PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Bij Ajax eigenlijk iets te laat.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik vind het in elk geval zeker niet alleen de schuld van Wouters dat PSV minder presteert. Na het vertrek van Cocu en Alex zag je dat al aankomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Niet alleen nee, maar ik vind Wouters een coach van niks.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ben ook niet onder de indruk. Maar ik heb de indruk dat bij PSV het een en ander niet goed zit.
Baseman

Bericht door Baseman »

joey schreef:Maar ik heb de indruk dat bij PSV het een en ander niet goed zit.
Want ?
Iedere belangrijke speler tekent bij. zo wordt verwacht dat Gomes deze week zijn 4e contractverbetering sinds zijn komst gaat tekenen en bijtekent tot 2013. Echt balen :wink.gif:

De topteams in Nederland zijn dit seizoen wat midner stabiel en de overige teams hebben uitschieters naar boven. Dan kun je wel eens verrassende uitslagen krijgen, zoals dit weekend.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Gomes geeft aan dat bepaalde dingen binnen PSV voor verbetering vatbaar zijn. Mag ik dat zo zeggen?

Perez bij PSV op zijspoor gezet

EINDHOVEN - Tandenknarsend zat Kenneth Perez vrijdag in de dug-out, diep weggedoken in zijn jas om zich te beschermen tegen de kou.
De Deen van PSV zat tijdens de blamerende nederlaag tegen Roda JC negentig minuten op de bank (4-2) en het ziet er niet naar uit dat er in die situatie op korte termijn verandering komt.

Na het vertrek van Ronald Koeman is Perez onder interim-trainer Jan Wouters op een zijspoor geraakt. In een persoonlijk gesprek liet de oefenmeester de Deen vorige week weten dat hij onder hem niet op heel veel speeltijd hoeft te rekenen. Wouters kiest voor meer dynamische middenvelders als Otman Bakkal of Ibrahim Afellay.

De mededeling moet Perez pijn hebben gedaan, al kwam die voor de trotse speler niet als verrassing. Na het vertrek van Koeman speelde hij niet één volledige wedstrijd meer voor PSV. Bij CSKA Moskou begon hij voor het eerst op de bank, in de competitieduels met De Graafschap en Roda JC kwam Perez zelfs helemaal niet meer in actie.

Op het moment dat Wouters vrijdag tegen Roda JC ging wisselen, bracht hij eerst Jason Culina om de balans in zijn ploeg te herstellen. Toen PSV achter kwam en iets moest forceren, bracht de oefenmeester Ismail Aissati (elf duels, nul goals, nul assists) in het veld en sloeg hij Perez (elf, vijf, twee) over. Bij 0-3 mocht de Deen zich nog wel gaan warmlopen, maar toen de Limburgers nog een keer scoorden mocht Perez - waarschijnlijk tot zijn eigen opluchting - weer gaan zitten.

Zo is Perez in een absurde situatie terecht gekomen. Hij vertrok deze zomer bij Ajax vanwege een trainer (Henk ten Cate) die het niet in hem zag zitten en koos voor PSV, waar een andere trainer (Ronald Koeman) zijn komst erdoor drukte, terwijl niet iedereen overtuigd was van het nut van de aanvaller. Inmiddels hebben beide oefenmeesters een andere club en zal Perez zich afvragen of hij niet te vroeg uit Amsterdam is weggegaan.

Bij Ajax was Perez een lastige bankzitter, nu houdt hij zich voorlopig gedeisd. De Deen weet dat het regime van Wouters slechts duurt tot 1 januari. Dan wordt hij weer afgelost door Sef Vergoossen. Dat is uitgerekend de man die hem tien jaar geleden, als trainer van MVV, naar Nederland haalde. Perez hoopt dat zijn situatie straks ten goede keert.

Vergoossen werd dit weekeinde met zijn club Nagoya Grampus Eight uitgeschakeld in het Japanse bekertoernooi. Daardoor kan de Limburger ruim voor 1 januari terugkeren naar Nederland. Maar het is vrijwel uitgesloten dat hij voor de jaarwisseling nog op de trainersstoel van PSV zal zitten.

De nieuwste interim-trainer van de landskampioen zal de komende weken gebruiken om zich behoorlijk in te werken. Hij zal gesprekken voeren met Wouters en technisch- manager Stan Valckx, maar zich nog niet met de selectie bemoeien. ,,We houden ons aan de planning,’’ aldus Reker. ,,Tenzij we twee keer met 10-0 verliezen of Jan Wouters zelf aangeeft dat hij het niet meer ziet zitten.’’

Steeds duidelijker wordt dat Vergoossen een hels karwei wacht. Almaar nadrukkelijker begint PSV de gevolgen te voelen van het kwaliteitsverlies dat het nu al zomers achtereen lijdt. Zelden werden de Eindhovenaren in eigen huis zo te kijk gezet als vrijdag door Roda JC.

Tussen alle ellende in werden wel de plooien met doelman Heurelho Gomes gladgestreken. De Braziliaan gaf vorige week een pittig interview aan VI, waarin hij aangaf een vertrek uit Nederland te overwegen. PSV had echter maar een paar gesprekken nodig om Gomes te overtuigen tóch langer te blijven.

Vrijdag kondigde de club aan dat Gomes deze week gaat bijtekenen tot 2013. Waarschijnlijk gebeurt dat donderdag. ,,Het zou mij verbazen als dat niet zou gebeuren,’’ bevestigde Reker gisteren nog maar eens.
AD
Laatst gewijzigd door joey op ma dec 10, 2007 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Marillion schreef:Even een paar opvallende uitspraken uit het Vanenburg interview op een rijtje:

'Psv belde mij op voor de baan van techniektrainer. Dan vertrekt er een hoofdtrainer en bellen ze voor zoiets!'

'De kritiek van Johan Cruijff op mijn stem? Lachwekkend. Alsof hij zelf zo'n geweldige stem heeft. Pure lulkoek!

'Louis van Gaal is iemand met wie je mij kunt vergelijken. Alleen ben ik absoluut niet eigenwijs.'

'Over tien jaar heb ik een nationaal elftal getraind, denk ik.'

'Zoals Oranje nu speelt? Dan heb ik bij Helmond Sport nog meer gepresteerd.'

'Als ik nu geld genoeg had, kocht ik een club. Ik weet zeker dat ik een club uit de Eerste Divisie binnen vijf jaar naar de subtop in Nederland zou kunnen brengen.'
Ik heb het interview inmiddels gelezen. Erg vermakelijk. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Baseman

Bericht door Baseman »

joey schreef:Gomes geeft aan dat bepaalde dingen binnen PSV voor verbetering vatbaar zijn.
Hier heb je ook gelijk in, maar er is altijd wel wat voor verbetering vatbaar. En dat het even minder loopt bij PSV moge duidelijk zijn, maar dat komt weer goed.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Wat ik bedoel is dat het rommelt binnen de selectie van PSV na het vertrek van Cocu. Neem het gemopper van Gomes en de onvrede van Aissati. Niet zo vreemd, hoor. Het team is zijn leider kwijt.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ondertussen in Eindhoven.....

Perez bij PSV op zijspoor gezet

Tandenknarsend zat Kenneth Perez vrijdag in de dug-out, diep weggedoken in zijn jas om zich te beschermen tegen de kou.

De Deen van PSV zat tijdens de blamerende nederlaag tegen Roda JC negentig minuten op de bank (4-2) en het ziet er niet naar uit dat er in die situatie op korte termijn verandering komt.

Na het vertrek van Ronald Koeman is Perez onder interim-trainer Jan Wouters op een zijspoor geraakt. In een persoonlijk gesprek liet de oefenmeester de Deen vorige week weten dat hij onder hem niet op heel veel speeltijd hoeft te rekenen. Wouters kiest voor meer dynamische middenvelders als Otman Bakkal of Ibrahim Afellay.

De mededeling moet Perez pijn hebben gedaan, al kwam die voor de trotse speler niet als verrassing. Na het vertrek van Koeman speelde hij niet één volledige wedstrijd meer voor PSV. Bij CSKA Moskou begon hij voor het eerst op de bank, in de competitieduels met De Graafschap en Roda JC kwam Perez zelfs helemaal niet meer in actie.

Op het moment dat Wouters vrijdag tegen Roda JC ging wisselen, bracht hij eerst Jason Culina om de balans in zijn ploeg te herstellen. Toen PSV achter kwam en iets moest forceren, bracht de oefenmeester Ismail Aissati (elf duels, nul goals, nul assists) in het veld en sloeg hij Perez (elf, vijf, twee) over. Bij 0-3 mocht de Deen zich nog wel gaan warmlopen, maar toen de Limburgers nog een keer scoorden mocht Perez - waarschijnlijk tot zijn eigen opluchting - weer gaan zitten.

Zo is Perez in een absurde situatie terecht gekomen. Hij vertrok deze zomer bij Ajax vanwege een trainer (Henk ten Cate) die het niet in hem zag zitten en koos voor PSV, waar een andere trainer (Ronald Koeman) zijn komst erdoor drukte, terwijl niet iedereen overtuigd was van het nut van de aanvaller. Inmiddels hebben beide oefenmeesters een andere club en zal Perez zich afvragen of hij niet te vroeg uit Amsterdam is weggegaan.

Bij Ajax was Perez een lastige bankzitter, nu houdt hij zich voorlopig gedeisd. De Deen weet dat het regime van Wouters slechts duurt tot 1 januari. Dan wordt hij weer afgelost door Sef Vergoossen. Dat is uitgerekend de man die hem tien jaar geleden, als trainer van MVV, naar Nederland haalde. Perez hoopt dat zijn situatie straks ten goede keert.

Vergoossen werd dit weekeinde met zijn club Nagoya Grampus Eight uitgeschakeld in het Japanse bekertoernooi. Daardoor kan de Limburger ruim voor 1 januari terugkeren naar Nederland. Maar het is vrijwel uitgesloten dat hij voor de jaarwisseling nog op de trainersstoel van PSV zal zitten.

De nieuwste interim-trainer van de landskampioen zal de komende weken gebruiken om zich behoorlijk in te werken. Hij zal gesprekken voeren met Wouters en technisch- manager Stan Valckx, maar zich nog niet met de selectie bemoeien. ,,We houden ons aan de planning,’’ aldus Reker. ,,Tenzij we twee keer met 10-0 verliezen of Jan Wouters zelf aangeeft dat hij het niet meer ziet zitten.’’

Steeds duidelijker wordt dat Vergoossen een hels karwei wacht. Almaar nadrukkelijker begint PSV de gevolgen te voelen van het kwaliteitsverlies dat het nu al zomers achtereen lijdt. Zelden werden de Eindhovenaren in eigen huis zo te kijk gezet als vrijdag door Roda JC.

Tussen alle ellende in werden wel de plooien met doelman Heurelho Gomes gladgestreken. De Braziliaan gaf vorige week een pittig interview aan VI, waarin hij aangaf een vertrek uit Nederland te overwegen. PSV had echter maar een paar gesprekken nodig om Gomes te overtuigen tóch langer te blijven.

Vrijdag kondigde de club aan dat Gomes deze week gaat bijtekenen tot 2013. Waarschijnlijk gebeurt dat donderdag. ,,Het zou mij verbazen als dat niet zou gebeuren,’’ bevestigde Reker gisteren nog maar eens.

Bron: AD.nl
Nil volentibus arduum
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Uh...bril niet op? ;)
Jesse

Bericht door Jesse »

Het is juist voor de mensen zonder bril. :icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Jesse schreef:Het is juist voor de mensen zonder bril. :icon_biggrin.gif:
Ah... :smallgrin.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

PSV meldt zich voor MatheusDoor Sander Berends

PSV heeft zich gemeld voor Matheus. Sporting Braga, de club waar de Braziliaanse spits onder contract staat, hikt nog aan tegen de transfersom. De Portugese club verlangt 2,5 miljoen euro, terwijl PSV bereid is slechts 1,5 miljoen euro op tafel te leggen. Dat meldt de Portugese website O Jogo.

Matheus, die voluit Matheus Leite Nascimento heet, speelt dit seizoen op huurbasis voor Vitoria Setubal. Afgelopen vrijdag zat een Eindhovense scout op de tribune om Matheus te bekijken in de competitiewedstrijd tegen Belenenses (1-1). Matheus scoorde daarin ook. De 24-jarige Braziliaan heeft nog een contract voor anderhalf jaar bij Braga.

Afgelopen seizoen speelde hij na de winterstop ook al op huurbasis elders, toen voor SC Beira-Mar. Toen scoorde Matheus nog 5 goals. In januari 2006 werd hij overgenomen van FC Marco. Hij speelt overigens altijd met rugnummer 99.

Ook FC Sevilla heeft zich inmiddels gemeld voor Matheus.
Elf Voetbal

Nooit van gehoord. :blush.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Spontane Robert-beelden.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Gisteren kreeg Bobby Robson een carriere prijs van de BBC in de sportshow van het jaar. Een zeer ontdane en grappige Robson roemde de vele clubs waar hij met plezier gewerkt heeft en noemde de belangrijkste ook op. Raad eens welke er niet bij zat... :drecul.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Baseman

Bericht door Baseman »

joey schreef:Wat ik bedoel is dat het rommelt binnen de selectie van PSV na het vertrek van Cocu. Neem het gemopper van Gomes en de onvrede van Aissati. Niet zo vreemd, hoor. Het team is zijn leider kwijt.
Dit vind ik dan weer onzin.
Cocu is geen heilige...

Gomes zeurt omdat zijn zaakwaarnemer de boel even opnaait (al kaart Gomes ook enkele zaken goed aan), maar hij gaat 'gewoon' bijtekenen. Isi zeurt omdat hij speeltijd wil, wat heeft Cocu daar nu weer mee te maken ? Alsof Isi dan meer gespeeld zou hebben, eerder minder !
Op dit moment zit Isi op 40% van de beschikbare speelminuten, toch niet verkeerd.

PS: Dat bericht van het AD lijkt me weinig betrouwbaar, alsof interimcoach Wouters zoiets zou zeggen.

PPS: Who cares welke clubs Robson noemt ?
Hij heeft PSV maar één seizoen getraind, dit is wel enorm overdreven Raymon.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Hee, alles is verantwoord met het oog op komende zondag ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Baseman

Bericht door Baseman »

Oh ja, das waar :biggthumpup.gif: :icon_biggrin.gif:
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

PS: Dat bericht van het AD lijkt me weinig betrouwbaar, alsof interimcoach Wouters zoiets zou zeggen.
Hij heeft er toch over dat hij onder hem niet veel zal spelen? Dat kan hij toch zeggen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Baseman

Bericht door Baseman »

Dat kan hij wel, maar dat werkt enorm demotiverend natuurlijk.
Daarbij is Wouters de interim. Wouters laat zien als coach tactisch geen licht te zijn, maar dit soort domme uitspraken zal hij niet doen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Hoe weet jij dat nou? Misschien wilde Perez duidelijkheid. Het gaat maar om een paar wedstrijden. Zoals het artikel stelt, Perez wacht nu op Vergoossen.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Baseman schreef:Dat kan hij wel, maar dat werkt enorm demotiverend natuurlijk.
Daarbij is Wouters de interim. Wouters laat zien als coach tactisch geen licht te zijn, maar dit soort domme uitspraken zal hij niet doen.
Ten Cate zei hetzelfde aan het begin van dit seizoen. Ik ben het met je eens dat Wouters zoiets niet mag zeggen, omdat Wouters moet roeien met de riemen die hij heeft en hij kan Perez nog weleens heel hard nodig hebben. Aan de andere kant: een coach heeft een visie (alhoewel.. Wouters?) en als Perez niet in die visie past kan je best tegen hem zeggen dat hij niet de eerste optie is.

Maar goed, in deze tijden zal psv heel veel aan Perez hebben, zeker als de voorhoede op deze manier blijft voortploeteren.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Koevermans geveld door hamstringblessure
10/12/2007 13:27

Het is twijfelachtig of Danny Koevermans tegen achtereenvolgens Internazionale en Ajax inzetbaar is. De spits verliet maandag de ochtendtraining met een hamstringblessure.

Voor het duel met Roda JC ondervond Koevermans ook al hinder van een opspelende hamstring, al speelde hij wel de hele wedstrijd tegen de Kerkraadse ploeg. Maandag moest de international de training echter voortijdig afbreken.

Het is nu zeer de vraag of de spits de Champions League-wedstrijd tegen Internazionale (woensdag) en de topper tegen Ajax (zondag) kan meemaken.

www.vi.nl
Kan men lekker Lazovic en Farfan in de spits zetten. Zou ons niet slecht uitkomen, hoor.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik heb liever Koevermans in de basis dan Lazovic. Dit Ajax heeft alle moeite met kruisende spitsen. Koevermans is niet zo beweeglijk en Heitinga speelt graag tegen zo'n speler.
Gesloten