Ajax - FC Twente 27-12-2007
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Als AJAX net zo bevlogen speelt als tegen Psv uit de laatste keer .. tja als als als ... Fc Twente wil zelf ook voetballen, Excelsior beperkte zich tot 9 man voor hun eigen keeper.joey schreef:Meer ruimte? Dat mag ik hopen. Als Ajax tegen Twente net zo slap speelt als tegen Excelsior mogen we ons voorbereiden op een zeer ongewenst kerstcadeau...
AJAX gaat het veld en de tegenstander opvreten, zal zich 120% inspannen en strijd leveren ...
Teminste dat zou ik doen als ik een week eerder zo te kakken was gezet door nummer 18 van de HCE
Blij met de punten ...
Hij zou een keer wakker moeten worden... Laten we eerlijk zijn, met deze selectie (zonder al die geblesseerden en met half Ajax-2) en met deze 'defensie' is iedere pot een 'uitdaging'. Iedereen zo veel mogelijk op z'n plek en werken tot je erbij neervalt. Dan maar hopen dat er iets uit de bus rolt, bij voorkeur 3 punten.brigade zuid schreef:Ja welke pot niet? MvG, this is your wake-up call.
Stekel
Oga - Heitinga - Vertonghen - Urby
Gabri - Kennedy - de Jong
Dennis - KJH - Suarez
telesportAjax met vaste selectie tegen Twente
AMSTERDAM - Ajax kan zich donderdag in de ArenA tegen FC Twente revancheren voor de 2-1-nederlaag tegen Excelsior afgelopen zondag. De selectie van interim-trainer Adrie Koster is nagenoeg ongewijzigd. Alleen Hedwiges Maduro ontbreekt vanwege een schorsing.
George Ogararu, afgelopen weekeinde ziek, is weer hersteld. Ook Michael Krohn-Dehli is weer fit. Jurgen Colin en John Heitinga kampten na Excelsior met wat kleine irritaties maar zijn gewoon beschikbaar. Koster kan nog geen beroep doen op de langdurig geblesseerden Edgar Davids en Leonardo. Beide voetballers trainen wel al weer mee, maar zijn nog niet wedstrijdfit. Ook Laurent Delorge, Thomas Vermaelen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel staan nog op het blessurelijstje.
Ajax, de huidige nummer drie in de eredivisie, kan bij winst op FC Twente PSV van de tweede plaats beroven. De Tukkers komen bij een zege op hetzelfde aantal punten als de Amsterdammers.
Twente-trainer Fred Rutte beschikt over een volledig fitte selectie. Verdediger Robbie Wielaert keert weer terug van een schorsing.
Rutte?

-
- Cluijffert
Volgens mij voetbalde de eredivisie vorig jaar voor het eerst door met kerst, dus om van een traditie te spreken is wat overdreven.Jansma schreef:is het niet traditie dat we de kerstmatch verliezen?
Ik heb wel altijd het gevoel dat Ajax slechter presteert in de winter, maar ik heb geen cijfers bij de hand om te zien of dat klopt.
-
Het is toch erg eigenlijk... Naar voetbal kijken is m'n hobby, de liefde voor Ajax zou je kunnen beschrijven als een 'passie', maar ik kijk er helemaal niet naar uit om vanavond naar het stadion te gaan. Ben ik een Successupporter? Neuh, het is weleens vaker voorgekomen dat het lange tijd niet goed is gegaan, ook toen 'we' nog in die goede oude De Meer speelden. (Vak D, twee uur van tevoren aanwezig zijn, anders zat je achter een paal.)
Misschien komt het door de kwaliteit van de huidige selectie, of liever gezegd, het gebrek daaraan. Wat zeker meetelt is de instelling waarmee de spelers de wei in gaan. Tegen Feyenoord of PSV lijkt men zich nog wel op te kunnen laden, maar Excelsior uit? Schandalig. Ik probeer me te herinneren of dat 'vroeger' ook al zo was, en neig ernaar te zeggen dat we dat soort wedstrijdjes vroeger makkelijker wonnen. Maar dan flitst er ook meteen een fragment van SVV-Ajax, gespeeld op Het Kasteel, door m'n hoofd; de titel lag voor het grijpen maar 'we' verloren met 1-0... Het zal dus iets van alle tijden zijn.
Nou ja, er is al veel over geschreven op dit forum; spelers die zichzelf belangrijker vinden dan het team, Ajax als springplank naar een topclub (waarbij het contact met de springplank niet te lang dient te zijn, want sta je er te lang op, dan gebeurt er niets), zaakwaarnemers die de spelers het hoofd op hol brengen, etc. En dan is er nog de leiding van de club; gaan we wel de goede kant op, en op welk moment wéét je of je de goede kant op gaat? En is de goede kant die het bestuur kiest ook míjn goede kant?
Anyway, mijmeringen over iets wat al zó lang je leven beheerst, of in ieder geval ernstig beïnvloedt. Vanavond 'moet' ik weer. En natuurlijk ga ik. En natuurlijk ga ik volgend jaar weer, en het jaar daarop. Ik hoop wel dat de supporters er dan weer wat meer plezier aan beleven.
Vanavond Ajax - Twente: 2-2
Misschien komt het door de kwaliteit van de huidige selectie, of liever gezegd, het gebrek daaraan. Wat zeker meetelt is de instelling waarmee de spelers de wei in gaan. Tegen Feyenoord of PSV lijkt men zich nog wel op te kunnen laden, maar Excelsior uit? Schandalig. Ik probeer me te herinneren of dat 'vroeger' ook al zo was, en neig ernaar te zeggen dat we dat soort wedstrijdjes vroeger makkelijker wonnen. Maar dan flitst er ook meteen een fragment van SVV-Ajax, gespeeld op Het Kasteel, door m'n hoofd; de titel lag voor het grijpen maar 'we' verloren met 1-0... Het zal dus iets van alle tijden zijn.
Nou ja, er is al veel over geschreven op dit forum; spelers die zichzelf belangrijker vinden dan het team, Ajax als springplank naar een topclub (waarbij het contact met de springplank niet te lang dient te zijn, want sta je er te lang op, dan gebeurt er niets), zaakwaarnemers die de spelers het hoofd op hol brengen, etc. En dan is er nog de leiding van de club; gaan we wel de goede kant op, en op welk moment wéét je of je de goede kant op gaat? En is de goede kant die het bestuur kiest ook míjn goede kant?
Anyway, mijmeringen over iets wat al zó lang je leven beheerst, of in ieder geval ernstig beïnvloedt. Vanavond 'moet' ik weer. En natuurlijk ga ik. En natuurlijk ga ik volgend jaar weer, en het jaar daarop. Ik hoop wel dat de supporters er dan weer wat meer plezier aan beleven.
Vanavond Ajax - Twente: 2-2
-