Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
Druk daar in Groningen; jullie zitten er blijkbaar allemaal bij (of misschien bij MvG?) en jullie weten zelfs "Wat er wordt gefluisterd"
Is de naam Ten Cate al gevallen? Die zal toch ook wel in het complot zitten!
Silva heb ik maar een paar keer zien voetballen, zonder dat hij mij opviel, maar er zijn wel meer spelers die mij niet opvielen en het toch aardig deden bij Ajax, bijvoorbeeld Jan Wouters (naam schiet me als eerste te binnen)
Ajax en Barcelona:
Qua naam zal het niet veel uitmaken, maar qua uitstraling en prestaties gedurende de laatste ± 10 jaar wel. Ik denk dat er meer kinderen in een Barcelonashirt lopen dan in een Ajaxshirt (en dan heb ik het niet over Nederland), dat er meer tv-kijkers op een wedstrijd van Barcelona afkomen dan op één van Ajax (tegen VVV o.i.d.), dat er financieel ook een behoorlijk verschil zit tussen beide ploegen. Barcelona is CL, Ajax is eredivisie.
Is de naam Ten Cate al gevallen? Die zal toch ook wel in het complot zitten!
Silva heb ik maar een paar keer zien voetballen, zonder dat hij mij opviel, maar er zijn wel meer spelers die mij niet opvielen en het toch aardig deden bij Ajax, bijvoorbeeld Jan Wouters (naam schiet me als eerste te binnen)
Ajax en Barcelona:
Qua naam zal het niet veel uitmaken, maar qua uitstraling en prestaties gedurende de laatste ± 10 jaar wel. Ik denk dat er meer kinderen in een Barcelonashirt lopen dan in een Ajaxshirt (en dan heb ik het niet over Nederland), dat er meer tv-kijkers op een wedstrijd van Barcelona afkomen dan op één van Ajax (tegen VVV o.i.d.), dat er financieel ook een behoorlijk verschil zit tussen beide ploegen. Barcelona is CL, Ajax is eredivisie.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Als er eentje komt, komt hij in ieder geval niet uit Nederland. Anders was het wel gelekt. Daar krijgt een man toch goede hoop van, want er loopt genoeg rond.Peter schreef:En een centrale verdediger, maar die belofte wordt vast niet meer nagekomen.
Met Silva tegen een vergoeding van 7,5 miljoen mag je nooit aan komen zetten. De kwaliteit/prijs-verhouding zit daar volkomen scheef.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik geef ons weinig kans, maar wie weet. Het zou ergens van de zotte zijn als we met Silva en Perez onze selectie als rond beschouwen.Thomas schreef:Als er eentje komt, komt hij in ieder geval niet uit Nederland. Anders was het wel gelekt. Daar krijgt een man toch goede hoop van, want er loopt genoeg rond.Peter schreef:En een centrale verdediger, maar die belofte wordt vast niet meer nagekomen.
Met Silva tegen een vergoeding van 7,5 miljoen mag je nooit aan komen zetten. De kwaliteit/prijs-verhouding zit daar volkomen scheef.
Een topclub zijn heeft, zoals al een paar keer opgemerkt in dit topic, niets met structureel te maken. Je bent het of je bent het niet. AJAX is zonder twijfel een topclub. AJAX is nog altijd een van de grootste clubs ter wereld. Dat we nu in een mindere periode zitten doet daar niets aan af.Daniel_vT schreef:Topclub is natuurlijk maar een begrip, daarbinnen heb je nog de categoriën als Europese topclub, Wereld topclub en Landelijke topclub. Structureel is Ajax geen Europese topclub, maar zeker wel een Nederlandse topclub.Peter schreef:Oei verkeerde keuze! ;)Mr. Ajax schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Lucas en Wimpey!
Wat is een topclub? Ajax is een topclub als je kijkt naar de geschiedenis van de club, het stadion en de bekendheid wereldwijd. Het grote probleem is dat wij in een armetierige competitie spelen en dat wij financieel geen vuist kunnen maken tegen de grote jongens. Voor spelers zijn dat evengoed belangrijke aspecten, waardoor ze eerder geneigd zijn om te kiezen voor een Spaanse/Engelse middenmoter.
Verder heeft Ko een tijdje geleden een mooie stuk geschreven over het verschil tussen AJAX en de eredivisie, en andere clubs en hun competities. Hij had het over dat bijvoorbeeld Engeland een betere competitie heeft dan Nederland vanwege de grotere toeschouwersaantallen, grotere inkomsten, grotere commerciele mogelijkheden enzo. Nederland kan er niets aan doen dat het maar een klein landje is met 16 miljoen inwoners. Des te knapper dat het zo hoog staat aangeschreven in het wereldvoetbal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
AD schreef:Scheimann gaat voor ’geweldige kans’ bij Ajax
Samuel Scheimann, nu nog speler van Kozakken Boys in Werkendam, tekent straks misschien wel voor één van de opmerkelijkste transfers in het nationale betaalde voetbal van de laatste jaren.
WERKENDAM
De twintigjarige linksback mag eind deze maand namelijk via een stage gaan proberen om een contract bij Ajax af te dwingen. ,,Geweldig dat ik die kans krijg. Ik kreeg het nieuws van de voorzitter van Kozakken Boys (Barend Damen, JDV) te horen. Iedereen bij de club gunt het me ook, ik heb heel wat felicitaties in ontvangst mogen nemen,’’ aldus de student rechten aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Scheimann gaat straks aan de slag bij de beloften van de Amsterdammers, voor hoe lang weet hij zelf nog niet. ,,Ik heb alleen een brief thuis gekregen van Ajax, verder heb ik nog niemand van die club gesproken. Maar ik zie het wel, ik heb er enorm veel zin in. Ik ben nog jong, dus wie weet is dit mijn kans om als prof aan de slag te gaan.’’ In de zomer van 2006 probeerde de verdediger in zijn geboorteland Israël - hij woont sinds zijn vijfde in Nederland - een profcontract af te dwingen, maar door de oorlog tussen zijn land en terreurbeweging Hezbollah moest hij noodgedwongen weer terug naar Rotterdam. In zijn jeugd speelde hij eerder voor Feyenoord en NAC Breda. Via Dordtenaar Louis Laros belandde hij uiteindelijk in Werkendam.
ANN schreef:10/1/2008 - Scheimann dolblij met kans bij Ajax
(Gepost door RvN)
BRON: Algemeen Dagblad
Afgelopen week werd al bekend dat Ajax de 20-jarige linksback Scheimann van Kozakken Boys een stage heeft aangeboden. In het Algemeen Dagblad reageerde hij dolblij. "Geweldig dat ik die kans krijg. Ik kreeg het nieuws van de voorzitter van Kozakken Boys te horen. Iedereen bij de club gunt het me ook, ik heb heel wat felicitaties in ontvangst mogen nemen,’’ aldus de student rechten aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Voor hoe lang hij stage bij Jong Ajax mag lopen weet hij zelf ook niet. "Ik heb alleen een brief thuis gekregen van Ajax, verder heb ik nog niemand van die club gesproken. Maar ik zie het wel, ik heb er enorm veel zin in. Ik ben nog jong, dus wie weet is dit mijn kans om als prof aan de slag te gaan."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Tuurlijk niet, is een reele prijs. Als Groningen hem nu verkoopt, moeten ze ineens zelf achter een vervanger voor BS aan. Vervangers zijn schaars (kijk naar ons aankoopbeleid). En dus duur.Thomas schreef:Als er eentje komt, komt hij in ieder geval niet uit Nederland. Anders was het wel gelekt. Daar krijgt een man toch goede hoop van, want er loopt genoeg rond.Peter schreef:En een centrale verdediger, maar die belofte wordt vast niet meer nagekomen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
No offense hoor, maar dit is onzin. Ik ken een Argentijn van minimaal hetzelfde niveau die waarschijnlijk voor een derde van de prijs op te pikken is.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tuurlijk niet, is een reele prijs. Als Groningen hem nu verkoopt, moeten ze ineens zelf achter een vervanger voor BS aan. Vervangers zijn schaars (kijk naar ons aankoopbeleid). En dus duur.Thomas schreef:Met Silva tegen een vergoeding van 7,5 miljoen mag je nooit aan komen zetten. De kwaliteit/prijs-verhouding zit daar volkomen scheef.
Echt ongelooflijk triest hoor dat je Silva wil gaan kopen. Echt iedereen ziet direct dat dat een dravertje is die niet echt kan verdedigen, maar wij gaan er minimaal 5 miljoen euro voor neerleggen, let maar op. Het komt niet meer goed met Ajax op deze manier. De selectie wordt met het jaar slechter, er wordt nooit meer doorgeselecteerd en de miljoenen die we nu nog hebben worden niet in talentvolle jongens gestoken die later het veelvoud opleveren, maar in oude prutsers uit de HCE.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Laat ik vooropstellen: ik ken Bruno Silva niet goed. Heb nooit op 'm gelet. Maar vrijwel iedereen hier met wie ik over dit soort zaken vaak op een lijn zit, lijkt het maar een matige speler te vinden. Ik ben geneigd dat te geloven.
Ik vrees dat je deze aanstaande aankoop moet zien in het licht van de problemen die Van Geel heeft om een geschikte verdediger te vinden: hij vindt niet wat 'ie wil, terwijl iedereen om een verdediger roept, en daarom gaan we een paniekaankoop doen, gewoon om maar iemand te kunnen presenteren.
Heb er een bijzonder slecht gevoel over, vooral omdat het hele Suarez-showtje zich gaat herhalen, maar ditmaal met iemand als inzet die het geld niet waard is.
Haal dan Braafheid. Ik hoorde bij het leger Ajax Talkers dat hem bij Utrecht niets bijzonders vond, maar een mening kan veranderen: ook ik ben onder de indruk van de manier waarop hij zich ontwikkeld heeft, hij is fysiek sterk, wint luchtduels en kan in het centrum spelen. Hebben we meer aan dan een rechtsback die niet zo'n beste mandekker is, want daar hebben we er al eentje van.
K.
Ik vrees dat je deze aanstaande aankoop moet zien in het licht van de problemen die Van Geel heeft om een geschikte verdediger te vinden: hij vindt niet wat 'ie wil, terwijl iedereen om een verdediger roept, en daarom gaan we een paniekaankoop doen, gewoon om maar iemand te kunnen presenteren.
Heb er een bijzonder slecht gevoel over, vooral omdat het hele Suarez-showtje zich gaat herhalen, maar ditmaal met iemand als inzet die het geld niet waard is.
Haal dan Braafheid. Ik hoorde bij het leger Ajax Talkers dat hem bij Utrecht niets bijzonders vond, maar een mening kan veranderen: ook ik ben onder de indruk van de manier waarop hij zich ontwikkeld heeft, hij is fysiek sterk, wint luchtduels en kan in het centrum spelen. Hebben we meer aan dan een rechtsback die niet zo'n beste mandekker is, want daar hebben we er al eentje van.
K.
Still alive...
- Cluijffert
en dan imagineer dat er hier mensen waren die mij noemden doom denker 2 maande geleden...Arwin schreef:Echt ongelooflijk triest hoor dat je Silva wil gaan kopen. Echt iedereen ziet direct dat dat een dravertje is die niet echt kan verdedigen, maar wij gaan er minimaal 5 miljoen euro voor neerleggen, let maar op. Het komt niet meer goed met Ajax op deze manier. De selectie wordt met het jaar slechter, er wordt nooit meer doorgeselecteerd en de miljoenen die we nu nog hebben worden niet in talentvolle jongens gestoken die later het veelvoud opleveren, maar in oude prutsers uit de HCE.
Thomas 3 december 2006 schreef:Sibum is een type speler dat Ajax niet in huis heeft, maar die hoef ik niet per se bij Ajax te zien. Braafheid is een goede optie als backup linksback. Iets dat Ajax op dit moment niet heeft.Zoals Braafheid en Sibum?Thomas schreef:Ok. Ik zie liever wat completere voetballers.
Ik kijk liever eerst naar de basis. En daar zie ik incomplete/incompetente voetballers rondlopen.
Thomas 5 januari 2007 schreef:Dat gaat hem ook zeker lukken, in mijn ogen.FC Utrecht wil wel door met Braafheid, maar Braafheid wil niet door met FC Utrecht. Waarschijnlijk omdat hij denkt hogerop te kunnen
And the list goes on and on...Thomas 24 januari 2007 schreef: Braafheid is transfervrij. Lijkt mij een prima alternatief voor de positie van linksachter.
- Cluijffert
Johnk en zijn selective (or bad) geheugen:
enoct 7: TenCate heeft duidelijk gefaald... echter, het probleem is deeper dan alleen de coach die slecht is.
Ok, dus de feit dat we alleen nog maar incidenteel een succes boeken, ligt volgens jou aan de trainers.
Dus toevallig waren Wouters, Koeman, Blind, Adriaanse en Ten Cate allemaal de schuldige... en heeft dat niets met de club Ajax van doen?
Zelfs al volg ik jou redenering, dan nog... structureel de foute trainers aantrekken blijft een structureel falen en probleem.
Als je denkt dat dit op is te lossen door Van Basten aan te stellen bijv. dan ben je wel heel erg naief.
en met spelling check:december 23: geen vertrouwen.
anticipatie lijkt niet in Van Geel woordenboek te voorkomen.
scouting en aankopen is al nooit Ajax forté geweest.
maar van Geel heeft laten gezien dat:
- hij niet op het vertrek van belangrijkste speler, Sneijder heeft ge-anticipeerd
- de zwakke plekken van het elftal van vorig jaar niet heeft onderkend
- geen schaduwelftal had samengesteld
- de kwaliteiten van de aankopen verkeerd had geschat
- de fysieke (en mentale) state van onze beste (..) verdediger heeft genegeerd.
- niet al heeft ingekocht op de aanstaande afscheid van belangrijke spelers
- de kwaliteit van de huidige selectie (en die van vorig seizoen) verkeerd heeft ingeschat
- de kwaliteit van Ten Cate niet goed heeft ingeschat.
+ daar tegenover staat dat uitstekend heeft spelers verkocht
+ reorganising voetbal technies deel Ajax, waar we nog geen results van hebben gezien.
Dat geeft mij erg weinig vertrouwen!
Jansma schreef: April 30: Na de deceptie van gisteren gaan de geluiden op om Ten Cate er maar uit te gooien. Maar de historie bewijs dat dit geen enkele zin heeft. Structureel staat Ajax al sinds 10 jaar op het tweede plan met een uitzondering hier en daar kwa prestaties, voetbaltechnis is het eigenlijk al zo'n 10 jaar complete and absolute crap met dit jaar een redelijke verbeterin. Als 5 verschillende trainers in 10 voorgaande jaren dit niet hebben kunnen veranderen, dan kan je toch wel spreken van een structureel probleem dat niet specific en alleen bij de coaches ligt.
2006 - actief Henk ten Cate
De op subtop niveau ervaren en bewezen vakman en gehoopte Verlosser.
Het seizoen onder Ten Cate was erg wisselvallig. Er werd geregeld aantoonbaar beter gevoetbald, maar constant was het allemaal niet en de resultaten liepen bepaald niet parallel daarmee. Een dip voor de winterstop brachten Ajax op 11 punten achterstand van Psv. Psv liet Ajax daarop terugkomen, Ajax speelde een van haar beste wedstrijden sinds 1998 tegen Psv en wist uiteindelijk 2e te worden op 1 goal achterstand. De kans is groot dat dit wel een prijsloos seizoen wordt.
14-03-2005 - 2006 Danny Blind
De onervaren clubman en voormalige 1995 CL winnaar en Cruijff/VanGaal hybride coach.
Na jarenlang niet verwend te zijn op de tribunes, leek in de eerste paar wedstrijden er licht (!) herstel te zijn, maar taktisch bleek Blind een lichtgewicht, de resultaten en het voetbal zakken naar historische diepten af en alleen dankzij veel geluk, een sporadische goede wedstrijd en een ontketende Huntelaar wist Ajax de playoffs te winnen na op de 5e plek geeindigd te zijn. Ajax zag terecht geen verder perspectief en ook Blind kon zijn biezen pakken.
2001- 25-02-2005 Ronald Koeman
De 'meer ervaren voormalige 1988 kampioen coach' - jaargang Van Basten/Gullit/Koeman/Vanenburg
Met Koeman kwam het nieuwe realisme. Een heus kampioenschap viel er te vieren (2x) en op Italiaanse wijze met een beetje geluk goede resultaten in de CL. Maar Chivu bleek onmisbaar en Zlatan een stuk beter dan we voor zijn vertrek dachten. Het verschrikkelijk matige en saaie spel werd op een gegeven moment niet meer verbloemd door goede prestaties en zo was het ook einde oefening voor Koeman.
2000 - 2001 Co Adriaanse
Terug naar de oude Van Gaal/Schoolmeester/Discipline school. Adriaanse brek aan sociale vaardigheden, rommelen aan Ajax voetbal huisstijl, schofferingen van Ajax legends en matig voetbal (en europese afgang) luiden ook voor hem het einde in. Kwa prestaties in de competitie viel het tijdens het moment van zijn ontslag wel mee.
1998 - 2000 Jan Wouters / Hans Westerhof
De 'onervaren voormalige 1988 kampioen coach' - jaargang Van Basten/Gullit/Koeman/Vanenburg
Slecht voetbal, slechte resultaten, dreadful eigenlijk.
1997 - 1998 Morten Olsen
Buitenlandse ervaren coach. Wist in het eerste seizoen met veel aankopen en behoorlijk spel (plus veel doelpunten) verrassend kampioen te worden. Affaire met deBoertjes nekte hem.
10 jaar, 7 jaar CRAP dus qua prestaties en met een beetje goede wil 8 jaar kut qua voetbal. We hebben volgens mij wel zo'n beetje alle types trainer gehad... misschien liggende de problemen dus structureel ergens anders?
Volgens mij was het Steef die hier ooit zei dat hij zijn organisatie achterin altijd zou beginnen met een centrumverdediger die zowel in de mandekking als in de zone kan spelen. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.Bertje schreef:Braafheid is daarnaast ook niet het type dat Ajax nodig heeft. Ajax heeft een centrumverdediger nodig die zowel mandekker is als rugdekking kan geven. Braafheid is geen mandekker.