SC Heerenveen 2007 - 2008
-
- AT Toto winner 15/16
Ik mag die Bradley wel, goede instelling dit, hoe meer druk hoe beter zegt ie.. en voetballen kan ie ook verdomd goed. Nou Martin aangezien je toch hoofdzakelijk eredvisie spelers wil, haal deze gast dan ff.Ook de Amerikaanse middenvelder Michael Bradley, de revelatie van de eerste seizoenhelft, bulkt van de ambitie én adrenaline. ,,Ik denk zelfs dat we kampioen kunnen worden,’’ zegt hij zonder omhaal. ,,Waarom niet? De krachtsverschillen zijn dit seizoen ontzettend klein en we doen niet veel onder voor de topclubs. Ik probeer mijn ploeggenoten daar ook van te overtuigen, want je moet die ambitie met z’n allen uitstralen. Dat ik de druk opvoer? Geen probleem. Druk is ‘fun’ voor mij: hoe meer druk, des te beter.’’
www.vi.nlVerbeek zwakt harde woorden over Alves af
10/01/2008 20:23
Afonso Alves is gewoon welkom bij SC Heerenveen. Voor trainer Gertjan Verbeek is de deur niet zo definitief dicht als 'her en der gesuggereerd' is.
'Zolang Alves bezig is om weg te komen zal ik geen beroep op hem doen', zegt Verbeek op de website van SC Heerenveen. De trainer zwakt wél de woorden af die het Algemeen Dagblad uit zijn mond had opgetekend.
'Als hij geen andere club vindt, is hij op 1 februari weer van harte welkom. Het boek Alves is, zoals her en der gesuggereerd wordt, niet gesloten', vervolgt Verbeek.
De Braziliaanse spits zal bij een eventuele terugkeer in Heerenveen wel even geduld moeten hebben. 'Dan gaan we opnieuw om tafel, maar tot die tijd doe ik geen beroep op Alves. We moeten presteren en willen daarom rust rondom het team', aldus Verbeek.
SC Heerenveen heeft Alves extra vakantie gegeven om onrust in Friesland te voorkomen. Dat heeft de club geleerd van de eerdere commotie rond de aanvaller. 'Die periode heeft veel energie gekost en dat gaat ten koste van de prestaties.'
Middlesbrough zou een van de geïnteresseerde clubs zijn. Manager Gareth Southgate ontkent niet dat Alves op het lijstje staat. 'Maar we hebben geen bod gedaan, op welke speler dan ook.'
Het zal toch niet zo zijn dat Verbeek er rekening mee houdt dat Alves niet wegkomt voor 31 januari?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Alves had al akkoord met Middlesbrough
Afonso Alves dacht vrijdag zijn handtekening te zetten onder een contract bij Middlesbrough, meldt The Independent. De Braziliaan was naar Engeland afgereisd om de transfer af te ronden, maar AZ stak daar op het laatste moment een stokje voor.
De Alkmaarders vroegen vrijdag met spoed een arbitragezaak aan en claimden al een akkoord te hebben bereikt over de transfer van de spits. AZ beschikt naar eigen zeggen over papieren die aantonen dat Alves daadwerkelijk getekend heeft in het DSB-stadion. Woensdag komt de zaak voor de arbitragecommissie.
Middlesbrough, dat met Heerenveen tot overeenstemming kwam over een transfersom van omstreeks twintig miljoen euro, heeft ondanks de zware tegenslag vertrouwen in een goede afloop. Bronnen rond de 26-jarige Alves melden dat de zaak vermoedelijk door AZ verloren wordt.
Ondertussen houdt Middlesbrough andere opties open, mocht de transfer toch nog in het water vallen. Alves blijft echter de nummer één voor de Engelse club.
www.voetbalprimeur.nl
VISC Heerenveen wil revelatie Bradley verkopen
16/01/2008 11:00
SC Heerenveen ziet zich genoodzaakt Michael Bradley komende zomer te laten vertrekken. De twintigjarige Amerikaan heeft een aanbod zijn contract te verlengen naast zich neergelegd.
'Michael is ambitieus en wil zijn horizon verbreden. Willen we nog wat geld voor hem ontvangen, dan zullen we hem komende zomer moeten verkopen', zegt technisch directeur Yme Kuiper deze week in Voetbal International.
Bradley heeft zich dit seizoen in de etalage gespeeld door zeven keer te scoren in achttien competitieduels. Onder meer Hamburger SV heeft belangstelling voor de middenvelder.
Haha, wat een puinhoop! 
Stel je voor dat Heerenveen met Alves blijft zitten...

voetbalzoneEx-zaakwaarnemer Alves claimt rechten
Wederom een nieuw hoofdstukje in de inmiddels onnavolgbare soap rondom Afonso Alves. Volgens advocaat Keje Molenaar zijn zowel Heerenveen als AZ helemaal verkeerd bezig. De oud-international beweert dat beide clubs zaken doen met de verkeerde personen, zo vertelt hij in de Leeuwarder Courant.
“Mijn cliënt is de enige die Alves mag vertegenwoordigen,” aldus Molenaar in het regionale nieuwsblad. Die cliënt, Paulo César Almeida -de voormalig zaakwaarnemer van de Braziliaanse aanvaller- zou dan ook recht hebben op vijf procent van de winst wanneer Alves over wordt gedaan aan een andere club.
“Al zou Alves willen, hij kán Heerenveen die 5 procent niet aanbieden.” Het recht op vijf procent van de transfersom zou volgens Molenaar in een schriftelijke overeenkomst al toegezegd zijn aan Almeida, ondanks dat hij niet langer de zaken van de speler behartigt.
“Daarvoor is keurig een acte opgesteld, op het Braziliaanse consulaat. Heerenveen weet daarvan. Alves kan geen afstand doen van iets waar hij geen recht meer op heeft. Alves heeft een exclusieve bemiddelingsovereenkomst gesloten met mijn cliënt. Almeida is de enige persoon die Alves mag vertegenwoordigen.”
Vanavond zal de spoedarbitragezaak dienen in Zeist, waar de rechter uitspraak zal doen in de ‘zaak-Alves’. Overigens schijnt de speler zelf volgens Britse media inmiddels al helemaal rond te zijn met Middlesbrough.
Stel je voor dat Heerenveen met Alves blijft zitten...

Het stinkt aan alle kanten!
Stel Heerenveen krijgt vanavond gelijk en verkoopt Alves aan Middlesbrough. Dan zal Middlesbrough ongetwijfeld een clausule bedingen die inhoudt dat de deal niet doorgaat in het geval Alves geen werkvergunning krijgt. En of Alves een werkvergunning krijgt, is nog zeer de vraag.
Is dat zo? Ik dacht van niet. Daarvoor moet de transfer eerst afgerond zijn, neem ik aan.Harm schreef:Ik dacht dat ze die al rond hadden.
Wat mij betreft blijft Alves in Heerenveen, gaat hij naar AZ, naar Middlesbrough, naar Feyenoord, het maakt me niet uit. Maar bij ons hoef ik hem niet te zien!!!!

Nou, als fanatieke volger van de Eredivisie moet Van Geel deze speler wel op de korrel hebben. Ik hoop immers al vanaf november dat Bradley Ajax komt versterken.Jöhnk schreef:VISC Heerenveen wil revelatie Bradley verkopen
16/01/2008 11:00
SC Heerenveen ziet zich genoodzaakt Michael Bradley komende zomer te laten vertrekken. De twintigjarige Amerikaan heeft een aanbod zijn contract te verlengen naast zich neergelegd.
'Michael is ambitieus en wil zijn horizon verbreden. Willen we nog wat geld voor hem ontvangen, dan zullen we hem komende zomer moeten verkopen', zegt technisch directeur Yme Kuiper deze week in Voetbal International.
Bradley heeft zich dit seizoen in de etalage gespeeld door zeven keer te scoren in achttien competitieduels. Onder meer Hamburger SV heeft belangstelling voor de middenvelder.
HSV heeft z'n scouting volgens mij echt uitstekend voor elkaar. Of het is gewoon een club die tegenwoordig handig is om te noemen om je speler op te laten vallen.
-
Het gekke is nog dat hij me nog het meest opviel tijdens een interland van de VS tegen Zuid-Afrika. Daardoor vond ik hem altijd wel redelijk interessant, maar vorig seizoen speelde hij nog niet zoveel door de aanwezigheid van Bosvelt.
En tsja, ik heb toch zoiets dat als je per se de voorkeur geeft aan spelers uit de Eredivisie, dit een heel slim koopje kan zijn. Ik verwacht verder niet al teveel concurrentie van bijvoorbeeld PSV, want die club is op het middenveld al aardig voorzien. Feyenoord zal zich ook wel melden, maar die hebben volgens mij bij lange na niet zoveel financiële middelen als Ajax. Het zou me in ieder geval niet verbazen als Ajax een serieuze gooi doet naar Bradley.
En tsja, ik heb toch zoiets dat als je per se de voorkeur geeft aan spelers uit de Eredivisie, dit een heel slim koopje kan zijn. Ik verwacht verder niet al teveel concurrentie van bijvoorbeeld PSV, want die club is op het middenveld al aardig voorzien. Feyenoord zal zich ook wel melden, maar die hebben volgens mij bij lange na niet zoveel financiële middelen als Ajax. Het zou me in ieder geval niet verbazen als Ajax een serieuze gooi doet naar Bradley.