De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 10:28 am

Starring schreef:Misschien een idee om Koster volgende seizoen met de grootste talenten uit de jeugdopleiding te laten werken, de A1.
Waarom? Leren ze iets van hem?
Het stinkt aan alle kanten!

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 10:57 am

joey schreef:
Starring schreef:Misschien een idee om Koster volgende seizoen met de grootste talenten uit de jeugdopleiding te laten werken, de A1.
Waarom? Leren ze iets van hem?
Dat zal nog moeten blijken. Bij Jong Ajax leerde ze wel het één en ander. De manschappen van Ajax-1 is een ander verhaal, trouwens dacht men dat niet van alle voorgaande coaches. Leren ze hen wel iets? Koster komt simpelweg uitstraling en leiderschap tekort, zoals ik vooraf bevreesde. In de jeugd komt zijn persoonlijkheid en training/coaching-skills beter tot zijn recht naar mijn bescheiden mening.

Of tenminste een betere jeugdcoach als Silooy. Zodoende kan de jeugd weer de strijd aan met de fantastische ingekochte spelers van Van Geel.

De personeelsbezetting voor het volgend boekjaar moet trouwens ook binnenkort bekend gemaakt worden, zal van Geel het daarméé nu druk hebben?
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 21, 2008 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 10:58 am

Wat hebben ze in de jeugd van Koster geleerd? Ik volg de jeugd niet heel goed, dus ga puur op de mans prestaties af bij het eerste elftal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:05 am

Dat waren dus de geluiden die ik hoorde toen ik mij destijds rond de Toekomst en de wedstrijden begaf, Bertje. Hij schijnt met interessante oefenstof te werken én en tracht spelers individueel beter te maken door blijvende aanwijzingen. Jong Ajax speelde en presteerde ook aantoonbaar beter dan onder Winter. Maar zegt niet zoveel uiteraard. Nu ik wat minder tijd heb, kan ik mij helaas minder goed informeren omtrent de jeugd en co.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 11:06 am

Oké, jammer.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » ma jan 21, 2008 11:06 am

Hij heeft Excelsior toendertijd ook heel aardig laten spelen.

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:07 am

Ook met voornamelijk jeugdspelers in dat team, die zijn eenvoudiger te beïnvloeden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 11:09 am

Andere omstandigheden, natuurlijk. Daar speelde hij (meen ik mij te herinneren) ook vrij afwachtend.

Enne, Jabu, denk aan de mierenneukers.

En met niemand anders!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 21, 2008 11:14 am

Ik vind het om te janken, deze situatie. De titel ligt voor het grijpen. De ene kandidaat is nog armetieriger dan de andere. Alles wat je hoeft te doen, is een miljoentje of tien uitgeven aan (verdedigende) versterkingen - en je kunt 'm zo ophalen, die schaal.

Dat geld is peanuts als je bedenkt wat je ervoor terug krijgt. Ten eerste een titel, ten tweede een augustusmaand zonder CL-kwalificatie, ten derde zes groepswedstrijden in de CL en ten vierde... rust in de tent.

Nu geen aankopen doen, staat gelijk aan een faliekante, hardnekkige weigering om kampioen te worden.

Kom op, Martin. Wat is er aan de hand?

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma jan 21, 2008 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

jabu

Bericht door jabu » ma jan 21, 2008 11:15 am

:blush.gif: , toentertijd klinkt toch niet?

Enne, Bertje, moest jij niet naar het IWO? :hypocrite.gif:
Kowalczyk schreef:Ik vind het om te janken, deze situatie. De titel ligt voor het grijpen. De ene kandidaat is nog armetieriger dan de andere. Alles wat je hoeft te doen, is een miljoentje of tien uitgeven aan (verdedigende) versterkingen - en je kunt 'm zo ophalen, die schaal.

Dat geld is peanuts als je bedenkt wat je ervoor terug krijgt. Ten eerste een titel, ten tweede een augustusmaand zonder CL-kwalificatie, ten derde zes groepswedstrijden in de CL en ten vierde... rust in de tent.

Nu geen aankopen doen, staat gelijk aan een faliekante, hardnekkige weigering om kampioen te worden.

Kom op, Martin. Wat is er aan de hand?

K.
Bovendien verdien je het geld dat je uitgeeft aan aankopen direct weer terug door kwalificatie voor de CL. De afgelopen 2 jaar zijn we daardoor alleen al minimaal 20 miljoen euro misgelopen.
Laatst gewijzigd door jabu op ma jan 21, 2008 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 11:17 am

Kowalczyk schreef:Nu geen aankopen doen, staat gelijk aan een faliekante, hardnekkige weigering om kampioen te worden.
Hetzelfde geldt voor slechte aankopen doen. :excited.gif: :1evil.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 11:22 am

Jabu schreef::blush.gif: , toentertijd klinkt toch niet?

Enne, Bertje, moest jij niet naar het IWO? :hypocrite.gif:
Nog niet. Eerst nog even hard leren. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:23 am

Bertje schreef:Andere omstandigheden, natuurlijk. Daar speelde hij (meen ik mij te herinneren) ook vrij afwachtend.
Hier vergis je je Bertje, met Excelsior speelde hij juist puur aanvallend en aantrekkelijk voetbal. Hij groef zich zelden in met die ploeg. Buffel, Kalou en Connolly (etc..) maakte toen doelpunten bij de vleet. Hij degradeerde zelfs nog met positief voetbal uit de Eredivisie. Toen puur vanwege kwaliteitsgebrek en gebrek aan eredivisiervaring van zijn ploeg...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 11:25 am

Afwachtend voetbal sluit aanvallend en aantrekkelijk voetbal met veel doelpunten natuurlijk natuurlijk niet uit. Het is alleen niet initiatiefrijk. Ajax moet allereerst met veel initiatief spelen, vind ik.

En met niemand anders!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 21, 2008 11:31 am

Bertje schreef:Afwachtend voetbal sluit aanvallend en aantrekkelijk voetbal met veel doelpunten natuurlijk natuurlijk niet uit. Het is alleen niet initiatiefrijk. Ajax moet allereerst met veel initiatief spelen, vind ik.
Qua voetbal is dit seizoen al naar de klote. Zelfs als we nu nog 15 wedstrijden de pannen van het dak gaan spelen, is het het grootste deel van de tijd abominabel geweest. Kortom: aan dat voetbal mag Ajax geduldig gaan werken.

Het is nu zaak om, ondanks alles, kampioen te worden. De titel te kopen, als het ware, want daar komt het zo ongeveer op neer.

We móeten dit seizoen kampioen worden. Punt uit. Anders worden we een pot 4-ploegje in de Champions League, en een ongeplaatste club in de kwalificatie, en dan komen we niet meer terug (en komen er ook geen goede spelers meer naar Amsterdam).

K.
Still alive...

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:32 am

Bertje schreef:Afwachtend voetbal sluit aanvallend en aantrekkelijk voetbal met veel doelpunten natuurlijk natuurlijk niet uit. Het is alleen niet initiatiefrijk. Ajax moet allereerst met veel initiatief spelen, vind ik.
Mwha, het sluit het niet uit nee, al werkt het een grote doelpuntenproductie wel tegen. Anders dien je van elke overname met succes gebruik te maken. Misschien was ik de term dominant vergeten te vermelden. Het elftal was ook initiatiefrijk, moest wel, want defensief was het net als Ajax niet over naar huis te schrijven. Al konden die verdedigers (of enkele ervan) wél makkelijk van achteruit voetballen/opbouwen.

Dat Ajax allereerst met initiatief moet spelen, ben ik het eens. Daarvoor moet het team eerst één zijn. Linies op elkaar, druk naar voren na balverlies etc etc. Dat is nu ook niet het geval. Dát kan en neem ik Koster kwalijk.
Bovendien verdien je het geld dat je uitgeeft aan aankopen direct weer terug door kwalificatie voor de CL. De afgelopen 2 jaar zijn we daardoor alleen al minimaal 20 miljoen euro misgelopen.
Achteraf blijkt dat we niets zijn misgelopen! We hebben nu het dubbele op rekening staan.
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 21, 2008 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 21, 2008 11:34 am

Dan zijn we nog steeds 20 miljoen misgelopen. We hebben alleen veel geld ontvangen doordat Van Geel het geluk had twee spelers uit de eigen jeugd te kunnen verkopen. Dat geld moesten we direct weer gebruiken om gaten in de begroting te dichten wegens het mislopen van de CL.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 11:38 am

Kowalczyk schreef:Het is nu zaak om, ondanks alles, kampioen te worden. De titel te kopen, als het ware, want daar komt het zo ongeveer op neer.
Die aankopen hadden 2 januari gepresenteerd moeten worden. Nu liggen we uit de beker en hebben we puntverlies geleden tegen (nota bene) NEC. En overmogen wacht Utrecht. Die wedstrijd zie ik ook met angst en beven tegemoet. :excited.gif:

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:40 am

Jabu schreef:Dan zijn we nog steeds 20 miljoen misgelopen. We hebben alleen veel geld ontvangen doordat Van Geel het geluk had twee spelers uit de eigen jeugd te kunnen verkopen. Dat geld moesten we direct weer gebruiken om gaten in de begroting te dichten wegens het mislopen van de CL.
Ajax hoeft nauwelijks gaten te dichten in de begroting na het missen van CL. Ze werken gewoon met een te dure huishouding. Bonussen voor de directie. Een te groot aantal overbetaalde spelers in de selectie, die ook eens hevig in onbalans is.

Daarom schreeuwen ze moord en brand als ze de CL missen. Krijgen ze minder bonus uitgekeerd. Het wordt pas financieel zorgwekkend als er eerst spelers verkocht moeten worden, alvorens er weer ingekocht kan worden. Dat is nog lang niet het geval kan ik je vertellen.
joey schreef:
Die wedstrijd zie ik ook met angst en beven tegemoet. :excited.gif:
Meen je dat nou? FCU speelt toch nu vooruit onder van Hanegem? Als we niet eens van die gasten thuis winnen, verdienen we absoluut het kampioenschap niet.
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 21, 2008 11:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 21, 2008 11:42 am

Dan loop je toch nog steeds geld mis bij niet kwalificeren voor de CL?

Bovendien bewijs je directe concurrent PSV er een grote financiële dienst mee. Als wij twee jaar achter elkaar kwalificatie hadden kunnen afdwingen had hun financiële situatie er wellicht momenteel een stuk zorgwekkender uitgezien.
Laatst gewijzigd door jabu op ma jan 21, 2008 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 11:43 am

Dat meen ik. Wij kunnen niet eens van NEC winnen. :blush.gif:

Starring

Bericht door Starring » ma jan 21, 2008 11:46 am

Jabu schreef:Dan loop je toch nog steeds geld mis bij niet kwalificeren voor de CL?
Mee eens, maar zoals gezegd, er gaan veel kosten (premies, wedstrijdkosten en bonussen) aan verloren. Netto houdt Ajax én PSV niet zoveel gek over - anders was PSV nu stinkend geweest. Zij hebben 30 miljoen euro opgehaald laatst - wel voldoende overigens om spelers niet gedwongen te verkopen.
joey schreef:Dat meen ik. Wij kunnen niet eens van NEC winnen. :blush.gif:
Andere situatie en omstandigheden. Nu spelen we thuis met Davids in de gelederen tegen een redelijk aanvallend ingestelde team. Zonder Gabri verwacht ik zelfs een betere opbouw als Siem opgesteld wordt.
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 21, 2008 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma jan 21, 2008 11:46 am

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Het is nu zaak om, ondanks alles, kampioen te worden. De titel te kopen, als het ware, want daar komt het zo ongeveer op neer.
Die aankopen hadden 2 januari gepresenteerd moeten worden. Nu liggen we uit de beker en hebben we puntverlies geleden tegen (nota bene) NEC. En overmogen wacht Utrecht. Die wedstrijd zie ik ook met angst en beven tegemoet. :excited.gif:
Die aankopen hadden natuurlijk al in de zomer gepresenteerd moeten worden. Maarrr... beter laat dan nooit. Martin, kom op: haal Melchiot, Braafheid en Bruno Silva en we worden kampioen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 21, 2008 11:56 am

LouisXIV & co schreef:
joey schreef:Die aankopen hadden 2 januari gepresenteerd moeten worden.
Die aankopen hadden natuurlijk al in de zomer gepresenteerd moeten worden. Maarrr... beter laat dan nooit.
Precies. We zijn er natuurlijk al veel te laat mee. In een normaal seizoen had dit halve jaartje zonder verdediging ons al lang en breed de titel gekost.

Maar guess what? PSV en Feyenoord zijn even slecht, en titelkandidaat AZ staat elfde. Onze achterstand in de competitie mag geen achterstand heten. De toppers schutteren om het hardst en alles ligt nog steeds open.

Kortom: alle gemaakte fouten kunnen, als door een mirakel, alsnóg worden hersteld in januari. Martin, laat die kans niet lopen. Twee aankopen, en vijf maandjes het aantal tegengoals onder de één gemiddeld houden - en we zijn kampioen.

Haal één topverdediger waar we ook in de toekomst nog wat aan hebben, en één betaalbare, ervaren Eredivise-rot die gewoon zijn duels wint (tip: Penders van NAC) en eventueel in de zomer weer weg mag. Hoeft al met al niet eens debiel duur te zijn. Alleen al in de Nederlandse Eredivisie lopen minimaal twaalf sterkere verdedigingen rond dan die van ons, om over de rest van Europa nog maar te zwijgen. Kortom: keus genoeg!

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 12:01 pm

Misschien moeten we Zwaanswijk halen. Dan presteert KJH ook eens tegen NAC. :hypocrite.gif:

Ik wil graag verdedigers die hun vak verstaan. Waarom heeft PSV die bijvoorbeeld bijna altijd wel en Ajax niet?

Plaats reactie