Volgens mij kreeg hij gister nog een gele kaart voor een schwalbe. Het is dus nog niet helemaal toch hem doorgedrongen.Thomas schreef:Kan Ajax niet een berichtje naar de KNVB sturen waarin het aangeeft dat de technische staff serieus werk gaat maken van de schwalbes van Suarez? Er wordt op dit moment namelijk zo'n media-offensief ingezet tegen Suarez dat je de klok er op gelijk kan zetten dat Suarez geschorst gaat worden naar aanleiding van z'n volgende schwalbe.
Luis Suárez
Moderator: mods
De straf voor Suarez is dat hij een paar keer geen penalty krijgt wanneer hij hem wel moet krijgen en dat hij regelmatig gele kaarten oppikt. De media roept nu zowat op tot een publieke lynching en dat vind ik wat overdreven. Volgend seizoen bekend maken dat duikelende spelers in het vervolg bij een derde keer een schorsing van twee wedstrijden kunnen verwachten (iets dat trouwens een helse taak wordt om bij te houden) vind ik prima, maar dat ga je niet middenin het seizoen instellen. Dan voelt het toch alsof de media wel ernstig veel macht heeft.Baseman schreef:Pfff, dat is Calimero gedrag Thomas...het is Suarez zijn eigen schuld !
En dit hoorde ik je niet zeggen toen Hiddink werk probeerde te maken van Robben zijn schwalbes. Als je overduidelijke schwalbes maakt en dit gedrag bjina wekelijks laat zien, dan vraag je er als speler om. Eigen schuld. Het is voor jullie alleen te hopen dat hij er van leert.
Ik vind dat er tegenwoordig overigens wel erg snel wordt geroepen dat een val een schwalbe is. Die gele kaar van gisteren vond ik onterecht. Suarez is gewoon een speler die het contact het liefst vermijdt. Daarom ging hij Bahia uit de weg raakte hij wellicht uit balans. Hij apelleerde ook helemaal niet voor een penalty of zo. Later, in opnieuw een duel met Bahia, werd hij van achter vastgehouden maar bleef hij ook wel de been.Jabu schreef:Volgens mij kreeg hij gister nog een gele kaart voor een schwalbe. Het is dus nog niet helemaal toch hem doorgedrongen.
Suarez 'knikte' met beide knieën tegelijkertijd en zijn armen in de lucht op de grond. Dat is wel een hele aparte manier van vallen.
Suarez is een prima voetballer met veel talent. Hij zou alleen tijdens zijn acties is een keer niet alleen naar de bal en de grond moeten kijken, dan zou hij een stuk meer overzicht hebben en wel meer ballen afleggen. Daarnaast moet hij natuurlijk stoppen met die hoogst irritante schwalbes.
Suarez is een prima voetballer met veel talent. Hij zou alleen tijdens zijn acties is een keer niet alleen naar de bal en de grond moeten kijken, dan zou hij een stuk meer overzicht hebben en wel meer ballen afleggen. Daarnaast moet hij natuurlijk stoppen met die hoogst irritante schwalbes.
Hij werd gewoon aangetikt, hoor. Een 'Rijkaardje'.Jabu schreef:Volgens mij kreeg hij gister nog een gele kaart voor een schwalbe. Het is dus nog niet helemaal toch hem doorgedrongen.Thomas schreef:Kan Ajax niet een berichtje naar de KNVB sturen waarin het aangeeft dat de technische staff serieus werk gaat maken van de schwalbes van Suarez? Er wordt op dit moment namelijk zo'n media-offensief ingezet tegen Suarez dat je de klok er op gelijk kan zetten dat Suarez geschorst gaat worden naar aanleiding van z'n volgende schwalbe.
Iemand Hans Kraay trouwens nog gehoord? 'Een schwalbe is veel erger dan een doodschop.' Vieze smeerlap.
Uruguay-Chile 2-2 na een doelpunt en een assist van Suarez. Hoppa.
-

Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Teveel opdrachten? Het is gewoon een teamsport hoor... dat hij die paar keer dat hij de 16 in kan om te gaan scoren of af te geven zo lang treuzelt en de kansen verspeelt, heeft daar ook niks mee te maken.
De mannen hadden gewoon hun dag niet, van hun inzet moeten ze het sowieso niet hebben, wanneer er dan geen goals vallen blijft er wel erg weinig over.
De mannen hadden gewoon hun dag niet, van hun inzet moeten ze het sowieso niet hebben, wanneer er dan geen goals vallen blijft er wel erg weinig over.
voetbalzoneKoster: 'Scheidsrechters zijn niet objectief'
Ajax-trainer Adrie Koster vindt dat scheidsrechters niet meer onbevooroordeeld fluiten jegens Luis Suárez. De coach was vooral niet te spreken over hoe arbiter Roelof Luinge omging met de Uruguayaanse aanvaller.
Suarez kreeg in het duel met FC Twente een gele kaart voor een vermeende schwalbe. “Ik zat op grote afstand, dus ik kon het niet goed zien”, zei Koster na de wedstrijd. “Maar het was wel opvallend dat hij daarna alles meekreeg. Het leek op een goedmakertje.”
Het was voor Suárez de derde keer dit seizoen dat hij op de bon werd geslingerd voor een fopduik. Koster meent dat er vanwege zijn verleden extra op hem gelet wordt. “Scheidsrechters kunnen niet meer objectief zijn richting hem."
Dat heeft Suarez helaas geheel aan zichzelf te danken.
-
Ik heb van de afgelopen uitzending van Voetbal Insite één flits gezien. Te gast was Blinde Vink en het ging over Suarez. Johan oreerde weer dat het allemaal een schande was en dat geen scheidsrechter meer ging fluiten in het voordeel van Suarez. Vink's reactie: "Hij zegt het (Johan D.), wij (de scheidsrechters) denken het." Met een veelbetekende lach erbij.... Tja dat krijg je dus. Ook al wordt Suarez echt ten val gebracht, als een verdediger lekker aggressief reageert op Suarez zal de scheids het afdoen als een schwalbe.Thomas schreef:En aan de scheidsrechters die het verschil niet zien tussen een fopduik en een overtreding. Want laten we eerlijk zijn, het belangrijkste blijft nog altijd dat scheidsrechters goede beslissingen maken en gepaste straffen geven.
-
- AT Toto winner 15/16
Tuurlijk niet. Als Suarez een penalty krijgt dankzij één van zijn vele schwalbes, dan wordt een scheidsrechter daar harder op aangesproken dan als hij een gele kaart krijgt voor een schwalbe.Thomas schreef:Zo'n reactie vind ik nog een stuk enger en schandaliger dan de schwalbe zelf. De scheidsrechter moet ten aller tijden trachten onpartijdig op te treden.
En tot nu toe zijn al zijn gele kaarten voor schwalbes terecht geweest, ik snap jullie ophef niet zo.
Uh, nee. Op het moment dat je aangetikt wordt kan er nooit sprake zijn van een schwalbe.Harm schreef:Tuurlijk niet. Als Suarez een penalty krijgt dankzij één van zijn vele schwalbes, dan wordt een scheidsrechter daar harder op aangesproken dan als hij een gele kaart krijgt voor een schwalbe.
En tot nu toe zijn al zijn gele kaarten voor schwalbes terecht geweest, ik snap jullie ophef niet zo.
Laatst gewijzigd door Bert op za dec 29, 2007 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat me niet om de kaarten die hij heeft gekregen voor de daadwerkelijke schwalbes. Die waren, naar ik me herinner, redelijk terecht. Het gaat me om de overtredingen die op hem gemaakt worden en waar niet voor gefloten wordt. Scheidsrechters moeten gewoon objectief blijven.Harm schreef:Tuurlijk niet. Als Suarez een penalty krijgt dankzij één van zijn vele schwalbes, dan wordt een scheidsrechter daar harder op aangesproken dan als hij een gele kaart krijgt voor een schwalbe.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za dec 29, 2007 1:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.