PSV 2007 - 2008
Hoe dan ook, PSV heeft een aantal Suarezjes, net als ik altijd heb verkondigd het volkomen legitiem te vinden dat Suarez alleen een penalty meekrijgt als er geen enkele twijfel is, vind ik dat dus bij PSV ook terecht. Als je altijd blijft staan wanneer dat kan, krijg je hem echt mee als er een overtreding op je wordt gemaakt. Eigen schuld dus
I think I lost my fucking headache
www.nos.nlJohn de Jong werpt de handdoek
John de Jong zet noodgedwongen een punt achter zijn voetbalcarrière. De 30-jarige middenvelder van PSV staat sinds Ajax-PSV van maart 2005 als gevolg van knie- en spierkwetsuren aan de kant. De Hagenaar heeft vanwege het aanhoudende blessureleed besloten per direct te stoppen.
De Jong begon in 1995 zijn loopbaan bij ADO Den Haag en speelde drie jaar voor de club uit de residentie. Daarna kwam hij drie seizoenen uit FC Utrecht. PSV haalde hem daar in 2000 weg. De Eindhovenaren verhuurden de middenvelder in 2002-2003 aan sc Heerenveen. In totaal speelde De Jong 258 duels in de eredivisie, waarin hij 62 doelpunten maakte.
De leiding van PSV wil De Jong graag voor de club behouden. De Hagenaar, die onder bondscoach Louis van Gaal één keer werd opgeroepen voor Oranje maar in 2001 tegen Turkije niet verder kwam dan de bank, heeft wel oren naar een commerciële functie bij de koploper van de eredivisie. Hij spreekt daar binnenkort verder over met algemeen directeur Jan Reker.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Goede speler. Geen topper, maar zeker bruikbaar. Wel een dure jongen met een vrij lastig en opvliegend karakter. Geen Stevens-speler i.m.o.joey schreef:Gerucht: PSV zou Marko Pantelic van Hertha BSC willen hebben.
www.ad.nlMeeste geel rond Afellay
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Geen speler in de eredivisie krijgt zoveel schoppen die tot een gele kaart leiden als Ibrahim Afellay. De middenvelder maakt zich daar wel eens zorgen om, maar volgens zijn trainer Sef Vergoossen moet hij vooral slim zijn. ,,En ik vind hem in dat opzicht erg gegroeid.’’
Het is ondertussen een vertrouwd beeld. Ibrahim Afellay zet aan voor een passeeractie, krijgt een schop van zijn tegenstander en de scheidsrechter van dienst tovert een gele kaart uit zijn borstzak. Al vanaf de eerste speeldag regent het in de omgeving van de talentvolle middenvelder bekeuringen.
Ook tegen De Graafschap was het afgelopen zondag weer raak. Zowel Michael Jansen als Jordy Buijs kreeg geel na een overtreding op Afellay. De international was ook nog eens betrokken bij de rode kaart van Leon Hese. De verdediger van De Graafschap werd kort voor tijd van het veld gestuurd toen hij de doorgebroken Afellay tegen de hak tikte.
De statistieken van zondag staan niet op zichzelf. Al zeventien eredivisiespelers kregen dit seizoen een gele kaart na een overtreding op Ibrahim Afellay en zo zwaar geteisterd wordt op het hoogste niveau niemand anders. Op respectabele afstand van de PSV’er volgen Anouar Hadouir (Roda JC), Nordin Amrabat (VVV) en Romano Denneboom (Twente), die dit jaar allen elf ‘gele kaart-overtredingen’ kregen te verduren.
Wie er automatisch van uitgaat dat Afellay hierdoor in het rijtje ‘matennaaiers’ thuishoort, zit ernaast. Er is vrijwel geen tegenstander die protesteert als er weer eens een kaart wordt getrokken na een tik tegen de benen van de PSV’er. Afellay maakt hooguit wel eens wat theater na een overtreding, maar in dat opzicht is hij al veel meer volwassen dan, pakweg, een jaar terug.
Afellay heeft zelf vaak moeite met de manier waarop hij wordt bespeeld. Meer dan eens heeft het supertalent aangegeven, dat hij het gevoel heeft dat tegenstanders hem bewust zoeken. Al na de eerste competitiewedstrijd van het seizoen bij Heraces - gele kaarten voor Rob Maas, Ricky Van den Bergh en Remon de Vries - zei hij in deze krant: ,,Dan spring ik op en dan hoor je tegenstanders zeggen: ‘Ik raak hem niet’. Maar als ze me wel raken, dan kan ik de wao in.’’
Het idee dat Afellay bewust wordt gezocht, wordt niet gedeeld door Sef Vergoossen, zijn huidige trainer. ,,Ik heb niet zozeer het gevoel dat ze ‘Ibi’ echt zoeken,’’ zegt de Limburger.
,,Het is meer dat een tegenstander bij hem de dreiging ziet en daar op inspeelt. Zo’n statistiekje met die gele kaarten bewijst in elk geval dat hij veel aan de bal is én dat tegenstanders hem belangrijk vinden.’’
Veel critici menen dat Afellay om schoppen vraagt, omdat hij vaak erg lang aan de bal is. Ronald Koeman wees de international er al op dat hij zijn acties meer moet doseren, Vergoossen zit op precies dezelfde lijn.
,,Misschien was het eerder zo dat hij tegenstanders te veel de kans gaf om hem te raken, maar dat is nu absoluut niet meer het geval,’’ zegt de oefenmeester. ,,Ibi moet juist gebruik blijven maken van zijn dribbel, dat is zo’n sterk wapen. Als je jong bent, doe je dat te pas en te onpas. Daarin moet je de gulden middenweg zien te vinden. Ik vind Ibrahim in dat opzicht echt erg gegroeid.’’
Met de jaren krijgt Afellay ook steeds meer ervaring met het ontwijken van schoppen. Een tik komt altijd minder hard aan als een voetballer in de lucht zweeft en niet vast staat op de grond.
Johan Cruijff had een extra zintuig voor het ontwijken van een vijandelijk been, Afellay begint zo’n gevoel om het gevaar te zien aankomen ook te ontwikkelen. ,,Nu ik meer wedstrijden heb gespeeld, voel ik ook beter aan wanneer de tackle komt,’’ zei de middenvelder al.
Met zijn trainer praat de speler over andere mogelijkheden om blessures te voorkomen. Vergoossen: ,,Ik zeg vaak tegen hem: Probeer de bal in het begin van de wedstrijd direct te kaatsen en loop dan meteen weg. Dan geeft een tegenstander automatisch wat meer ruimte. Op dat moment moet je juist weer de vrijheid nemen voor een dribbel. Eigenlijk kun je zelf bepalen wat een tegenstander doet.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
AD: PSV start onderhandelingen over Amrabat
Volgens het Algemeen Dagblad heeft PSV VVV laten weten concreet te willen onderhandelen over een transfer van Nordin Amrabat. De Venlonaren hebben daarop aangegeven op korte termijn met de landskampioen om de tafel te zullen gaan. De club was al dichtbij een akkoord met Heerenveen. PSV zou een van de droomclubs zijn van Amrabat, aldus het AD.
Wat een onzin, dat zou namelijk betekenen dat elke bal die Affelay krijgt hetzij in een vrije trap, penalty of grote kans zou eindigen. lijkt mij nonsens. Overigens inderdaad een prima voetballer, alleen wel daar waar dat kan wat sneller afspelengeneraal schreef:Omdat die anderen dat niet kunnen. Afellay is alleen met overtredingen af te stoppen.LucaS schreef:Er is ook geen speler in Nederland die zo belachelijk veel loopt met de bal als Affelay
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik snap niet waarom hij op de lijst staan en ik denk niet dat PSV er veel mee zal opschieten. Al met al een goeie kandidaat dus.Vloet voorname kandidaat bij PSV
Geschreven op zaterdag, 1 maart om 09:09
Wiljan Vloet is één van de gegadigden om vanaf volgend seizoen als hoofd opleidingen bij PSV aan de slag te gaan. De huidige trainer van ADO Den Haag zou in Eindhoven Edward Sturing moeten opvolgen, die zijn aflopende contract bij PSV niet heeft verlengd. De 45-jarige Vloet zou volgens zaakwaarnemer Kees Ploegsma al van de PSV-interesse op de hoogte gesteld zijn. "Wiljan is inderdaad terug te vinden op een lijstje van PSV," aldus zijn belangenbehartiger tegenover De Telegraaf. "En dat zal geen lijst van tien man zijn. Wat ik van PSV begrepen heb zijn er twee of drie mogelijke kandidaten voor de positie."
Vloet is momenteel de hoofdtrainer bij het noodlijdende ADO Den Haag, waar hij geconfronteerd werd met een financieel zieke club en een sportief slecht presterend elftal. Hij wordt echter wel geprezen om zijn organisatorisch vermogen. Vloet heeft al laten weten dat hij een mogelijke overstap naar PSV best wel ziet zitten.
www.voetbalzone.nl