Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 9:20 pm

Tja, als je goed zoekt zijn er vast wel gelijkenissen te vinden tussen Huntelaar en Cruijff. Persoonlijk houd ik het erop dat Schuster maar iets zegt.

Barca mist gewoon de vorm. Met dezelfde voorhoede minus Henry ging het twee jaar terug nog prima.

Het belang van zogenaamde afmakers vind ik overtrokken. Vaak gaat dat soort spelers ten koste van het voetballend vermogen wat zich in topwedstrijden kan wreken. Zo ligt Madrid alweer vroegtijdig uit de CL, net als Manchester met Ruud en PSV met Kezman dat steeds overkwam.

999

Bericht door 999 » za mar 22, 2008 9:31 pm

Toch zal iemand ze erin moeten schoppen, vraag maar aan AZ.Persoonlijk vind ik het dus onzin dat de aanwezigheid van een afmaker ten kosten zou gaan van het voetballend vermogen .. net zoas dat gelul van " maar hij is dreigend, o.a. Suarez ), kan me niks dreigender bedenken dat een afmaker die er al een kleine 30 in heeft geschopt ..

Tja en Ruud deed niet mee tegen AD Roma..
Laatst gewijzigd door 999 op za mar 22, 2008 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 9:39 pm

Als je Kluivert of Van Basten opstelt in plaats van Huntelaar of RVN heb je een stuk meer voetballend vermogen in je voorhoede. Daar kun je niet omheen lijkt me.

Dembele (want daar doel je op?) scoort veel te weinig inderdaad. Hij is het andere uiterste. Al zou Alves AZ natuurlijk nooit naar de titel hebben geschoten. Daarvoor is er daar te veel mis.

Van mij hoeft een spits er geen 30 te maken. Het gaat om de teamprestatie.

999

Bericht door 999 » za mar 22, 2008 9:44 pm

Net alsof dat niet beide kan, een spits die er dertig maakt in een teamverband.KjH heeft niks van doen met het feit dat de rest, de buitenspelers, middenvelder niet genoeg scoren.Ze krijgen genoeg kansen, maar benutten ze te weinig ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 9:45 pm

Grappig inderdaad om te doen alsof je met een killer niet ver kan komen in de Cl.

De beste Europese ploeg van de laatste jaren heeft de grootste broodmongool in de spits lopen......die kan dus echt niet voetballen......

Ra ra ra
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 9:47 pm

Voetske schreef:Net alsof dat niet beide kan, een spits die er dertig maakt in een teamverband.KjH heeft niks van doen met het feit dat de rest, de buitenspelers, middenvelder niet genoeg scoren.Ze krijgen genoeg kansen, maar benutten ze te weinig ..
Maar met een heel team vol Huntelaars zijn die kansen er ook niet, ondanks dat iedereen al z'n kansen dan wel benut. Kennelijk hebben die andere spelers weer andere sterke punten en moeten die dus weer op een andere manier gebruikt worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 9:49 pm

Voetske schreef:Net alsof dat niet beide kan, een spits die er dertig maakt in een teamverband.KjH heeft niks van doen met het feit dat de rest, de buitenspelers, middenvelder niet genoeg scoren.Ze krijgen genoeg kansen, maar benutten ze te weinig ..
Het kan wel, je ziet het alleen niet zo vaak. Neem het Ajax van Cruijff of het Ajax van '95. Een leuk recent voorbeeld is Heerenveen. Die ploeg wint en scoort meer sinds Alves weg is. Blijkbaar is het toch geen optelsom.

Vind je 14 goals te weinig voor een buitenspeler? Dat vind ik niet. Wel vind ik dat Suarez te veel balverlies lijdt, zeker de laatste tijd. Net als ik vind dat Huntelaar niet snel en dwingend genoeg speelt.

999

Bericht door 999 » za mar 22, 2008 9:49 pm

Bertje schreef:
Maar met een heel team vol Huntelaars zijn die kansen er ook niet, ondanks dat iedereen al z'n kansen dan wel benut. Kennelijk hebben die andere spelers weer andere sterke punten en moeten die dus weer op een andere manier gebruikt worden.
Bert, niemand heeft het over een team vol Huntelaars.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 9:51 pm

Rishi schreef:Grappig inderdaad om te doen alsof je met een killer niet ver kan komen in de Cl.

De beste Europese ploeg van de laatste jaren heeft de grootste broodmongool in de spits lopen......die kan dus echt niet voetballen......

Ra ra ra
Jij was toch verontwaardigd over de kritiek van Cruijff op RVN? En nu noem je de (niet eens zoveel scorerende maar wel altijd hard werkende) spits van Milan een broodmongool. (Net als de rest van Nederland trouwens.)

:hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 9:54 pm

Inzaghi is een broodmongool ja qua voetballer. Een hele waardeloze voetballer. Maar hij scoort wel als een gek.

En ik vond de kritiek van Johan in zoverre onterecht dat Johan het alleen zei om Van Basten te helpen maar dat het voor de rest gewoon onzin was.
Van Nistelrooy werd niet beoordeeld op zijn kunnen, speelde in een ploeg waarin geen enkele spits er iets van bakte. Misschien ligt het dan niet aan de spits maar aan de tactiek....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za mar 22, 2008 9:55 pm

Jöhnk schreef:
Het kan wel, je ziet het alleen niet zo vaak. Neem het Ajax van Cruijff of het Ajax van '95. Een leuk recent voorbeeld is Heerenveen. Die ploeg wint en scoort meer sinds Alves weg is. Blijkbaar is het toch geen optelsom.

Vind je 14 goals te weinig voor een buitenspeler? Dat vind ik niet. Wel vind ik dat Suarez te veel balverlies lijdt, zeker de laatste tijd. Net als ik vind dat Huntelaar niet snel en dwingend genoeg speelt.
Nee ik vind 14 goals niet genoeg voor een buitenspeler, zeker niet als je gaat kijken tegen wie ze gemaakt zijn.Zeker niet als je gaat kijken wat voor kansen hij heeft laten liggen.Ik kijk wat verder, deze Suarez had dus door minder egoistisch te spelen veel meer waarde voor zichzelf, de spits en de teamprestatie kunnen betekenen.Ik denk zelfs dat je, als deze jongen dat egoisme wat meer achterwegen had gelaten we nu geen 4 punten achter hadden gestaan.En laten we effe doorgaan, Kennedy, Leonardo, Rommeldahl scorend vermogen hebben ze dus niet, tja dan zal het toch een ander moeten doen.
Laatst gewijzigd door 999 op za mar 22, 2008 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 9:56 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Bert, niemand heeft het over een team vol Huntelaars.
Ik ook niet dat jij dat zegt, maar jij rekent spelers af op hun efficientie voor het doel, terwijl hun kwaliteiten op andere vlakken liggen. Je moet spelers allereerst op hun sterke punten afrekenen. Huntelaar op zijn doelpunten, Suarez op het aantal gecreerde kansen, Heitinga op de opbouw van achteruit etc.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 9:57 pm

Je moet spelers afrekenen niet op hun kwaliteiten maar op hun taak. En je geeft ze een taak aan de hand van hun sterke kwaliteiten maar dat hoeft dus niet altijd
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 9:58 pm

Rishi schreef:Inzaghi is een broodmongool ja qua voetballer. Een hele waardeloze voetballer. Maar hij scoort wel als een gek.
Valt wel mee, hoor.

Hij heeft nota bene in de competitie pas 1 keer de twintig doelpunten gehaald!

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 9:59 pm

Oke, maar hij doet niet mee in het teamspel en staat er alleen om doelpunten te maken. Daar ging de discussie om. Mijn woorden kloppen dus niet maar dat maakt voor de discussie niks uit
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 10:00 pm

Ben het er niet mee eens dat hij niets doet in het teamspel. Hij maakt constant ruimte voor opkomende mensen.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 10:01 pm

Rishi schreef:Inzaghi is een broodmongool ja qua voetballer. Een hele waardeloze voetballer. Maar hij scoort wel als een gek.

En ik vond de kritiek van Johan in zoverre onterecht dat Johan het alleen zei om Van Basten te helpen maar dat het voor de rest gewoon onzin was.
Van Nistelrooy werd niet beoordeeld op zijn kunnen, speelde in een ploeg waarin geen enkele spits er iets van bakte. Misschien ligt het dan niet aan de spits maar aan de tactiek....
Ja hoor, Inzaghi is een broodmongool en iedere aanmerking op het voetballend vermogen van RVN is onzin en zou verboden moeten worden. Je lijkt Cheque wel. :aai.gif:

Vergeleken met RVN kan Inzaghi prima een bal aannemen en doorspelen.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 10:01 pm

Die ruimte is er sowieso wel. Ze speelden, zeker in de goede tijd, maar met 1 spits. Hij werkte wel hard, dat moet ik wel zeggen ja
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 10:04 pm

Rishi schreef:Die ruimte is er sowieso wel. Ze speelden, zeker in de goede tijd, maar met 1 spits. Hij werkte wel hard, dat moet ik wel zeggen ja
Je hebt ook nog te maken met de verdedigers van de tegenstander. Die laten geen ruimte achterin vallen omdat jij maar met 1 spits speelt, hoor. Dankzij Inzaghi kwam die spits er echter wel.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 10:06 pm

spits=ruimte neem ik aan?

Ja Inzaghi werkte goed. Geef ik je gelijk in. Maar voor het veldspel als aanspeelpunt, meevoetballend vermogen hadden ze niks aan hem.

En dat bedoelde Johnk dus. Dat ploegen met een voetballende spits verder komen dan met types RVN en dus ook Inzaghi
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 22, 2008 10:09 pm

Inzaghi maakt(e) goed voetbal mogelijk door ruimte te creeren. In die zin is hij dus sowieso al bevorderlijk voor het voetbalspel an sich. Daarnaast lijdt hij weinig balverlies, wat het voetbalspel ook verbetert.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 22, 2008 10:09 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:

Nee ik vind 14 goals niet genoeg voor een buitenspeler,
Dus eigenlijk wil jij zeggen dat Ajax nog nooit een goede buitenspeler heeft gehad?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 10:10 pm

Rishi schreef:spits=ruimte neem ik aan?

Ja Inzaghi werkte goed. Geef ik je gelijk in. Maar voor het veldspel als aanspeelpunt, meevoetballend vermogen hadden ze niks aan hem.
Ben ik het niet mee eens. Inzaghi staat er ook helemaal niet alleen in voor de doelpunten. Daarvoor scoort hij lang niet genoeg.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 22, 2008 10:25 pm

Inzaghi staat er puur alleen voor doelpunten. Je kan hem allemaal kwaliteiten toedichten en zeggen dat hij ook van andere waarde is maar dat is allemaal bijzaak.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 22, 2008 10:31 pm

Dan zal Milan wel erg ontevreden over hem zijn. In de laatste vijf jaar heeft hij nog geen twintig keer gescoord, zie ik.

Gesloten