Feyenoord 2007 - 2008
Ik zag Peter Bosz voor de wedstrijd tussen de Ajaxsupporters bij de FEBO door lopen. Die durft!
Thomas had gelijk, die Hofland is echt waanzinnig slecht. Ik had geen idee dat het zo erg was.
Thomas had gelijk, die Hofland is echt waanzinnig slecht. Ik had geen idee dat het zo erg was.
Laatst gewijzigd door Arthur op zo feb 03, 2008 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 10/11
Feyenoord is wel echt verbijsterend slecht. Nu hebben ze natuurlijk geen top-selectie, maar Van Bronckhorst en Makaay zijn toch hele behoorlijke voetballers en Landzaat, De Cler, Hofs, DeGuzman, Timmer, Bruins en Slory ook wel acceptabele eredivisie-spelers. Daar moet je toch een stukken beter team van kunnen maken dan dit. Heel vreemd. Is Van Marwijk dan zo'n dramatische coach? Of ligt het aan de zwakke verdediging en het feit dat ze maar één aanvaller hebben in Makaay?
Er zitten toch wel wat jongens die door kunnen groeien naar dat niveau. Overigens klinkt wereldtop weer meteen alsof je in één adem genoemd moet worden met Cruijff, Beckenbauer en Maradona. Laten we het hebben over 'toppers'.joey schreef:Geweest, ja.Thomas schreef:Als middenvelder vind ik het een goede speler, maar geen wereldtop. Dat is Davids, schuin achter en in dienst spelend van een aanvallende ster (Zidane, Ronaldinho) wel.
Wie is wel wereldtop in Nederland? Gomes, maar verder?
Is ook gewoon een kwaliteit inderdaad. Makaay is er goed in, Huntelaar niet.Frank schreef:Sinds wanneer tellen penalties niet mee bij het bepalen of iemand veel scoort of niet? Ik wist niet dat daar rekening mee werd gehouden...
Heel Feyenoord is echt waanzinnig overschat.Arthur schreef:Thomas had gelijk, die Hofland is echt waanzinnig slecht. Ik had geen idee dat het zo erg was.
Is Baseman al overtuigd?
Ik heb volgens mij altijd gezegd dat Feyenoord geen echte titelkandidaat is dit seizoen, maar wel dat ze een aardig elftal hebben. Aangezien ze nu 4e staan lijkt dat te kloppen.Thomas schreef:Is Baseman al overtuigd?
Eén wedstrijd laat mijn mening niet omslaan, helemaal niet als Feyenoord zo ongeveer hun slechtste wedstrijd ooit speelt. De klassieker waarin Ajax met dubbele cijfers had kunnen winnen...sterk van Ajax, maar schandalig van Feyenoord.
www.ad.nlFeyenoord deed niet mee, het wandelde een eindje op met Ajax
Chris van Nijnatten
Vorige week kreeg Martin van Geel hier en daar nog zware kritiek. De technisch directeur van Ajax zou zijn selectie niet naar behoren hebben versterkt. Het kwam inderdaad nogal onbenullig over. Ajax winkelde alleen in Groningen, voelde zich afgetroefd door Feyenoord met Landzaat en haalde in Italië een in het ongerede geraakte Afrikaanse verdediger op. Hoe moest dat verder?
Gisteren bleek hoe het verder moest. Ajax deklasseerde Feyenoord, het vernederde de rivaal op een wijze zoals het in de geschiedenis van de Klassieker zelden voorkomt. Wat was er gebeurd als Van Geel zijn selectie naar internationale standaard versterkt had?
Het onderlinge verschil was in de Arena ook nú al zo groot, dat de beklaagde technisch directeur van Ajax niet eens zijn gelijk kon halen. Je gunde hem bijna een volwaardiger tegenstander. Feyenoord was in deze rolverdeling niet eens een opponent, het liep voor de gezelligheid gewoon een eindje mee op, meer was het niet.
Alleen de jonge Fer en de geroutineerde Timmer hadden in de gaten waar het doorgaans om gaat als Feyenoord en Ajax tegen elkaar spelen. Dan staat er ook zo’n ouderwets fenomeen als ‘eer’ op het spel. Dan maakt het niet uit waar je staat op de ranglijst, dan wil je winnen en zéker niet verliezen.
Het tot voor kort als herrezen beschouwde Feyenoord werd gisteren vooral in de steek gelaten door zijn routiniers. De Cler, Hofland, Makaay, Van Bronckhorst, ze waren nergens te bekennen, net zo min als het grote talent De Guzman. Ze speelden zó slecht en onzichtbaar, dat het helaas enorm afbreuk doet aan de overwinning van Ajax. Een diehard Feyenoorder haalt daar vandaag zijn enige plezier uit.
Als je zo waardeloos voetbalt, kan de tegenstander amper vreugde halen uit zijn overwinning. Het ‘nieuwe’ Ajax is niet eens op de proef gesteld door zijn eeuwige vijand.
Gek genoeg gold Feyenoord op zijn eigen nieuwjaarsreceptie nog als titelfavoriet. De selectie leek in balans, financiers schoten toe en de trainer/coach dacht voorzichtig aan de kampioensschaal. Diezelfde Bert van Marwijk maakte tijdens de wedstrijd en na afloop een geslagen en geïrriteerde indruk.
Je kunt een trainer ook niet erger beledigen dan de wijze waarop Feyenoord aan het duel begon. Binnen zestien seconden had de ploeg al achter kunnen staan. Op de tribune vraagt een mens zich dan af wat er in de aanloop naar de uitgeklede topper is gezegd, hoe er is getraind, wat er een minuut voor de aftrap in de kleedkamer is gebeurd.
De trainer vraagt zich dat dan al evenzeer af en heeft alle antwoorden paraat. Tot nu toe is Van Marwijk echter een type dat altijd breed voor zijn spelers probeert te blijven staan.
Die fase zal hij nu gepasseerd zijn. Hij moet ook aan zichzelf denken. De KNVB heeft nog met geen enkele kandidaat-opvolger van Marco van Basten een gesprek gevoerd. De buitenwacht ziet Van Marwijk niettemin als een belangrijke kandidaat en de man in kwestie spreekt dat niet tegen.
Maar als je na een stevige injectie van je spelersgroep, een half jaar geleden alweer, minder punten hebt dan je bekritiseerde voorganger vorig jaar op hetzelfde moment, dan staat je kandidatuur als bondscoach op de tocht.
Daar zal hij niet wakker van liggen, maar in het dagelijkse debat over welk voetbalvraagstuk dan ook, komt dan je naam in negatieve zin voorbij. En dat vindt niemand leuk. Bovendien, voor je het weet krijgt Sef Vergoossen binnenkort een KNVB-delegatie op visite.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Eén wedstrijd? Feyenoord heeft minder punten dan vorig seizoen rond deze tijd!Baseman schreef:Eén wedstrijd laat mijn mening niet omslaan, helemaal niet als Feyenoord zo ongeveer hun slechtste wedstrijd ooit speelt. De klassieker waarin Ajax met dubbele cijfers had kunnen winnen...sterk van Ajax, maar schandalig van Feyenoord.
-
nu.nlVan Marwijk last straftraining in
ROTTERDAM - De spelers van Feyenoord moeten zich dinsdag melden voor een extra training. Trainer Bert van Marwijk nam dat besluit maandag.
Aanvankelijk had de selectie van de Rotterdammers dinsdag een vrije dag.
Woedend
Feyenoord verloor zondag in de competitie kansloos van Ajax: 3-0. Van Marwijk was na afloop woedend. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt", zei hij. "We waren helemaal kansloos. We zijn afgebluft en vernederd. Onbegrijpelijk gewoon."
Van Marwijk heeft dinsdag niet de beschikking over zijn voltallige selectie. Een aantal spelers ontbreekt wegens interlandverplichtingen.
Dan moet hij de hele selectie aanpakken, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!
Eerlijk is eerlijk: als Feyenoord met de kont tegen de eigen zestien kan spelen staat het heel aardig, maar zodra er druk gezet moet worden is het zo wankel als de pest.
Dat hebben tegenstanders nu wel door. Daarnaast kan men totaal niet opbouwen van achteruit. Niet dat dat bij Ajax of PSV veel beter is, maar bij Feyenoord is het wel heel erg.
Dat hebben tegenstanders nu wel door. Daarnaast kan men totaal niet opbouwen van achteruit. Niet dat dat bij Ajax of PSV veel beter is, maar bij Feyenoord is het wel heel erg.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
- AT Toto winner 15/16