AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 24, 2008 6:26 pm

Tweede arbitragezaak Alves verdaagd

AZ en Afonso Alves staan in Zeist niet tegenover elkaar om hun zaak te bepleiten. De door de Braziliaanse spits aangespannen arbitragezaak gaat (voorlopig) niet door.

Op verzoek van de Braziliaanse spits is de arbitragezaak verdaagd. AZ wil geen verdere mededelingen doen over het hoe en waarom. Alves zou echter in gesprek zijn met de Alkmaarse club om alsnog uit te komen in Noord-Holland.

Alves had een arbitragezaak aangespannen tegen AZ, om duidelijkheid te krijgen over de rechtsgeldigheid van zijn vermeende contract met de Alkmaarse club. De Braziliaan bestrijdt dat er sprake is van een geldig contract, omdat zijn advocaat er niet in is gekend.

AZ verloor de eerste van twee arbitragezaken rond Afonso Alves. De arbitragecommissie van de KNVB stelde SC Heerenveen in het gelijk. De Friese club had geweigerd de overschrijvingspapieren te tekenen.
VI

Dus ze willen hem nog? Onbegrijpelijk!
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 6:47 pm

Ze zijn duidelijk wanhopig.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 24, 2008 6:54 pm

Lijkt me wel, ja. Het kan haast niet anders of deze figuur gaat botsen met Van Gaal.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 24, 2008 6:55 pm

Lijkt me onzin eerlijk gezegd. Hij kan in Engeland 4 keer zoveel gaan verdienen.

jabu

Bericht door jabu » do jan 24, 2008 6:57 pm

Misschien kan hij niet meer naar Engeland omdat de clubs daar niet op hem gewacht hebben of niet van zo'n type gecharmeerd zijn?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 24, 2008 7:01 pm

Mooiste zou zijn als 31 januari passeert en Alves nog steeds in Fryslan zit. Ben verder helemaal op die kerel uitgekeken, dus van mij mag hij wel naar Engeland. Ik hoef hem namelijk ook niet meer in de NLse competitie te zien.

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 7:20 pm

Spijker schreef:Lijkt me onzin eerlijk gezegd. Hij kan in Engeland 4 keer zoveel gaan verdienen.
Hoeveel meer weet ik niet, maar het zal veel zijn.

Een ander probleem kan zijn dat hij onvoldoende interlands heeft gespeeld, het laatste jaar. Dispensatie aanvragen zal wel het gevolg zijn, maar je weet niet of dat een positief resultaat heeft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 24, 2008 9:55 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Het is misschien wel een reactie die in het voetbal vaak voorkomt maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik vind het nogal slap. Je kunt ook gewoon de handschoen oppakken en laten zien dat je beter bent. De Waterreus mentaliteit. Helaas komt dat veel te weinig voor in het voetbal.
Concurreren met een dure aankoop valt niet mee. Van Gaal liep weg met Pellè. In Italié hadden ze zitten pitten, et cetera. Koef... eh...Koevermans zal niet geloofd hebben dat hij een eerlijke kans kreeg. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Van Gaal deed ook heel ingewikkeld. Een basisplaats zat er niet in voor Koevermans, maar hij moest wel per se blijven. Zeg dan of je iemand wél of niet nodig hebt.
Je kunt veel van Van Geel zeggen maar niet dat hij niet eerlijk is. Als Koevermans in de voorbereiding had laten zien dat hij de betere optie was had hij dan ook gewoon gespeeld. Daar ben ik zeker van. Het zou misschien best even lastig worden maar als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten hoef je toch niet bang te zijn voor een concurrent?

Kijk, Koevermans mag er natuurlijk best voor kiezen om naar een andere club te gaan. Maar hij had er niet zo'n huilverhaal van moeten maken. Zeg dan gewoon dat hij geen zin heeft in de concurrentiestrijd en dat je liever ergens heen gaat waar je voor jezelf meer kansen ziet om te spelen. Maar dan gaat hij vervolgens dezelfde rol accepteren bij PSV. Tja, dan snap ik er niet zo veel meer van.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 24, 2008 10:03 pm

Koevermans zeurt bij PSV ook, hoor.

Koevermans zou naar een club ergens onderin de Serie A moeten gaan. Nog even cashen en lekker ballen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » vr jan 25, 2008 12:26 am

Dat kan hij ook bij Espanyolgaan doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 12:46 am

Alleen zou hij met afstand het beste in de Serie A passen.

En met niemand anders!

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 7:10 am

Koevermans zeurt niet zozeer omdat hij reserve is bij PSV, maar omdat hij zijn plaats in Oranje kwijt zou kunnen raken. Al vind ik dat geen goede reden, de club is altijd belangrijker.
Marillion schreef:Het zou misschien best even lastig worden maar als je overtuigd bent van je eigen kwaliteiten hoef je toch niet bang te zijn voor een concurrent?
Dat was het probleem ook helemaal niet.
Ik kan mezelf blijven herhalen, maar blijkbaar wil jij niet inzien dat hij vooraf al afgeserveerd was. Als je van te voren te horen krijgt dat je de 4e spits wordt, dan is er namelijk geen concurrentiestrijd. Dan heeft de coach al besloten dat de 2 nieuwe spitsen de voorkeur krijgen, zonder dat ze ook maar 1 bal geraakt hebben voor AZ. Dat is heel wat anders dan de concurrentie aangaan...maar goed, nu hou ik er over op. Je ziet het of je ziet het niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2008 11:12 am

Dat kun je inderdaad blijven herhalen maar hij was helemaal niet afgeserveerd. Dat is gewoon flauwekul. Ik heb niemand bij AZ horen vertellen dat ze Koevermans niet meer hoefden te hebben.

Maar goed, hier gaan we het niet eens over worden.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 25, 2008 11:33 am

Jöhnk schreef:Ze zijn duidelijk wanhopig.
Hij schijnt toch naar Middlesbrough te gaan, zie Heerenveen-topic.

Cornelisse moet Steinsson opvolgen

UTRECHT - AZ aast op Tim Cornelisse. ,,Er is via mijn zaakwaarnemer contact opgenomen,’’ zegt de rechtsback.

Hoewel Cornelisse vorige maand nog een nieuw contract tot 2011 tekende bij FC Utrecht, staat hij open voor een transfer. De verdediger moet bij AZ de vervanger worden van Grétar Steinsson, die vorige week naar het Engelse Bolton Wanderers vertrok.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 11:35 am

Brands is net van Geel! Weer een oud-RKC'er. We moesten Brands maar nooit in overweging nemen als opvolger van van Geel

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2008 11:47 am

Inderdaad. Wat is dat toch met die TD's? Iedere keer maar weer terugvallen op mensen die je al kent. Dan ben je kennelijk niet overtuigd van je scouting en/of je eigen beoordelingsvermogen daar waar het gaat om onbekende spelers.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:54 am

Baseman schreef:Koevermans zeurt niet zozeer omdat hij reserve is bij PSV, maar omdat hij zijn plaats in Oranje kwijt zou kunnen raken. Al vind ik dat geen goede reden, de club is altijd belangrijker.
Natuurlijk is de club niet belangrijker. Niet voor Koevermans. Kun je ook niet van hem verlangen. Eigen belang komt nu eenmaal op de eerste plaats.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 12:09 pm

Inderdaad. Wat kan hem dat PSV nou schelen na zes maandjes in dienst? Die gast wil natuurlijk gewoon naar het EK.
Marillion schreef:Inderdaad. Wat is dat toch met die TD's? Iedere keer maar weer terugvallen op mensen die je al kent. Dan ben je kennelijk niet overtuigd van je scouting en/of je eigen beoordelingsvermogen daar waar het gaat om onbekende spelers.
En hij stak van de zomer min of meer hetzelfde riedeltje af. AZ had zogenaamd Alexandre Pato en Sanli Tuncay bijna binnen, maar dat mislukte op het laatste moment.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 12:47 pm

Thomas schreef:Wat kan hem dat PSV nou schelen na zes maandjes in dienst?
Ik bedoelde dus dat PSV het salaris betaalt van Koevermans...lijkt me niet geheel onbelangrijk.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 12:48 pm

De club is voor geen enkele speler belangrijker dan hijzelf. Dat is iets voor supporters

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 25, 2008 12:52 pm

Als Az vanavond verliest dan is toch het aan van Gaal om op te stappen, of zal die wachten op z'n ontslag of dat het hele publiek tegen zich keerd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 12:56 pm

LucaS schreef:De club is voor geen enkele speler belangrijker dan hijzelf. Dat is iets voor supporters
Precies. En laten we niet gek doen: voor die supporters geldt toch hetzelfde? Die zijn voor die club uit eigenbelang. Immers worden ze blij als het goed gaat met de club.

En met niemand anders!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr jan 25, 2008 1:07 pm

Hmm, lastig vanavond. Guido Weijers of Az?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 25, 2008 1:13 pm

Ik sluit niet uit dat AZ punten gaat verspelen vanavond. Zoals ze vorig jaar op een gegeven moment in de flow zaten, zit momenteel bijna alles tegen. En dat gaat ook in je hoofd meespelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 25, 2008 1:31 pm

Marillion schreef:Je kunt veel van Van Geel zeggen maar niet dat hij niet eerlijk is.
Van Gaal bedoel je zeker?
Koevermans kreeg te horen dat hij derde of vierde keus was maar tegelijkertijd wilde AZ een smak geld voor hem. Tja, dat komt dan tegenstrijdig over. Over het algemeen geldt dat als je een speler zegt dat hij derde of vierde keus is, dat hij dan zijn conclusies zal trekken en op zoek zal gaan naar een andere club.

Plaats reactie