Feyenoord 2007 - 2008
FN'Alloudi in belangstelling van Feyenoord'
De 23-jarige Soufiane Alloudi zou volgens geruchten in de belangstelling van Feyenoord. De aanvaller maakte tijdens de Afrika cup indruk, door in de eeerste wedstrijd een hattrick te scoren in 30 minuten. De snelle aanvaller word ook gevolgd door o.a. AZ en Marseille.
Nooit van gehoord. Jullie wel?

Het stinkt aan alle kanten!
Ik had het wat te druk om de Afrika Cup op de voet te volgen, maar die jongen scoorde inderdaad een hattrick in de eerste wedstrijd (weliswaar tegen het uiterst povere Namibië) en schijnt gezien te worden als één van de beste Afrikaanse voetballers die nog actief zijn in Afrika. Ik vond het destijds allemaal niet zo denderend, maar ik heb niet genoeg gezien om een goed oordeel te vellen.
Het gebeurd inderdaad overal. En zoals wij winkelen bij amateurclubs of kleinere profclubs staat vervolgens Chelsea of Liverpool weer naar onze jeugdspelers te hengelen.
Overigens heb ik het idee dat het vaker mislukt dan dat de speler in kwestie inderdaad echt doorbreekt bij zijn nieuwe club.
Overigens heb ik het idee dat het vaker mislukt dan dat de speler in kwestie inderdaad echt doorbreekt bij zijn nieuwe club.
Nil volentibus arduum
90% van die jongetjes die tegenwoordig nog voetballen komen niet oorspronkelijk alleen uit eigen opleiding. Ze hebben altijd nog wel een tijdje bij een andere club gespeeld, Rijkaard bijv. al.. Ook onze eigenste Van Basten en Bergkamp waren al niet vanaf het begin van hun voetbal leventje bij Ajax hoor..
Nee, dat weet ik. Veel jongens hebben in ieder geval al wel even bij een amateurclub gespeeld.
Maar ik doel voornamelijk op de 'transfers' bij de oudere jeugdteams die enigzins in de publiciteit komen. Type Boerrighter van Twente naar Ajax, V.d.Ouweland van Willem II naar Feyenoord. Dat soort werk. Spelers die als behoorlijk grote talenten worden gezien en dan verhuizen naar een grotere club. Ik heb niet zo'n totaalbeeld dus ik kan me vergissen maar volgens mij gaat dat meestal niet goed.
Maar ik doel voornamelijk op de 'transfers' bij de oudere jeugdteams die enigzins in de publiciteit komen. Type Boerrighter van Twente naar Ajax, V.d.Ouweland van Willem II naar Feyenoord. Dat soort werk. Spelers die als behoorlijk grote talenten worden gezien en dan verhuizen naar een grotere club. Ik heb niet zo'n totaalbeeld dus ik kan me vergissen maar volgens mij gaat dat meestal niet goed.
Nil volentibus arduum
Het is natuurlijk voorlopig aanzien, maar met De Jong gaat het de goede kant op.. Kan me voorstellen wat je bedoelt, er zou meer druk kunnen komen op de schouders van die jongens omdat ze nog hogerop gaan in hun jonge voetballeven terwijl ze al aardig boerde dus dat er extra druk bij komt kijken. Het zou kunnen, maar ik heb niet echt het gevoel dat dat tot nog toe echt zo'n invloed gehad heeft en niet echt de indruk dat ze bij hun kleinere ex-club wel echt doorgebroken zouden zijn..
Logisch, want talent moet door Ajax elders ontdekt worden. Papa en mama Bergkamp konden Dennis niet zomaar even inschrijven bij Ajax omdat het ze een leuke club leek voor hun zoon.Daniel_vT schreef:90% van die jongetjes die tegenwoordig nog voetballen komen niet oorspronkelijk alleen uit eigen opleiding. Ze hebben altijd nog wel een tijdje bij een andere club gespeeld, Rijkaard bijv. al.. Ook onze eigenste Van Basten en Bergkamp waren al niet vanaf het begin van hun voetbal leventje bij Ajax hoor..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaat Feyenoord die eerste 5 nog halen of wordt dat te moeilijk is nu de vraag.
Het resterende programma:
30-03-2008 NAC UIT 12:30
06-04-2008 FC UTRECHT THUIS 14:30
13-04-2008 WILLEM II UIT 14:30
20-04-2008 RODA JC THUIS 14:30
Niet gemakkelijk, hoor. Volgende week zal men puntjes moeten halen, want anders wordt men 'gewoon' 6e.
Het resterende programma:
30-03-2008 NAC UIT 12:30
06-04-2008 FC UTRECHT THUIS 14:30
13-04-2008 WILLEM II UIT 14:30
20-04-2008 RODA JC THUIS 14:30
Niet gemakkelijk, hoor. Volgende week zal men puntjes moeten halen, want anders wordt men 'gewoon' 6e.
van Marwijk in een eerder interview...
Van Marwijk vandaag:Ik spreek niet graag van een verdiende of onverdiende overwinning. Maar in dit geval vind ik de zege voor Feyenoord terecht."
Volgens mij is nuilen juist wel zijn stijl, maar dat kan aan mij liggen... :)Van Marwijk: "Jol heeft uitslag bepaald"
Bert van Marwijk was op de persconferentie na afloop van het duel tussen Sparta Rotterdam en Feyenoord (3-2 verlies voor Feyenoord) woedend op arbiter Dick Jol. "De scheidsrechter heeft de uitslag bepaald."
"Het is niet mijn stijl om de scheidsrechter de schuld te geven, maar hij was in deze wedstrijd heel erg bepalend", klaagde de toekomstige bondscoach van Oranje. Van Marwijk en zijn ploeg voelden zich op twee momenten sterk benadeeld door Jol, de vervanger van de zieke Dick van Egmond. Vlak voor zijn gelijkmaker leek Nourdin Boukhari de bal met zijn bovenarm mee te nemen en in de slotfase werd een doelpunt van Bruins afgekeurd na een vermeende overtreding op Jerold Promes.
"De scheidsrechter heeft de uitslag bepaald", bromde Van Marwijk. "Bij die 1-1 ziet het hele stadion dat Boukhari 'hands' maakt, behalve Jol. En die treffer van Bruins was glaszuiver. Wij hadden in die situatie zelfs eerder nog een strafschop verdiend dan Sparta een vrije trap. Dit is erg bitter."
Van Marwijk legde evenwel niet de volledige verantwoordelijkheid voor de nederlaag van Feyenoord bij Jol neer. "We hebben onszelf ook te kort gedaan. Vooral na de rust kregen we de ene na de andere kans. Daaruit hadden we eerder 3-2 moeten maken. Maar als je dan alsnog op 3-2 komt, verdien je ook te winnen. Ik begrijp hier niets van. Maar ons goede gevoel van de laatste weken zal hierdoor niet verdwijnen. Daarvoor heeft de ploeg dit seizoen al genoeg meegemaakt."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Van Marwijk heeft in dit geval wel volkomen gelijk.
Het was zeker bewust hands van Boukhari bij het eerste doelpunt en bij het doelpunt van Bruins werd de overtreding juist op Bruins gemaakt, niet andersom. Doelpunt dus onterecht afgekeurd.
Slechte wedstrijd van Jol waarin hij inderdaad een behoorlijk invloed had.
Het was zeker bewust hands van Boukhari bij het eerste doelpunt en bij het doelpunt van Bruins werd de overtreding juist op Bruins gemaakt, niet andersom. Doelpunt dus onterecht afgekeurd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ik heb de wedstrijd niet gezien... dus kan er niet over oordelen. Het viel me alleen op dat hij, voordat hij begint te praten, weer begint te mekkeren dat het zijn stijl niet is... doettie wel vaker. Vond het wel grappig.Frank schreef:Van Marwijk heeft in dit geval wel volkomen gelijk.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
ADFeyenoord in de wachtkamer
ROTTERDAM - Feyenoord zal nog enig geduld moeten betrachten bij de aanstelling van een nieuwe trainer voor komend seizoen.
Gertjan Verbeek (links) en Fred Rutten: de topkandidaten van Feyenoord.
Met de eerste kandidaat Gertjan Verbeek is inmiddels een aantal gesprekken gevoerd, maar de huidige trainer van Heerenveen neemt de tijd om zijn opties af te wegen.
Fred Rutten is de andere kandidaat op het mini-lijstje van de Rotterdamse club, maar met de trainer van FC Twente zijn tot op heden geen gesprekken gevoerd. De trainer houdt de Feyenoord-boot bewust af, aangezien hij nadrukkelijk in beeld is in de Duitse Bundesliga, met Hamburger SV als belangrijkste geïnteresseerde. Bovendien heeft Rutten het uitstekend naar zijn zin bij FC Twente, een club waar hij volledige vrijheid en vertrouwen geniet.
Ook Verbeek heeft andere opties, waaronder zijn oude club Heracles. Voorzitter Jan Smit benadrukt dat de coach het aanbod van de Almelose club nog altijd niet heeft afgewezen. ,,Heracles is absoluut een serieuze optie voor Gertjan, nog steeds'' zei Smit onlangs. ,,Hij houdt ons absoluut niet aan het lijntje, daarvoor is onze relatie veel te goed. Hij weet precies wat hij aan ons heeft en andersom is dat net zo.'' Eerder zei Verbeek al wel definitief nee tegen NAC Breda, dat daarna Robert Maaskant aanstelde.
Feyenoord zegt op zijn beurt geen haast te willen maken bij het definitief vastleggen van de opvolger van Bert van Marwijk. ,,We nemen de tijd,'' zei technisch directeur Peter Bosz deze week, die voor scoutingwerkzaamheden in het buitenland verblijft.
,,Zorgvuldigheid is belangrijk.'' De Rotterdamse club is echter ook afhankelijk van de beoogde kandidaten zelf. Verbeek wil eerst een duidelijk beeld hebben van de (on)mogelijkheden bij Feyenoord, alvorens hij in het diepe duikt bij de club.
Hoeveel geld is er beschikbaar voor investeringen? Met welke staf gaat hij aan de slag? Wat is de positie van de hoofdtrainer binnen de totale organisatie? Wat gaat er gebeuren met de huidige selectie? Stuk voor stuk vragen die Verbeek beantwoord wil hebben.
Dat Feyenoord zijn pijlen op Verbeek en - in mindere mate - Rutten richt, zegt wat over de koers die de club wil gaan varen. Beide coaches staan te boek als veelbelovend, maar geen van beiden heeft ervaring als hoofdtrainer in de absolute top. Iemand als Martin Jol, die al wel in de Premier League werkte, is geen serieuze kandidaat bij Feyenoord. De club gaf eerder aan een ander type trainer te zoeken dan afgelopen zomer, toen er een diepe crisis bezworen moest worden.
Destijds kwam de club uit bij Bert van Marwijk, een coach die in zijn vorige periode in Rotterdam een zekere status had afgedwongen. Daarvoor was Co Adriaanse benaderd, maar die bedankte voor de eer. De nieuwe kandidaat wordt gezocht in de categorie 'aanstormend talent'. Net als in 2000, toen Feyenoord een nog onervaren Van Marwijk wegplukte bij Fortuna Sittard.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16