Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2008 8:32 am

Thomas schreef: Je zou voor die mensen de club even een langzame dood toewensen. :1evil.gif:
Settle down, dude. Rijkaard rookt als een ketter en die mensen willen wel een peukie met 'm opsteken. Lijkt me nogal duidelijk eigenlijk... :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 8:47 am

Ik weet dat hij als een ketter rookt, maar wat doet dat ertoe als zo'n succesvolle coach afscheid neemt? Van Gaals laatste jaar bij Ajax was ook waardeloos, maar de sfeer bij zijn afscheid was compleet anders. Bij Barca is men blij dat Rijkaard is opgerot, krijg ik de indruk.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2008 8:59 am

Jöhnk schreef:Ik weet dat hij als een ketter rookt, maar wat doet dat ertoe als zo'n succesvolle coach afscheid neemt?
Hoe moet je 'You ll never smoke alone' dan wel interpreteren??? Er lijkt me maar één uitleg mogelijk, eigenlijk.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di mei 13, 2008 9:06 am

Lijkt mij ook. Het gevoel voor humor is weer ver te zoeken, maar gezien de zure gezichten in de Arena de laatste jaren is dat ook niet heel verwonderlijk.

Rijkaard is trouwens de afgelopen dagen vooral geprezen. Men richt veel meer de pijlen op Laporta en bepaalde spelers.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 9:12 am

Mwah, humor. Misschien is het dan goed bedoeld, grappig is het sowieso niet. Hooguit goedkoop grappig.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 13, 2008 9:52 am

Inderdaad. Die man heeft Barca weer aan het voetballen kregen. Het is niet dat hij de 9e trainer is die weer eens een CL wint ofzo. Stelletje klote Catalanen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 13, 2008 10:21 am

Real Ajax schreef:Lijkt mij ook. Het gevoel voor humor is weer ver te zoeken, maar gezien de zure gezichten in de Arena de laatste jaren is dat ook niet heel verwonderlijk.
Toen Barcelona domineerde in Spanje was er inderdaad erg veel te genieten met jou. :1evil.gif: Ligt het aan mij of zien we je hier tegenwoordig weer wat vaker nu Real weer eens wat wint. :hypocrite.gif:

Niet dat ik het erg vind, overigens.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di mei 13, 2008 12:09 pm

Thomas schreef: Ligt het aan mij of zien we je hier tegenwoordig weer wat vaker nu Real weer eens wat wint. :hypocrite.gif:

Niet dat ik het erg vind, overigens.
Mwaah, ik was er toen altijd om het hoongelach te ontvangen hoor. :marcel.gif: Heb het eigenlijk een tijd meer gehad met hoe er hier over Ajax en bepaalde spelers wordt gediscuzeurd.
Jöhnk schreef:Misschien is het dan goed bedoeld, grappig is het sowieso niet.
Het is zelfs hilarisch, maar ja wij moeten het altijd doen met The Proud of the Mokum en Groeten uit Pauperveen, dan vergaat het lachen je vanzelf.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 1:08 pm

Hilarisch? Is zeker Spaanse humor dan.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di mei 13, 2008 1:40 pm

Jöhnk schreef:Hilarisch? Is zeker Spaanse humor dan.
Zal wel grotestadshumor zijn. :confused.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 1:42 pm

Neuh, niveautje 'Van Gaal waar is je feestneus'. Niets aan.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 19, 2008 11:26 am

Toen Cruijff na z'n bypassoperatie weer terug in Nou Camp kwam zwaaiden ze op de tribunes toch ook massaal met reuzenlollies?

Ik kan dat soort grapjes wel waarderen.

---

En nu we het toch over nederlandse trainers in spanje hebben:

Koeman verkast naar Valencia en de club dondert van een plaats die goed is voor de voorronde van de CL naarde de gradatiestreep.

Koeman wordt er nog net op tijd uitgeschopt, Valencia krabbelt overeind en weet op de laatste speeldag zowaar het linkerrijtje te halen. Een maand geleden koersten ze nog in razend tempo af op de segunda division.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2008 11:55 am

Ik vind het ook best grappig hoor, 'You'll never smoke alone'. Sommiggen hier doen alsof ze persoonlijk beledigd zijn ofzo... :smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma mei 19, 2008 1:16 pm

Fijne vrije trap van Sneijder gisteren trouwens. Heerlijk in de kruising. :headbang.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 1:45 pm

Op voetbalprimeur was er een link. Pffffff wat een bal hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 19, 2008 1:46 pm

Mr. Ajax schreef:Ik vind het ook best grappig hoor, 'You'll never smoke alone'. Sommiggen hier doen alsof ze persoonlijk beledigd zijn ofzo... :smallgrin.gif:
Daar ben ik het mee eens, het is een gevleugelde uitspraak (al een tijdje, de Catalaanse journalisten boden Rijkaard een shirt met de slogan in het catalaans aan bij zijn vertrek) geworden die weergeeft hoezeer Rijkaard onderdeel van de Barçacultuur is. Hij hoort erbij. Dat heeft Van Gaal nooit bereikt.

Het is zoeken naar een lelijk woord over Rijkaard in de beschouwingen rond zijn vertrek, ik heb weinig schonere breuken gezien in de historie van de club. En wat mij betreft is dat terecht. Rijkaard heeft het prima gedaan en overal respect afgedwongen met zijn presentatie. Rijkaard is altijd rustig gebleven, schreeuwt geen flinke woorden in de pers, geeft zijn spelers verantwoordelijkheid en beschermd ze tegen iedereen en hij heeft op die wijze een keur aan verschillende en moeiljke persoonlijkheden bijeen weten te houden. Dat vond iedereen toen het goed ging, en nu de resultaten wat zijn gaan tegen vallen wordt hij ten onrechte neergezet als een blando, een apathische softie die het allemaal met lede ogen aanziet.
Het zal wel.
Ik vind zijn opstelling enorm te prijzen en ook al begrijp ik wel dat Barcelona hem laat gaan (om hem, Ajax indachtig, in te ruilen voor een onbeschreven blad -maar met eenzelfde persoonlijkheid, dat zegt ook iets-), ik vind het zonde. Met name de jonge jongens (kijk maar eens naar Rijkaard en Giovanni bij de 4-1 tegen Murcia) lopen weg met hem, en daar zal de toekomst van Barça toch op gebouwd moeten worden. Lionel Messi belt tijdens zijn vakanties elke dag met hem, en Lionel Messi is een even hartelijke prater als Willem van Hanegem op een slechte dag. Die jongens waarderen de vrijheid die ze krijgen, het vertrouwen en de verantwoordelijkheid. Ik hoop maar dat pep Guardiola dat een beetje kan benaderen.

Ronaldinho is een typische Braziliaanse voetballer. Briljant, maar ook wat dommig en kinderlijk. Excuse me for saying the words, maar net als Ronaldo, Denilson, Robinho en vele groten voor hen heeft hij slechts 3 passies; voetbal, eten&drinken en neuken, en is het voortdurend de vraag aan welke drie hij het meeste aandacht zal besteden. Is het Rijkaards schuld dat de prioriteit momenteel bij de fles ligt...ik denk van niet. Een drilsergeant had Ronaldinho echt niet beter laten voetballen en hij zal er zelf wel achter komen hoe fijn het was om in Barcelona te voetballen onder Rijkaard. Ik vind het niet taak van de trainer om zijn spelers uit de kroeg te houden, bovendien zoop en vree Ronaldinho zich in zijn beste dagen ook al een slag in de rondte. Daar voelde hij zich prima bij, en Rijkaard vond het best. Het heeft Barça een hoop succes en veel mooi voetbal opgeleverd.

Nu komt de boel in handen van Pep Guardiola. Iemand die beantwoord aan het ideaalbeeld zoals Catalanen zichzelf het liefst zien. Een rustige, welbespraakte intellectueel met een haast aristocratische uitstraling. Weinig verschil met Rijkaard behalve dat hij totaal onervaren in het trainersvak is. Een typisch staaltje symboolpolitiek dus en we moeten maar zien wat dat oplevert.
Gaat Ronaldinho dan naar Milan? Ik zou hem niet laten gaan voor minder dan groot geld. Zo duur is de afkickkliniek niet. En ik zou Sammy Eto'o (een rotzak maar wel de beste spits van Spanje) ook nooit laten gaan (zeker niet voor Trezeguet), maar het volk heeft bepaald dat ze Eto'o een agressieve zeurkous vinden en dus mag hij ophoepelen.

Moet ik nog wat zeggen over Real. Verdiende kampioen. Meest complete aanval van de Liga met een af en toe swingende Robinho, een uitstekende Raúl (told you so), doorgebroken Higuaín en een met name in de eerste seizoenshelft briljante VN. Sergio Ramos was steengoed evenals Casillas, beste doelman van het afgelopen seizoen. Real was ook wisselvallig, de technische leiding is in handen van een stel onbenullen(die zullen de begrotingen van vele clubs weer rond maken komende zomer) en tegen een echt ontketend Barça zou Real kansloos zijn geweest. Maar toch. De ploeg draait beter dan een jaar geleden, voetbalt swingender. Sneijder raakt op stoom (moeilijk eerste seizoen, af en toe heel goed, vaak heel erg anoniem en slecht), Robben speelt zowaar af en toe (absurde aankoop, niet fit genoeg voor topvoetbal) en iedereen is zwanger van de vraag of ie nu wel of niet zal komen. 's werelds beste van dit moment, meer duidelijkheid na komende woensdag.
Ezequiel Garay is in elk geval de eerste aankoop.

Real Ajax schreef:
Is RGB eigenlijk nog wel eens gesignaleerd?

Heeft in jaren niet zo goed gepresteerd.

:wink.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 1:51 pm

Weer een verdomd goed stuk!

Hoe weet je trouwens dat Messi zoveel contact met Rijkaard heeft?
Wat vindt je van Garay?

Hoe zou jij proberen om het team van Barca eruit te laten zien voor komend seizoen?

Zo.....genoeg huiswerk :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma mei 19, 2008 2:02 pm

Die 10 miljoen voor Garay is voor Real Madrid begrippen een koopje. :blush.gif: Maar ik begreep dat hij misschien nog een jaar bij Santander blijft?

En ach dat C.Ronaldo verhaal, dat is om de sportkranten tot 1 september wat te geven om over te schrijven, die gaat echt niet weg. En als dat zo is, gaat volgens mij Real niet eens zoveel geld uitgeven deze zomer. Mag ook een keer. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 3:26 pm

Wat vindt jij van Garay dan?
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma mei 19, 2008 4:15 pm

Rishi schreef:Wat vindt jij van Garay dan?
Topper, man! De nieuw Passarella!!!

Nee, eerlijk gezegd ken ik hem niet. :blush.gif: Had laatst bij Santander - Real wat beter moet opletten. Maar hij zal wat kunnen want hij stond bij meerdere grote clubs in de belangstelling.

Over Raul trouwens, lastig geval. Veel belangrijke doelpunten gescoord dit seizoen (veel schuivertjes maar goed die tellen ook), en zonder twijfel een groot aanvoerder maar voetballend zooo ontzettend slecht en traag. Van mij mag hij lekker op de bank verder in een soort Sanchis rol. Ben ook blij dat Aragones voet bij stuk heeft gehouden en hem niet meeneemt naar het EK.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 22, 2008 12:19 pm

Cristiano: I stay at Old Trafford

bron: the sun

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mei 25, 2008 2:35 pm

Ja je kunt het onder populair doen scharen maar jammer genoeg meent Real het nog serieus ook. Ronaldo's moeder is een hartstochtelijk Real-fan en Ronaldo is een moederskindje eerste klas, das 1+1 voor de Real- leiding. Ik neem aan dat Manchester niet over zich heen laat lopen maar je weet maar nooit. Glazer en de door hem aangestelde leiding van ManU zitten daar om er geld te verdienen, vergeet dat niet.

Real zal hoe dan ook met geld smijten vrees ik, Ronaldo zal het wel niet worden dus dan gaan ze voor een maatje kleiner. Zou me verbazen als het echt rustig blijft.
Over Raul trouwens, lastig geval. Veel belangrijke doelpunten gescoord dit seizoen (veel schuivertjes maar goed die tellen ook), en zonder twijfel een groot aanvoerder maar voetballend zooo ontzettend slecht en traag. Van mij mag hij lekker op de bank verder in een soort Sanchis rol. Ben ook blij dat Aragones voet bij stuk heeft gehouden en hem niet meeneemt naar het EK.
Ben ik niet met je eens. Raúl heeft gewoon een prima seizoen gespeeld, VN vervangen toen die afviel en dankzij zijn werk heeft de aanval van labiele en wankele krachten als Robinho, Sneijder en robben heel goed gefunctioneerd. Laten we wel wezen, Aragonés neemt hem niet mee omdat hij(Aragonés) een stijfkoppige zeurkous is, niet omdat Raúl er qua prestaties niet voor in aanmerking zou komen. Maar ik heb hem liever fit bij Real dan bij de nationale elf, laat Aragonés maar lekker vuurpijlvoetbal spelen met Villa en Torres voorin.
Topper, man! De nieuw Passarella!!!
Als dat eens waar kon zijn :excited.gif:

Hij is een kop groter dan Passarella en een stuk minder meedogenloos (en ook ietsje minder snel) maar wel een verdediger met aanvallende kwaliteiten. Aardige vrije trap, strafschopnemer en een goede lange pass. Hij is talentvol en een schone verdediger die weinig overtredingen maakt. Beetje te enthousiast nog en bij tijd en wijle wat slordig in zijn ijver om op te bouwen.
Ik vind al met al het een goede aankoop, prima geprijsd en ook verstandig dat men hem nog een jaartje laat oefenen. Maar de gedachte van een wat meer 'voetballende' en ook 'spaanse' verdediger juich ik van harte toe.

@ Rishi, ik zou een aantal keuzes die Barça heeft gemaakt of zal maken sowieso proberen te vermijden, dus mijn ideale stijdplan van Barcelona heeft weinig waarde. Ik zou Eto'o niet verkopen, want ik ben een liefhebber van zijn stijl en, al weet ik dat hij een lastige is, eigenlijk ook van zijn persoon.
Voortbouwend op de kant waarvan ik denk dat Barça op wil; Messi krijgt de nieuwe Ronaldinho-rol, zoveel is wel zeker. Die heeft hij ook al stukje bij beetje naar zich toe getrokken en komend seizoen mag hij laten zien in hoeverre het barça van Messi een macht is om rekening mee te houden. Daarbij zou ik niet te veel nieuw sterrengeweld plakken(1 vervanger voor Ronaldinho en Eto'o maximaal); Giovanni en Bojan zijn 2 van de grootste aanvallende talenten ter wereld en ik zou die maar zoveel mogelijk gebruiken. Henry heeft bij Arsneal de rol van oude rot tussen jong grut in zijn laatste jaren erg goed ingevuld en ik zou die er dan bij houden, gezien het feit dat karakter voor Barcelona een selectiecriterium is op dit moment.
Je ziet dat Barça nu met Keita(goede, nuttige voetballer) al inspeelt op het vertrek van Deco. Ik zou daar misschien nog wel een goede middenvelder bij nemen, een creatieve man. Touré, een heel goede aankoop, kwakkelt immers nogal met zijn gezondheid.

BTW, Wimpey, de Metzelderpunten zijn dit seizoen voor jou :wink.gif:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma mei 26, 2008 9:26 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ja je kunt het onder populair doen scharen maar jammer genoeg meent Real het nog serieus ook. Ronaldo's moeder is een hartstochtelijk Real-fan en Ronaldo is een moederskindje eerste klas, das 1+1 voor de Real- leiding. Ik neem aan dat Manchester niet over zich heen laat lopen maar je weet maar nooit. Glazer en de door hem aangestelde leiding van ManU zitten daar om er geld te verdienen, vergeet dat niet.
Volgens mij zegt ManU nee, al doe ze het wel op een charmante manier, lees ik net: 50 miljoen + Robinho + Diarra + Ramos. :biggrin.gif: :biggrin.gif:

De discussie over Raúl kan ik echt niet meer aan, na al die maanden (RGB, zit je wel eens op het fourm van AS?.) :excited.gif: Maar ik moest dit seizoen wel lachen om zijn pathetische "sprintjes" op ballen die allang waren afgevlagd voor buitenspel, zodat hij zijn vechtlust kon tonen. :smallgrin.gif: En ik heb Raúl altijd verdedigd. Gedachte-experiment: hoeveel zou een club voor Raúl moeten betalen en welke club zou hem willen hebben?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 26, 2008 9:33 am

Ronaldo: het spel is op de wagen
Door MARCEL VAN DER KRAAN

MANCHESTER/MADRID - Het spel rond Cristiano Ronaldo is op de wagen. Real Madrid heeft zijn huidige club Manchester United in alle staten gebracht door aan te kondigen dat de beste voetballer van de wereld voor een bedrag van 90 miljoen euro wel degelijk weggekocht gaat worden.

Cristiano Ronaldo kan daarbij een bedrag van 200.000 euro netto per week gaan verdienen. Daarmee zou hij in een klap de best betaalde voetballer ter wereld worden. Bovenop dat salaris komt dan nog een koffer vol geld aan imagorechten in Spanje en het buitenland.

De leiding van Manchester United doet op alle fronten krampachtig zijn best om te ontkennen dat het 23-jarige Portugese wonderkind vertrekt. Maar in Madrid trekt niemand zich daar iets van aan. Marca, de dagelijkse sportkrant in de Spaanse hoofdstad met directe lijntjes naar de top van Real, maakte het bod op Ronaldo afgelopen weekeinde wereldkundig.

Ronaldo’s uitspraken voor de Portugese tv worden daarbij ook geciteerd: ,,We hebben allemaal onze dromen, niet? Het is mijn droom om voor Real Madrid te spelen.’’

Als curieus ‘bewijs’ meldt de krant nog dat er bij de Madrileense Audi-dealer die de duurste sportwagens aan de spelers van Real Madrid levert een zwarte Audi R8 staat, die door Ronaldo besteld zou zijn. De krant fotografeerde de auto en de afleverbon op het dashboard, waarop geschreven staat: ‘afleveren aan Cristiano Ronaldo’.

Het hoort allemaal bij het circus, waarin Real zich elke zomer begeeft als het gaat om nieuwe aankopen in de allerhoogste categorie. De Koninklijke krijgt bijna altijd zijn zin. Opmerkelijk is daarbij dat de commerciële tak van de club er ook nog in slaagt met de wereldtoppers de markt op te gaan en alle investeringen met merchandising over de hele aardbol terug te verdienen.

Cristiano Ronaldo past volledig in de lijn van David Beckham, die Real aanvankelijk een vermogen kostte, maar later miljoenen opleverde. De Portugees is voor het grote publiek net zo aantrekkelijk, heeft voetbaltechnisch nog meer in huis én heeft nog jaren voor de boeg.

Manchester United-coach Alex Ferguson liet, kort na terugkeer uit Moskou, weten dat hij Real Madrid bedenkelijke praktijken verwijt. ,,Real is een club zonder waarden en fatsoen,’’ foeterde Ferguson, die vecht voor het behoud van zijn oogappel. ,,Of het wel moreel verantwoord is, daar denkt niemand bij Real over na.’’

Daarmee bevestigde de Schotse manager min of meer dat achter de schermen een verhitte strijd woedt tussen United en Real.

Real-president Ramon Calderon liet gisteren weten niet warm of koud te worden van de harde woorden uit Manchester. Calderon hield vol dat zijn club zich voorlopig aan alle regels heeft gehouden in de hele affaire-Ronaldo. Calderon: ,,Ik verbaas me zeer over de uitlatingen van meneer Ferguson. Hij heeft nogal wat gezegd over ons. Maar ik begrijp meneer Ferguson niet. Real Madrid gedraagt zich keurig rond Cristiano Ronaldo.’’

Ronaldo zelf liet gisteren weten dat hij over twee of drie weken met nieuws komt. ,,Tot die tijd blijf ik kalm.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 04, 2008 8:38 pm

En Barcelona heeft de derde nieuwe speler alweer binnen:
Barcelona betaalt veel voor Uruguayaan Cáceres
04/06/2008 20:42

Barcelona heeft er een verdediger bij. De Catalanen weekten Martín Cáceres los bij Villarreal, dat 16,5 miljoen euro vangt voor de twintigjarige Uruguayaan. Cáceres tekent voor vier jaar.

Cáceres kwam een jaar geleden naar Europa en werd door Villarreal direct, dat twee miljoen euro voor hem betaalde, gestald bij Recreativo om er ervaring op te doen.

De jonge verdediger deed dat zo goed dat Barcelona hem opmerkte en een jaar na zijn entree in Spanje voor 14,5 miljoen meer inlijfde.
VI.nl

En dat zonder ooit een duel voor Villarreal te hebben gespeeld. Barcelona gaat naast van een aantal supersterren ook achterin afscheid nemen van wat jongens, gezien het strikken van twee jonge centrale verdedigers.

Plaats reactie