AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey

Bericht door wimpey » za dec 29, 2007 9:49 pm

joey schreef: Ik kies voor Dembélé.
Absoluut. Fantastische spits. Wordt zo goed als Kluivert in z'n beste dagen.

Ben het wel met Borst eens v.w.b. Mendes en Jaliens. Prut. Nederlanders kunnen voor geen meter verdedigen en die 2 al helemaal niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 10:01 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik kies voor Dembélé.
Absoluut. Fantastische spits. Wordt zo goed als Kluivert in z'n beste dagen.

Ben het wel met Borst eens v.w.b. Mendes en Jaliens. Prut. Nederlanders kunnen voor geen meter verdedigen en die 2 al helemaal niet.
Nu maar hopen dat hij niet net zo snel als Kluivert uit stilstand gaat voetballen. :smallgrin.gif:

Al is dat nu meer op Huntelaar van toepassing. :sad.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 29, 2007 11:53 pm

Als Huntelaar vertrekt en Dembele komt nog minder aan spelen toe als bijv. Alves naar AZ vertrekt, zouden wij dan niet nog een heel klein gokje proberen te wagen? :eusa_pray.gif: :blush.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 11:53 pm

Louis zet Dembele nooit op de bank. Zijn enige aanspeelpunt met diepgang. Alves is ook zo'n type niet.

Daniel

Bericht door Daniel » za dec 29, 2007 11:54 pm

Nou, dan halen we direct Van Gaal erbij.. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 30, 2007 4:01 pm

AZ met 10 man toch op voorsprong door een goal van Steinsson.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 30, 2007 4:02 pm

Jammer.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 31, 2007 3:45 am

Jöhnk schreef:De Zeeuw hoef ik niet. Liever Vormer.
Naar aanleiding van AZ-Roda:

Van Gaal durfde het (logischerwijs) weer niet aan om De Zeeuw in de punt naar achteren op een mannetje (Hadouir) te zetten. De Zeeuw werd dus naar rechtshalf geschoven en Vormer kwam in de punt naar achteren terecht. Man op man pikte Vormer het apart op. Het ene moment achtervolgde hij Hadouir tot in z'n eigen defensie, het volgende moment kreeg Hadouir alle ruimte in de rug van Vormer tussen middenveld en verdediging. Wat dat betreft zal z'n tactische discipline absoluut aangescherpt moeten worden. Ook bij het opvangen van mensen in de zone vond ik hem wat onwennig. Wel zag ik een speler waarbij ik het idee kreeg dat hij voetballend veel meer toe wilde voegen aan de ploeg. Het is ook een echt baasje, want hij stond al constant druk aanwijzingen te geven in het veld. Ik denk dat hij met zijn minpunten maar pluspunten als duelkracht, overzicht, inzicht en passing (met beide benen) zich veel beter zou voelen als rechtshalf. Daarbij heeft hij dan vrijwel constant een tegenstander tegenover zich waarmee hij keer op keer kan duelleren, om vervolgens na een gewonnen duel à la Gerrard over z'n tegenstander heen te gaan en snel het moment van diepspelen van de bal in te schatten.

Morgen AZ-Everton.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jan 02, 2008 9:52 am

Voetbal International meldt dat Alves per direct naar AZ gaat, voor 18 miljoen euro.

Ik weet niet of ik dat in de afgelopen dagen heb gemist maar ik wist het nog niet!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 02, 2008 9:57 am

18 miljoen.... tjezus.. record???

Harm

Bericht door Harm » wo jan 02, 2008 9:58 am

Bij mij meldt hij niets hoor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jan 02, 2008 10:02 am

Staat in de rubriek 'opvallend'.
AZ heeft zich per direct versterkt met Afonso Alves van SC Heerenveen. De Alkmaarders bereikten twee weken geleden in het diepste geheim al overeenstemming met de Friezen over de transfer van de Braziliaan, die zich vorig jaar tot topscorer van de Eredivisie kroonde met 34 goals. AZ betaalt een recordbedrag van achttien miljoen euro voor Alves, die daarmee de Italiaan Graziano Pellè (deze zomer voor vijf miljoen euro overgenomen van Lecce) aflost als duurste aankoop aller tijden van de club.
Niemand minder dan trainer Louis van Gaal maakte zich de voorbije weken sterk voor de komst van Alves. Naar verluidt zou de coach zijn baan beschikbaar hebben gesteld als AZ er niet in zou slagen de trefzekere international naar Alkmaar te halen.
(...)
Behalve SC Heerenveen profiteert ook Malmö FF van de transfer van Alves. De Zweedse club verkocht de spits in de zomer van 2006 voor 4,5 miljoen euro aan de Friezen en krijgt nu volgens eerder gemaakte afspraken 2,1 miljoen euro bijgeschreven op haar rekening.
De (...) gaat over wat algemene info over Alves.

@Harm, staat in de papieren versie. Zie zelf ook nog niks op de sites staan.

Harm

Bericht door Harm » wo jan 02, 2008 10:05 am

Ik zie ook nog niks op de site van AZ staan.

Het zou niet echt opvallend zijn trouwens ;)

Hopelijk blijft AZ net zo slecht spelen, eens kijken wat Lowietje dan doet. AZ zal in ieder geval toevalsvoetbal gaan spelen. Hij is diep gezonken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 02, 2008 12:00 pm

Heeft iemand de VI al binnen gekregen? Hierin schijnt te staan dat Alves naar az is.

Harm

Bericht door Harm » wo jan 02, 2008 12:00 pm

2 posts hierboven.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 02, 2008 12:04 pm

Harm schreef:2 posts hierboven.
Ik zie het nu staan :blush.gif: Ik dacht dat het alleen over de internet site ging en daar kon ik niks vinden. Opvallend dat de VI het niet meldt op de internetsite. Hetzelfde geldt voor az site.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 02, 2008 12:08 pm

Dan is het dus gewoon nog niet 100% rond. Anders zou Scheringa wel met een glas champagne op az.nl staan.

18 miljoen vind ik overigens echt veel te veel geld. Die jongen kan best een doelpunt maken natuurlijk. Maar ik denk dat je voor de helft ook een absolute topscorer kunt binnenhalen en dan kun je met het restant weer andere dingen doen. Bovendien moet je maar afwachten hoe lang het duurt voor de zaakwaarnemers van meneer weer geld willen verdienen met een nieuwe transfer.

Dat zou wel een mooie confrontatie worden. De zaakwaarnemers van Alves vs. Scheringa. De strijd met Oscar Moens is er niets bij!
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 02, 2008 12:36 pm

Heerenveen presteerde niet of nauwelijks minder zonder Alves en in Brazilië vragen ze zich al tijden af waarom notabene Luis Fabiano Alves niet vervangt in de selectie van Dunga. 18 Miljoen is belachelijk veel geld voor deze speler. Geld dat AZ volgens mij niet meer terug gaat zien.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 02, 2008 1:27 pm

VI.nl schreef: Alves duurste aankoop aller tijden van AZ

02/01/2008 12:46

EXCLUSIEF -AZ heeft zich definitief versterkt met Afonso Alves van SC Heerenveen. De Alkmaarders bereikten twee weken geleden in het diepste geheim al overeenstemming met de Friezen over de transfer van de Braziliaan, zo laten bronnen Voetbal International weten.

AZ betaalt een recordbedrag van achttien miljoen euro voor Alves, die daarmee de Italiaan Graziano Pellè (deze zomer voor vijf miljoen euro overgenomen van Lecce) aflost als duurste aankoop ooit van de club.

AZ wil de komst van Alves op korte termijn officieel bekendmaken. Mogelijk gebeurt dat op maandag 7 januari, wanneer de club zijn nieuwjaarsreceptie houdt.

Niemand minder dan trainer Louis van Gaal maakte zich de voorbije weken sterk voor de komst van Alves. Naar verluidt zou de oefenmeester zijn baan beschikbaar hebben gesteld als AZ er niet in zou slagen de trefzekere international naar Alkmaar te halen.

Dat de productiviteit van Alves voor AZ bittere noodzaak is, blijkt na een duik in de statistieken. Alves scoorde dit seizoen in acht competitieduels elf keer en maakte daarmee in zijn eentje bijna net zoveel goals als de huidige voorhoede van AZ: Pellè, Ari, Mounir El Hamdaoui en Moussa Dembélé kwamen samen tot twaalf goals.

SC Heerenveen kan met de verkoop van Alves de tussentijdse komst van een nieuwe middenvelder financieren. De club is op zoek naar een echte nummer tien.

'Met de middenvelders die we nu hebben kunnen we prima het 4-4-2-systeem spelen', aldus trainer Gertjan Verbeek. 'Voor een 4-4-3-systeem hebben we echter geen echte middenvelder die in de kleine ruimte achter de diepe spits kan spelen.'

Heerenveen zit bovendien niet al te ruim in de middenvelders. Mede door blessures en schorsingen in die linie bij Kristian Bak-Nielsen, Geert-Arend Roorda, Thomas Prager en Michael Bradley pakte de ploeg in de laatste drie duels slechts één punt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 02, 2008 1:32 pm

Pelle - 5 miljoen
Hadouir - 8 miljoen
Ari - ??
Alves - 18 miljoen

Tjonge jonge... is hier niet sprake van een beetje mismanagement? Toch raar dat als Ajax zoiets doet, de rapen gaar zijn. Iedereen spreek schande van het grote bedrag, maar bij AZ lijkt het allemaal prima te gaan...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 02, 2008 1:40 pm

Omdat AZ maar een modale club is die de afgelopen drie jaar opvallend hebben gepresteerd. AJAX is een topclub. Lijkt me logisch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Leon

Bericht door Leon » wo jan 02, 2008 1:42 pm

GangstaRiB schreef:Pelle - 5 miljoen
Hadouir - 8 miljoen
Ari - ??
Alves - 18 miljoen
Hadouir?? Heb ik wat gemist? :confused.gif:

Sorry, je bedoelt zeker El Hamdaoui??
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 02, 2008 1:50 pm

allebatje schreef:
GangstaRiB schreef:Pelle - 5 miljoen
Hadouir - 8 miljoen
Ari - ??
Alves - 18 miljoen
Hadouir?? Heb ik wat gemist? :confused.gif:

Sorry, je bedoelt zeker El Hamdaoui??
Ja tuurlijk... die is het.. :koe.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 02, 2008 2:18 pm

Ik vind Alves toch op zeker een versterking voor AZ. Technisch goed, snel, neusje voor de goal, goede trap. Een vrij complete spits wat mij betreft.

Hij heeft wel een aantal nadelen. (Veel) te duur, neemt nauwelijks deel aan het spel (speelt zijn eigen wedstrijd), geen restwaarde.

En hij scoort niet tegen Ajax natuurlijk. :ajaxscarf.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 02, 2008 2:29 pm

Ik vind het ook een goede spits hoor. Maar de nadelen wegen wat mij betreft niet op tegen de voordelen.

Plaats reactie