Urby Emanuelson
Moderator: mods
- gertjuh410
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik kan me hier met de laatste absoluut niet vinden. Heitinga gaat altijd voorop schuwt het duel niet en kan ook nog eens opbouwen. Stand beeld gaat nog net ff te ver maarre Ajax mag in zijn handen knijpen.wimpey schreef:Urby is toch wel dé deceptie van deze seizoenshelft. Al wordt ie op de hielen gezeten door Ogararu en Heitinga. Dit trio is voor mij vanaf nu dom, dommer en domst.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Niet zo verwonderlijk met zulke supporters. Of moet ik kneuzen zeggen?joey schreef:Leuk, maar hij wil eigenlijk nu al weg, dus aan hem hebben we niets meer voor de toekomst.goodfella schreef:In oa Utrecht, Heerenveen en rotterdam-zuid speelde Emanuelson vorig seizoen zeer goed. Vergeet niet dat ook jongens als v/d Vaart en Sneijder ontiegelijk slecht hebben gevoetbald bij Ajax. Het is dan de mode om zulke jongens gelijk af te serveren.
Urby heeft alles te zoeken in het buitenland, want bij Ajax lijkt het mij ondertussen "over en uit" (Was voor mij al een paar jaar geleden het geval, maar nu sta ik daar niet meer, bijna, alleen in). Hij wil naar de Spurs? DOEN/GAAN.joey schreef:Heb je het over mij?
Vind jij dan dat Urby iets in het buitenland te zoeken heeft op dit moment. Gezien zijn prestaties komen dergelijke ambities pedant over.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
AN.Zaakwaarnemer: Emanuelson wil transfer niet forceren
Na eerdere uitlatingen in Engelse tabloids liet de zaakwaarnemer Van Urby Emanuelson in de nieuwe editie van Voetbal International weten dat de linksback geen transfer wil forceren. 'Urby heeft te horen gekregen dat Ajax hem onder geen beding wil laten gaan en dat accepteert hij. Urby wil Ajax alleen op een nette manier verlaten. Hij weet dat hij alles aan de club te danken heeft.'
Blij met de punten ...
Jammer.Voetske schreef:AN.Zaakwaarnemer: Emanuelson wil transfer niet forceren
Na eerdere uitlatingen in Engelse tabloids liet de zaakwaarnemer Van Urby Emanuelson in de nieuwe editie van Voetbal International weten dat de linksback geen transfer wil forceren. 'Urby heeft te horen gekregen dat Ajax hem onder geen beding wil laten gaan en dat accepteert hij. Urby wil Ajax alleen op een nette manier verlaten. Hij weet dat hij alles aan de club te danken heeft.'
Van Voetbalzone.nl:
Emanuelson vindt dus ook dat hij bij een Europese topclub zou moeten spelen.
Vorig jaar zomer toonde AS Roma vergaande belangstelling voor Urby Emanuelson en vorige maand trok Tottenham Hotspur aan de bel. De Londense club deed een officieel bod bij Ajax, dat echter niet wenste mee te werken aan een overgang. De linkerverdediger zegt zelf nu ook geen trek meer te hebben in een avontuur op White Hart Lane. “Ik heb het erover gehad met Edgar Davids, want hij heeft daar natuurlijk gespeeld”, vertelt Emanuelson in de nieuwe editie van Sportweek. “Edgar zei dat het een mooie club is, maar dat ik er niet naartoe moest gaan.”
“Hij zei: 'Je bent speler van Ajax, je bent jong en talentvol, dus moet je alleen naar een club gaan uit de top van Engeland, Spanje of Italië'. Ik ben daarover gaan nadenken en vind dat hij gelijk heeft”, aldus Emanuelson, die ook benadrukte dat hij slechts over de interesse nadacht, maar nooit de drang had om te vertrekken.
Emanuelson vindt dus ook dat hij bij een Europese topclub zou moeten spelen.

Nou, of Davids dit soort dingen nu structureel over kan brengen op een groep weet ik niet, maar dit zijn toch het soort praatjes waar je op hoopt. Het is net zoiets als Japie die even nog wat situps ging doen na de training en dat na een paar weken vrijwel de hele selectie naast hem lag. Mooie dingen.
- Jinne
- Site Admin
In het verband met Urby klinkt het nu wellicht wat vreemd, maar qua algemene boodschap is wel goed wat Edje zegt. Dat een speler niet voor ieder avontuur gelijk de koffer pakt.
Al hoewel, het tot nu toe ook niet echt gebeurt: Juve, Inter, AS Roma, Liverpool, Real Madrid, je kan lager beginnen.
Al hoewel, het tot nu toe ook niet echt gebeurt: Juve, Inter, AS Roma, Liverpool, Real Madrid, je kan lager beginnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Alsof Ajax voor Davids leegliep. Als je kijkt hoe lang Heitinga, Stekelenburg, Sneijder en Van der Vaart bij Ajax hebben gespeeld dan is er niks mis met de periode waarvoor een talent bij Ajax speelt.
Alsof Emanuelson ooit bij de echte top zal komen zeg
Babel is vroeg gegaan, maar daar is Ajax meer dan schadeloos voor gesteld.
Alsof Emanuelson ooit bij de echte top zal komen zeg

Babel is vroeg gegaan, maar daar is Ajax meer dan schadeloos voor gesteld.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Daar gaat 'ie komen.Harm schreef:Alsof Emanuelson ooit bij de echte top zal komen zeg![]()
De laatste weken is de hardste kritiek op Urby nog niet hard genoeg (ook ik heb 'm gruwelijk lopen afzeiken), maar laten we niet vergeten dat hij ook een vol seizoen een absolute revelatie is geweest.
Als mandekker is hij altijd laks geweest, en dat gaat er ook niet meer uit, maar ik denk wel dat hij een linkerzone-verdediger danwel linkermiddenvelder van internationaal kaliber kan worden. Dat is 'ie een vol seizoen geweest, en hij gaat (natuurlijk) weer zijn vorm hervinden, vroeg of laat.
In zijn huidige vorm kun je 'm missen als kiespijn (ik vind echt dat hij tegen zichzelf beschermd moet worden), maar in zo'n fase heeft Maduro ook een tijd gezeten. Die is sterk teruggekomen (tot hij in Dubai weer centraal achterin kwam te staan; daar hoort 'ie niet).
Nu doen alsof Urby een prutser is, met wie het nooit wat zal worden, vind ik een beetje... simpel.
K.
Still alive...
Ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens Ko. Maar de topics lopen een beetje door elkaar heen. In Thomas zijn scoutinghoekje geef ik (een beetje onduidelijk zie ik nu ook) aan dat Emanuelson echt wel bij een Europese (sub)topclub terechtkomt. Maar echt niet als linksback. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Hij kan op zich wel lekker ballen als linksback, zolang hij maar geen directe tegenstander tegenover zich heeft, maar in de zone speelt, met veel vrijheid om op te komen. Dat kan juist in buitenlandse competities erg goed uitpakken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Italie: meestal een eenzame spits, en geen buitenspelers. In dat type voetbal kunnen Roberto Carlossen, Maxwells en Urby's best uit de verf komen: lekker kittig opkomen vanuit de zone. De harde 'verdedigersduels' kun je gewoon aan de twee 'Materazzi's' in het centrum overlaten.Harm schreef:Ik ben het ook wel gedeeltelijk met je eens Ko. Maar de topics lopen een beetje door elkaar heen. In Thomas zijn scoutinghoekje geef ik (een beetje onduidelijk zie ik nu ook) aan dat Emanuelson echt wel bij een Europese (sub)topclub terechtkomt. Maar echt niet als linksback. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
Maar als er een echte rechtsbuiten staat... dan kun je zo'n type beter naar het middenveld doorschuiven en een mandekkende back op linksachter zetten. Urby Emanuelson gaat nat tegen een figuur als Julian Jenner. Elke keer opnieuw.
Overigens is 'ie wel degelijk erg ver weggezakt, dit seizoen. Goeie genade. Vormcrisis met een hele grote dikke vette V. Zo erg dat je bijna geneigd bent om er een shrink op te zetten. Dat gevoel had ik op een gegeven moment bij Maduro: dit heeft niks meer met voetbal te maken, dit is een 'menselijk' probleem. Ik dacht echt dat 'ie Jordi Hoogstrate achterna zou gaan. Met Urby ben ik zo ver nog niet, en ik denk ook niet dat het zo ver komt, want de laatste weken speelt hij alweer iets beter dan in november en begin december.
K.
Still alive...
Leuk verhaal, maar in Nederland staat hij juist wel vaak tegen een buitenspeler. Ik denk zelfs dat de coaches tegen Ajax het liefst 4-3-3 spelen, want onze beide backs kunnen niet tegen een directe tegenstander spelen. Laat hem dan maar voor veel geld naar Roma o.i.d. vertrekken.Hij kan op zich wel lekker ballen als linksback, zolang hij maar geen directe tegenstander tegenover zich heeft, maar in de zone speelt, met veel vrijheid om op te komen. Dat kan juist in buitenlandse competities erg goed uitpakken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Italie: meestal een eenzame spits, en geen buitenspelers. In dat type voetbal kunnen Roberto Carlossen, Maxwells en Urby's best uit de verf komen: lekker kittig opkomen vanuit de zone. De harde 'verdedigersduels' kun je gewoon aan de twee 'Materazzi's' in het centrum overlaten.
Maar als er een echte rechtsbuiten staat... dan kun je zo'n type beter naar het middenveld doorschuiven en een mandekkende back op linksachter zetten. Urby Emanuelson gaat nat tegen een figuur als Julian Jenner. Elke keer opnieuw.
Als middenvelder heeft hij mij niet kunnen overtuigen, hij is, om met Hiddink te spreken, te "druistig". Hij mist de rust in zijn spel, gaat met de bal lopen enz.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Topvoetbal is natuurlijk een rekbaar begrip, maar je hebt wel een punt, vind ik. Ik houd van voetballers met een topmentaliteit. Je kunt een bloedhekel aan 'm hebben, maar ik vond Zlatan Ibrahimovic een speler met een topmentaliteit. Die bepaalde, bij wijze van spreken, zelf wel of (en zo ja, wanneer) hij een wedstrijd wilde beslissen. En als het 'm niet lukte, werd hij smerig. Bij Zlatan voelde je: die gaat de top halen.Harm schreef:Zouden ze te bescheiden zijn voor het topvoetbal?
Chivu hetzelfde. En Sneijder. Die absolute wil. Als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. Liever iemand op zijn poot gaan staan, of een elleboog in zijn giechel rammen, dan hem het gevoel toestaan dat 'ie de morele winnaar is. Een persoonlijkheid met een scherpe rand, en een klein theelepeltje gekte. Stiekem houd ik daar wel van.
Als ik Urby Emanuelson alleen al hoor praten... Voor de ouderen onder u: het lijkt wel een single die je op 33 toeren afspeelt (Gerald Vanenburg had het omgekeerde probleem...). Die lethargie, dat slome dat van zo'n jongen uitgaat... Dan denk ik: jij bent geen topper. Is misschien veel te gemakkelijk, maar Emanuelson is inderdaad wel heel lief. Ik voel dat ook wel, als ik eerlijk ben.
Maduro is trouwens een veel geestdriftiger spreker dan Urby. Voor hem geldt het bovenstaande in (veel) mindere mate.
Ik blijf op zich wel bij mijn eerdere statement dat Urby een heel goede speler was, en dat ook vast weer gaat worden, maar - simplistisch gezegd - denk ik dat een elftal vol Urby-jongens het op het moment supreme (pakweg in een Champions League-finale) zou afleggen tegen een elftal vol Zlatan-jongens, zelfs al is de hoeveelheid talent in beide teams precies gelijk. Dan geeft de mentale hardheid de doorslag. De smerigheid, de streetwise weigering om te verliezen.
Waarom uitgerekend het branievolle Ajax, met veel jongens uit een van de moeilijkste wijken van Nederland (de Bijlmer) zo veel moeite heeft om lekkere straatvechters te vinden... Het is mij een raadsel.
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di jan 08, 2008 9:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
Die echte topsportmentaliteit ontbreekt helaas bij het grootste gedeelte van de selectie. Wat dat betreft zouden jongens als Urby wel wat kunnen opsteken van iemand als Davids maar ook Huntelaar.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat de meeste spelers zo gelaten zijn. Dat heeft ons vorig jaar het kampioenschap gekost.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat de meeste spelers zo gelaten zijn. Dat heeft ons vorig jaar het kampioenschap gekost.
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
Zlatan zou as bad boy de jeugd academy helemaal niet hebben af gemaakt kunnen. Alle bad boys worden er toch uitgefilterd?Kowalczyk schreef:Topvoetbal is natuurlijk een rekbaar begrip, maar je hebt wel een punt, vind ik. Ik houd van voetballers met een topmentaliteit. Je kunt een bloedhekel aan 'm hebben, maar ik vond Zlatan Ibrahimovic een speler met een topmentaliteit. Die bepaalde, bij wijze van spreken, zelf wel of (en zo ja, wanneer) hij een wedstrijd wilde beslissen. En als het 'm niet lukte, werd hij smerig. Bij Zlatan voelde je: die gaat de top halen.Harm schreef:Zouden ze te bescheiden zijn voor het topvoetbal?
Chivu hetzelfde. En Sneijder. Die absolute wil. Als het niet goedschiks gaat, dan maar kwaadschiks. Liever iemand op zijn poot gaan staan, of een elleboog in zijn giechel rammen, dan hem het gevoel toestaan dat 'ie de morele winnaar is. Een persoonlijkheid met een scherpe rand, en een klein theelepeltje gekte. Stiekem houd ik daar wel van.
Als ik Urby Emanuelson alleen al hoor praten... Voor de ouderen onder u: het lijkt wel een single die je op 33 toeren afspeelt (Gerald Vanenburg had het omgekeerde probleem...). Die lethargie, dat slome dat van zo'n jongen uitgaat... Dan denk ik: jij bent geen topper. Is misschien veel te gemakkelijk, maar Emanuelson is inderdaad wel heel lief. Ik voel dat ook wel, als ik eerlijk ben.
Maduro is trouwens een veel geestdriftiger spreker dan Urby. Voor hem geldt het bovenstaande in (veel) mindere mate.
Ik blijf op zich wel bij mijn eerdere statement dat Urby een heel goede speler was, en dat ook vast weer gaat worden, maar - simplistisch gezegd - denk ik dat een elftal vol Urby-jongens het op het moment supreme (pakweg in een Champions League-finale) zou afleggen tegen een elftal vol Zlatan-jongens, zelfs al is de hoeveelheid talent in beide teams precies gelijk. Dan geeft de mentale hardheid de doorslag. De smerigheid, de streetwise weigering om te verliezen.
Waarom uitgerekend het branievolle Ajax, met veel jongens uit een van de moeilijkste wijken van Nederland (de Bijlmer) zo veel moeite heeft om lekkere straatvechters te vinden... Het is mij een raadsel.
K.
Quincy werd er inderdaad uitgeflikkerd. Iemand recentelijk nog iets van die jongen gehoord? Juist ja...Jansma schreef:Zlatan zou as bad boy de jeugd academy helemaal niet hebben af gemaakt kunnen. Alle bad boys worden er toch uitgefilterd?
Of ga je mij vertellen dat Wesley Sneijder wel een lieverdje is geweest tijdens zijn jeugdjaren bij Ajax?
Precies, hoeveel van die lastige jongens die Ajax heeft weggestuurd hebben het elders wel laten zien?
Ik vind overigens wel dat we bij Ajax wel eens wat meer mogen doen aan de mentale weerbaarheid en de mentaliteit van onze spelers. Maar jongens die echt niet willen moet je op een gegeven moment wegsturen. Kijk naar iemand als V.d.Wiel. Die is ook naar Haarlem gestuurd. En nu geeft hij Ajax groot gelijk.
Ik vind overigens wel dat we bij Ajax wel eens wat meer mogen doen aan de mentale weerbaarheid en de mentaliteit van onze spelers. Maar jongens die echt niet willen moet je op een gegeven moment wegsturen. Kijk naar iemand als V.d.Wiel. Die is ook naar Haarlem gestuurd. En nu geeft hij Ajax groot gelijk.
Nil volentibus arduum
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ironisch genoeg zou dat inderdaad kunnen, ja. Dat Zlatan niet zou zijn overgegaan van, pakweg, de C'tjes naar de D'tjes, en zijn carriere had opgebouwd als een verbannen, getergde Ajacied bij, pakweg, FC Haarlem...Jansma schreef:Zlatan zou as bad boy de jeugd academy helemaal niet hebben af gemaakt kunnen. Alle bad boys worden er toch uitgefilterd?
K.
Still alive...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10