AZ 2007 - 2008
(c)NU Sport‘Alves krijgt zijn droomtransfer’
Uitgegeven: 6 januari 2008 14:36
Laatst gewijzigd: 6 januari 2008 14:47
AMSTERDAM - Afonso Alves vervolgt zijn carrière bij het Engelse Manchester City. The Sunday Mirror meldt zondag dat de Engelse club bereid is om veertien miljoen pond (18,8 miljoen euro) neer te leggen voor de Braziliaan van Heerenveen.
In de Engelse krant zegt Alves dat het altijd zijn droom is geweest om uit te komen in de Premier League. Volgens de spits kan hij in de topcompetitie een vaste plaats bij het Braziliaanse elftal afdwingen.
“Als ik mij bij het nationale team meldt, komen alle andere spelers bij topclubs vandaan. Zij vragen aan mij waar ik speel en beginnen dan hard te lachen”, aldus Alves. “Ik wil op hetzelfde niveau uitkomen.”
Werkvergunning
Begin november toonde de ploeg van de voormalige Engelse bondscoach Sven Goran Eriksson voor het eerst interesse in de topscorer. De subtopper in de Premier League haakte destijds af vanwege moeilijkheden met de werkvergunning.
De Telegraaf berichtte vandaag dat de deal tussen AZ en Heerenveen waarschijnlijk van de baan is vanwege clausule in het contract van Alves. De topscorer van vorig seizoen zou recht hebben op vijftien procent van de transfersom. Heerenveen raakt daarnaast ook nog eens twee miljoen euro kwijt aan de vorige club van Alves, Malmö.
AZ
Ernie Brandts, technisch directeur van AZ, liet zaterdag al weten dat hij het onwaarschijnlijk acht dat de Braziliaan alsnog naar Alkmaar zou komen. “Ik ben er negentig procent zeker van dat de transfer van de baan is”, verklaarde hij. AZ begint maandag aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft.
De club van trainer Louis van Gaal zegt bij de eerste training de selectie voor de rest van het seizoen rond te hebben.
Wat een mietje is die Alves eigenlijk ook, "ze lachen me uit", boehoe. Een beetje kerel trekt zich daar gewoon niets van aan en laat voetballend zien waar zijn kwaliteiten liggen!
Bovendien vind ik het vrij onrespectvol tegenover Heerenveen, vriend, als je je zo schaamt dat je bij Heerenveen speelt, waarom ben je er in eerste instantie dan gekomen? Wat een idioot.

Eens. Wat een jankverhaal.Daniel_vT schreef:Wat een mietje is die Alves eigenlijk ook, "ze lachen me uit", boehoe. Een beetje kerel trekt zich daar gewoon niets van aan en laat voetballend zien waar zijn kwaliteiten liggen!Bovendien vind ik het vrij onrespectvol tegenover Heerenveen, vriend, als je je zo schaamt dat je bij Heerenveen speelt, waarom ben je er in eerste instantie dan gekomen? Wat een idioot.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Afonso, welke club hoort er niet thuis in dit rijtje?
Barcelona, Bayern Munchen, AC Milan, Real Madrid, Man Utd, Juventus, Manchester City
Barcelona, Bayern Munchen, AC Milan, Real Madrid, Man Utd, Juventus, Manchester City
Afonso Alves schreef:Als ik mij bij het nationale team meldt, komen alle andere spelers bij topclubs vandaan. Zij vragen aan mij waar ik speel en beginnen dan hard te lachen”, aldus Alves. “Ik wil op hetzelfde niveau uitkomen.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
AC Milan is op dit moment een midden motor666 schreef:Beste Afonso, welke club hoort er niet thuis in dit rijtje?
Afonso Alves schreef:Als ik mij bij het nationale team meldt, komen alle andere spelers bij topclubs vandaan. Zij vragen aan mij waar ik speel en beginnen dan hard te lachen”, aldus Alves. “Ik wil op hetzelfde niveau uitkomen.

met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Yep, zo gaat dat. Een topclub die een jaartje minder draait is geen topclub meer, een clubje als Manchester City dat incidenteel omhoogvalt naar de 4e plaats is meteen wereldtop! Daar kan je mee aankomen als ze bij de seleção weer eens meten wie de grootste heeft.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
www.nusport.nlAZ richt zich op Kezman
Uitgegeven: 7 januari 2008 9:51
Laatst gewijzigd: 7 januari 2008 9:51
AMSTERDAM - Nu Afonso Alves naar de Premier League lijkt te verkassen heeft AZ zijn aandacht verlegt naar Mateja Kezman. Volgens De Telegraaf zou de voormalige spits van PSV het probleem in de voorhoede van Louis van Gaal moeten oplossen.
Kezman, die met zijn huidige club Fehnerbahçe op trainingskamp in Nederland is, ontkent het bericht in de krant. De Serviër verklaarde een overstap naar AZ niet als een mogelijkheid te beschouwen.
De spits kwam tussen 2000 en 2004 uit voor de ploeg uit Eindhoven. Daarna vertrok hij naar het Engelse Chelsea, Atletico Madrid en uiteindelijk Fehnerbahçe uit Turkije.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
azfanpage.nlTransfer Alves nog niet van de baan
AZ is nog steeds in onderhandeling over Afonso Alves. Dat maakte Marcel Brands maandagmiddag bekend tijdens een exclusieve presentatie voor sponsors.
Van een ‘Plan B’ is geen sprake, gaf de technisch directeur tegelijkertijd aan. “Het is Alves of niks.” Daarmee verwees Brands de berichten over de mogelijke komst van Mateja Kezman en Lasse Nilsson naar het rijk der fabelen.
Het stinkt aan alle kanten!
Voetbalzone.Geen transferplan B voor AZ
Geschreven door Franklin Stoker op maandag, 7 januari om 21:15
AZ zal waarschijnlijk tot het sluiten van de transfermarkt niet rusten voordat het Afonso Alves binnen heeft. Voorzitter Dirk Scheringa onthulde dit maandag tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Alkmaarders. De Groningse preses liet tevens weten dat de club geen plan B heeft klaarliggen als de Braziliaanse spits deze maand niet zijn handtekening zet.
Eerder stelde AZ voor de Alves-transfer een deadline tot en met 7 januari. Scheringa en consorten blijken hier nu alweer vanaf te zijn gestapt en zijn nog altijd hoopvol over de komst van de international van SC Heerenveen.
Scheringa tekende verder op dat er geen tweede optie op de plank ligt, mocht de komst van de Eredivisie-topscorer definitief van de baan zijn. Voor hem is het Alves of helemaal niemand. De voorzitter ging niet in op gerucht van De Telegraaf dat Fenerbahçe-spits Mateja Kezman eventueel in beeld zou zijn.
Momenteel steggelen de aanvaller, AZ en Heerenveen over het vermeende percentage dat de speler bij de overgang zou opstrijken. Het zou om een aantal van 5% gaan en niet de eerdergenoemde 15%, wat neerkomt op een bedrag van negen ton. AZ zou volgens Heerenveen dit bedrag voor zijn rekening moeten nemen, maar de Noord-Hollanders weigeren dit ten stelligste.
Zelfde strekking als hierboven. Grappig, die deadline. Blijkbaar niet alleen bij Ajax een puinhoop en wanbeleid.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-