N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Poeder

Bericht door Poeder » do dec 27, 2007 8:46 am

Rio aan de Waal zou ik zo zeggen,....

En nog meer malheur,...
Zomer kan in winterstop naar Friesland
27/12/2007 08:24

SC Heerenveen heeft zijn oog laten vallen op Ramon Zomer. FC Twente is onder voorwaarden bereid de verdediger te laten gaan.

Volgens het Algemeen Dagblad wil FC Twente meewerken aan een transfer van Zomer in januari als de Enschedese club erin slaagt een nieuwe centrale verdediger aan te trekken.

Zomer (24) is bij FC Twente zijn basisplaats kwijtgeraakt aan Edson Braafheid. Trainer Fred Rutten deed dit Eredivisie-seizoen maar vijf keer een beroep op de verdediger, die bij de Tukkers nog een contract heeft tot medio 2010.

Naast SC Heerenveen, dat al eerder een oogje had laten vallen op Zomer, hebben NAC Breda, Sparta Rotterdam, NEC en De Graafschap belangstelling voor de voormalig jeugdinternational.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do dec 27, 2007 9:08 am

Tja...laat zondag maar zien dan...anders zijn de rapen helemaal gaar vrees ik in Nijmeguh...

Tim Janssen: "We moeten hier als groep uitkomen"
Uitgegeven op 26 december 2007 22:32

Afbeelding

Tim Janssen stond er na afloop van de wedstrijd N.E.C.-VVV Venlo een beteuterd bij. Hij was McDOS Man of the Match, scoorde twee doelpunten en speelde gewoon een goede wedstrijd. Toch wist zijn ploeg weer niet te winnen. “Persoonlijke successen zijn nu even niet belangrijk.”
Zoveel ruimte als hij in de eerste helft kreeg van de Venlose verdedigers zal hij niet veel gehad hebben. Hij was voortdurend aanspeelbaar, kon de bal aannemen, omdraaien en dan nog even bedenken wat hij ermee wilde gaan doen. Hij werd dan ook veelvuldig gezocht, het spel draaide in de eerste helft voor een groot deel om hem. Daar was in de tweede helft geen sprake meer van. Op de vraag hoeveel ballen hij in de voeten heeft gehad in de laatste vijfenveertig minuten beantwoordt hij dan ook met “weinig.”

“In de rust heeft hun trainer wat dingen omgezet, Ze gingen meer risico nemen en we kregen minder tijd om te voetballen. Je zei het net zelf al: in de eerste helft kregen we ook wel heel veel tijd, dan is het ook makkelijker om de bal in de ploeg te houden.”
Toen VVV Venlo extra aanvallers inbracht ging N.E.C. 1 op 1 spelen. “Daar zit een risico aan vast, maar als iedereen bij zijn man blijft is dat geen probleem. Maar dat gebeurde niet. De trainer geeft het aan, de verdediging geeft het aan. Ik had het gehoord, maar blijkbaar niet iedereen. “VVV Venlo maakte de aansluitingstreffer en er leek angst in de ploeg te sluipen. “We bleven ook in de tweede helft druk zetten en speelden bij tijd en wijlen goed voetbal, maar na hun goal zag je dat we anders gingen voetballen. We gingen veel te snel de lange bal hanteren.”
VVV Venlo maakte de gelijkmaker en N.E.C. wist weer niet te winnen. N.E.C. verkeert in de onderste regionen van de eredivisie, waar Janssen zich vorig jaar met RKC ook al bevond. “We staan er heel slecht voor. De resultaten vallen echt tegen. Het is lastig. We knokken er voor, we willen echt winnen en we spelen niet eens slecht, maar de ballen vliegen er niet in. Ik besef me goed in welke situatie we ons bevinden, ik ben vorig jaar gedegradeerd. En de anderen weten dat ook echt wel. Het is moeilijk te verklaren waarom het niet loopt. Iedereen gaat anders om met deze situatie, maar we moeten hier toch als groep uitkomen.

Door: Jaap van Oosteren

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 27, 2007 10:20 am

We moeten... we moeten... blablabla...

Ik heb heerlijk geslapen... overigens.

Ga me er ook niet meer druk over maken tot zondag na willem II...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder

Bericht door Poeder » do dec 27, 2007 9:10 pm

Hahaha kan het nog zo goed met Vitesse herinneren,.... leuk voetbal, veldoverwicht maar als puntje bij paaltje kwam altijd een zekere drie punten weggeven in de laatste minuut.

Ik zit op de bank en geniet.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 28, 2007 9:57 am

Poeder schreef:Hahaha kan het nog zo goed met Vitesse herinneren,.... leuk voetbal, veldoverwicht maar als puntje bij paaltje kwam altijd een zekere drie punten weggeven in de laatste minuut.

Ik zit op de bank en geniet.
Zekere 3 punten?? Bij NEC zijn de 3 punten nooit zeker... eigenlijk zijn ze er iedere wedstrijd zeker van dat ze die 3 punten juist niet halen!

Poeder

Bericht door Poeder » vr dec 28, 2007 11:16 am

Zekere 3 punten?? Bij NEC zijn de 3 punten nooit zeker... eigenlijk zijn ze er iedere wedstrijd zeker van dat ze die 3 punten juist niet halen!
Tja lullig,.... :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 28, 2007 11:18 am

Komt goed...en bij jullie? :moontje2.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 28, 2007 11:41 am

Daar spelen ze i.i.g. niet om degradatievoetbal... :)
Maarja... ergens om spelen... is ook spannend.. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 28, 2007 11:45 am

banjavi schreef:Daar spelen ze i.i.g. niet om degradatievoetbal... :)
Maarja... ergens om spelen... is ook spannend.. :-)
Als het ffkes meer tegen zit met die centen dan... :whistling.gif:

Maar goed... zondag git WII d'r gewoon oan... :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 29, 2007 8:38 am

Voorbeschowing WillemII - NEC

De laatste wedstrijd van 2007 staat voor NEC verrassend genoeg in het teken van de strijd tegen degradatie. Waar de pijlen dit jaar gericht werden op een plaats in het linkerrijtje staan de Nijmegenaren, zonder enig perspectief, op een troosteloze 14e plaats met maar vier punten voorsprong op hekkensluiter Willem II: de tegenstander aankomende zondag.

Bij NEC zijn de supporters uiteraard ontevreden, getuige de 70 fans die verhaal kwamen halen na de wedstrijd tegen VVV. Jacco Swart sprak toen de bemoedigende, en inmiddels overbekende woorden: ''het komt goed''. Ze bewaren in Nijmegen in ieder geval de rust en dat is in Tilburg wel anders. Trainer Dennis van Wijk werd op straat gezet en Andries Jonker, die een dubieuze dubbelrol bezit als technisch directeur en assistent-trainer nam het roer over van zijn boezemvriend. De voormalig assistent van Louis van Gaal bij Barcelona kreeg de ploeg wel weer aan het voetballen maar punten leverde dit nauwelijks op. Vooralsnog staan de Tilburgers drie punten achter op het lange rijtje degradatiekandidaten. Excelsior, Sparta, Heracles, NEC en in mindere mate VVV staan dus al minimaal drie punten loos op de helft van het seizoen. Van de negen behaalde punten werd er maar eentje buitenshuis gehaald en de enige klinkende overwinning dit seizoen was tegen het zwakke Excelsior: 6-0. Aanvalsleider die avond was een oude bekende. Frank Demouge was bij enkele doelpunten betrokken maar is door een doldwaze overtreding twee weken geleden geschorst voor de wedstrijd tegen ''zijn'' club.

Waar in Tilburg de directie doordraaide blijft het in Nijmegen opmerkelijk rustig. ''Alles komt goed'' is inmiddels in ieder Nijmeegs woordenboek opgenomen als veelgebruikt spreekwoord, afgelopen zondag was er echter ook een andere klank. Mario Been was voor het eerst iets minder positief gestemd na de wedstrijd tegenover de camera's van RTL Voetbal. Ook de Rotterdamse oefenmeester leek het even niet meer te weten ondanks de bemoedigende woorden van VVV-trainer Wetzel. Want de Nijmeegse ploeg voetbalt bij vlagen aardig tot goed maar is nauwelijks in staat een voorsprong te creëren, laat staan vast te houden. Of er na het desastreuze gelijkspel op Tweede Kerstdag nog spelers voor een plaats moeten vrezen is onbekend. Er werd vrijdag niet getraind en donderdag stond er alleen een uitlooptraining op het programma. Zaterdagochtend zal bekend worden wie er geslachtofferd wordt. Jeremain Lens lijkt, ondanks een (onbedoelde) assist woensdag, één van de spelers die zich waarschijnlijk zorgen moet maken.
Aankomende zondag toch 4-4-2 voor NEC
Door: Chiron | Gepubliceerd: Vandaag 00:15

ForzaNEC.nl heeft vernomen dat de opstelling voor het degradatieduel tegen Willem II een ander gezicht krijgt. Tim Janssen heeft zich, mede door zijn twee doelpunten op Tweede Kerstdag, bewezen als centrumspits en zal naast Jhon van Beukering in de aanval starten.

Op het middenveld is als vanouds een plek ingeruimd voor zowel Davids, Kivuvu en Holman. Meest verrassende naam op het viermansmiddenveld is die van Jeremain Lens. De Amsterdammer, veelvuldig gebruikt als aanvaller, zal vanaf de zijkanten voor offensieve acties moeten zorgen.

De verdediging blijft, zoals inmiddels vertrouwd, bestaan uit Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson en El-Akchaoui. Saidi Ntibazonkiza, de afgelopen weken de meest dreigende aanvaller, lijkt het kind van de rekening te worden.

Oud-NEC'er José Valencia zal zondag niet zijn opwachting maken in Tilburg. Na maandenlang blessureleed brak hij deze week op een training zijn kuitbeen.

Opstelling NEC:

Babos; Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Lens, Kivuvu, Holman, Davids; Van Beukering en Janssen

Bron: http://www.forzanec.nl/

Poeder

Bericht door Poeder » za dec 29, 2007 9:27 am

Als het ffkes meer tegen zit met die centen dan...
Hahaha heel NEC blijft daar maar van dromen,... maar goed ik ben blij dat er dan nog een droom bestaat.

Maar goed,... as. zondag Willem2 oprollen die gasten.

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 29, 2007 9:33 am

Ik droom nooit over Vitesse hoor...beware... :baaa.gif: :1evil.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » za dec 29, 2007 9:38 am

Heel NEC min 1 dan,..... en alvast min 2 als vrind Banjavi straks wakker is :)

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 29, 2007 9:39 am

BanJovi is idd wat knorrig heden ten dage, dus wellicht dat hij wel...ach erm... :aai.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 29, 2007 10:26 am

NEC in trainingskamp voor duel Willem II
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 09:07

Voor het eerst sinds hij trainer is bij NEC, gaat Mario Been met zijn selectie voor een competitieduel op trainingskamp. Vanmorgen werken de Nijmegenaren nog een laatste training af, daarna vertrekt het hele gezelschap naar een hotel in Oisterwijk.

'' Ik heb het aan de spelersgroep voorgelegd'', zei Been. ''Ze vonden het allemaal een uitstekend idee. Heerlijk, zo'n reactie. Het geeft dat ze de belangrijkheid van de wedstrijd tegen Willem II inzien. Maar eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht. Dit is gewoon een goede groep.''

De coach erkende dat het gewicht van het samenzijn vooral op het mentale vlak gezocht moet worden. ''Samen naar die wedstrijd toeleven. Lekker lullen over voetballen. Ons met z'n allen richten op die wedstrijd. Daar gaat het om.''

Donderdag, de dag na het teleurstellende gelijkspel tegen VVV-Venlo had hij gesprekken gevoerd met zijn aanvallers. '' Ik had voorin gekozen voor lopende mensen. Dat ging een hele tijd goed, maar op het laatst werden de opdrachten niet meer goed ingevuld. Jeremain Lens mag die bal natuurlijk nooit verliezen. Daar heb ik met hem over gesproken. En met anderen weer over andere momenten.''

Gisteren had hij zijn selectie vrijaf gegeven. ''Eerste kerstdag normaal getraind, tweede kerstdag een wedstrijd. De dag erna uitlopen. Fysiologisch gezien is het dan goed om ze op de tweede dag na zo'n duel vrijaf te geven.''

Bron: De Gelderlander

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 29, 2007 10:42 am

Als ik al over Vitesse droom, dan spelen ze tegen NEC.. :-)

Maar ik droom nooit over voetbal hoor... geloof ik. En als ik dat wel doe, dan ben ik het al weer snel vergeten. Ik kan lekker chagrijnig zijn over die prutsers bij NEC ja, maar dat is na 1 biertje al weer snel vergeten.

Maargoed... wat Jochem van Gelder al schreef in de column (vond het niet echt bijster boeiend verder)... "als nec erin blijft is het seizoen geslaagd".

Laat morgen gvd nou eens zien dat jullie kunnen winnen jongens!! Niet dat je er dan al bent, want de volgende reeks wordt erg moeilijk, maar dan heb je i.i.g nog een klein kansje om nacompetitie te ontlopen.

Poeder

Bericht door Poeder » za dec 29, 2007 9:28 pm

Vind het al knap dat je nog kan slapen ondanks alle malaise,.......

Maar goed as. zondag ik geloof dat Willem de enige ploeg is die minder doelpunten heeft gemaakt. Moet toch hoop en perspectief bieden.

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 29, 2007 9:31 pm

Ach...je weet zelf ook wel dat dat juist het probleem is bij NEC...ze vliegen er godverdegodver niet in...kansen worden genoeg gecreeerd, er is inzet en strijd en er wordt best goed gevoetbald in dit jonge team, iets wat ik van die club over de Waal egnie kan zeggen!

Maar ja...I know...daar win je de 'oorlog' niet mee...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 29, 2007 9:47 pm

Poeder schreef:Vind het al knap dat je nog kan slapen ondanks alle malaise,.......

Maar goed as. zondag ik geloof dat Willem de enige ploeg is die minder doelpunten heeft gemaakt. Moet toch hoop en perspectief bieden.
Ik ga mijn nachtrust niet laten bederven door een paar voetballers hoor.. :-).. NEC of niet... daar begin ik niet aan...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 30, 2007 11:24 am

Been: 'Ik ben heel erg teleurgesteld'Door Jeroen van den Kroonenberg
Zaterdag, 29 december 2007, 17:29

Mario Been hoopt zondag tegen Willem II eindelijk weer eens drie punten te mogen verwelkomen. De ploeg uit Nijmegen won op 9 november voor het laatst. Destijds werd Heracles Almelo met 3-0 verslagen.

``Ik ben heel erg teleurgesteld over hoe het nu gaat", verklaart Been tegenover Omroep Gelderland. ``De supporters geven aan dat ze achter de ploeg blijven staan. Dat doe ik ook. We gaan naar Tilburg om te winnen, maar willen zeker niet verliezen. Aan de instelling zal het niet liggen."

Been vervolgt: ``We kijken nog een stuk wedstrijd VVV, kaarten wat, doen een voetbalquiz en praten over voetbal. Alles voor de drie punten."
Aparte manier van trainen.. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 30, 2007 11:28 am

LN actie bij de laatste training...over blijven steunen gesproken... :biggthumpup.gif:

Afbeelding

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 30, 2007 11:29 am

Ik weet dat de actie echt een goede actie was... maar de foto kan anders doen vermoeden.. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 30, 2007 11:34 am

:smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 30, 2007 2:51 pm

Poepon! :onfire.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 30, 2007 3:13 pm

En Ramoon... hoest met je vertrouwen? :-)

Plaats reactie