PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daniel

Bericht door Daniel »

Zowieso niet slim om naar Inter te gaan als jeugd speler, er breekt daar nooit jeugd door. Bij de meeste Italiaanse topclubs breekt er weinig jeugd door.
Harm

Bericht door Harm »

PSV heeft al dertig miljoen
Door PETER VAN DUYL

EINDHOVEN - De kans is niet zo heel groot, maar PSV heeft nog altijd uitzicht op de tweede ronde van de Champions League.

Technisch Directeur Jan Reker en commercieel Directeur Marcel van den Bunder. FOTO PICS UNITED
Dan moet het woensdag zelf winnen van Inter Milaan en moet het afgeroomde CSKA Moskou bij Fenerbahçe minimaal een punt halen. In dat geval stromen er nóg meer miljoenen in de Eindhovense clubkas. Ongeacht de uitslag van vanavond is PSV dit seizoen al verzekerd van een kleine dertig miljoen euro aan inkomsten uit zijn Europese avontuur. Omdat de Eindhovenaren als enige Nederlandse club meedoen aan de Champions League, ontvangen zij een megabedrag uit de zogenoemde marketpool van de Europese voetbalbond.

Aan het einde van het seizoen krijgt PSV uit de Europese pot met televisiegeld zo’n twintig miljoen overgemaakt. Als ook Ajax zich had geplaatst voor de Champions League, had de landskampioen dat bedrag moeten delen met de Amsterdammers.

,,Toen Ajax de voorronde van de Champions League speelde, zei men in Amsterdam dat het niet de wedstrijd van het seizoen was,’’ zegt Marcel van den Bunder, commercieel directeur van PSV. ,,Toen heb ik meteen gezegd: voor ons wel. Dat Ajax werd uitgeschakeld, scheelt PSV ongeveer tien miljoen euro.’’

Behalve het geld uit de televisiepot incasseerde de kampioen van Nederland in de Champions League een startbonus van ruim vijf miljoen euro. De twee winstparten tegen CSKA Moskou en de deling met Fenerbahçe hebben een extra premie van anderhalf miljoen opgeleverd. De drie thuiswedstrijden genereerden elk een recette van ongeveer een miljoen euro.

PSV strijdt vanavond tegen Internazionale voor zijn laatste kans op de tweede ronde van de Champions League. De ploeg heeft haar kansen niet meer in eigen hand, maar in financieel opzicht is het hoogste niveau stukken gunstiger dan UEFA Cup-voetbal. Daarvan is PSV sowieso verzekerd.

Als de Eindhovenaren overwinteren in de Champions League, levert dat nog eens 2,2 miljoen extra op. In de UEFA Cup verdient PSV pas weer een bonus als het de kwartfinale haalt. Die bedraagt dan het schamele bedrag van drie ton. Van de NOS krijgt PSV per thuiswedstrijd in de UEFA Cup nog eens 400.0000 euro overgemaakt.

,,Ik zit hier een beetje dubbel in,’’ zegt Van den Bunder. ,,Financieel en sportief gezien is de Champions League het hoogst haalbare, daar moet je dus altijd voor strijden. Maar als je een keer de UEFA Cup zou kunnen winnen, geeft dat op langere termijn een enorme naamsbekendheid. Daar weten ze bij Feyenoord alles van.’’

De spelers en technische staf van PSV houden zich niet bezig met ingewikkelde rekensommen, hoewel ook zij fiks meedelen in de inkomsten uit de Champions League. De landskampioen heeft vanavond tegen Inter Milaan maar één doel: winnen. Als CKSA Moskou dan minimaal gelijkspeelt tegen Fenerbahçe, stapt PSV alsnog over de drempel van de tweede ronde.

Of dat in sportief opzicht ook het beste is, lijkt de vraag. Het huidige PSV bestaat uit veelal jonge en onervaren spelers. Voor de ontwikkeling van de ploeg is het misschien beter om Europees verder te bekeren in het troosttoernooi. Daarin hebben de Brabanders meer kans om een extra ronde te overleven en dus meer ervaring op te doen.

Het is een mooie theorie, maar in Eindhoven gelooft niemand er écht in. ,,Misschien hebben we in de UEFA Cup meer kans,’’ zegt verdeger Dirk Marcellis. ,,Maar ook op het hoogste niveau kunnen we het elke tegenstander moeilijk maken. Hoe hoger het niveau, hoe beter dat is voor je eigen ontwikkeling.’’

Dat vindt ook interim-trainer Jan Wouters. ,,In de UEFA Cup heb je wellicht wat meer uitzicht op een rondje extra,’’ zegt de oefenmeester. ,,Maar ik kan je verzekeren dat je ook daar heel goede ploegen kunt tegenkomen. Nog los van het feit dat je altijd het allerhoogste wilt, vind ik dat je in de Champions League net zoveel ervaring opdoet. En al die jonge jongens willen stuk voor stuk op het hoogste niveau spelen.’’

En dus probeert PSV vanavond te winnen. Makkelijk zal dat niet zijn. Inter Milaan komt weliswaar niet met zijn sterkste ploeg naar Eindhoven, ook spelers van de tweede garnituur zijn naar Nederlandse begrippen heel erg goed.

Bovendien moet PSV eerst maar eens laten zien dat de blamage tegen Roda JC inderdaad een incident was. ,,Daarvan ben ik honderd procent overtuigd,’’ zegt aanvoerder Timmy Simons. ,,Wat er in Istanbul gebeurt, hebben wij niet in de hand. Maar wij moeten zorgen dat we ons niets kunnen verwijten.’’

Na Gomes waarschuwt ook Jan Wouters voor sportieve toekomst PSV

Na doelman Heurelho Gomes waarschuwt ook interim-trainer Jan Wouters voor de sportieve toekomst van PSV. Volgens de oefenmeester heeft de landskampioen dringend ervaren spelers nodig om op internationaal niveau een rol van betekenis te blijven spelen.

Gomes gaf vorige week uitgebreid uiting aan zijn twijfels over de toekomst van PSV in Voetbal International. De doelman betichtte directeur Jan Reker ervan dat hij geen visie heeft en hij dreigde met vertrek.

Overigens zijn die plooien wel heel snel weer gladgestreken. Vrijdag zei Reker al dat Gomes deze week zou bijtekenen, de Braziliaan bevestigde dat gisteren. ,,Het is negentig procent zeker dat ik hier de komende seizoenen ook speel.’’

Dat neemt niet weg dat de zorgen van Gomes reëel zijn en blijven. In 2005 speelde PSV nog de halve finale van de Champions League, op een niveau dat lichtjaren verwijderd is van de huidige mogelijkheden.

,,Ik wil,’’ zei de doelman, ,,hier heel graag nog drie of vier jaar blijven. Maar ik wil hier niet derde, vierde of vijfde worden.’’

De zorg voor later wordt dus onderschreven door Jan Wouters, de man die momenteel verantwoordelijk is voor de belangrijkste selectie van PSV. ,,Ik begrijp de zorgen van Gomes wel,’’ zegt de trainer. ,,Als je ziet wat er de afgelopen jaren aan topspelers is weggegaan bij PSV… En als je dan weet dat PSV geneigd is om alleen maar jeugdige talenten te halen, dan krijg je vanzelf een scheve balans.’’

De boodschap van Wouters is dan ook duidelijk. ,,Met alleen talenten los je het niet op in de Champions League. Op dat niveau heb je - en dan noem ik ze nog maar weer eens een keer - jongens als Alex en Cocu nodig. Het probleem is dat die steeds weggaan.’’

Reker heeft al eerder aangegeven dat PSV in de winter in elk geval een ervaren speler wil halen. Wat Wouters betreft blijft het daar niet bij. ,,Naar volgend seizoen toe is het belangrijk dat er een paar ervaren types bijkomen. Dat is moeilijk, financieel ook lastig haalbaar. Maar de sportieve urgentie is er wel.’’

Ongetwijfeld heeft Gomes in zijn laatste gesprekken ook de garantie gekregen dat er topspelers bijkomen. Anders was de situatie rond zijn verbeterde contract niet opeens in een stroomversnelling gekomen. ,,Ik heb in september een nieuwe aanbieding gehad. Die was prima, ik krijg nu niet meer geld,’’ aldus de Braziliaan.

,,Maar ik vind wel: een directeur moet sturing geven aan een proces waarin je om de prijzen speelt. Het beste voorbeeld vind ik de aanstelling van de nieuwe trainer. Het enige wat ik wil, is het beste voor de club. We hebben nu twee keer om de tafel gezeten en heb het gevoel dat er dingen veranderen. Dat de leiding beseft dat we een bepaalde richting op moeten.’’
www.ad.nl

Waarvoor dank :D
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

PSV wil zich snel versterken
door Frans van den Nieuwenhof

EINDHOVEN - PSV hoopt de selectie tijdens de aankomende winterstop te kunnen versterken met een ervaren centrale verdediger.

De club heeft daarvoor een Mexicaanse international op het oog. Carlos Salcido, de huidige reserveaanvoerder, heeft een positief advies gegeven over zijn landgenoot, wiens naam de club angstvallig geheim houdt.

In de aanloop naar de laatste Champions-Leaguewedstrijd van het jaar, vanavond tegen Inter, lijkt PSV vooral in de ban te zijn van de wat verdere toekomst. Coach Jan Wouters schaarde zich gisteren achter de opvattingen van doelman Heurelho Gomes, die vorige week zijn bezorgdheid uitsprak over het sportieve perspectief van de club. "Ik begrijp zijn zorgen wel", aldus Wouters. "Wat Gomes heeft gezegd, is iets om over na te denken. PSV is geneigd alleen jonge spelers te halen, maar op het niveau van de Champions League kom je met een scheve balans te zitten. Je hebt gewoon ervaren spelers nodig die de jongeren wegwijs maken op het hoogste niveau."

Volgens Wouters is de sportieve urgentie hoog om snel versterking aan te trekken. "Misschien is er in de winterstop wat mogelijk en anders volgend seizoen. Het heeft ook met de financiële mogelijkheden van de club te maken."

Het competitieduel van afgelopen vrijdag met Roda JC (2-4) bewees nog eens dat PSV soms aan naïviteit en overmoed ten prooi kan vallen. Wouters beschouwt die wanprestatie als een incident, maar sluit zijn ogen niet voor de realiteit.

"Hoewel iedereen van goede wil is, moeten we tegen Inter en zondag tegen Ajax niet zo 'open' staan. Want dan word je op het middenveld gegarandeerd overlopen."

Om die reden kiest Wouters vanavond waarschijnlijk voor Culina op de plaats van Bakkal. De zeperd tegen Roda JC zal verder niet veel persoonlijke gevolgen hebben. "Jonge spelers kunnen fouten maken. Neem Rajkovic; die was fantastisch bezig. Hopelijk leert hij ervan dat een bal soms de tribune in moet. We gaan niet het elftal omgooien vanwege één nederlaag."

Danny Koevermans blijft met een hamstringblessure aan de kant, maar is er mogelijk zondag tegen Ajax wel weer bij.

PSV gelooft en hoopt nog steeds dat plaatsing voor de tweede ronde van de Champions League vanavond mogelijk is. De ploeg moet de Italiaanse koploper Inter verslaan en is afhankelijk van puntenverlies van Fenerbahçe tegen CSKA Moskou. "Wij kunnen vrijuit voetballen en als sportman wil je het hoogst haalbare bereiken. Dat is de Champions League. Mocht dat niet lukken, dan kan het team zich altijd nog verder ontwikkelen op het niveau van de Uefa Cup" , meent Wouters. Dat Inter niet met zijn sterkste team komt, trainer Roberto Mancini mist een waslijst aan spelers onder wie Zlatan Ibrahimovic, zegt de coach weinig. "Ook dit elftal heeft genoeg goede spelers, die de wedstrijden met veel gemak weten te winnen."
www.gelderlander.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Baseman

Bericht door Baseman »

Culina speelt vanavond ?
Dat zou zuigend zijn...
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Culina vond ik, toen ik hem zag spelen, regelmatig één van de betere spelers bij PSV.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Idd. Die drol Mendez moeten ze er eens uit gooien.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van Culina ben ik ook niet kapot.
Het stinkt aan alle kanten!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Culina viel niet zo lekker in tegen Roda, maar hij was niet de enige van PSV bij wie het die avond niet helemaal lukte.

Verwacht een gelijkspelletje of een 0-1 voor Inter, die geloven het allemaal wel. Fenerbahçe wint natuurlijk van CSKA dus het wordt een UEFAcup-plaatsje.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Chivas wacht op officieel PSV-bod op Rodríguez
12/12/2007 10:07

Francisco Rodríguez kan in de voetsporen treden van Carlos Salcido. De Mexicaanse verdediger staat in de concrete belangstelling van PSV.

PSV en Chivas Guadalajara hebben al met elkaar gesproken over een transfer van de 26-jarige verdediger. Volgens Mexicaanse media staat Rodríguez op het punt naar Nederland te verkassen.

'Maar er ligt nog geen officieel bod', spreekt vice-president Néstor de la Torre in een interview met ESPN die berichten tegen. 'We weten dat onze spelers naar het buitenland vertrekken. Maar dat gebeurt alleen als de club en de speler dat willen. Op dit moment is dat nog niet het geval.'

De la Torre bevestigt ook met PSV te praten over een samenwerking. De Mexicaanse club heeft een uitwisseling van jeugdspelers op het oog.

Mocht het tot een transfer komen, dan treedt Rodríguez in de voetsporen van Salcido. De PSV'er maakte in 2006 de overstap van Chivas Guadalajara naar Eindhoven.

www.vi.nl
Wie oh wie kent deze jongen een beetje?
Baseman

Bericht door Baseman »

Ikke niet, maar ik heb begrepen op het PN dat er veel betere verdedigers zijn dan deze Rodríguez...ook bij Chivas !

Ik heb weinig behoefte aan een 2e Alcides :1evil.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Kun jij wel gewoon op PN?

Bij mij doet de site het niet (meer). En ik kan me niet herinneren dat ik iemand zo beledigd heb dat ik een ban o.i.d. heb.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Op AN wordt gemeld dat er sprake is van een storing, waardoor sommige mensen niet op AN kunnen. Zal bij PN wel hetzelfde zijn.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik kan niet op AN maar wel op PN. :1evil.gif:
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

:smallgrin.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Nu ik daar toch ben:
12/12/2007 - PSV verdiende al bijna 30 miljoen met Champions League
(Gepost door RvN)

BRON: AD

Ook als PSV vanavond wordt uitgeschakeld in de Champions League is de club een van de grootverdieners van het Champions League seizoen. Het Algemeen Dagblad meldt dat ze al bijna 30 miljoen hebben binnengehaald. Naast de bijna tien miljoen voor recettes en de zeven behaalde winstpunten, komt er bijna 20 miljoen uit de reclamepot van de UEFA. Dat was bij de uitschakeling van Ajax al zeker, omdat het volledige Nederlandse deel nu naar PSV gaat.
PSV Netwerk
"Toen Ajax de voorronde van de Champions League speelde, zei men in Amsterdam dat het niet de wedstrijd van het seizoen was," zegt Marcel van den Bunder, commercieel directeur van PSV in het AD. "Toen heb ik meteen gezegd: voor ons wel. Dat Ajax werd uitgeschakeld, scheelt PSV ongeveer tien miljoen euro."
PSV Netwerk
Overigens had PSV een groot deel van dat geld in de zomer direct alweer geïnvesteerd in Danny Koevermans.
PSV Netwerk
Behalve het geld uit de televisiepot incasseerde de kampioen van Nederland in de Champions League een startbonus van ruim vijf miljoen euro. De twee winstparten tegen CSKA Moskou en de deling met Fenerbahçe hebben een extra premie van anderhalf miljoen opgeleverd. De drie thuiswedstrijden genereerden elk een recette van ongeveer een miljoen euro
PN

Auw. :oha.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ach, voorlopig weet Ajax ook nog steeds niet wat men met die andere 30 miljoen moet, dus ik maak me geen illusies.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Bril nodig, Jöhnk? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

:blush.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Peter schreef:
Chivas wacht op officieel PSV-bod op Rodríguez
12/12/2007 10:07
Wie oh wie kent deze jongen een beetje?
Lekker scherp, Peter :aai.gif: :
Thomas op 8 december schreef:Interessant nieuwtje heeft Paganitzu van PN opgepikt.

Jorge Ramos geeft aan dat tussen maandag en woensdag bekend gaat worden dat Francisco Javier 'Maza' Rodríguez van Chivas naar PSV vertrekt. Het mooie aan het filmpje is dat de overige twee commentatoren voordat het bekend wordt een paar keer gokken om welke speler van Chivas het is. Omar Bravo? No. Alberto Medina? No. Gonzalo Pineda? Tampoco. Jonny Magallón? Tampoco. Vervolgens geeft Ramos dus de naam en zegt er achteraan dat vele mensen het niet zullen geloven vanwege de kritiek die Maza te verduren heeft gekregen.

En inderdaad, Maza is niets speciaals en bovendien al 26. Qua kracht, lengte en snelheid zit het allemaal wel goed, maar verder houdt het allemaal niet veel over. Als ik Rajkovic zo aan het werk heb gezien (behoudens die wedstrijd van gisteravond dan) dan heeft die meer potentie. Ik zou het een rare aankoop vinden van PSV en ik moet het eerst nog maar zien. Magallón zou ik in ieder geval een stuk logischere keuze vinden als PSV toch gaat shoppen bij Chivas. Of ze moeten voor een van de jonkies gaan. Dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb die zelfde dag ook VI getipt.

Het zou overigens wel een goede zaak zijn voor PSV als men een samenwerking aan gaat met Chivas. Ik zou het Ajax ook aanraden.

@ Base: Waarom wil je niet dat Culina speelt? Het alternatief is niets beter.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Klinkt niet als een grandioze aankoop. Hopen dat het doorgaat dus. :666.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Baseman schreef: De kritiek van Gomes richtte zich ook op het bestuurlijke niveau en niet op de spelersgroep.
Hij wil niet in de middenmoot van de HCE belanden. Lijkt me duidelijk dat ie niet tevreden is over de kwaliteit van de spelersgroep. En gelijk heeft ie, want het verval tijdens het voorbije - en huidige seizoen t.o.v. de 2 jaren daarvoor is enorm groot.

Dat ie niet tevreden is over het bestuur lijkt me evident. Die Reker maakt vrijwel dagelijks duidelijk dat ie 15 jaar niets bij een club heeft gedaan. 'Roestig' lijkt me op Reker wel van toepassing... Een selectie blootstellen aan 4 trainers binnen een jaar is natuurlijk een gotspe. Niets voor een normaal strak geleide en professionele club als PSV.
Baseman

Bericht door Baseman »

De Netwerken hebben inderdaad last van storingen, al werd dat vanmorgen al aangekondigd.
Edit: Het PN lijkt nu weer te werken.
Thomas schreef:@ Base: Waarom wil je niet dat Culina speelt? Het alternatief is niets beter.
Omdat Culina vooral een loper en harde werker is, voetballend draagt hij weinig bij. De enige reden om hem te laten starten is om iemand als Perez verdedigend te ontlasten, maar ik kan me niet voorstellen dat Wouters Perez ineens laat spelen. Of hij moet 4-4-2 gaan spelen en zowel Ibi als Isi opstellen, dan kan Culina samen met Simons het verdedigende werk opknappen. Dan kan ik er mee leven dat Culina speelt...ik verwacht echter niet dat Wouters zo gaat starten.
wimpey schreef:En gelijk heeft ie, want het verval tijdens het voorbije - en huidige seizoen t.o.v. de 2 jaren daarvoor is enorm groot.
Klopt, PSV heeft veel goede spelers moeten verkopen of zien vertrekken. En de topspelers zijn moeilijk te vervangen helaas.
'Roestig' lijkt me op Reker wel van toepassing...
Hier kan ik me goed in vinden :biggthumpup.gif:
Reker heeft zeker de benodigde kwaliteiten, maar hij heeft ook fouten gemaakt. Ik vind hem echter wel iemand die er lering uit trekt, het is alleen te hopen dat hij de komende tijd niet teveel meer hoeft te leren.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Leren? Op zijn leeftijd? Ik weet het niet, hoor.

Ik zie steeds dezelfde communicatiefouten bij PSV, met name tussen het technisch kader en de RvC.
Baseman

Bericht door Baseman »

Alcides, Mendez en Culina erin...joy.
jabu

Bericht door jabu »

Paganitzu schreef:Magallón zou ik in ieder geval een stuk logischere keuze vinden als PSV toch gaat shoppen bij Chivas. Of ze moeten voor een van de jonkies gaan. Dat kan natuurlijk ook nog.
@ Thomas: Is die Jonny Magallón een beter voetballer dan de door jou bewierookte Alberto Medina? En die Pineda en Tamboco?
Gesloten