Jaarcijfers AFC AJAX NV.......

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 17, 2008 6:14 pm

Natuurlijk zal er in de toekomst weer sprake zijn van wanbeleid. Daarom moet je ook altijd een beetje reserve hebben, om je in moeilijke tijden te redden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 17, 2008 6:14 pm

Is dat zo raar dan Neefkens als het al jaren fout gaat..
Last but not least: er is veel geld aanwezig om te investeren de komende zomer!
Ik heb geen zin om dat hele stukkie te lezen maar hoeveel geld is er ongeveer dan?
Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma mar 17, 2008 6:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 17, 2008 6:14 pm

Als de koppen strax echt gaan rollen moet er natuurlijk wel genoeg in kas zitten voor al die gouden handdrukken.
joey schreef:Al zullen ze geld achter de hand willen houden om het wanbeleid ook in de toekomst te kunnen financieren. :blush.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 17, 2008 6:35 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Al zullen ze geld achter de hand willen houden om het wanbeleid ook in de toekomst te kunnen financieren. :blush.gif:
Word je nou niet doodmoe van je eigen zwartgalligheid? Probeer op zijn minst eens een beetje neutraal te zijn, ipv nu al weer uit te gaan van "wanbeleid in de toekomst".
Je weet toch dat elke club, waar Cruijff niet volledig de vrije hand heeft gehad om het technisch beleid vorm te geven, wordt gekenmerkt door wanbeleid, Neef?
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 17, 2008 6:38 pm

Nou, binnen Ajax is het anders de laatste 12-13 jaar continu wanbeleid, hoor. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 17, 2008 6:48 pm

DUS is het de komende jaren ook weer zo? :1evil.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 17, 2008 6:59 pm

Zit er dik in! :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 7:42 pm

Precies, Peter.

@Neef: het wanbeleid van Ajax, dáár word ik pas moe van. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 17, 2008 8:20 pm

Ahh, dus dat is het idee!!
We vinden gewoon álles wat AJAX de laatste ruim 10 jaar gedaan heeft, nu doet en in de toekomst zál doen per definitie totaal RUK, dan kan het alleen maar meevallen.
Iedereen die iets anders beweert, is per definitie naïef, heeft geen verstand van voetbal of is een niet serieus te nemen optimist.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 8:32 pm

Jij vindt steeds op het moment zelf dat alles prima in orde is, om dan achteraf te constateren dat dit toch niet het geval was. Dat schiet ook niet op.
De scouting en de jeugdopleiding zijn onder de maat en binnen het management wordt slecht samengewerkt. Dit alles heeft gezorgd voor wanbeleid. Nu wordt er wat aangerommeld, zoals elke paar jaar bij Ajax. Er gaan een paar mensen en er komen een paar mensen. Big deal. Ik wil tekenen zien dat ze structureel iets willen veranderen. Tot op dit moment zie ik die tekenen niet. Dus ga ik ervan uit dat het huidige beleid min of meer wordt voortgezet.

Harm

Bericht door Harm » ma mar 17, 2008 8:44 pm

Voetbal
De voetbalomzet is gedaald met € 2,2 miljoen, procentueel een daling van 13,2%.
De belangrijkste oorzaak ligt in de uitschakelingen in de voorrondes van de Champions League en de UEFA Cup.
En het was vorig seizoen al zo weinig... Zo blijft er niks over.

Harm

Bericht door Harm » ma mar 17, 2008 8:45 pm

Ronald! schreef:
Scherrer schreef:Wat me voor de rest opvalt is dat Ajax CT een begroting heeft van omgerekend naar een heel jaar maar 1.6 miljoen euro.
Omgerekend voor koopkracht kun je ACT ongeveer vergelijken met Excelsior. Hoe dan ook, de tijd dat deelnemingen alleen maar geld kostten is dus voorbij.
Volgens mij is de koopkracht in het gebied waar Ajax CT opereert toch wel wat lager dan wat jij indexeert. Met 1 euro kun je daar een dag leven.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 17, 2008 9:48 pm

joey schreef:Jij vindt steeds op het moment zelf dat alles prima in orde is, om dan achteraf te constateren dat dit toch niet het geval was. Dat schiet ook niet op.
Wel een behoorlijke simplificatie van mijn postings. Ik zeg ook dat het nu niet goed gaat en dat heb ik eerder ook vaak genoeg gezegd. Alleen ik weiger om door de negatieve jaren nu, alle toekomstplannen en goede initiatieven bij voorbaat af te schieten en achter alle plannen complotten te zien. Een goed voorbeeld is de commissie en het rapport dat ze gemaakt hebben.
Een béétje vertrouwen zo nu en dan maakt het leven zoveel aardiger, zelfs bij een club als AJAX.

Starring

Bericht door Starring » ma mar 17, 2008 11:24 pm

brigade zuid schreef:Is dat zo raar dan Neefkens als het al jaren fout gaat..
Last but not least: er is veel geld aanwezig om te investeren de komende zomer!
Ik heb geen zin om dat hele stukkie te lezen maar hoeveel geld is er ongeveer dan?
Er is veel geld beschikbaar, hoeveel weet ik niet precies. Daar zijn de nodige berekeningen voor nodig. Al schat ik in dat Marco zeker minimaal 25 tot 30 miljoen euro kan besteden de komende zomer, exclusief overige inkomsten bijv. verkoop Huntelaar en Heitinga en/of deelname aan het kampioenenbal....

Kortom, met een aantal gerichte aankopen en verkopen kan Ajax een topselectie naar eredivisie samenstellen.
Laatst gewijzigd door Starring op ma mar 17, 2008 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 17, 2008 11:29 pm

Lonen, salarissen en sociale lasten
Deze post is in totaal met € 2,0 miljoen gestegen naar € 19,6 miljoen.
De premies van de spelers zijn afgenomen met € 0,6 miljoen, met name door gedaalde Europese premies. De salarissen van de spelers en de technische staf zijn gestegen met € 1,9 miljoen door nieuwe en verbeterde contracten. De overige salarissen zijn met € 0,7 miljoen gestegen. De belangrijkste redenen hiervoor zijn verdere professionalisering van het management en afvloeiingsregelingen. Het aantal arbeidsplaatsen is met 1 fte afgenomen sinds 30 juni 2007. Het totaal aantal fte’s binnenland is nu 192.
Die 19,6 miljoen voor 192 man? Veel geld, maar zou Luque daar echt € 2.200.000 per jaar van krijgen (sociale lasten daar nog bij enz.) Ik kan me het niet voorstellen. Sociale lasten meegerekend, ??? 15% alleen voor hem??? Lijkt mij een fabeltje.

Starring

Bericht door Starring » ma mar 17, 2008 11:33 pm

Demosthenes schreef:
Lonen, salarissen en sociale lasten
Deze post is in totaal met € 2,0 miljoen gestegen naar € 19,6 miljoen.
De premies van de spelers zijn afgenomen met € 0,6 miljoen, met name door gedaalde Europese premies. De salarissen van de spelers en de technische staf zijn gestegen met € 1,9 miljoen door nieuwe en verbeterde contracten. De overige salarissen zijn met € 0,7 miljoen gestegen. De belangrijkste redenen hiervoor zijn verdere professionalisering van het management en afvloeiingsregelingen. Het aantal arbeidsplaatsen is met 1 fte afgenomen sinds 30 juni 2007. Het totaal aantal fte’s binnenland is nu 192.
Die 19,6 miljoen voor 192 man? Veel geld, maar zou Luque daar echt € 2.200.000 per jaar van krijgen (sociale lasten daar nog bij enz.) Ik kan me het niet voorstellen. Sociale lasten meegerekend, ??? 15% alleen voor hem??? Lijkt mij een fabeltje.
Veel geld? Hoe zou je je dat niet kunnen voorstellen? Die € 19,6 miljoen is de salarispost over één bepaalde periode hé? Dat bedrag is zeker niet over het gehele seizoen danwel één jaar genomen. Jij haalt nu info uit de halfjaarcijfers...

Kortom: 19,6 miljoen * 2 = 39,2 miljoen euro aan salariskosten. Hoe bedoel je wanbeleid!
Laatst gewijzigd door Starring op ma mar 17, 2008 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 17, 2008 11:37 pm

Het zijn de HALFjaarcijfers, Demo. Dus als Luque 2.2M vangt is dat 5,6% (1/18e deel) van de totale salarisuitgaven.

Zou best kunnen, al geloof ik geen cent van die 2.2M-speculatie.

(Zelfs Starring heeft het door. Alleen die ouwe Demo snapt het niet. Die heeft vast klassieke talen ofzo gestudeerd en geen exacte wetenschap.)
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 11:55 pm

Starring schreef:Al schat ik in dat Marco zeker minimaal 25 tot 30 miljoen euro kan besteden de komende zomer, exclusief overige inkomsten bijv. verkoop Huntelaar en Heitinga en/of deelname aan het kampioenenbal....
Een angstaanjagend idee dat de huidige TD en scouts in samenwerking met Marco 'Denneboom' van Basten een dergelijk bedrag mogen gaan verbrassen. Hopelijk is er voor de zomer orde op zaken gesteld en gaat de scouting functioneren.

Starring

Bericht door Starring » di mar 18, 2008 12:07 am

Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor Joey, al moet dat rapport niet voor niets hetend: 'de weg naar succes' Van Geel en Co toch wel wakker hebben geschud. De wederopstanding van Ajax staat of valt met gerichte aankopen van de zomer. Het geld is er, nu alleen de juiste 'versterkingen' binnenhalen.

Al denk ik dat Marco van Basten slim genoeg is om te leren van fouten. Geen O Dennebomen meer dus!
AFCA!

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 10:11 am

666 schreef:Het zijn de HALFjaarcijfers, Demo. Dus als Luque 2.2M vangt is dat 5,6% (1/18e deel) van de totale salarisuitgaven.

Zou best kunnen, al geloof ik geen cent van die 2.2M-speculatie.

(Zelfs Starring heeft het door. Alleen die ouwe Demo snapt het niet. Die heeft vast klassieke talen ofzo gestudeerd en geen exacte wetenschap.)
Zoiets heb ik wel gedaan, maar in mijn tijd (vóór 1968, een of andere onderwijsvernieuwing) was economie toch echt een vak voor "alfa's". :ajaxsmiley.gif: en met geld hield je je toen niet bezig, handel was zelfs "vies".

Jullie hebben gelijk, maar ter verontschuldiging, het was al laat :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 17, 2008 7:58 am

Ajax.nl schreef:JAARCIJFERS AFC AJAX NV PER 30 JUNI 2008

Amsterdam, 17 okt 2008
Ajax heeft over het boekjaar 2007-2008 een netto winst van € 7,8 miljoen gemaakt. Dit is mede te danken aan de opbrengsten van de transfers van onder andere Wesley Sneijder, John Heitinga en Ryan Babel.
Jaarcijfers AFC Ajax 2007-2008

gaizka

Bericht door gaizka » vr okt 17, 2008 9:09 am

Hier staat het iets uitgebreider samengevat:
Ajax dankt winst van 8 miljoen aan transfers
www.voetbalonline.nl
Vrijdag 17 Oktober 2008 09:30

Ajax heeft in het afgelopen seizoen een nettowinst van 7,8 miljoen euro geboekt. De winst is te danken aan lucratieve transfers van internationals als Wesley Sneijder, Ryan Babel en Johnny Heitinga.

Zonder die transfers zou Ajax verlies hebben geleden van 15,3 miljoen euro. In het vorige seizoen was het verlies nog 1,4 miljoen. Het bedrijf zag de kosten sterk oplopen. Vooral aan salarissen voor spelers werd veel meer uitgegeven. De omzet daalde het afgelopen seizoen met bijna 5 procent tot 61,9 miljoen euro.

Ajax verwacht ook in het huidige voetbalseizoen een negatief bedrijfsresultaat omdat de club zich niet heeft weten te plaatsen voor de Champions League, waar het grote geld wordt verdiend voor de Europese topclubs.

Harm

Bericht door Harm » vr okt 17, 2008 9:13 am

En dan zijn de transfers van Sulejmani en dergelijke niet eens meegenomen. Volgens mij zou Ajax zelfs met deelname aan de CL volgend jaar verlies hebben gemaakt. Zonder verkopen kan het verlies dus op ongeveer 25 à 30 miljoen uitkomen...

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 17, 2008 9:16 am

Uitgaven aan transfers zijn geen kosten. Ajax heeft ongeveer 30 miljoen uitgegeven, uitgaande van contracten van 5 jaar, is dat dus 6 miljoen afschrijvingskosten per jaar. Ik heb even geen idee hoeveel de afschrijvingen afnemen agv vertrokken spelers.
Daarnaast zit er in het verlies als ik het goed begrijp ook een aantal eenmalige reserveringen/lasten.

Edit: In het persbericht staat dat er een eenmalige last is genomen van ongeveer 9 miljoen mbt Ogararu, Perez en Luque. De afschrijvingen op deze spelers zullen dus in dit jaar niet terugkeren. Ook is een voorziening getroffen mbt de belastingzaak Laudrup/Arveladze.
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr okt 17, 2008 9:23 am

Klopt, ik zag zo snel even dat de belastingschuld/boete van Arveladze en Laudrup ook afgedragen is.

Plaats reactie