Ik ook.LouisXIV & co schreef:En ik denk dat Co dat nog beter zou kunnen.
Maar goed: anderen denken van niet. Let's agree to disagree en het over wezenlijke zaken hebben.
K.
Moderator: mods
Maar goed: anderen denken van niet. Let's agree to disagree en het over wezenlijke zaken hebben.
Neeeee! Zoals Ko al schreef: let's agree to disagree.GangstaRiB schreef:Ik ga het wel kijken. Als ik tijd heb zal ik een samenvatting neerzetten.
@Joey: Je hebt het over Frank de Boer die een bal kon aannemen etc etc. Heeft het er misschien mee te maken dat Van Gaal kon leunen op een Hoofd Jeugdopleiding in de persoon van Adriaanse?
Adriaanse mag misschien rare trekjes hebben, maar de jeugd die toen doorbrak was er wel helemaal klaar voor. Zowel mentaal, fysiek als voetbaltechnisch.
Mijn handen jeuken, maar ik zal me inhouden. Het gaat hier over Van Geel. Maar als we Co hadden gehad....dan... o nee... ik zeg niks.Arthur schreef:Neeeee! Zoals Ko al schreef: let's agree to disagree.GangstaRiB schreef:Ik ga het wel kijken. Als ik tijd heb zal ik een samenvatting neerzetten.
@Joey: Je hebt het over Frank de Boer die een bal kon aannemen etc etc. Heeft het er misschien mee te maken dat Van Gaal kon leunen op een Hoofd Jeugdopleiding in de persoon van Adriaanse?
Adriaanse mag misschien rare trekjes hebben, maar de jeugd die toen doorbrak was er wel helemaal klaar voor. Zowel mentaal, fysiek als voetbaltechnisch.
Joey vindt het de verdienste van Cruijff en dit is olie op zijn vuur.
Sta erboven, Joey!
Nee, want toen Adriaanse kwam (1992) speelde Frank de Boer al vier jaar in het eerste.GangstaRiB schreef:@Joey: Je hebt het over Frank de Boer die een bal kon aannemen etc etc. Heeft het er misschien mee te maken dat Van Gaal kon leunen op een Hoofd Jeugdopleiding in de persoon van Adriaanse?
Niet mee eens. Ook dit kwalitatief veel mindere Ajax moet véél beter kunnen voetballen. Het kan nog altijd met een idee, een systeem, automatismes of patronen spelen. Dat soort dingen kan je soms zelfs bij amateurploegen zien, dus dan moet het helemaal bij Ajax kunnen. Het is niet zo dat als we morgen er opeens een uitstekende centrale verdediger bij hebben dat we dan opeens goed positiespel gaan zien. We krijgen wellicht wat minder tegendoelpunten, maar het spel gaat er echt niet drastisch van veranderen. Een trainer is er om dit soort dingen in te slijpen en daar is Koster niet de juiste man voor (zonder die discussie weer opnieuw te beginnen).Marillion schreef:Op het moment is het helemaal niks en dat is al jaren het geval. Maar als we morgen drie of vier goede voetballers binnenhalen en een coach aantrekken die zijn vak verstaat kan het ook ineens omslaan. Gek, maar zo werkt het wel in de voetballerij.
Je kunt er van alles bij betrekken maar het begint bij kwaliteit. Die kwaliteit ontbreekt op dit moment gewoon. Maar stel nou dat je de huidige selectie aanvult met 2 uitstekende backs, een dito centrumverdediger en een goede middenvelder. Kijk eens wat er dan staat. Je zult zien dat we meer punten gaan pakken en beter gaan spelen. Sommige jongens die nu door de mand vallen zijn dan ineens bruikbare vulling van je selectie en talenten kunnen makkelijker de stap maken naar het eerste omdat ze niet in één grote chaos belanden maar in een fatsoenlijk functionerend team.
Volgens mij moeten we het allemaal niet ingewikkelder maken dan het is. Als je een kwalitatief goede selectie neerzet en een ervaren technische staf die weet hoe je een team beter maakt dan speel je gewoon om de prijzen.
Vier goede spelers! Wie wil dat niet? Het probleem is: Laat er eerst maar eens één komen, een echte verdediger. We trekken zelfs die ene goede verdediger niet aan. In de zomer van 2006 kwam Stam, in de zomer van 2007 niemand, maar vertrokken er wel twee en in de winter 2007-2008 komt er geen goede verdediger, ook al zullen Silva en Mick Clavan (Wie heeft hem nog zien voetballen?) aangetrokken worden.Maar als we morgen drie of vier goede voetballers binnenhalen en een coach aantrekken die zijn vak verstaat kan het ook ineens omslaan. Gek, maar zo werkt het wel in de voetballerij.
Ik zie het probleem niet. Als je er vier kunt verkopen kun je er ook vier aantrekken. Kwestie van je scouting op orde hebben en op het juiste moment toeslaan. Dat dat al tijden niet meer gebeurd bij Ajax wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Andere clubs kunnen het ook.Demosthenes schreef:Vier goede spelers! Wie wil dat niet? Het probleem is: Laat er eerst maar eens één komen, een echte verdediger. We trekken zelfs die ene goede verdediger niet aan. In de zomer van 2006 kwam Stam, in de zomer van 2007 niemand, maar vertrokken er wel twee en in de winter 2007-2008 komt er geen goede verdediger, ook al zullen Silva en Mick Clavan (Wie heeft hem nog zien voetballen?) aangetrokken worden.Maar als we morgen drie of vier goede voetballers binnenhalen en een coach aantrekken die zijn vak verstaat kan het ook ineens omslaan. Gek, maar zo werkt het wel in de voetballerij.
Het kan omslaan, klopt, maar dat kan ook betekenen dat er nog minder punten worden gehaald, zie feyenoord vorig seizoen.
Maar een Modric was twee jaar geleden ook al een grote naam. Toptalenten zijn steeds vroeger bekend.Marillion schreef:We kunnen die topspelers wel halen. Maar niet pas op het moment dat die spelers al een grote naam hebben. Dat is het grote probleem waar het om aankopen gaat.
Precies.Het feit dat we kennelijk niemand hebben die minder slecht presteert dan Emanuelson of Ogararu is eigenlijk een schande.
Mwah, de lichting De Boer/Roy/Witschge/Winter/Vink/Bergkamp debuteerde ook in een zware tijd. Kurt Linder, Cruijff net weg, et cetera. Maar die jongens kwamen toch bovendrijven. Ze hadden simpelweg minder moeite met het voetbaltechnische gedeelte dan de huidige talenten omdat ze wisten wat ze moesten doen.Die jongens verzuipen echter bijna zonder uitzondering zodra ze de stap moeten maken. Ik denk dat dat voor een gedeelte ook ligt aan de omgeving waarin ze terecht komen. Het is nu eenmaal lastig voor een jonge speler om te debuteren in een elftal wat absoluut niet draait. Dat lukt normaal gesproken alleen met echte toptalenten. Categorie V.d.Vaart/Sneijder.
Exact. Onze verdediging bestaat uit twee vleugelverdedigers die zwak zijn als mandekker, en een centrum bestaande uit twee middenvelders.Demosthenes schreef:Geen Riera, geen Prieto, geen Modric, geen Defour, dat kan een keer gebeuren, maar ook geen rechtsback, geen voorstopper en geen linksback, dat is niet te snappen.
Ja. Dan zou ik er opnieuw over beginnen, ja.Arthur schreef:Zou je hierover beginnen als je Van Geel tegen het lijf loopt, Ko?
Volgens mij ben jij te intelligent om te denken dat die twee dingen iets met elkaar te maken hebben... Je zou er de vereniging ook mee te kort doen, trouwens.Of zou je je kunnen inhouden en zorgen dat je lidmaatschap geen gevaar loopt?
Oh, dat heb je al eerder gedaan? Heb je daar al eens over verteld?Kowalczyk schreef:Ja. Dan zou ik er opnieuw over beginnen, ja.Arthur schreef:Zou je hierover beginnen als je Van Geel tegen het lijf loopt, Ko?
Tuurlijk, was een geintje.Kowalczyk schreef:Volgens mij ben jij te intelligent om te denken dat die twee dingen iets met elkaar te maken hebben... Je zou er de vereniging ook mee te kort doen, trouwens.Of zou je je kunnen inhouden en zorgen dat je lidmaatschap geen gevaar loopt?
K.