AZ 2007 - 2008
Ik heb het niet gezien, maar welk onrecht is AZ nu weer aangedaan?'AZ is nog geen topclub, dat kun je mede zien aan de arbitrage'
- AZ-trainer Louis van Gaal was na AZ-FC Utrecht niet te spreken over arbiter Bjorn Kuipers
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Schrijnend onrecht, Jesse. Schrijnend onrecht.
Hij doet dat heel bewust. Het is zijn manier om de scheidsrechters te intimideren, zodat ze AZ vriendelijk behandelen. Hetzelfde heeft hij gedaan met journalisten. Die zijn zo bang voor hem dat ze hem amper durven te bekritiseren.
azfanpageVan Gaal hekelt Nederlandse arbitrage
Louis van Gaal heeft zich na afloop van AZ - FC Utrecht negatief uitgelaten over de arbitrage in de Nederlandse Eredivisie.
"Wat er met de arbitrage in Nederland aan de hand is, weet ik niet. Maar het zit niet goed. Ik zie vandaag weer dingen gebeuren... Ik vind het ongelooflijk. Tegen FC Twente maakte de scheidsrechter ook grote fouten, in het nadeel van AZ," aldus Van Gaal.
Vandaag strooide scheidsrechter Kuipers in zijn ogen met onterechte vrije trappen voor FC Utrecht.
Hij doet dat heel bewust. Het is zijn manier om de scheidsrechters te intimideren, zodat ze AZ vriendelijk behandelen. Hetzelfde heeft hij gedaan met journalisten. Die zijn zo bang voor hem dat ze hem amper durven te bekritiseren.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik begrijp z'n punt alleen niet helemaal waarom AZ volgens hem geen topclub zou zijn. Als AZ niet als topclub wordt gezien, wordt het toch gelijk behandeld als Utrecht? Of zou hij soms vinden dat topclubs beter worden behandeld door de arbitrage in Nederland?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Aardige aankoop van AZ. Moreno is zeker een speler met mogelijkheden. Dit is wat ik nog had staan over hem:
Overigens schijnt Moreno ook op het middenveld uit de voeten te kunnen, maar daar heb ik hem niet zien spelen.Linker mandekker in de driemansdefensie van het 3-5-2/5-3-2-systeem van Pumas. Opbouwend prima, vooral vanwege z'n trap, overzicht en inzicht. Verder is het geen speler van de verfijnde techniek, maar op zijn positie heb je veel meer aan een hoge handelingssnelheid en een strakke pass dan een leuke dribbel. Moreno kan vakkundig ballen veroveren en z'n tegenstander uitschakelen, al mag hij defensief wel wat harder worden. Zo heerst hij in verdedigend opzicht door de lucht nog allerminst, terwijl hij bij dode spelmoment van Pumas zelf juist vaak voor gevaar zorgt voor de goal van de tegenstander. Z'n timing en gebrek aan assertiviteit zorgen er dus voor dat hij achterin nog wel eens de fout in gaat bij het koppen. Aan z'n sprong -en kopkracht hoeft het niet te liggen. Al met al is hij in de mandekking aardig sterk en verleent hij vooral goede rugdekking. In de zone voelt hij zich een stuk minder gemakkelijk dan als pure mandekker. Daar zal hij ook nog aan moeten werken.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Duimen draaien voor AZ
Uitgegeven: 20 december 2007 07:06
ALKMAAR - AZ hoopt zich donderdag voor het vierde achtereenvolgende seizoen te plaatsen voor de derde ronde van de UEFA Cup. De Alkmaarders zijn bij een overwinning op Everton zeker van kwalificatie. Bij een gelijkspel of verlies is AZ afhankelijk van het resultaat bij Larissa tegen FC Nürnberg.
ANP
Als AZ zich plaatst, zijn na de winterstop nog twee Nederlandse clubs actief in de UEFA Cup. PSV is, door de derde plek in de groepsfase van de Champions League, al zeker van een vervolg in de UEFA Cup.
Het is nog onzeker of trainer Louis van Gaal tegen Everton kan beschikken over Moussa Dembélé. De Belgische spits heeft lies- en buikklachten en trainde daardoor woensdag apart van de groep.
Ari
Als Dembélé niet kan spelen, moet Van Gaal in aanvallend opzicht improviseren. Ari is niet inzetbaar. De Braziliaan zit zijn laatste wedstrijd schorsing uit.
Simon Cziommer en Kemy Agustien zijn weer wedstrijdfit. Cziommer is hersteld van een voetblessure. Agustien ontbrak enige tijd wegens een pijnlijke enkel.
(c) ANP
Bron: http://www.nu.nl/