AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik begrijp niet waarom Van Gaal met Pelle en Dembele speelt. Dat zijn allebei jongens die voornamelijk in de bal komen en (daarom) weinig scoren.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is een combi die ik ook niet zo snel samen in het veld zou brengen. Maar wat zijn de alternatieven op dit moment? Ari was geschorst en iemand als Lens is verhuurt.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Klopt, en het expiriment met Medunjanin is mislukt.

AZ heeft duidelijk nood aan een spits met dreiging in de diepte. Alves zou een gouden aankoop zijn voor ze.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Hij kan gewoon Jenner opstellen, zodat Dembele ook eens in kan komen op een bal van de zijkant.
wimpey

Bericht door wimpey »

Was weer eens een typische wedstrijd tussen een Duitse - en een Nederlandse ploeg. De 'onzen' zijn voetballend een stuk beter, maar de 'hunnen' gaan tot het gaatje, hetgeen de 'onzen' blijkbaar niet kunnen opbrengen...

Dat Nürnberg zo laag staat in de BL schetst trouwens een vertekend beeld, want ze hebben een heel aardige selectie. Ze hebben alleen de pech dat ze een dubbele waslijst aan blessures hebben, waardoor ze deels een beroep moeten doen op de 3e garnituur. Het goede nieuws voor hen is dat Mintal en Saenko op de weg terug zijn. Dat zijn prima spelers en als ook Vittek, Jakobsen en Pinola weer terug zijn, eindigt Nürnberg in de BL nog keurig in de middenmoot.

Verschil tussen AZ en Nürnberg was trouwens ook de trainer. Meyer kantelde de wedstrijd door het inbrengen van prima wissels en door een interne omstelling. Wolf nam na rust Dembélé voor zijn rekening. Die Wolf is een zo'n typische Duitse houwdegen. Het ziet er allemaal niet geweldig uit, maar het is een ondankbare taak om tegen die jongen te spelen. Dat weet Dembélé nu ook... Hij had voor rust Beauchamp een trauma bezorgd. Diezelfde Beauchamp had na rust geen kind aan Pellé. Dat zegt genoeg over Pellé, die heeft me werkelijk nog geen seconde kunnen overtuigen. Een luie primadonna die continu verongelijkt loopt te doen, de Luque van AZ so to say...

Doe mij dan maar Dembélé: fysiek sterk, altijd in beweging en aanspeelbaar, kan een bal vasthouden, heeft altijd oog voor z'n medespelers, werkt hard en is technisch begaafd. Alleen moet ie wat meer scoren. Maar hij wordt een absolute topper. Ik zou 'm dolgraag bij Ajax zien als opvolger van KJH. Ik vind Dembélé beter dan KJH, beter dan Suarez en veel beter dan luie Luque.

Anyway, waar Meyer goed wisselde, maakte Van Gaal er een zootje van. Opdam speelde een degelijke pot, terwijl die Koenders er bij werkelijk iedere situatie volledig naast zat. Prutser extraordinaire... AZ is m.i. trouwens sowieso niet echt goed bezig v.w.b. het aan- en verkoopbeleid. In Waterman, Steinsson, de Zeeuw, Ari en m.n. Dembélé hebben ze spelers voor de nationale elite en de europese (sub)top, maar de rest is i.m.o. niet veel bijzonders. Het centrum van de defensie vind ik persoonlijk dramatisch: met Jaliens en Mendes heb je er 2 spelers staan die de basis van het verdedigen niet eens beheersen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Met Mendes op het middenveld, Donk achterin, een fitte Schaars, Pocognoli als linksback en Romero valt ook nog wel wat te beginnen hoor.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Hoe zit het eigenlijk met Donk? Is hij geblesseerd of zo?
Het stinkt aan alle kanten!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:
Bertje schreef:Trouwens: is Donk geblesseerd?
Nee, hij zit op de bank. Toch zonde, want dit AZ had er een stuk beter uit kunnen zien met Donk en Schaars.
Een klein stukje terug, joey.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Het botert niet tussen Donk en LVG. Misschien kan Ajax een poging wagen om die jongen te halen?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Die conclusie vind ik wat kort door de bocht, maar Donk zou wel een optie kunnen zijn, wat mij betreft.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Waarom zit hij anders op de bank? Zo goed zijn de alternatieven niet.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Donk speelde een nogal matige seizoensstart.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Matig is nog zwak uitgedrukt.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat kun je van heel AZ zeggen. :smallgrin.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van Gaal heeft geen spijt van wissel

Spijt? Nee, Louis van Gaal heeft geen spijt van de wissel, afgelopen woensdag bij Nürnberg-AZ.

Een kwartier voor tijd bracht hij Milano Koenders in het veld voor linksback Barry Opdam. Tien minuten later had Nürnberg twee keer gescoord en beide goals ontstonden aan Koenders' kant.

Van Gaal bleef vrijdagmiddag achter zijn keuze staan. De gedachte erachter was namelijk goed, betoogde de AZ-trainer. ,,Koenders kan in principe goed een man uitschakelen. Dat was ook het enige dat hij hoefde te doen. Dat hij geen linksback is, vind ik geen argument om hem daar niet neer te zetten. Ook al ben je eigenlijk geen linksback, dan hoef je toch je man niet te laten lopen? Dus de overwegingen waren voor ons duidelijk. Dat de uitvoering minder was, daar kan de trainer niks aan doen'', zegt Van Gaal in het Noordhollands Dagblad.
azfanpage

Het ligt nooit aan hem. :aai.gif: :smallgrin.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ach, wat hij zegt klopt gewoon. Al weet ik natuurlijk niet in hoeverre Koenders op trainingen en dergelijken een slechte indruk had gemaakt.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Marillion schreef:Zo slecht is die jongen volgens mij ook niet hoor. Ok, hij heeft het vooralsnog moeilijk bij AZ en het zal nog moeten blijken of hij daar uit kan groeien tot een meerwaarde. Maar hij is niet de prutser waar sommige hem nu voor houden.

Hij begon gisteren wel redelijk. Ik zag hem nog een aardig overstapje maken in het begin. Verder heb ik niet meer zo goed opgelet.
Zo he... een overstapje... goed hoor... Sorry voor het cynisme, maar die Pelle voegt helemaal niks toe. Je ziet aan alles dat hij zich niet lekker voelt, want hij verstopt zich voortdurend. Misschien kan hij wel aardig voetballen, maar zo te zien moet hij eerst maar eens zien te aarden in Nederland onder het toch wel strenge regime van Van Gaal.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Bertje schreef:Ach, wat hij zegt klopt gewoon. Al weet ik natuurlijk niet in hoeverre Koenders op trainingen en dergelijken een slechte indruk had gemaakt.
Een wissel die verkeerd uitpakt is een slechte wissel. Dat de trainer mooi kan theoretiseren doet er niet toe. De wedstrijd is de graadmeter.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Er wordt nergens over wel of geen slechte wissel gesproken.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van een slechte wissel zou hij spijt moeten hebben, denk je niet?

Stel je voor dat we zo wedstrijden gaan analyseren. 'We hebben met 6-0 verloren, maar de gedachte achter de tactiek was goed'. Pffff... Feit is dat die wissel AZ niet bepaald sterker maakte. Terwijl dat ongetwijfeld wel de bedoeling was.
wimpey

Bericht door wimpey »

joey schreef: De wedstrijd is de graadmeter.
Scorbordjournalistiek! :ajaxsmiley.gif:

Het was gewoon een kutwissel. Die Opdam speelde een degelijke pot, die Koenders laat Saenko 2 keer binnen een paar minuten glippen. Dan is het dus niets minder dan een kutwissel.

Mag Van Gaal niet overkomen.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

joey schreef:Van een slechte wissel zou hij spijt moeten hebben, denk je niet?
Geen idee.
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

En dat is 1-0 voor AZ
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Daniel

Bericht door Daniel »

Van mij mag AZ nu wel winnen, even wat vertrouwen tanken voor tegen Feyenoord! :hupajax.gif: :onfire.gif:
999

Bericht door 999 »

En waarom wordt die wedstrijd op Zaterdag gespeeld, en niet tegelijkertijd met ons ?.
Blij met de punten ...
Plaats reactie