Is het uitfluiten geen tijd in de club steken? Het uitfluiten is vaak gebaseerd op onderbuikgevoelens en vaak ben ik het er niet mee eens, vooral als het spelers betreft. Maar bij Jaakke kan het me geen zier schelen. Ik vind hem in alles, géén voetbalman.Bertje schreef:Nou, zolang sommigen niet verder komen dan uitfluiten en meer ludieke acties zou het wellicht beter zijn als ze geen tijd meer in de club zouden steken.
John Jaakke
Moderator: mods
-
-
- AT Toto winner 15/16
-
Oh, dat weet ik niet. Ik heb overigens ook helemaal geen behoefte om hem weg te sturen hoor. Ik heb het idee dat de commerciële kant van het verhaal inmiddels aardig begint te lopen. De deal met Aegon en het China verhaal lijken mij dingen waar Ajax van kan gaan profiteren.
Nu moet hij zich alleen ook realiseren dat hij als algemeen directeur niet kan toestaan dat de TD er een rommeltje van maakt. Als het deze winterstop daar niet in orde is moet hij ingrijpen.
Nu moet hij zich alleen ook realiseren dat hij als algemeen directeur niet kan toestaan dat de TD er een rommeltje van maakt. Als het deze winterstop daar niet in orde is moet hij ingrijpen.
Nil volentibus arduum
Als het op het veld kut gaat wordt er 9 van de 10 keer geschreeuwd dat het bestuur moet oprotten. Nu heb je natuurlijk het liefst dat mensen als Fontein en MvG het best hun werk kunnen doen, in zoveel mogelijk rust. Doordat Jaakke alle kritiek over zich heen laat komen houdt hij hen uit de wind. Niet dat ze iets met iets met die rust doen, maar dat is weer een ander verhaal.GangstaRiB schreef:Nee dan ben je een flapdrol als je lachend de kritiek over je laat komen. Alsof je de supporters niet serieus neemt, zo komt het over. Supporters investeren een significant deel van hun geld en tijd in de club en dan heb je zo'n Jaakke als lachende trekpop.... tja.. dat roept irritaties op.
Nogmaals, wat kan Jaakke er nu eigenlijk aan doen dat het zo kut gaat op het veld? Schreeuw dan 'Van Geel rot op!'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dat zeg ik toch niet? Ik heb het toch niet over het uitjoelen van Jaakke?Jesse schreef:Omdat hij niet gaat zitten huilen als de halve Arena 'Jaakke rot op' begint te schreeuwen als onze verdediging staat te slapen en er weer eens een tegendoelpunt valt?
Maar omdat hij vrolijk blijft staan lachen als Ajax na een wanprestatie weer eens geen CL haalt. Dan kom je over als een man die niet echt meeleeft met de club, en ik vind dat een voorzitter ook enigszins een gezicht moet zijn voor de club, iemand die ermee verbonden is.
Geloof er geen ZAK van dat Jaakke niet echt meeleeft. Maar wat moet hij dan doen? Staan janken?Daniel_vT schreef:Dat zeg ik toch niet? Ik heb het toch niet over het uitjoelen van Jaakke?
Maar omdat hij vrolijk blijft staan lachen als Ajax na een wanprestatie weer eens geen CL haalt. Dan kom je over als een man die niet echt meeleeft met de club.
Het stinkt aan alle kanten!
De T.Ajax werkt op De Toekomst aan bouw Football Center
AMSTERDAM, zondag
Ajax streeft naar de realisatie binnen enkele jaren van een Football Center op De Toekomst. Voorzitter John Jaakke maakte tijdens de nieuwjaarsreceptie bekend dat binnenkort de plannen voor de uitbreiding zullen worden voorgelegd aan de gemeente Amsterdam.
In de slagschaduw van het huidige jeugdcomplex komt meer ruimte zodra de aangrenzende amateurclubs De Bijlmer en Kismet verhuizen naar een andere locatie in Zuid-Oost. Caroline Gehrels, wethouder van sport, was gisteren ook aanwezig op De Toekomst. De club wil de complete organisatie, dus ook die van het eerste elftal, van de ArenA naar het Ajax Football Center overhevelen.
Omdat er op de internationale transfermarkt niet meer te concurreren valt met de grote landen, zal Ajax nog meer de nadruk gaan leggen op de eigen opleiding, gaf Jaakke aan. „De inkomsten uit tv-gelden van de nummer laatst in Engeland zijn bijna even hoog als onze totale begroting. Dat is geen reden om af te stappen van onze ambities. Het vraagt alleen om creatieve geesten. Al deze ontwikkelingen kunnen we als bedreigend zien, maar ze dwingen ons juist om nog meer terug te gaan naar onze basis van scouten, opleiden, coachen, innoveren, etcetera.”
Jaakke benadrukte verder dat 2007 in sportief opzicht geen goed jaar is geweest met het missen van de landstitel en de beide Europacuptoernooien, maar hij vroeg een speciaal applaus voor Adrie Koster. „Hij heeft een moeilijke klus op zich genomen. De manier waarop hij dat samen met zijn staf heeft gedaan, dwingt respect af. Nuchter en vriendelijk maar ook zeker en doortastend.”
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
'Ledenraad vraagt Jaakke op te stappen, Hiddink in beeld' 18 februari 2008
De ledenraad zal dinsdag aan Ajax-voorzitter John Jaakke vragen of hij zijn positie ter beschikking wil stellen. Dat wist Johan Derksen maandag te melden in het tv-programma Pauw en Witteman. Volgens Derksen is de kans zeer klein dat Jaakke aan het verzoek zal voldoen, omdat hij te allen tijde wil overleven bij Ajax. De ledenraad kan de voorzitter te allen tijde zelf wegsturen.
John Jaakke Het wordt dus slikken of stikken voor Jaakke, wiens functie in het rapport van de commissie-Coronel totaal wordt uitgehold. Jaakke is tevens voorzitter van de raad van commissarissen, maar uit dien hoofde mag hij zich niet meer bemoeien met de dagelijkse gang van zaken. Op de vraag of hij niet bang is dat het voorzitterschap niet méér inhoudt dan het spelen van Sinterklaas in december, zei Jaakke zondag: "Als dat zo is, dan richt ik me op die rol."
Jaakke, die niet aan opstappen denkt of heeft gedacht, wordt in feite gestraft voor het beleid sinds zijn aantreden in 2003, een periode waarin het een komen en gaan was van voetballers en bestuurders en vooral de wisselwerking tussen de technisch directeuren (Louis van Gaal en Martin van Geel) en de hoofdtrainers (Ronald Koeman en Henk ten Cate) veel te wensen overliet.
Johan CruijffDerksen wist ook nog te melden dat Guus Hiddink nadrukkelijk in beeld is voor de rol van technisch directeur, omdat hij graag terug zou willen keren naar Nederland. In Amsterdam zou de huidige bondscoach van Rusland zich prima thuisvoelen. De kans dat Johan Cruijff een verantwoordelijke rol krijgt bij Ajax is volgens de hoofdredacteur van Voetbal International minimaal. Frits Barend meldde in het AT5-programma FC Godenzonen eveneens dat Cruijff waarschijnlijk niet terugkeert in een officiële functie. Volgens Derksen zou men binnen Ajax bang zijn voor Cruijff. Mocht het erelid het voor het zeggen krijgen, dan zou dat het einde betekenen van veel Ajax-bestuurders.
Huh? Hiddink zou toch bijtekenen?Derksen wist ook nog te melden dat Guus Hiddink nadrukkelijk in beeld is voor de rol van technisch directeur, omdat hij graag terug zou willen keren naar Nederland. In Amsterdam zou de huidige bondscoach van Rusland zich prima thuisvoelen.
De kans dat Johan Cruijff een verantwoordelijke rol krijgt bij Ajax is volgens de hoofdredacteur van Voetbal International minimaal. Frits Barend meldde in het AT5-programma FC Godenzonen eveneens dat Cruijff waarschijnlijk niet terugkeert in een officiële functie. Volgens Derksen zou men binnen Ajax bang zijn voor Cruijff. Mocht het erelid het voor het zeggen krijgen, dan zou dat het einde betekenen van veel Ajax-bestuurders.
Dat zal best, ja.

Dat kun je vinden, maar dat is niet de reden dat ze hem buiten de deur houden. Ze weten dat Cruijff een flinke bezem meeneemt. Het gaat niet om Cruijff, het gaat om iedereen die de middelmaat de deur uit wil werken. Dat weet jij ook wel.LucaS schreef:Cruijff is geen organisatiedeskundige. hebben we alleen een ander die vriendjes op vitale posities zet
Van mij hoeft Cruijff het niet te doen, hoor. Ik zou wel zijn expertise gebruiken op het gebied van de jeugdopleiding. Daar heeft hij nu eenmaal veel verstand van.
Dat is een prima reden om hem buiten de deur te houden. Ik vind het niet vreemd dat niemand aan cruijff vraagt of hij ajb even alles wil komen regelen. En als de man nou integer was kon je misschien nog vermoeden dat hij op elk gebied een kanjer neer zou zetten, maar de man is absoluut niet integer. Hij zou zo'n jaar of 14 geleden ook van gaal eruit geschopt hebben, om maar een voorbeeld te noemenjoey schreef:Dat kun je vinden, maar dat is niet de reden dat ze hem buiten de deur houden. Ze weten dat Cruijff een flinke bezem meeneemt. Het gaat niet om Cruijff, het gaat om iedereen die de middelmaat de deur uit wil werken. Dat weet jij ook wel.LucaS schreef:Cruijff is geen organisatiedeskundige. hebben we alleen een ander die vriendjes op vitale posities zet
I think I lost my fucking headache
Hoe weet jij dat nou?LucaS schreef:Hij zou zo'n jaar of 14 geleden ook van gaal eruit geschopt hebben, om maar een voorbeeld te noemen
De vijandschap tussen Van Gaal en Cruijff dateert pas van de tijd dat Van Gaal trainer was in Barcelona en het nodig vond om allerlei lelijks over Cruijff te zeggen om Nunez te plezieren. In de tijd dat Van Gaal trainer was van Ajax heeft Cruijff zich regelmatig positief over hem en zijn werk uitgelaten. Zo zei hij op een gegeven moment: 'Bij Van Gaal is Ajax in goede handen.' (VI)
Bij Barcelona heeft de bemoeienis van Cruijff niet slecht uitgepakt. Hij weet heus wel iets. Zeker op voetbalgebied. Maar zoals gezegd, ik zou hem vragen de jeugdopleiding door te lichten. Niet alleen natuurlijk, maar samen met anderen.
De jeugdopleiding was één van de weinige onderdelen die er prima afkwam in het rapport. Muv wellicht het aanstellen van oudvoetballers als trainer zonder bewezen kwaliteiten. laat ik er nu net van overtuigd zijn dat Cruijff exact dat zou doen. Die schroomt er niet voor om vriendjes die beginnend trainer zijn (Rijkaard met alleen Sparta als club en van basten zonder club) op de belangrijkste positie neer te zetten.
I think I lost my fucking headache