N.E.C. 2007 - 2008
Het is vrij simpel... win je morgen niet..... of haal je i.i.g. GEEN punten, dan kan je het vergeten... win je morgen dan heb je nog kans om nacompetitie te ontlopen, maar ..... .mmm... die kop van jou zit al maanden heel diep in het zand hoor!! Haal hem er eens uit... straks stik je er nog in... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Geen zorg...ben schorpioen en die overleven wel...
Dat ze morgen moeten winnen lijkt me duidelijk...maar ja...de 'rest' gaat ook als een speer he...
edit...
...oh en wat betreft de 'vadzigheid' van Beukie waarover eenieder zo blèrt...er gaan verhalen dat er meer achter zit; dat 't met di Mario niet zo soepeltjes verloopt en dat hij binnen 1 week alweer op conditie was...maar in het trainingskamp schijnt iets voorgevallen te zijn... tot zover Mona met de 'in-de-wandelgang-verhalen' ...

Dat ze morgen moeten winnen lijkt me duidelijk...maar ja...de 'rest' gaat ook als een speer he...

edit...
...oh en wat betreft de 'vadzigheid' van Beukie waarover eenieder zo blèrt...er gaan verhalen dat er meer achter zit; dat 't met di Mario niet zo soepeltjes verloopt en dat hij binnen 1 week alweer op conditie was...maar in het trainingskamp schijnt iets voorgevallen te zijn... tot zover Mona met de 'in-de-wandelgang-verhalen' ...

In dat geval is been gewoon een stumpert.... maargoed. Hij heeft weer met zijn wieltje de andere kant opgedraait en de volgende opstelling is er waarschijnlijk uitgevallen... (het is net bingo... hij grabbelt wat namen uit een ton en maakt daar een opstelling van)
Van Beukering start in basis
Door: CHEF | Gepubliceerd: Vandaag 12:36 | Laatst bewerkt: Vandaag 12:29 | 9 reacties
NEC zal morgen starten met Jhon van Beukering in de basis. Tijdens de ochtendtraining speelde Lorenzo Davids met de reserves mee. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de volgende elf spelers beginnen tegen FC Utrecht: Babos, Muslu, Pothuizen, Olsson, El-Akchaoui, Sibum, Vadocz, Holman, Lens, v. Beukering en Bobson.
Van Beukering start in basis
Door: CHEF | Gepubliceerd: Vandaag 12:36 | Laatst bewerkt: Vandaag 12:29 | 9 reacties
NEC zal morgen starten met Jhon van Beukering in de basis. Tijdens de ochtendtraining speelde Lorenzo Davids met de reserves mee. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de volgende elf spelers beginnen tegen FC Utrecht: Babos, Muslu, Pothuizen, Olsson, El-Akchaoui, Sibum, Vadocz, Holman, Lens, v. Beukering en Bobson.
- Ramona
Sibum: "NEC moet volwassen worden"
Door: William, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Vandaag 16:54
Met een gedeelde laatste plaats is NEC niet de meest aanlokkelijke nieuwe werkgever in de Eredivisie. Toch stapte Bas Sibum vorige week met een goed gevoel over van subtopper Roda JC naar de tobbende Nijmegenaren. ''Bij NEC kan ik belangrijk zijn.''
Na de verloren bekerwedstrijd tegen FC Zwolle blikte NEC-coach Mario Been al verlangend uit naar de komst van Sibum. In De Goffert moet de 25-jarige middenvelder uitgroeien tot de aanjager van het 'naïeve' Nijmeegse elftal. ''Sibum is een type speler dat in de huidige selectie ontbreekt. Een speler met een echte winnaarsmentaliteit'', liet Been weten.
Voor Sibum kwam NEC op het juiste moment. De middenvelder, die zijn profcarrière in 2000 in het shirt van FC Emmen begon, kwam bij Roda JC nauwelijk in aanmerking voor speelminuten. ''Eigenlijk was ik nog niet klaar bij Roda, anders teken je ook niet een contract voor 4,5 jaar. Maar ik kwam niet aan spelen toe en die situatie leek op korte termijn niet te veranderen.''
''Daarnaast zijn er wat dingetjes voorgevallen, waardoor ik over een vertrek ging nadenken'', zegt Sibum, die in januari 2007 door Roda was weggeplukt bij FC Twente. ''Bij Roda waren ze ondanks mijn reserverol niet echt blij dat ik wegging, dat gaf me wel een goed gevoel. Ik ben tevreden met mijn vertrek naar NEC, waar ik belangrijk kan zijn.''
Door de tegenvallende prestaties van NEC doet Sibum sportief gezien een stap terug. ''Voorlopig is het een overgang van top naar flop'', geeft de geboren Drent toe. ''Het is een rare periode geweest. De transfer ging erg snel, maar tijdens mijn eerste wedstrijd voor NEC (tegen Ajax, 1-1, red.) heb ik wel goed gespeeld. Aan het einde was ik wel kapot want ik was een paar weken niet aan voetballen toegekomen.''
''Als elftal staan we best goed, maar we delen echt cadeautjes uit'', merkt de middenvelder op. ''Tegen Ajax hadden we eigenlijk al moeten winnen en op bezoek bij FC Groningen (5-1 nederlaag, red.) doen we onszelf echt de das om. We geven een onnodige penalty weg en incasseren een domme rode kaart. Dan maak je het de tegenstander wel heel makkelijk.''
Sibum, die in Nijmegen tekende tot medio 2011, houdt vertrouwen dat NEC de weg omhoog te pakken krijgt. ''Het is erg lastig maar we hebben voldoende kwaliteiten om het te redden. We moeten elkaar recht in de ogen kijken en beseffen dat fouten in deze fase dodelijk kunnen zijn. Voor NEC is het zaak om volwassen te worden. De resultaten moeten beter en daar ga ik in ieder geval mijn uiterste best voor doen.''
Bron: FC update
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
...ook 'n struisvogel zeker...

Die Fernandez staat er niet in omdat Been hem nog nooit heeft zien voetballen... zegt wel wat over hoe die spelers is gekocht... lukraak ... " het zal wel een goede zijn."... vaag... maargoed...
- Ramona
Slechts 1 ding telt voor N.E.C: 3 punten!
Wedstrijdselectie: Gabor Babos, Muslu Nalbantoglu, Patrick Pothuizen, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui, Dani Fernandez, Jeroen Drost, Lorenzo Davids, Dominique Kivuvu, Krisztian Vadocz, Bas Sibum, Brett Holman, Jeremain Lens, Jhonny van Beukering, Kevin Bobson, Rutger Worm, Karim Fachtali, Rein Baart.
Peter Wisgerhof ontbreekt vanwege een schorsing.
Mark vd Boogaart, Mark Otten, Tim Janssen en Saidi Ntibazonkiza zijn geblesseerd.
N.E.C. ontvangt zondag op de 22e speeldag van het seizoen FC Utrecht. De Utrechtenaren staan stevig in de middenmoot en
lijken zich vrij gemakkelijk bij de bovenste negen te plaatsen. N.E.C. vecht, in ieder geval voorlopig, voor lijfsbehoud.
Vraag de gemiddelde voetbalkenner naar de beste voetballeeftijd, en hij zal iets zeggen in de richting van: de jaren rond de 27, ruim
genomen van 24 tot 30 jaar. Fitte spelers, met voldoende ervaring om zich niet gek te laten maken door een achterstand, of juist
een voorsprong. Kijkend naar de selectie van N.E.C. zat daar misschien wel de crux dit seizoen. Bij het begin van de competitie in
augustus behoorden alleen aanvoerder Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Alexander Prent en Youssef El-Akchaoui tot die categorie.
Thuisoverwinning
De afgelopen tien dagen zijn daar Bas Sibum (25), Dani Fernández (25) en Kevin Bobson (27) bijgekomen. Trainer Mario Been kan dus
in ieder geval met een meer uitgebalanceerd team de competitie afmaken. Tegen Ajax was daar al iets van te zien, nu wordt het tegen FC Utrecht tijd voor de eerste thuisoverwinning in ruim twee maanden. Want ook de concurrenten zijn druk bezig met punten
verzamelen. Gelukkig voor Been en N.E.C. zijn Lorenzo Davids en Jonas Olsson na hun langdurige schorsing ook weer speelgerechtigd. Been is strijdbaar en begrijpt dat N.E.C. nu progressie moet boeken.
Applaus
Na de thuiswedstrijd tegen Ajax is bovendien de allergrootste boosheid bij de supporters verdwenen. N.E.C. speelde vol overgave en nam voortdurend het voortouw. De toeschouwers stonden als één man achter de ploeg en zorgden ervoor dat bij N.E.C. ook na
de gelijkmaker de kopjes niet gingen hangen. De spelers kregen zelf een ovationeel applaus na afloop. Dat goede gevoel moet N.E.C. in deze thuiswedstrijd tegen FC Utrecht weer oproepen bij haar achterban.
Stormram Rossini
Eind november speelde N.E.C. de uitwedstrijd in Utrecht. De plaatselijke FC had op dat moment nog geen thuiswedstrijd gewonnen. N.E.C. leek lang op weg naar een 2-2 gelijkspel, met doelpunten van Jonas Olsson en Lorenzo Davids. Totdat stormram Giuseppe Rossini één minuut voor tijd alsnog de 3-2 binnenkopte. Robin Nelisse scoorde niet, hoewel hij dit jaar bijzonder op dreef is. Als FC Utrecht-speler maakte Nelisse nog geen enkel doelpunt tegen N.E.C., als speler van Feyenoord (1, als 19-jarige in 1997) en AZ (4) wel. Nelisse bijzonder in de gaten houden lijkt voor de N.E.C.-verdediging daarom toch raadzaam.
Baas
De thuiswedstrijden die N.E.C. dit seizoen tegen clubs uit de subtop speelde (Roda JC, NAC Breda, FC Groningen, SC Heerenveen) leverden niet altijd punten op. Wel was N.E.C. telkens duidelijk baas op eigen veld. Tijd om dat tegen FC Utrecht ook in punten uit te drukken!
J.v.E.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
Zeer belangrijke 3 punten inderdaad... en de twee doelpunten waren bst goed!!.... (heb het via internet gezien... een of andere duistere site).
Ik hoorde wel op de radio dat Olsson er wel een paar weken uit kan liggen...
Ik hoorde wel op de radio dat Olsson er wel een paar weken uit kan liggen...

Iets met zijn enkel... gekneust/ gebroken... (maar dat weet ik niet zeker hoor)...
Nah.. die zijn we kwijt...
Nah.. die zijn we kwijt...
Gescheurde enkelbanden voor Jonas Olsson
Uitgegeven op 27 januari 2008 14:50
Het uitvallen van Jonas Olsson wierp een schaduw op de overwinning op FC Utrecht (2-0). De verdediger, die net terugkeerde na vier wedstrijden schorsing, moest voor rust het veld vroegtijdig verlaten met een enkelblessure. De eerste diagnose is dat de Zweed zijn enkelbanden gescheurd heeft en de komende 6-8 weken niet inzetbaar zal zijn.
nec-nijmegen.nl
- Ramona
En dus op naar de volgende overwinning, BanJovi...
Bron: http://www.forzanec.nl/
En zo vadzig ziet Beukie er dus ook niet uit...

Opluchting in Goffert na langverwachte zege NEC
Door: harold | Gepubliceerd: Gisteren 15:18 | Laatst bewerkt: Gisteren 18:46
NEC heeft eindelijk zijn overwinning te pakken, in De Goffert wonnen de Nijmegenaren met 2-0 van FC Utrecht. De laatste zege van het team van Mario Been dateerde van 9 november vorig jaar, toen er met 3-0 werd gewonnen van Heracles Almelo. De eerste helft waren voor beide ploegen weinig kansen te noteren, maar in de tweede helft was NEC duidelijk feller uit de kleedkamer gekomen dan zijn tegenstander, wat resulteerde in een terecht overwinning.
Het veld lag er erg slecht bij en dat zorgde er voor dat goed combinatiespel bijna onmogelijk was. Het was dan ook lang wachten op de eerste kans voor één van de beide teams en typerend was de voorzet van Youssef El-Akchaoui, die niet aankwam omdat de linksback met zijn voet in het zand bleef steken. FC Utrecht mocht voor rust als enige hopen op een doelpunt en kwam via Robin Nelisse een keer gevaarlijk voor het goal van Gabor Babos, maar de Hongaar redde echter goed op de inzet van de Utrechter. Een tegenvaller voor NEC was het uitvallen van Jonas Olsson, die net terugkwam van een schorsing en door een botsing met een gescheurde enkelband naar de kant moest en minimaal zes weken is uitgeschakeld. Het slappe spel van NEC en de bezoekers, zorgde voor een logische 0-0 tussenstand toen scheidsrechter Luinge floot voor het einde van de eerste helft.
NEC kwam net als de vorige wedstrijden sterk uit de kleedkamer en waren feller dan de Utrechters, die zichtbaar moeite hadden met de felheid van NEC. Holman kreeg de grootste kans om de score te openen, toen hij alleen op doelman Michel Vorm af mocht lopen, maar de Australiër faalde opzichtig en schoot de bal naast de goal. NEC krijgt nog wat mogelijkheden en weet uiteindelijk via een goede voorzet van Lens, die Van Beukering vindt, de voorsprong te pakken. Tien minuten later weet NEC de score te verdubbelen en faalt Holman ditmaal niet, als hij wederom alleen voor de keeper komt te staan. FC Utrecht dringt nog wel een aan in de laatste minuten, maar falen hopeloos in de afronding waardoor NEC eindelijk zijn overwinning binnen heeft.
Volgende week staat NEC weer een finalewedstrijd te wachten, als zij op bezoek mogen bij Heracles Almelo die door een overwinning op VVV nu vier punten boven de Nijmegenaren staan. NEC heeft door de overwinning aansluiting gehouden bij de ploegen de meestrijden om degradatie en loopt drie punten uit op Excelsior.
Score: '68. Van Beukering 1-0; '78. Holman 2-0
Toeschouwers: 11.800
Arbiter: Luinge
Geel: Loval (FC Utrecht); Van Beukering (NEC)
Opstelling NEC: Babos; Nalbantoglu, Pothuizen, Olsson ('40 Drost), El-Akchaoui; Vadocz, Sibum, Holman('85 Davids); Lens, Van Beukering('85 Fachtali), Bobson.
Opstelling FC Utrecht: Vorm ('53 De Ruiter), Van Buuren ('82 Somers), Dickoh, Schut, Pieters, Loval, Van Dijk, Caluwé ('71 Rossini), Van der Gun, Nelisse, George
Sibum blijft realistisch
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 17:12 | Laatst bewerkt: Gisteren 17:12
Bas Sibum miste volwassenheid in de wedstrijd tegen FC Groningen, maar zag dit wel in de wedstrijd tegen FC Utrecht. ''Ik denk dat het een verdiende overwinning is. We hebben weinig tot geen kansen gecreëerd in de eerste helft, maar de tweede helft was een stuk beter. Door heel hard werken en bij vlagen goed voetbal, hebben we laten zien dat we niet op de positie staan waar we horen te staan. Het is een erg belangrijke overwinning.''
Het veld was moeilijk bespeelbaar en daar had Sibum ook veel moeite mee. ''Het was echt ongelooflijk zwaar door het zand wat er op lag en het is heel moeilijk als team om op zo’n veld nog goede dingen te laten zien.'' In de tweede helft kon NEC dat wel en speelde zijn een stuk feller dan de eerste helft. ''Dat is onze afspraak. We willen druk zetten en met pressie spelen want dat kunnen wij goed. We hebben dat vandaag in de tweede helft ook goed gedaan, met een compliment voor Jhonny van Beukering, die tussen twee mannen van bijna twee meter toch zo balvast kan spelen. Erg knap dat hij toch de kopduels wint en dat is erg belangrijk voor ons, want van daaruit kunnen we tot aanvallen komen, met snelheid op de flanken.''
De wedstrijden tegen Ajax en FC Groningen geven Sibum een goed gevoel en vertrouwen, ondanks de nederlaag tegen de laatstgenoemde tegenstander. ''Een onnodige nederlaag. We maakte onvolwassen fouten en krijgen daardoor een penalty tegen en een schot van afstand, dat er eigenlijk niet in mag. We kwamen niet aan voetballen toe, maar dan moet je vanuit de nul spelen. Op het moment dat wij de 2-2 hadden moeten maken, krijg je een domme tweede gele kaart, wat kan gebeuren, maar ik had het nog moeten zien als dat net anders was gelopen.''
Ondanks de overwinning blijft de middenvelder realistisch tegenover ForzaNEC.nl. ''Je hebt er niks aan als je volgende week weer verliest, dus je móet deze lijn doortrekken want anders heeft het geen nut. We kunnen niet achterover leunen en te lang nagenieten, want elke wedstrijd is nu belangrijk. Deze overwinning is wel goed voor het moraal.''
En zo vadzig ziet Beukie er dus ook niet uit...

Opluchting groot na overwinning op Utrecht
De opluchting bij N.E.C. was groot. Na tien wedstrijden op rij zonder zege was de druk op de ploeg van Mario Been groot en was de spanning op de tribunes voelbaar. Na een slechte eerste helft was N.E.C. in de tweede helft duidelijk de betere ploeg en kwamen er kansen. Jhonny van Beukering opende de score in de 68ste minuut op aangeven van Jeremain Lens. Twaalf minuten voor tijd besliste Brett Holman de wedstrijd definitief en proefde N.E.C. eindelijk weer eens de smaak van de overwinning.
Trainer Mario Been moest het tegen de ploeg van zijn goede vriend Willem van Hanegem stellen zonder aanvoerder Peter Wisgerhof, die geschorst was. Daartegenover stond de terugkeer van Jonas Olsson en Muslu Nalbantoglu. Been koos voor een logische 4-3-3 formatie met Lens, Van Beukering en Bobson in de aanval.
De eerste helft op het slechte veld in het McDOS Goffertstadion was het aanzien nauwelijks waard. De spanning op de tribunes was goed voelbaar, nu N.E.C. was afgedaald naar de voorlaatste positie in de eredivisie. Winnen was pure noodzaak, de manier waarop niet belangrijk. Utrecht had een licht overwicht over N.E.C, maar noemenswaardige kansen vielen er een beide kanten niet te noteren. 0-0 was dan ook de logische ruststand. Vlak voor rust moest trainer Mario Been noodgedwongen een wissel toepassen. Jeroen Drost kwam in het veld voor Jonas Olsson, die het veld per brancard met een enkelblessure verliet na een duel met Van der Gun.
Na de pauze kwam N.E.C. een stuk feller uit de kleedkamer en kwamen de kansen er wel. Al na twee minuten had Brett Holman de 1-0 moeten scoren. Hij mocht alleen door op Utrecht-goalie Vorm, maar schoof de bal naast. Vorm moest enkele minuten later het veld geblesseerd verlaten. Zijn vervanger was debutant Wesley de Ruiter. N.E.C. bleef aanvallen en deed dat in de tweede helft vol overgave. Er werd gestreden en meer duels werden gewonnen. Een schot van Van Beukering werd gekeerd en McDOS Man of the Match Pothuizen schoot rakelings voorlangs. Utrecht counterde, maar werd niet echt gevaarlijk. In de 68ste minuut opende N.E.C. verdiend de score. Een scherpe voorzet van Jeremain Lens werd van dichtbij tegen de touwen gekopt door Jhonny van Beukering. Doordat FC Utrecht moest komen kon N.E.C. profiteren van de ruimte. Brett Holman scoorde de 2-0 en zorgde daarmee voor grote opluchting en hoop in Nijmegen.
N.E.C. weet nu weer wat winnen is en het is te hopen dat dit de ommekeer is. Volgende week zaterdag staat er opnieuw een finale op het programma, die gewonnen zal moeten worden: Heracles Almelo uit. Heracles is een rechtstreekse concurrent in de strijd tegen degradatie.
Door: Frans Ariaans
Bron: www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Voor Fernandez is de kop er af
door Danny van den Broek
28 jan 2008, 23:11 - BEMMEL - Vlak voor tijd had hij zijn officiële competitiedebuut met Jong NEC nog meer glans kunnen geven, maar de vrije trap van Dani Fernandez werd een prooi voor de Jong Vitesse-doelman Stefan Veenboer. Maar terwijl de nieuwe Spaanse verdediger kon terugkijken op een goede wedstrijd, waren de druiven voor Wim Rip zuur.
De coach had tot zijn afgrijzen gezien hoe Naïm Aarab in de 86ste minuut de bal uit een Arnhemse corner met twee handen had weggeslagen. De strafschop was daarna koeltjes benut door Anduele Prijor, die de thuisclub een gestolen 1-0 zege bezorgde.
"Onvoorstelbaar", sprak Rip bij de kleedkamers van Sportclub Bemmel waar Jong Vitesse de thuiswedstrijden afwerkt. "Volkomen onnodige nederlaag. Dat lijkt me duidelijk. We verdienden hier minimaal een punt. Wat zeg ik, Misschien wel drie. Op het laatst kregen we nog een paar aardige kansen."
Bij de grootste was Dani Fernandez nadrukkelijk betrokken. De Spanjaard haalde in de slotfase de achterlijn, zorgde met een boogbal voor paniek in de Arnhemse doelmond, maar zag uiteindelijk Bart van Brakel de bal over lepelen. "Dani heeft het goed gedaan", prees Rip de debutant. "Omdat Vitesse met twee spitsen speelde, moest hij doordekken naar het middenveld. Dat ging hem goed af. Hij is vaardig, snel, schuwt de duels niet en heeft diepgang."
Zelf blikte Fernandez gisteren redelijk tevreden terug op zijn eerste optreden. "Ik heb zeven weken niet gevoetbald. Wel getraind als een prof, maar dat is toch anders. En dan had ik ook nog geen directe tegenstander. Moest ik doorschuiven naar het middenveld. Niet echt mijn plek."
Natuurlijk hoopt hij er zaterdag tegen Heracles al bij te zijn. "Maar dat is aan de coach. Die gaat over dit soort zaken", hield de verdediger zich keurig op de vlakte. Hij spreekt gebrekkig Engels, maar laat niet zonder trots een kleine Nederlandse woordenschat horen. "Rechts, links, kaats, tijd", grijnst de Spanjaard, die waarschijnlijk morgen samen met zijn vriendin de deur van hun hotelkamer achter zich dicht slaat en een appartement van de club in het centrum betrekt.
En terwijl uit de ziekenboeg het nieuws kwam dat Jonas Olsson niet geopereerd hoeft te worden aan zijn enkelbanden, maar de termijn van vier tot zes weken herstel gehandhaafd blijft, treurde Dominique Kivuvu nog even na over zijn gemiste eerste helft. De middenvelder, gekozen in de voorselectie van Jong Oranje, maar net als die andere jeugdinternational Lorenzo Davids bij NEC zijn basisplaats verloren, meldde zich twintig minuten te laat voor vertrek en mocht pas na rust opdraven.
"Ik was mijn autosleutels kwijt," verzuchtte Kivuvu. "Kon ze echt nergens vinden. Uiteindelijk Jeremain (Lens, red) gebeld. Die was nog op het stadion. Heeft hij me opgehaald. Ik wist gelijk dat ik niet zou mogen starten. Terecht. Maar ook zo zuur. Ik wilde dolgraag spelen. Tenslotte heb ik al drie wedstrijden op de bank gezeten. En dan gebeurt me dit. En nog heb ik geen idee waar die autosleutels zijn, trouwens."
Bron: http://www.gelderlander.nl/
Ook al cruijff-invloeden bij NEC zo te lezen op de site van VI.. :)
Been: 'Ik heb een inschattingsfoutje gemaakt'
29/01/2008 14:00
'Na de verloren KNVB-bekerwedstrijd tegen FC Zwolle stonden er zeven heel grote supporters voor mijn kleedkamerdeur. Die heb ik direct na de nabespreking te woord gestaan. Het was voor iedereen een zeer teleurstellende avond, ook voor mij, maar ik vond dat die mensen recht hadden op een verklaring. Het is goed dat die fans zich roerden, dat betekent dat ze begaan zijn met het lot van NEC. Zolang de protesten ludiek zijn, vind ik het nog leuk ook. Voor de wedstrijd tegen Ajax hadden ze elf vuilniszakken op het veld gegooid, met daarboven een spandoek. Er stond op:
Met elf vuilniszakken zonder mentaliteit, is degradatie een feit. Knap gevonden, al vond ik vuilniszakken nog een te grote eer.
Waarom lukt het tegen Ajax wel en niet tegen FC Zwolle? Dat is een vraag die mij bezighoudt en ik kan er geen antwoord op geven. Ik ben een trainer die zichzelf kwetsbaar opstelt. Na Zwolle heb ik de jongens op de man af gevraagd of het soms aan míj lag. Ik wilde weten of ík misschien dingen anders moet doen, hoe zíj daarover denken. Ik heb dinsdag niks van ze gehoord, dan horen ze dus ook niets meer van mij. Als het niet aan de trainer ligt, ligt het aan de spelers. Ik ben blij met het signaal dat ze hebben afgegeven tegen Ajax. Zo zie je maar dat een kwaliteitsimpuls wonderen kan doen.
Ik heb misschien een klein inschattingsfoutje gemaakt bij de samenstelling van de selectie. Ik hou van jonge spelers, maar als het even tegenzit, mis je routine. Tegen Ajax riep ik Bas Sibum bij me. Ik vertelde hem dat er iets moest worden omgezet en hij dóét dat dan ook direct. Dat is lekker voor een trainer. Met Sibum waren we al langer bezig, maar het was wachten op de Transferwindow voordat we hem konden overnemen van Roda JC. Jeroen Drost komt uit Heerenveen. Hij is een linkspoot die als back of centraal kan spelen, dat vergroot de mogelijkheden achterin. Kevin Bobson was altijd een heel dreigende aanvaller. Bij Willem II kwam hij niet meer in de plannen voor. Door vertrouwen te geven hoop ik dat hij zijn normale niveau weer kan halen. Jordi Cruijff belde me met een tip over Daní Fernández. Hij had met hem gespeeld bij Metallurg Donetsk en wist dat wij een linksback zochten. Op de trainingen maakt hij een uitstekende indruk.
Ik hoop nu dat we de weg naar boven hebben ingezet. De doelstelling is aangepast: handhaving zonder play-offs tegen degradatie. Dat is een gevolg van de matige eerste seizoenshelft, al zijn de oorzaken aanwijsbaar. Afgelopen zomer hebben we afscheid moeten nemen van Roy Beerens, Romano Denneboom, Andrej Niedzielan en Edgar Barreto. Het geld dat we daarvoor ontvingen, ging terug naar de investeerders, waardoor we met minder middelen moesten bouwen aan een ploeg. Ik wíst dat het zo zou gaan, maar jammer was het wel. Op deze manier konden we niet doorgroeien. Tel daarbij op de blessure van Brett Holman, Ferne Snoyl die ik moest wegsturen doordat hij zich niet als prof gedroeg en de pech die we hebben gehad. En dan sta je er ineens niet zo best voor. Toch heb ik nog heel veel vertrouwen in NEC. De meeste spelers staan langdurig onder contract en met een aantal gaan we praten om de verbintenissen tussentijds te verlengen. Met een paar gerichte aankopen voor volgend seizoen, verwacht ik dat NEC nooit meer komt te staan waar we op dit moment bivakkeren.'
Mario Been is trainer van NEC
Nou ja zeg... belachelijk... als je dat zelf niet kan betalen... laat dat klote veld er dan maar liggen. Eigenlijk te gek voor woorden dat ze een vd Eijden wel kunnen betalen en dit niet...Nieuwe grasmat voor NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 19:05 | Laatst bewerkt: Gisteren 19:32 | 27 reacties
NEC speelt de laatste zes thuiswedstrijden van het seizoen op een nieuwe grasmat. Het huidige veld verkeert in een dermate slechte staat, dat er eigenlijk niet meer op te voetballen is.
''En voetballen hoor je toch op een goed veld te doen'', weet NEC-trainer Mario Been, die technisch directeur Carlos Aalbers en stadionmanager Theo van Benthum aan zijn zijde vond.
Met de aanleg van de nieuwe mat wordt nog deze week begonnen, zodat de omstandigheden voor de eerste thuiswedstrijd tegen AZ (op zondag 10 februari) weer eredivisiewaardig genoemd kunnen worden.
De kosten, 75.000 euro, worden voorgeschoten door de gemeente Nijmegen. NEC accepteerde een tijdelijke huurverhoging om het bedrag terug te kunnen betalen. Ook Mario Been was gelijk uit de kosten. Waarschijnlijk maak ik nu het seizoen af met dit paar schoenen. Op dit veld had ik al drie paar versleten. Na afloop van een wedstrijd bleven ze gewoon in de modder staan.
Bron: De Gelderlander
- Ramona
Voorbeschouwing: Heracles Almelo - NEC
Competitie: Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: zaterdag 2 februari 2008
Stadion: Polman Stadion, Almelo
Scheidsrechter: D. van Egmond
Blessures
Tim Janssen (Rug)
Mark van den Boogaart (Enkel)
Mark Otten (Afgescheurde kruisband)
Onderlinge stand
Pos. Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten + / -
13. Heracles Almelo 22 6 4 12 22 22 - 43 (-21)
17. NEC 22 4 6 12 18 21 - 39 (-18)
De Almeloërs waren, net als NEC, vrij actief bezig met het halen van spelers. Met Gonzalo Garcia-Garcia, Martin Christensen en de opgebloeide Srdjan Lakic staat er een frivole voorhoede in het Polman stadion. Nadat de Tukkers vlak voor de jaarwisseling nog verdienstelijk wonnen van Willem II en nipt verloren van AZ haalde Heracles in 2008 al 9 punten. Alleen van Vitesse werd in het Gelredome verloren. De trainerswissel Brood/Heerkens lijkt dus succes te hebben gehad ook al is Heerkens volgens velen alleen aangesteld als stroman voor de diplomaloze assistent-coach Henrie Krüzen. Heerkens die bekend staat als een motivator pur sang kwam over van een tweede(!)-klasser. Het lijkt overigens of Heracles maar matig presteert dit jaar maar vrijwel alle punten werden gehaald in het eigen stadion; alleen PSV, Ajax en FC Twente gingen met de drie punten aan de haal op het kunstgras van Ten Cate, tevens hoofdsponsor van Heracles.
Waar Heracles al jaren kunstgras heeft is NEC op dit moment bezig met het leggen van een nieuwe toplaag. Na de regenwedstrijd in 2007 wist iedereen al zeker: met dit veld komt het niet meer goed. Zo werd ook over de prestaties van het eerste elftal gelegd maar inmiddels wisten de Nijmegenaren wel Ajax op een gelijkspel te houden en werd er van het Utrecht van Willem van Hanegenm zelfs met 2-0 gewonnen. In die wedstrijd moest Jonas Olsson het strijdtoneel verlaten met een ernstige enkelblessure, hij is er dan ook niet bij zaterdagavond. Zijn plek wordt weer ingenomen door Peter Wisgerhof die uiteraard ook zijn aanvoerdersband terugkrijgt. Patrick Pothuizen, afgelopen zondag met afstand de beste speler van het veld, is zijn compagnon centraal achterin. Verder zal NEC waarschijnlijk weer met clubtopscorere Van Beukering spelen. De spits, ondanks een aantal kilootjes te veel bewijst als enige aanvaller vaker dan eens een doelpunt te kunnen maken.
En zo ligt het veld er nu bij...