AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 20, 2008 12:32 pm

Laat Van Gaal alsjeblieft geen zeggenschap over het aankoopbeleid bij Ajax krijgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 12:32 pm

Van Gaal is ook een mens. Dat zie je maar weer. Hij kan van een ezel geen renpaard maken.
Ik denk dat hij ongeduldig wordt. Hij moet iets winnen, opvallen, anders wordt hij nooit bondscoach van Argentinie of Duitsland. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 1:13 pm

Zou jij hem terugwillen als coach van Ajax, joey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jan 20, 2008 1:15 pm

Van Gaal kan modale spelers heel goed boven hun kunnen laten presteren, of op z'n minst hun sterkste punten tot het uiterste benutten. (ik las recentelijk hier nog dat Bogarde een topverdediger was geweest, was natuurlijk niet zo - een zeer modale dommekracht- maar onder van Gaal rendeerde hij best. Zelfde gold voor Reiziger). Dat is altijd een van zijn krachten geweest. De bekende theorie van de mierenkolonie; als het geheel zoveel meer kan dan de som van de delen. Van Gaal is in dat opzicht altijd echt een icoon geweest voor dergelijk systeemdenken. Zijn teams hebben zich altijd gekenmerkt doordat de zwakke pionnen zoveel sterker leken.

Maar daar heb je wel een fundament voor nodig. Bij voorkeur een as, die de basis vormt van je ploeg. Constante spelers die bepaalde kwaliteiten altijd laten zien. Ik vermoed dat hem dat nu bij AZ opbreekt. Door blessures en slecht aan- en verkoop beleid mist hij fundament. Het argument van het gebrek aan scorend vermogen vind ik ook te makkelijk van hem(dat is dan weer een zwak punt van Van Gaal, kritisch naar zijn eigen werk kijken). Ik Vind Az eigenlijk al het hele seizoen een stuk minder indrukwekkend overkomen. Waar ze vorig seizoen echt indruk maakten daar heb ik dit seizoen geen seconde het idee gehad dat we naar een kampioenskandidaat zaten te kijken. Juist de zwakke pionnen werden genadeloos bloot gelegd(en leken precies wat ze waren: ronduit zwak) door zeer modale tegenstanders. Dát is nou precies het teken dat de ploeg dus niet goed in elkaar steekt.

Ik vraag me sterk af of Van Gaal goed af is trouwens bij een groot nationaal elftal. Laat hem bondscoach van Oekraïne worden, of Japan. Daar hebben van die typische teamcoaches al eerder goede dingen mee laten zien. Bij latijnse landen zul je toch weer zien dat hij een zinloos gevecht met de plaatselijke prima donna zal beginnen om te bewijzen dat zijn evangelie het beste is.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 6:00 pm

Jesse schreef:Zou jij hem terugwillen als coach van Ajax, joey?
Moeilijk. Aan zijn kwaliteiten twijfel ik niet, maar ik vind hem de laatste tijd een uitgebluste indruk maken. Tegen Ajax bijvoorbeeld leek hij in tactisch opzicht niets te hebben bedacht. Kan hij het opbrengen om bij Ajax de zaak van de grond af op te bouwen? Misschien is dat meer iets voor een jongere coach.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 6:02 pm

Oké, maar wie zie jij dan graag? Van Basten en Co liggen jou ook niet echt, toch?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 6:04 pm

joey schreef:
Jesse schreef:Zou jij hem terugwillen als coach van Ajax, joey?
Moeilijk. Aan zijn kwaliteiten twijfel ik niet, maar ik vind hem de laatste tijd een uitgebluste indruk maken. Tegen Ajax bijvoorbeeld leek hij in tactisch opzicht niets te hebben bedacht. Kan hij het opbrengen om bij Ajax de zaak van de grond af op te bouwen? Misschien is dat meer iets voor een jongere coach.
Ik denk dat Van Gaal er bij AZ doorheen zit, bovendien zou hij bij Ajax meer mogelijkheden hebben en kent hij de club als zijn broekzak.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 6:18 pm

Jesse schreef:Oké, maar wie zie jij dan graag? Van Basten en Co liggen jou ook niet echt, toch?
Adriaanse is mijn favoriet. :hypocrite.gif:

Nee serieus, die is al aan het afbouwen, ik zou geen oudere trainer nemen. Wie dan? Rutten misschien? Die laat zijn team goed voetballen. Maar is de stap van subtop naar top niet te groot? En past hij bij Ajax? Daar heb ik mijn twijfels over. Van Basten dan? Tja, kind van het huis, heeft veel uitstraling, maar hoe goed of slecht is hij werkelijk?

Moeilijk hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 6:20 pm

Hij is goed!!!!!!!!! Haalt toch maar weer het EK :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 6:25 pm

Ja, een eindronde halen is meer dan LVG heeft gedaan. :hypocrite.gif:

Ik begrijp niet dat LVG nog bondscoach wil worden. Daar is hij karakterologisch ongeschikt voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 5:43 pm

Hahaha, NOS-tt meldt dat nu Alves naar de arbitragecommissie stapt om ontbinding van zijn contract met AZ af te dwingen.Het wordt steeds leuker. :drecul.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2008 5:52 pm

Het zal nooit gebeuren maar eigenlijk zouden de clubs met elkaar tot de conclusie moeten komen dat die jongen er een bende van heeft gemaakt en dat hij voorlopig maar even voor helemaal niemand moet uitkomen. Je kunt dat niet doen omdat je dan als club op een onverantwoorde manier aan kapitaalsvernietiging doet maar zijn gedrag is te gek voor woorden.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 21, 2008 6:08 pm

joey schreef:Hahaha, NOS-tt meldt dat nu Alves naar de arbitragecommissie stapt om ontbinding van zijn contract met AZ af te dwingen.Het wordt steeds leuker. :drecul.gif:
Wat een soap (het lijkt wel het transferbeleid van Ajax :blush.gif: ) :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 21, 2008 7:05 pm

Anders misschien de tolk en of zaakwaarnemer aanklagen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jan 21, 2008 7:08 pm

Het schimmenspel rond Afonso Alves duurt voort. Vooruitlopend op de uitspraak van de arbitragecommissie in de zaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen, heeft de Braziliaanse spits nu zelf arbitrage aangevraagd om onder zijn contract met de Alkmaarders uit te komen.

Woensdag bepaalt de arbitragecommissie of AZ een geldig contract heeft met Alves. In een voorlopige uitspraak liet het orgaan optekenen dat de documentatie inderdaad in die richting wijst. De Braziliaan wil nu al bij voorbaat uit onder het contract met AZ.

Volgens Alves is zijn verbintenis in Alkmaar niet rechtsgeldig, omdat een handtekening van zijn advocaat ontbreekt. Op de achtergrond speelt mee dat de Braziliaan al rond is met Middlesbrough. Zijn presentatie in Engeland is afhankelijk van de ontwikkelingen in Nederland.

De problemen rond Alves begonnen met een geschil tussen AZ en SC Heerenveen. De Alkmaarders waren in de overtuiging de spits te hebben aangetrokken, maar de Friezen weigerden de overgangsformulieren af te geven. Heerenveen rept van een opschortende voorwaarde en claimt dat Alves helemaal niet naar AZ wil.
Haha, schitterend.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 1:31 pm

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

Zal Van Gaal leuk vinden! :smallgrin.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 22, 2008 1:49 pm

AZ wil Molhoek terughalen

Uitgegeven: 22 januari 2008 12:14
Laatst gewijzigd: 22 januari 2008 12:20
AMSTERDAM – AZ wil de verhuurde Rogier Molhoek volgend seizoen graag terughalen naar Alkmaar. Dit meldde technisch directeur Marcel Brands vanochtend in BN/De Stem. De middenvelder, die verhuurd is aan NAC Breda, ziet een terugkeer echter niet zitten.

“Aan het begin van het seizoen was ik niet goed genoeg voor een basisplaats bij AZ en ik geloof niet dat ik nu dingen heb laten zien, die ze daar nog niet wisten. Dus blijft de situatie voor mij ook een beetje hetzelfde,” aldus de 26-jarige Molhoek.

“Ik zou een typische Van Gaal-voetballer zijn. Toch lieten ze me gaan. Hoeveel vertrouwen spreekt daar uit?” meent de middenvelder. Brands wil de speler echter sowieso niet verkopen.

©NU Sport

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 22, 2008 1:57 pm

joey schreef:http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

Zal Van Gaal leuk vinden! :smallgrin.gif:
Kun je het een beetje toelichten?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 3:10 pm

De AZ-watcher van de VI houdt een hele tirade over hoe fout Van Gaal zich gedraagt. Die moet zich maar eens op zijn ploeg concentreren in plaats van te hengelen naar banen die hij toch niet krijgt. Zoiets.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 9:45 pm

Haha, niets zit dat AZ mee. AZ-NAC in de 84ste minuut 1-1 via Idabdelhay.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 22, 2008 9:46 pm

:drecul.gif:

Heerlijk. Het is inmiddels al 1-2. :drecul.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 22, 2008 9:50 pm

Weer Idabdelhay. Dit is geweldig voor Ajax. Ik denk dat er wel wat jongens zijn die na zo´n seizoen richting Ajax willen komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 22, 2008 9:50 pm

Het stort nu echt helemaal in daar. Niet te geloven zeg. Ok, ze hebben een probleem met doelpunten maken maar nu gaat echt alles mis. Er staan toch al met al best een paar aardige spelers in het veld.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » di jan 22, 2008 9:52 pm

:drecul.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 10:03 pm

Arme Louis. Dit gun je hem toch niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie