Urby Emanuelson
Moderator: mods
Ik vroeg om wat namen, omdat ik wist dat je niet verder dan deze namen zou komen. De vraag die ik stelde was eigenlijk ook meer een stelling en jij bevestigde dat. ;-)Peter schreef:Je vroeg om wat namen en ik geef ze. Neem verder geen standpunt in de discussie, want ik pleit voor een verkoop van Urby.
Ach, laten we het er maar op houden dat de voetbalkenner(s) het wel zagen zitten in De Boer ( e.a )Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe kom je daar nou bij? Spreek voor jezelf. Toen ik bijvoorbeeld Bergkamp voor het eerst zag spelen (dat zal voor het eerst zijn geweest in het voorjaar 1987) kon je meteen zien dat die gozer serieus talent had, ook al kwamen zijn beste jaren op 10 en niet op 7. Over het algemeen onthoud ik redelijk wat ik zie, GF. Om maar een arbitrair voorbeeld te geven: ik kan me een topwedstrijd van Wooter herinneren; tegen NAC, de openingswedstrijd van het seizoen 96-97, in de Arena. Ga je me nu vertellen dat het niet mogelijk is om je te herinneren of iemand wel of onvoldoende talent had?!goodfella schreef:Gelul. Je weet namelijk nu niet meer hoe jij destijds over Bergkamp en De Boer dacht.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Aan spelers van dit kaliber heeft Urby me nooit doen denken. Bij De Boer en Bergkamp kon je zien dat ze enorme potentie hadden. Urby doet me eerder denken aan de categorie Wooter-Musampa-(Nigel) de Jong; laten we maar zeggen: het middenkader. (Zo slecht als de keldercategorie met daarin bijvoorbeeld Chris Kanu, Arno Splinter of Milan Berck Beelenkamp, is ie namelijk ook weer niet)
Blij met de punten ...
Waar heb ik het in hemelsnaam over verhuren?goodfella schreef:Cliche opmerking. Ik ben het eens met Mr. Ajax en Arthur. Hoeveel goede ervaringen kan jij opnoemen als het op verhuren van talentvolle spelers aankomt?Bertje schreef:Ik zeg juist dat de ontwikkeling bij de huidige spelers stokt en dat die ontwikkeling dus beter gestimuleerd moet worden.Mr. Ajax schreef:Het kan ook heel makkelijk de andere richting opgaan. Inplaats van doorgroeien stokt je ontwikkeling juist. Sterker nog, dat gebeurt veel vaker dan wat jij stelt.
Als je er niet klaar voor bent heb je daar ook niks te zoeken.
Voetbal is een denk- en doe-sport, Bert. Voor het doe-gedeelte (atletisch, snelheid, balgevoel) scoort ie een hoog cijfer. Voor het denk-gedeelte scoort ie een hele dikke onvoldoende.Bertje schreef:Natuurlijk heeft Urby een flinke dosis talent.
Ongeschikt voor de defensie, ongeschikt voor het middenveld. Zo onderhand denk ik dat Urby het maar als buitenspeler moet proberen. Op intuitie voetballen, passeren, schieten, voorzetten: dat kan ie wel. Het is jammer: het is een leuke, frisse speler. Maar na 3 jaar bij Ajax-1 zou ie verder moeten zijn dan ie is. Dat ligt enerzijds aan de technische staf(fen) waarmee ie geconfronteerd is, maar anderzijds natuurlijk ook aan hemzelf.
Natuurlijk ligt het ook aan Urby zelf. Hij had ook zelf manieren uit kunnen zoeken om zijn problemen op te lossen, maar voetballers staan nu eenmaal niet bekend om hun zelfredzaamheid. Daar moet je ook niet afhankelijk van willen zijn.
Als buitenspeler heb ik hem ook al eens geopperd, al zal hij daar natuurlijk ook een keer de balans moeten vinden.
Als buitenspeler heb ik hem ook al eens geopperd, al zal hij daar natuurlijk ook een keer de balans moeten vinden.
Mee eens en ik betwijfel of het verbetert. Urby maakt op mij niet zo'n snuggere indruk.wimpey schreef:Voetbal is een denk- en doe-sport, Bert. Voor het doe-gedeelte (atletisch, snelheid, balgevoel) scoort ie een hoog cijfer. Voor het denk-gedeelte scoort ie een hele dikke onvoldoende.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Volgens mij is Urby wel een snuggere gozer, alleen lijkt hij absoluut niet te beseffen wat profvoetbal betekend. Dat gevoel heb ik wel met meerdere Ajacieden. Allemaal flierefluiters die af en toe geweldig spelen, maar daarna gigantisch inzakken. Gaat het ze te gemakkelijk af? Teveel geld op jonge leeftijd? Verklaard dit de populariteit van Oost-Europeaanse spelers en Zuid Amerikanen? Die tonen tenminste iets van doorzettingsvermogen.
Het is toch van de gekke dat Urby en Maduro na 3 jaar nog geen stap omhoog gezet hebben? Af en toe twijfel ik hevig aan het sportieve en professionele klimaat bij Ajax....
Het is toch van de gekke dat Urby en Maduro na 3 jaar nog geen stap omhoog gezet hebben? Af en toe twijfel ik hevig aan het sportieve en professionele klimaat bij Ajax....
- Daily Blind
- gertjuh410
- gertjuh410
Ghehe, wooow wat heb ik een klote-avond gehad!
Wat voetbal al niet met je kan doen.. Kan dr gwoon niet van slapen!
Vandaag heeft Ajax het kampioenschap verspeeld, geloof me!
HOE dom was dat.. Kheb de herhaling nog eens zitten kijken..
Hij MOET gewoon 'n Kufo dekken, maar hij doet het niet!
De hele wedstrijd heb ik hem 1x!! wat zien doen!! Hij ging diep maar kreeg de bal niet.. T koppie ging hangen en t was over!! Man man man, als da jong even zo hard zou werken als wij elke dag doen(voor toch een stukkie minder dan dat hij verdient)..
Dan zou t 1 van de beste spelers van de wereld kunnen worden.
Als je toch zOveel talent hebt.. ZONDE!
Ik gaat nog een keer proberen te slapen, excuses voor mijn frustratie maar kan dr met mn kop niet bij..
Weltrusten
Wat voetbal al niet met je kan doen.. Kan dr gwoon niet van slapen!
Vandaag heeft Ajax het kampioenschap verspeeld, geloof me!
HOE dom was dat.. Kheb de herhaling nog eens zitten kijken..
Hij MOET gewoon 'n Kufo dekken, maar hij doet het niet!
De hele wedstrijd heb ik hem 1x!! wat zien doen!! Hij ging diep maar kreeg de bal niet.. T koppie ging hangen en t was over!! Man man man, als da jong even zo hard zou werken als wij elke dag doen(voor toch een stukkie minder dan dat hij verdient)..
Dan zou t 1 van de beste spelers van de wereld kunnen worden.
Als je toch zOveel talent hebt.. ZONDE!
Ik gaat nog een keer proberen te slapen, excuses voor mijn frustratie maar kan dr met mn kop niet bij..
Weltrusten

voetbalprimeur.nl'Urby Emanuelson wil naar Tottenham'
Tottenham Hotspur zal hoogstwaarschijnlijk een dezer dagen wederom een poging doen om Urby Emanuelsson los te weken bij Ajax. De zaakwaarnemer van de verdediger maakte bekend dat hij wil vertrekken vanuit Amsterdam.
Tot teleurstelling van Emanuelson weigerde Ajax in december een aanbod van Tottenham Hotspur. De zaakwaarnemer van de verdediger maakte bekend te hopen dat de onderhandelingen alsnog hervat gaan worden. Dit aangezien de international graag zou willen spelen in de Premier League.
"Urby wil erg graag naar Tottenham. We hebben tegen Spurs gezegd dat ze nogmaals in gesprek zouden moeten gaan met Ajax terzake een transfer. De speler wil vertrekken. We weten dat Tottenham hem graag wil hebben, maar Ajax is nog volop in de strijd om het landskampioenschap en ze willen een plaats behalen in de Champions League. Het zal een harde strijd worden, maar de speler weet waar hij heen wil gaan", aldus Beerkleef tegenover de Sunday Mirror.
Martin van Geel, technisch directeur van Ajax, maakte recent bekend geen basisspelers te willen verkopen in de komende transferperiode.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Ajaciedjuh
Idd, als dit bericht klopt. Spelers moeten graag willen spelen bij Ajax. Urby heeft momenteel helemaal niks te willen. Eerst maar eens presteren. Het zegt genoeg over Urby's mentaliteit (als het klopt).Beloki schreef:Strik erom, en Verthongen naar zijn positie, en die nieuwe ervaren verdediger langs Heitinga in het centrum.
Opbouwend perfect (zette en passant Siem de Jong vrij voor Boschker), verdedigend waardeloos. Maakte een stuk of zes kapitale dekkingsfouten.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vertonghen stond trouwens prima te spelen, centraal achterin tegen Twente. En strooide nog met leuke passes ook, die beter tot hun recht komen van centraal achteruit, dan vanaf de linksbackpositie.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo dec 30, 2007 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.