Italië
Moderator: mods
Ik denk wel dat Ajax iig een deel van de opleidingsvergoeding krijgt (die loopt toch tot 21?). Maar ik betwijfel of bij de verkoop een afspraak voor een percentage bij doorverkoop is gemaakt. Maar goed, dat is slecht een gevoel, weten doe ik daar natuurlijk ook niets van
I think I lost my fucking headache
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
www.sportwereld.beKnieoperatie houdt Totti vier maanden langs de kant
ITALIE Francesco Totti onderging gisteren een operatie aan de knie en zal vier maanden buiten strijd zijn. De 31-jarige aavoerder van AS Roma scheurde zaterdag, in de wedstrijd tegen Livorno, na een half uur de ligamenten van zijn knie.
'Ik was een beetje bang omdat ik een krak hoorde', liet Totti optekenen. 'Maar er zijn me al ergere dingen overkomen in het leven dan dit.'
Totti mist wellicht de voorbereiding op het volgende seizoen. Totti had in juli 2007 al eerder een punt gezet achter zijn internationale loopbaan en zou sowieso niet aanwezig zijn op het EK, komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland.'
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- martijn401
‘Mourinho naar Inter’
Uitgegeven: 21 april 2008 11:52
Laatst gewijzigd: 21 april 2008 11:52
AMSTERDAM – Jose Mourinho wordt zo goed als zeker de nieuwe coach van Inter Milan. The Sun meldt dat de Portugees afgelopen weekeinde overeenstemming bereikte met president Massimo Moratti om komend seizoen Roberto Mancini op te volgen.
Mourinho heeft ook al een lijst samengesteld met voetballers die de komende zomer de gelederen van de huidige Italiaanse landskampioen moeten komen versterken. Niet verrassend op deze lijst zijn de namen van Chelsea-spelers Didier Drogba en Frank Lampard.
Lampard speelde drie jaar samen met de voormalige trainer van de Blues. Mourinho noemde de middenvelder bij zijn afscheid afgelopen september zelfs “de beste prof waar ik ooit mee samen heb gewerkt”. Bovendien is de verstandhouding tussen de huidige trainer Avram Grant en de 29-jarige Lampard ook alles behalve ideaal.
Drogba
Ook Drogba koestert warme gevoelens voor zijn voormalige trainer. Toen Mourinho de club vaarwel zegde, vergeleek de Ivoriaan het vertrek met het verlies van een vader. De aanvaller kondigde eerder dit seizoen zijn vertrek zelfs al aan bij de Engelse topclub. Bovendien geven de Engelse media Grant de schuld van de vormcrisis van Drogba.
Mourinho zou beide spelers willen overnemen voor 35 miljoen pond.
©NUsport
Hier is er weer een:Peter schreef:
Ongelooflijk, hoor. Ze prutsen met z'n allen wat aan in Italië. Het blijven zo een stel beunhazen bij elkaar. Er zijn momenteel maar een paar clubs in Italië die de zaken goed voor mekaar hebben qua technisch beleid.
VIOok Livorno haalt ontslagen coach snel terug
28/04/2008 19:14
De Italiaanse Serie A is dit seizoen dé competitie waar clubs door hen zelf ontslagen coaches toch maar weer aanstellen. Na onder meer Cagliari, Torino, Empoli en Palermo, neemt nu ook Livorno die stap.
Livorno stelt Fernando Orsi aan als de man die de club de laatste drie competitieduels moet leiden en zien te redden van degradatie. Hij vervangt Giancarlo Camolese, die na de 4-1 thuisnederlaag tegen AC Milan moest wijken.
Orsi had Livorno dit seizoen vanaf speeldag één tot en met zeven onder zijn hoede. Hij werd ontslagen na twee punten te hebben behaald. Camolese deed het met 28 punten uit 28 wedstrijden veel beter, al is Livorno nog steeds de hekkensluiter in Italië.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Een topaankoop. Ik heb altijd een gezonde hekel aan die club uit Turijn, maar het zou de competitie er ook weer een stuk spannender op maken. Ben overigens wel benieuwd naar de spitsencarrousel, want iedere toplub is op zoek. Ook benieuwd of iemand dan ook de stap aan durft om Quagliarella aan te trekken.Palermo: 'Amauri voor 98 procent naar Juventus'
06/05/2008 18:55
Voor Palermo-voorzitter Maurizio Zamparini bestaat er weinig twijfel meer over de toekomst van Amauri. Die ligt bij Juventus.
'Het is bijna gedaan. We zijn erg dicht bij de afronding', zei Zamparini over de onderhandelingen over de overgang. 'We zijn bezig met de laatste details en zijn erg optimistisch. Er is een kans van 98 procent dat Amauri naar Juventus gaat.'
'Niet veel hangt meer af van Palermo', aldus Zamparini, die in ruil voor de Braziliaanse international van Italië enkele Turijnse talenten krijgt. 'Het is nu aan Juventus er met de speler uit te komen. Ik verwacht dat dat snel gaat gebeuren.'
Amauri heeft zelf al aangegeven een voorkeur te hebben voor Juventus. Toch kwam er twijfel over zijn opmerking 'ik ben voor 91 procent bij Juve', na suggesties in de richting van AS Roma en AC Milan.
www.vi.nl
Hij was (bijna) transfervrij en wordt de volgende Reiziger, Bogarde, Davids, Kluivert, Tomasson of Vogel?Peter schreef:Milan heeft de eerste aankoop binnen. Volgens de website van de Milanisti zou Flamini voor 4 seizoenen hebben getekend. Ik weet alleen niet goed of ze hem ook daadwerkelijk als volwaardige kracht in gaan zetten of dat hij volgend jaar voor een forse som zal worden verkocht.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Cúpér moet na twee maanden weer weg
Geschreven op maandag, 12 mei om 20:12
Parma en Héctor Cúper. Het bleek geen gelukkig huwelijk. De nummer achttien van de Serie A heeft de Argentijnse oefenmeester maandag al na twee maanden de laan uitgestuurd, nu degradatie dichterbij dan ooit lijkt. Cúpér was in maart de opvolger van Domenico Di Carlo, maar wist de magere resultaten van zijn voorganger niet te verbeteren. Van de laatste vijf wedstrijden werd slechts één gewonnen. Met nog één speeldag te gaan bedraagt de achterstand op Catania, dat op een 'veilige' plek staat, twee punten.
De laatste competitiewedstrijd van het seizoen is allesbehalve makkelijk. Komende zondag is in het eigen Stadio Ennio Tardini koploper Internazionale de tegenstander, dat móét winnen om de landstitel te prolongeren. Cúpér werd eerder dit seizoen al ontslagen bij Real Betis.
www.voetbalzone.nl