zeeuw niet in de punt naar achteren te zetten zijn:
1)Omdat De Zeeuw het liefst zonder een directe tegenstander speelt en vooral in de zone een sterke controleur is, terwijl Van Gaal iemand Misimovic op wilde laten vangen.
2)Omdat Van Gaal De Zeeuw meer vrijheid wilde geven wat het diep gaan betreft.
Allebei plausibele punten, maar waarom je dan Agustien in de punt naar achteren neer zet is me een raadsel. Nog los van z'n rare capriolen en z'n vervelende primadona-gedrag kreeg je daardoor de volgende situaties:
1)Agustien vrat zoals verwacht Misimovic alles behalve op (Misimovic was in de eerste helft zelfs de beste man van Nürnberg) en ving eigenlijk ook niemand in de zone op, wat weer af te zien was aan de beide goals van Mintal waarbij hij twee keer te laat was.
2)Agustien schermde bij balbezit de ruimte tussen de opgekomen Steinsson en Mendes niet af, waardoor De Zeeuw alsnog veel extra loopwerk moest verzetten. Bovendien is De Zeeuw niet al te sterk in het kiezen van het moment van diepgang van de bal, waardoor de spitsen onder andere nog te weinig bereikt werden (in de diepte). Uit het goede moment van deze zet van Van Gaal kwam dan wel de goal, maar dat was een loopactie van De Zeeuw door de as en als een van de weinige lichtpuntjes rechtvaardigde dit de aanpassing allerminst.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do dec 06, 2007 12:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nou.. eerste helft was AZ veel beter. En toen hadden ze ook de 0-2 moeten maken. De tweede helft sloeg echt helemaal nergens op.Spijker schreef:Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken. Gaan er eens een keer supporters mee, verlies je zo knulligIk vond AZ trouwens helemaal niet beter. Die goal kwam uit de lucht vallen en de tweede helft moest het zwaar achteruit. Wordt nog lastig zat over twee weken.
Die Pelle

PS. 15 miljoen voor Modric? Ik zou die 15 miljoen neertellen voor Dembele... wat een voetballer.
MVG zei een tijdje terug dat Dembele in die tijd totaal geen indruk maakte. De scouting van AZ, waar MVG toen de leiding over had, zag niets in die jongen. Dembele heeft zich opeens stormachtig ontwikkeld. Dat heb je wel eens.Marillion schreef:En dan te bedenken dat hij gewoon bij GBA vandaan komt. Als we nou iets aan die samenwerking over hadden willen houden.....
Vraagje: is Nurnberg nu beter dan Ajax, PSV, Chelsea, Real Madrid en het Oranje van de zeventiger jaren? Of kan AZ tegenwoordig van iedereen verliezen?

Het stinkt aan alle kanten!
-
Het gebeurt MvG wel vaker dat hij iets over hoofd ziet.... Ajax had hem al veel langer in de smiezen, maar goed dat verhaal is bekend.joey schreef:MVG zei een tijdje terug dat Dembele in die tijd totaal geen indruk maakte. De scouting van AZ, waar MVG toen de leiding over had, zag niets in die jongen. Dembele heeft zich opeens stormachtig ontwikkeld. Dat heb je wel eens.Marillion schreef:En dan te bedenken dat hij gewoon bij GBA vandaan komt. Als we nou iets aan die samenwerking over hadden willen houden.....
Ik vind Pelle gisteren eigenlijk best redelijk. Beduidend beter dan de andere wedstrijden die ik van hem heb gezien bij AZ.GangstaRiB schreef:Nou.. eerste helft was AZ veel beter. En toen hadden ze ook de 0-2 moeten maken. De tweede helft sloeg echt helemaal nergens op.Spijker schreef:Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken. Gaan er eens een keer supporters mee, verlies je zo knulligIk vond AZ trouwens helemaal niet beter. Die goal kwam uit de lucht vallen en de tweede helft moest het zwaar achteruit. Wordt nog lastig zat over twee weken.
Die Pellekan er echt he-le-maal niks van.
PS. 15 miljoen voor Modric? Ik zou die 15 miljoen neertellen voor Dembele... wat een voetballer.
Zo slecht is die jongen volgens mij ook niet hoor. Ok, hij heeft het vooralsnog moeilijk bij AZ en het zal nog moeten blijken of hij daar uit kan groeien tot een meerwaarde. Maar hij is niet de prutser waar sommige hem nu voor houden.
Hij begon gisteren wel redelijk. Ik zag hem nog een aardig overstapje maken in het begin. Verder heb ik niet meer zo goed opgelet.
Hij begon gisteren wel redelijk. Ik zag hem nog een aardig overstapje maken in het begin. Verder heb ik niet meer zo goed opgelet.
Nil volentibus arduum