AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Baseman

Bericht door Baseman » di jan 08, 2008 7:35 am

Een enorm bedrag van 18 miljoen voor relschopper Alves willen betalen, maar vervolgens moeilijk gaan doen over 9 ton ?
De logica ontgaat mij...

jabu

Bericht door jabu » di jan 08, 2008 8:35 am

City is met Eriksson als manager overigens flinke bakken geld aan het uitgeven. Het gaat ze ook best behoorlijk af. Voor de Kroatische rechtsback (die het erg goed doet) Vedran Ćorluka betaalden ze ook al zo'n 8 miljoen pound.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 08, 2008 9:37 am

AZ plots aan pokertafel
Door MAARTEN WIJFFELS

ALKMAAR - AZ, een club die tot twee jaar terug transfers deed van een paar ton, zit nu aan de pokertafel te dubben over een investering van bijna 20 miljoen.

Het lijkt soms of iedereen die gang van zaken al normaal vindt, maar dat is ze natuurlijk niet. AZ-voorzitter Dirk Scheringa maakte dat gisteren mooi inzichtelijk op de nieuwjaarsreceptie van zijn club.

De preses die normaal gesproken nooit uitgebreid het woord doet bij deze gelegenheid, werd nu haast gedwongen iets te zeggen over de stand van zaken in de transfer van Afonso Alves.

In een hoek van de Kees Kist-zaal op de tweede verdieping van het stadion, omsingeld door een hongerig persleger zei Scheringa: ,,Wij zijn geïnteresseerd in Afonso Alves. Een speler van de buitencategorie. Buitencategorie betekent dat er heel veel partijen bij betrokken zijn. Dat betekent een complex traject en een interessant traject en het betekent dat het allemaal langer kan gaan duren dan we hier doorgaans gewend zijn.’’

Dit is pas het tweede jaar dat AZ winst boekt uit de opbrengsten van transfers. De club is schuldenvrij, heeft de begroting opgekrikt van 12 naar 32 miljoen en als Scheringa de waarde van de huidige A-selectie moet schatten komt die in de buurt van de ‘110 miljoen’. ,,Nu het fundament voor een gezonde club er ligt, komt de volgende groeifase van de club in beeld. Bedrijfsmatig kunnen we het verantwoorden als we nu een speler uit de buitencategorie halen. Al zeg ik erbij: mocht Alves komen, dan blijft het een transfer in een orde van grootte die wij maar ééns in de drie jaar kunnen maken.’’

Voor alle duidelijkheid: Scheringa kan grote transfers niet financieren met geld vanuit zijn eigen DSB-bank, dat staat de Nederlandse wetgeving niet toe. Scheringa: ,,AZ heeft zijn eigen middelen. Het blijkt ook geen probleem om bij een andere bank krediet te krijgen.’’

AZ-trainer Louis van Gaal noemde het een halfuurtje later ‘fantastisch’ waar Scheringa voor AZ mee bezig is. ,,Toen ik hier begon deden we transfers van een paar ton tot een miljoen euro,’’ aldus Van Gaal.

,,Afgelopen zomer is er geïnvesteerd in spelers van vier en zeven miljoen en een halfjaar later praten we al in termen van 18 miljoen. Persoonlijk denk ik nog steeds dat Alves komt. Maar ook als het nu nog niet zou lukken, is het bijzonder dat we het hebben geprobeerd.’’

De prangende vraag of Afonso Alves toch nog haalbaar is voor AZ, zal nog wel even onbeantwoord blijven. Dat hoort bij het spel dat aan de gang is en waarin de zaakwaarnemers van de Braziliaan momenteel met de aanbieding van AZ (zo’n 18 miljoen euro) aan het shoppen zijn gegaan bij andere clubs.

Bij AZ komen ze er nu achter wat ze bij Heerenveen al hebben ervaren: de Nederlandse manier van met elkaar omgaan, moet je niet willen projecteren op een spits uit Brazilië, om wie ook nog eens een nauwelijks te ontwarren web is geweven door allerlei zichtbare en onzichtbare makelaars.

Geduld, veel geduld is het enige wat AZ kan betrachten. Uitgerekend Heerenveen is AZ’s gids in deze. De Friese clubleiding heeft zijn topscorer ‘gewoon’ een hele week vrijaf gegeven, zodat al het gedoe dit keer ver van de eigen A-selectie vandaan blijft.

Niet toevallig stelde zowel Scheringa als zijn technisch directeur Marcel Brands bij de nieuwjaarsreceptie dat AZ geen tijdschema meer plakt op een transfer van Alves. Nadat Brands eerder Oud en Nieuw en 7 januari als deadlines noemde, laat AZ het nu open. ,,Het enige wat wij nog zeggen is dat Alves onze enige optie is. We gaan sowieso deze transferperiode niet meer voor een alternatief. Het is Alves of niets,’’ aldus Scheringa en Brands, die deze boodschap gisteren ook hebben overgebracht aan de spelersgroep.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » di jan 08, 2008 9:41 am

Een selectie van 110 miljoen? :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 08, 2008 12:09 pm

VI schreef: 'Man City en Fener bieden twintig miljoen voor Alves'

08/01/2008 11:50

Afonso Alves lijkt niet van plan zijn carrière voort te zetten in Nederland. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Engeland of Turkije, zo meldt hij op zijn eigen website. Van AZ wordt met geen woord gerept.

Alves bevestigt dat zowel Manchester City als Fenerbahçe twintig miljoen voor hem over heeft. 'Ik heb de afgelopen dagen bij familie en vrienden in Belo Horizonte doorgebracht en keer op 7 januari terug naar Nederland. Ik hoop mijn transfer naar een van de geïnteresseerde clubs dan af te ronden.'

Alves denkt dat het voor zijn toekomst als international beter is te verkassen naar een club buiten Nederland. 'Ik wil mijn werk voortzetten en in beeld blijven bij bondscoach Dunga. Ik wil me opwerken tot basisspeler in de Braziliaanse nationale ploeg.'

De woorden van Alves, of het ontbreken van AZ als serieuze gegadigde in zijn commentaar, zullen in Alkmaar hard aankomen. AZ-voorzitter Dirk Scheringa had het maandag op de nieuwjaarsreceptie nog over een ingewikkelde situatie, maar zei dat zijn club het nog niet had opgegeven.
Neemt van Gaal nu ontslag? :hypocrite.gif: Plan A is mislukt en ook bij az hebben ze geen plan B meer. Zijn we gelukkig niet de enigste club.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 08, 2008 12:24 pm

Harm schreef:Een selectie van 110 miljoen? :smallgrin.gif:
Die Dembélé moet een godsvermogen waard zijn. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » di jan 08, 2008 12:49 pm

Zo iemand als Alves wíl je nu toch helemaal niet meer?

Duke

Bericht door Duke » di jan 08, 2008 12:50 pm

Als ie al komt (wat ik niet meer verwacht) ligt ie binnen de kortste keren in de clinch met Van Gaal.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 08, 2008 12:53 pm

Is het dan zo onredelijk wat hij wil?

De zaakwaarnemers van Alves worden steeds afgeschilderd als boeven, maar Heerenveen dan? Dat spreekt een clausule af en wil vervolgens onder die afspraak uit.
Ik vind het logisch dat Alves wil cashen. Hij is tenslotte geen twintig meer. En dat hij voor dat cashen naar het buitenland ('ons' buitenland) zou gaan, dat is ook niet zo vreemd. Nederlandse spelers doen dat ook.

Harm

Bericht door Harm » di jan 08, 2008 12:59 pm

Dat ben ik wel met je eens. Maar dat moet je als AZ dan toch gewoon accepteren. Daar gooi je toch niet heel de club voor overhoop?

Volgend jaar heeft Alves het ook bij AZ gezien. En ik denk niet dat hij dan veel meer waard is dan 20 miljoen. Scheringa laat hem daar echt niet voor gaan.

Duke

Bericht door Duke » di jan 08, 2008 1:11 pm

Het is in dit soort situaties moeilijk in te schatten waar het probleem echt ligt. Ik heb ook het gevoel dat Alves AZ een beetje achter de hand houdt, voor als er echt niets beters zou komen. Hij lijkt me in ieder geval niet echt het type van "een man een man, een woord een woord."

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 08, 2008 1:18 pm

joey schreef:Is het dan zo onredelijk wat hij wil?

De zaakwaarnemers van Alves worden steeds afgeschilderd als boeven, maar Heerenveen dan? Dat spreekt een clausule af en wil vervolgens onder die afspraak uit.
Ik vind het logisch dat Alves wil cashen. Hij is tenslotte geen twintig meer. En dat hij voor dat cashen naar het buitenland ('ons' buitenland) zou gaan, dat is ook niet zo vreemd. Nederlandse spelers doen dat ook.
Precies. Bovendien is het ook niet de eerste keer dat er dergelijk gedoe is met Heerenveen, meen ik. Had Ajax destijds bij de overgang van Huntelaar ook geen meningsverschil met Heerenveen over wie de opleidingskosten moest vergoeden?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jan 08, 2008 1:25 pm

joey schreef:Is het dan zo onredelijk wat hij wil?

Dat zijn het ook Joey. Je reinste mafiosi. Realiseer je goed dat de inbreng van Alfonso Alves nihil is bij deze transfers. Hij heeft niks te willen, hij heeft alleen maar te doen. Alves blijft niet voor niets elke keer zo lang mogelijk weg.

Heerenveen hoeft Alves niet te verkopen, hij(zijn 'begeleiding' ) wil een transfer. Tja, dan is het doodnormaal dat de speler een 'offer' maakt. Zo werken die dingen. Niets onredelijks aan.

Neemt niet weg dat Heerenveen Alves en zijn bende beter zo snel mogelijk zou lozen. Die kliek is toch nooit tevreden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 08, 2008 1:37 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Heerenveen hoeft Alves niet te verkopen, hij(zijn 'begeleiding' ) wil een transfer. Tja, dan is het doodnormaal dat de speler een 'offer' maakt. Zo werken die dingen. Niets onredelijks aan.
Natuurlijk, anders verdient Heerenveen niets aan die transfer. :hypocrite.gif:

Volgens mij is het toch heus Heerenveen dat zich niet aan de afspraak houdt.

Zaakwaarnemers zijn over het algemeen nu eenmaal... laten we zeggen lieden met een aparte kijk op arbeidsverhoudingen. Maar dergelijke lieden heb je bij de clubs ook. Die maken gebruik van zaakwaarnemers en hun netwerk als het ze uitkomt.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 08, 2008 6:56 pm

joey schreef: Dat spreekt een clausule af en wil vervolgens onder die afspraak uit.
Pcs. Die Alves zal wel gek zijn om 9 ton te laten schieten, waarvoor ie geen vin hoeft te verroeren.

Alves is een paniekaankoop i.m.o. 7 mio voor die loser Pelle en nu 18 voor Alves. Belachelijk.

AZ heeft in Dembele een absolute topper in wording. Doe daar meer mee, lijkt me dan... Die mag wat mij betreft zo naar Ajax komen als Ajax komende zomer KJH verpatst.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 08, 2008 6:58 pm

joey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Heerenveen hoeft Alves niet te verkopen, hij(zijn 'begeleiding' ) wil een transfer. Tja, dan is het doodnormaal dat de speler een 'offer' maakt. Zo werken die dingen. Niets onredelijks aan.
Natuurlijk, anders verdient Heerenveen niets aan die transfer. :hypocrite.gif:

Volgens mij is het toch heus Heerenveen dat zich niet aan de afspraak houdt.

Zaakwaarnemers zijn over het algemeen nu eenmaal... laten we zeggen lieden met een aparte kijk op arbeidsverhoudingen. Maar dergelijke lieden heb je bij de clubs ook. Die maken gebruik van zaakwaarnemers en hun netwerk als het ze uitkomt.
Heerenveen is wel 1 van de weinige clubs met een beetje kloten. Iedere andere club had Alves verpatst in de zomer toen het ook allemaal zo moeilijk was rond hem en AZ. Heerenveen houd keihard de poot stijf. Zou Ajax nog wat van kunnen leren.....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 08, 2008 7:01 pm

Ene kant wel andere kant niet.. je speelt wel met vuur natuurlijk, eigenlijk moet je zo'n bod gewoon cashen natuurlijk maarja aan de andere kant is het wel bewonderenswaardig van ze dat ze hun poot stijf houden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 08, 2008 7:03 pm

brigade zuid schreef:Ene kant wel andere kant niet.. je speelt wel met vuur natuurlijk, eigenlijk moet je zo'n bod gewoon cashen natuurlijk maarja aan de andere kant is het wel bewonderenswaardig van ze dat ze hun poot stijf houden.
Heerenveen dacht gewoon aan hun eigen presteren (achteraf is het allemaal wat anders gelopen). Heerenveen wilde niet hun sterspeler op het laatste moment laten gaan omdat ze dat niet kunnen verkopen aan hun achterban. Ajax laat Sneijder vrolijk gaan toen Sneijder ging een beetje ging piepen over motivatie-problemen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 08, 2008 7:08 pm

GangstaRiB schreef: Ajax laat Sneijder vrolijk gaan toen Sneijder ging een beetje ging piepen over motivatie-problemen.
En na de champagne op nog een jaar Ajax, niet te vergeten. Pure volksverlakkerij.

Harm

Bericht door Harm » di jan 08, 2008 7:46 pm

GangstaRiB schreef:
brigade zuid schreef:Ene kant wel andere kant niet.. je speelt wel met vuur natuurlijk, eigenlijk moet je zo'n bod gewoon cashen natuurlijk maarja aan de andere kant is het wel bewonderenswaardig van ze dat ze hun poot stijf houden.
Heerenveen dacht gewoon aan hun eigen presteren (achteraf is het allemaal wat anders gelopen). Heerenveen wilde niet hun sterspeler op het laatste moment laten gaan omdat ze dat niet kunnen verkopen aan hun achterban. Ajax laat Sneijder vrolijk gaan toen Sneijder ging een beetje ging piepen over motivatie-problemen.
Maar het is wel iets makkelijker om het op te nemen tegen AZ dan clubs als Madrid, Manchester, Chelsea, etc.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 08, 2008 8:05 pm

Harm schreef:
GangstaRiB schreef:
Maar het is wel iets makkelijker om het op te nemen tegen AZ dan clubs als Madrid, Manchester, Chelsea, etc.
In perspectief gezien niet, denk ik. En 18 miljoen voor Alves.... dat zijn ook voor Ajax geen misselijke bedragen.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 09, 2008 1:54 am

GangstaRiB schreef:In perspectief gezien niet, denk ik.
Natuurlijk wel. AZ is toch geen grotere club dan Heereveen? Ze spelen misschien af en toe iets mooier voetbal, that's it.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 09, 2008 9:45 am

GangstaRiB schreef:Ajax laat Sneijder vrolijk gaan toen Sneijder ging een beetje ging piepen over motivatie-problemen.
Dat vind ik geen eerlijk verwijt. Alsof Heerenveen Alves aan zijn contract zou houden op het moment dat Real Madrid zich meldde met een zak met geld.

Maar OT: geen nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot Alves, blijkbaar. Dat wordt erg kort dag. Ik neem aan dat LVG zijn Verlosser zondag wil opstellen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 09, 2008 10:02 am

De stap van Heerenveen naar Man City is hetzelfde als van Ajax naar Real Madrid. Ook het bedrag is min of meer gelijk. Voor Heerenveen is 18 misschien wel meer waard dan dat Ajax kreeg voor de 27
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 09, 2008 10:19 am

Vind ik niet. Een voetballer die naar Real Madrid kan, gáát. Real Madrid is misschien wel de meest aansprekende club van de wereld.
Manchester City zal goed betalen, maar het is niets bijzonders. Denk je dat zijn collega's van het Braziliaanse elftal onder de indruk zijn van die club? Nou nee.
Maar Alves is sowieso de weg kwijt, want hij wil(de) naar AZ. AZ is van hetzelfde niveau als Heerenveen.

Overigens wordt Alves in de Engelse roddelpers in verband gebracht met Middlesbrough en Man. City. De transfersom die genoemd wordt is 15 miljoen pond! :excited.gif:

Plaats reactie