Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » di feb 05, 2008 8:32 am

'Vooronderzoek naar Van Bronckhorst, Lurling vrijuit'
Uitgegeven: 5 februari 2008 07:36
Laatst gewijzigd: 5 februari 2008 07:54

AMSTERDAM - Giovanni van Bronckhorst moet alsnog rekening houden met een straf voor zijn overtreding op Klaas-Jan Huntelaar. De aanvoerder van Feyenoord ging zondag op de achillespees staan van de Ajax-spits, buiten het zicht van scheidsrechter Van Hulten.

"De aanklager heeft de tv-beelden bekeken. Hij wil daarover overleg voeren met de scheidsrechter", zegt een woordvoerder van de KNVB dinsdag tegen De Telegraaf.

Anthony Lurling hoeft niet bang te zijn voor een onderzoek naar zijn harde overtreding in de wedstrijd tegen FC Twente. De actie van de NAC-speler werd door arbiter Vink bestraft met een overtreding, zonder dat daar een kaart aan te pas kwam.
Hoppeta 4 wedstrijden 1 voorwaardelijk denk ik :drecul.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 05, 2008 9:23 am

Waarom doen spelers Feyenoord niet wat hun trainer van ze wil?
afbeelding vergroten
Het is voor supporters van Feyenoord vervelend en jammer dat er een groot verschil is tussen hoe de trainer van Feyenoord zegt dat zijn ploeg moet voetballen en wat er uiteindelijk in het veld gebeurt.

Ik zie Feyenoord heel vaak achteruit voetballen. Het is erg afwachtend allemaal. En maar terugspelen jongens, vreselijk om naar te kijken.

Een grote club als Feyenoord moet aanvallen, dat is toch logisch? Bert van Marwijk zegt steeds dat hij dat ook vindt. Hij vindt het ook te afwachtend en van hem mag de bal ook sneller naar voren. Dan is het toch heel gek als dat dan niet gebeurt.

Ik geloof Van Marwijk op zijn woord, uiteraard, maar dan is er wat aan de hand tussen hem en zijn spelers. Of ze begrijpen hem niet, of ze doen hun eigen zin of ze kunnen niet uitvoeren wat ze opgedragen krijgen. Het moet toch érgens aan liggen, het zijn toch goede spelers!

Op dit moment lijkt het me de hoogste tijd om de boel eens technisch te evalueren bij Feyenoord. Op de eerste plaats zit er geen vooruitgang in het voetbal, daar moet het vooral over gaan. En er moet ook een reden worden gevonden voor de afgang van zondag tegen Ajax. De instelling waarmee gespeeld werd, die kan echt niet.

Mij hoor je niet vaak over een gebrek aan inzet. Voetballers gaan altijd het veld in om te voetballen, dat doen ze over het algemeen erg graag. Maar in de Arena leken de Feyenoorders met tegenzin en vol angst in het veld te staan. Alleen de jonge Fer maakte op mij een uitstekende indruk. Die pakte zijn werk als back goed op, maar ondersteunde ook zijn centrumverdedigers als dat moest.

De rest speelde vaker richting hun eigen keeper dan naar Stekelenburg. Dat vond ik ongelooflijk. Dat Feyenoord de bal zo moeilijk naar voren krijgt, is vooral ook vreemd omdat ze met een vijfmans-middenveld spelen. Er moet er toch ééntje zijn daar tussen, die de bal naar Makaay kan spelen waardoor er een ander kan bijsluiten. Zo moeilijk is dat niet.

Het is uiteraard wel zo dat Ajax zondag een aardige wedstrijd speelde. Zo is het dan ook wel weer. Het liep gesmeerd. Komisch is het dat ze een paar dagen daarvoor thuis van PSV verloren. Leiden was in last, niks deugde er meer van en iedereen werd nerveus bij Ajax. Behalve Adri Koster dan, dat is een rustig type volgens mij.

De situatie bij Ajax onderstreept het korte termijndenken in het voetbal. Wanneer doe je het goed en wanneer niet? Voor een trainer is het moeilijk werken in zo’n sfeer. Ik vind dat je trainers, maar ook clubs pas over een langere periode moet beoordelen en zelfs dan moet je uitkijken. Wedstrijden, zowel gewonnen als verloren, staan nooit op zichzelf. Juist daarom vind ik de manier waarop Feyenoord van Ajax verloor zo gevaarlijk voor de Rotterdammers.

Ik las trouwens dat Marco van Basten al met Ajax heeft gepraat. Het zou dus best kunnen dat hij daar volgend jaar de trainer is. Nou, dat komt goed uit voor ze, Marco heeft ook als bondscoach zijn voorkeur voor Ajax, Ajacieden en het Ajax-gevoel nooit onder stoelen of banken gestoken.

Ik zie daarom voor de komende maanden geen problemen voor hem als bondscoach. Hij zal altijd en dus ook nu Ajacieden blijven selecteren en eerlijk gezegd zou hij wel gek zijn als hij het nu ineens niet meer deed. Wie hem in de komende periode van vriendjespolitiek beticht, is zelf kortzichtig.

[email protected]
Dit sluit mooi aan bij zijn opmerking van afgelopen zondag in Voetbal insite. De redactie van VI zou grotendeels Ajacied zijn (ze sprongen met zijn allen omhoog bij de kans van Suarez tegen psv). Altijd maar lekker scoren met zijn anti-Ajax. Het is wel mooi dat hij vaak op zijn bek gaat met zijn cluppie :hypocrite.gif: :1evil.gif:
Ik snap zo wie zo niet van Willem nog doet bij VI (behalve centen ontvangen); er komt werkelijk niks zinnigs uit die man.

Beloki

Bericht door Beloki » di feb 05, 2008 11:07 am

Timmer is kwaad op Bertje:
Timmer hekelt Van Marwijk

AMSTERDAM – Het begint onrustig te worden in Rotterdam. De ploeg staat een straatlengte achter op PSV en kan inmiddels het kampioenschap wel vergeten. Tot overmaat van ramp voor de Kuipbewoners werd afgelopen zondag ook nog eens heel verdiend verloren van eeuwige rivaal Ajax.

Bert van Marwijk liet de afgelopen dagen duidelijk zijn ongenoegen horen over de strijdwijze van zijn mannen tegen de Amsterdammers. De trainer van de Rotterdammers deed enkele stevige uitspraken, trok de vrije dag die de voetballers dinsdag hadden in en liet de basisspelers maandag op de training strafrondjes lopen.

Timmer

Deze strafmaatregel viel echter niet bij iedereen in goede aarden. Doelman Henk Timmer liet tegenover de camera’s van de NOS weten not amused te zijn met deze sanctie. “Natuurlijk zijn sancties heel normaal,” vertelt de goalie die afgelopen weekeinde drie maal moest vissen.

“Maar laat dan iedereen lopen en niet alleen de basisspelers. Je wint met z’n allen en je verliest met z’n allen. Je kunt je afvragen of dit veel nut heeft.”

Basisspelers

Door interlandverplichtingen waren slechts dertien spelers maandag op de training. Van de basisspelers werden daardoor alleen Timmer, De Guzman, Makaay, Slory, Greene en Hofs ‘gestraft’. De reservespelers hoefden deze martelgang niet te ondergaan.
nu.nl
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 05, 2008 11:47 am

Haha, wat laat die Van Hanegem zich kennen zeg! Valt nog mee dat ie het niet heeft over de neuzen en de KNJB.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 05, 2008 11:57 am

Ik zie het probleem niet, Van Hanegem heeft gewoon gelijk. Van Basten is een Ajacied en dat blijkt ook uit zijn selectiebeleid voor Oranje, dat geldt al vanaf zijn aanstelling.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 05, 2008 11:59 am

Baseman schreef:Ik zie het probleem niet, Van Hanegem heeft gewoon gelijk. Van Basten is een Ajacied en dat blijkt ook uit zijn selectiebeleid voor Oranje, dat geldt al vanaf zijn aanstelling.
Meen je dat nou? Nooit iets van gemerkt. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thafunk

Bericht door Thafunk » di feb 05, 2008 1:06 pm

Van Hanegem zit gewoon te azen op de trainerspositie bij Feyenoord. Hij praat meer en meer over hoezeer Feyenoord hem aan het hart gaat, en begint daarbij nu allerlei dingen te roepen die wel in de smaak vallen bij 'het legioen'. Daarbij zet ie in z'n column z'n vraagtekens bij de invloed van Van Marwijk op de spelers.... 1+1=?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 05, 2008 1:10 pm

Ik kan me niet voorstellen dat Van Hanegem nog terugwil/gaat naar Feyenoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 05, 2008 1:16 pm

Baseman schreef:Ik zie het probleem niet, Van Hanegem heeft gewoon gelijk. Van Basten is een Ajacied en dat blijkt ook uit zijn selectiebeleid voor Oranje, dat geldt al vanaf zijn aanstelling.
Die Van Hanegem is gewoon een ontzettende calimero. Echt, dat kuikentje is er niets bij. Heb je z'n reactie tijdens VI zondag gezien?

Beloki

Bericht door Beloki » di feb 05, 2008 1:37 pm

Thomas schreef:
Die Van Hanegem is gewoon een ontzettende calimero. Echt, dat kuikentje is er niets bij. Heb je z'n reactie tijdens VI zondag gezien?
Nee, niet gezien. Wat had hij te melden, Thomas?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 05, 2008 1:44 pm

Ik quote mezelf even:
Thomas schreef:Wat is die Van Hanegem toch een treurige calimero. Net ook weer een heel verhaal over de mensen van de redactie die samen met hem naar Ajax-PSV zaten te kijken en bijna allemaal baalden toen Suarez die eerste kans miste. En over Feyenoord was men vandaag zo overdreven negatief, zei Van Hanegem. Boehoe. :aai.gif:

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di feb 05, 2008 7:08 pm

Makaay vermist!

dinsdag 05 februari, door HetBeest, Rotterdam, 18:40u, Vermist

Verbazing vanmorgen bij Bert van Marwijk. Zijn spits Roy Makaay verscheen vanmorgen niet op de training. De coach weet niet waar hij gebleven is. ‘’We hebben contact met Roy gezocht, maar we kunnen hem niet te pakken krijgen.’’

Waarom Makaay niet op de ochtendtraining verscheen is onduidelijk. Er gaan geruchten dat Makaay de instelling van sommige medespelers spuugzat is. Het onderwerp zal ‘zeker nog een staartje krijgen’, aldus van Marwijk.

UPDATE!

Makaay is terug. De moeder van Thomas Vermaelen heeft contact opgenomen met de leiding van de Rotterdamse club. Makaay bleek nog steeds in de broekzak van Vermaelen te zitten. Bert van Marwijk neemt zijn tobspits niks kwalijk
:smallgrin.gif: , sorry ik hou van Mavo humor!
Pompiedom

Jesse

Bericht door Jesse » di feb 05, 2008 7:12 pm

Hahaha, prima.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 05, 2008 8:24 pm

:drecul.gif: Die kan ik wel waarderen. Even doorsturen naar een paar mensen.... :666.gif:
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » wo feb 06, 2008 8:31 am

Aanklager ziet af van vervolging Van Bronckhorst
06/02/2008 08:20

Giovanni van Bronckhorst hoeft niet te vrezen voor een schorsing. De actie van de Feyenoorder ten opzichte van Klaas-Jan Huntelaar in de klassieker blijft onbestraft.

Naar aanleiding van de televisiebeelden nam de KNVB-aanklager contact op met scheidsrechter van dienst Jack van Hulten. Daarna kwam hij tot de conclusie dat een vervolging van Van Bronckhorst niet opportuun is.

'De aanklager kan niet aantoonbaar maken dat er sprake was van opzet', meldde de KNVB aan De Telegraaf. Van Bronckhorst had zondag tegen Ajax de achillespees van Huntelaar geraakt. Van Hulten had het incident niet gezien.
VI Zijn die gasten blind ofzo , wat nou KNJB KNFB

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 4:42 pm

Vind ik ook. Eerlijk is eerlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » wo feb 06, 2008 6:44 pm

Thomas schreef:Ik quote mezelf even:
Thomas schreef:Wat is die Van Hanegem toch een treurige calimero. Net ook weer een heel verhaal over de mensen van de redactie die samen met hem naar Ajax-PSV zaten te kijken en bijna allemaal baalden toen Suarez die eerste kans miste. En over Feyenoord was men vandaag zo overdreven negatief, zei Van Hanegem. Boehoe. :aai.gif:
Wou je dat ontkennen dan? Van Hanegem constateert gewoon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 06, 2008 6:46 pm

Willem constateert dat Feyenoord niet zo slecht was, terwijl hij de wedstrijd niet had gezien. Op zich vrij opmerkelijk, hoor.

generaal

Bericht door generaal » wo feb 06, 2008 7:00 pm

Peter schreef:Willem constateert dat Feyenoord niet zo slecht was, terwijl hij de wedstrijd niet had gezien. Op zich vrij opmerkelijk, hoor.
Ik doelde eigenlijk meer op die anekdote over de reactie van de verslaggevers op de gemiste kans van Suárez. Dat is gewoon heel erg typisch. Vroeger kon ik me daar echt over opwinden, maar nu ben ik blij dat die persratten niet zo in de nek van PSV hijgen.

Exemplarisch is de galavoorstelling van PSV in de Arena, ongeveer 3 jaar geleden; een verslaggever, ik meen Andy Houtkamp, vroeg zich hardop af waarom Ajax nou geen Alex en Gomes had kunnen halen en die club uit Brabant wel. De frustratie spatte ervan af.

Ik had in september een excursie bij de Telegraaf in Sloterdijk en daar hadden ze een complete Ajax-hoek ingericht met rekwisieten van Cruijff, vaantjes, foto's, handtekeningen etc. Allemaal prima, maar word dan niet kwaad als er wordt gezegd dat je Ajax-minded bent en geef het gewoon eerlijk toe.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 06, 2008 7:04 pm

Tuurlijk is de Telegraaf Ajaxminded. Net zoals het Eindhovens Dagblad PSV minded is. Neemt verder niet weg dat de Telegraaf ook altijd kritisch kijkt naar de verrichtingen van Ajax. Iedere krant heeft zo zijn voorkeur voor een ploeg. Zelfde geldt voor politieke partijen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 06, 2008 7:04 pm

Weet je wat het is? Dat al zou het waar zijn, het me niets interesseert. Bovendien heeft Ajax er nou niet bepaald profijt van.

Ik vind het gewoon treurig dat een boegbeeld van Feyenoord zich zo gaat uitlaten. :aai.gif:

generaal

Bericht door generaal » wo feb 06, 2008 7:12 pm

Peter schreef:Tuurlijk is de Telegraaf Ajaxminded. Net zoals het Eindhovens Dagblad PSV minded is. Neemt verder niet weg dat de Telegraaf ook altijd kritisch kijkt naar de verrichtingen van Ajax. Iedere krant heeft zo zijn voorkeur voor een ploeg. Zelfde geldt voor politieke partijen.
Inderdaad. Maar dan klopt het toch gewoon wat Willem zegt? Ik geloof best dat types als Genee, Tan en Houtkamp balen als Suárez een kans mist. Het maakt me ook niet uit. En als Van Hanegem dat constateert, dan haal ik mijn schouders op. Ik snap niet dat er dan weer een groot aantal Ajaxfans is dat meteen ontdaan is en met een term als Calimero gaat smijten. Laat Willem toch lekker een tegengeluid geven in de pers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 8:00 pm

Genee, Tan en Houtkamp werken niet bij de Telegraaf, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

generaal

Bericht door generaal » wo feb 06, 2008 8:32 pm

Bertje schreef:Genee, Tan en Houtkamp werken niet bij de Telegraaf, hoor.
Wat wil je daarmee zeggen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 9:26 pm

Je komt met argumenten waarom de Telegraaf 'Ajax-minded' is, maar als vervolg brei je verder op deze namen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie