Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jun 28, 2008 1:56 pm

joey schreef:Ik heb geen verborgen agenda. Ik wil een goed en sterk Ajax zien. Geen Ajax dat achter de feiten aanloopt.

Waarom (weer) zo lang gewacht? Er was geld, had deze speler twee maanden geleden niet gehaald kunnen worden? Wellicht was Barcelona toen nog niet in de markt.
Ik zeg ook niet dat je een verborgen agenda hebt maar er zijn een paar binnen Ajax die geen goed bij je kunnen doen. Geeft niet mag wel maar als ik je zie suggereren dat Blind de hele dag al wijndrinkend met zijn potlood zit te spelen in Zwitserland en dat, dat de reden is waarom die Braziliaan niet komt heb ik zoiets van kom nou man. Op de eerste plaats weten jij en ik absoluut niet wat Blind de hele dag uitvoert maar ik ga der toch maar van uit dat hij overdag flink voor Ajax bezig is en op de tweede kan je met de huidige communicatie middelen vanaf elke plek ter wereld werken. Die gozert wil maar een Europese topploeg die goed betaalt en dat is het huidige Ajax niet, moeilijker is het niet.

BTW, zat Blind 2 maanden geleden niet nog bij Sparta?
YNWA

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 28, 2008 2:11 pm

Wie heeft het over zijn potlood? :blush.gif: :smallgrin.gif:

Natuurlijk kun je achter het net vissen, zeker als grote clubs om de hoek komen kijken, maar het kan wel degelijk helpen om je neus te laten zien. Of gaat Begiristain voor de lol naar Brazilië? Een club als Ajax moet het ervan hebben dat het een talentvolle speler perspectief biedt en perspectief begint bij belangstelling en betrokkenheid. Het kan geen kwaad om de speler en zijn managers op te zoeken, uit te leggen wat je plannen zijn, et cetera. Kun je de speler meteen in zijn ogen kijken.

Maar misschien regelt Ajax alles via makelaars. Zou kunnen.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 28, 2008 2:31 pm

Die makelaars weten natuurlijk precies wat Ajax nodig heeft. :hypocrite.gif:

Het is hoe dan ook treurig gesteld met ons, maar goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 28, 2008 2:44 pm

Makelaars moet je controleren. Dat heb je bij PSV kunnen zien.

Het beste is om je eigen netwerk op te bouwen. Maar dat kost veel tijd en energie.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 28, 2008 2:52 pm

Neefkens schreef:Het mooie is dat iedereen geen inzicht heeft wat AJAX nu werkelijk doet. Soms verschijnen er berichten die óf door de zaakwaarnemers óf door graag verkopende clubs óf door duimzuigerige journalisten de ether in geslingerd worden. Soms klopt het bericht (Cvitanich in de Spaanse sportkrant As) maar meestal niet.
Het enige wat we nu kunnen constateren is dat het vanuit AJAX erg stil blijft, maar dat er wel erg veel nog moet gebeuren.
De ene ziet dat als het bewijs dat het helemaal niets maar gaat worden, de ander gaat ervan uit dat het stilte voor de storm is.
Vele meningen, het lijkt het echte leven wel. :ajaxsmiley.gif:
Scouting, aankoopbeleid, ik beweer al lang dat een deal alleen tot stand komt als beide partijen het willen.

Waarom zou een Braziliaans (bijna)international (vijf wedstrijden op het hoogste niveau?) voor Ajax kiezen? Waarom zou een speler van Liverpool (Premier League, ver in de cl) kiezen voor Ajax? Geen kampioen, geen cl, al jaren internationaal niets gepresteerd enz. De beste spelers moeten steeds worden verkocht!

Ik weet niet of alle spelers die hier worden genoemd ook echt zijn benaderd, maar ik kan me voorstellen dat ze allemaal "nee" zeggen. Zoiets doet me trouwens aan vorig seizoen herinneren, ik denk dat HtC en MvG erachter zitten :excited.gif:

Kosten Brazilianen na vijf wedstrijden in de hoogste afdeling al zoveel? Stop dan maar met zoeken in die afdeling. Er zal ergens bij Gabon 3 ook wel een goede verdediger te vinden zijn?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter

Bericht door peter » za jun 28, 2008 3:06 pm

joey schreef:Makelaars moet je controleren. Dat heb je bij PSV kunnen zien.

Het beste is om je eigen netwerk op te bouwen. Maar dat kost veel tijd en energie.
Ajax heeft geen netwerk inderdaad. Alles hangt van toeval aan elkaar.

We weten nu in ieder geval wel zeker dat we vanaf januari tot mei niets hebben gescout, maar daar was ik al eerder achter.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 3:17 pm

Je wéét niets zeker, je vermoedt het.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 28, 2008 3:34 pm

Maar hoe dan ook, de conclusie als zouden de verantwoordelijken (Blind natuurlijk, want er is niets leuker dan deze ras-ajacied af te maken en te beschimpen) niet bezig zijn met het bouwen van een netwerk voor onze club, is natuurlijk op niets anders dan vooroordelen gebaseerd. Misschien was Blind juist daarom wel erg op zijn plaats bij het EK. Netwerken doe je natuurlijk daar waar de meeste van belang zijnde mensen zijn nietwaar?
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » za jun 28, 2008 3:43 pm

Neefkens schreef:Je wéét niets zeker, je vermoedt het.
We hebben dus wat spelers gescout februari, maart en april en wachten met het benaderen van de clubs tot juli-augustus. Zou ook wel een tactiek des Ajax zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 28, 2008 3:44 pm

Waar komt het verhaal dat Ajax niet met mogelijke aankopen praat trouwens vandaan? Met Cvitanich is ook gewoon (uitvoerig) gesproken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » za jun 28, 2008 3:46 pm

Bertje we weten al sinds februari (en dan ben ik coulant) dat we versterkingen achterin nodig hebben. Hoeveel praatsessies heeft Ajax nodig voordat er ook daadwerkelijk een speler wordt gecontracteerd?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 28, 2008 3:50 pm

Geen idee. Daar ging mijn opmerking dan ook niet over.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » za jun 28, 2008 3:51 pm

Ging dus niet over mijn opmerking, maar dan had je even moeten quoten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 28, 2008 3:55 pm

Ah, excuses. Ik houd niet van quotes. :icon_wink.gif:

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » za jun 28, 2008 4:26 pm

Peter schreef:
Neefkens schreef:Je wéét niets zeker, je vermoedt het.
We hebben dus wat spelers gescout februari, maart en april en wachten met het benaderen van de clubs tot juli-augustus. Zou ook wel een tactiek des Ajax zijn.
Dat dacht ik ook, maar ik weet nu wel zeker dat Ajax wel degelijk aan het onderhandelen is. Echter moeten spelers wel willen. Waar kies je trouwens voor? Klassespelers of per direct voor de mindere goden?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 4:28 pm

Ik heb het net nog even nagevraagd en het is écht stilte voor de storm.

Laat die storm dan maar op 1 juli komen. We worden wat ongeduldig. :blush.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 28, 2008 4:37 pm

Nagevraagd? Bij wie, Neef?

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 28, 2008 4:38 pm

goodfella schreef:Waar kies je trouwens voor? Klassespelers of per direct voor de mindere goden?
De best mogelijke haalbare spelers. Per direct.

Dus moet je van tevoren de markt onderzoeken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 4:42 pm

Bertje schreef:Nagevraagd? Bij wie, Neef?
Iemand die in het vak zit. Ik vertrouw hem wel.

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 28, 2008 4:58 pm

Neefkens schreef:
Welk vak? Ik zit in 420 :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 28, 2008 4:58 pm

Neefkens schreef:
Allerlei insiders melden dat er wat gaat gebeuren op verschillende sites. Praten ze elkaar na of gaat er nu echt iets gebeuren!? :onfire.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 5:09 pm

Tuurlijk gaat er wat gebeuren. Marco heeft echt geen zin om op zijn plaat te gaan met een slechte selectie. Het geld zou op het veld staan, budget is toegezegd, contacten zijn gelegd, zelfs Lemic is aan het werk.

Alleen het zou zo fijn geweest zijn als het allemaal wat eerder bekend zou zijn. Maar ja, het moest allemaal in het nieuwe AEGON-shirt en met Marco erbij.

Ronald!

Bericht door Ronald! » za jun 28, 2008 5:18 pm

Neefkens schreef:....Maar ja, het moest allemaal in het nieuwe AEGON-shirt en met Marco erbij.
Is dat de ware reden waarom het allemaal even duurt? Het is eigenlijk best een logische verklaring.

Edit: voor de presentatie begrijp ik dat het shirt er eerst moet zijn, maar ze kunnen een transfer toch al wel bekend maken? Bovendien kun je zoiets volgens mij nooit lang stil houden als de contracten er al liggen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 5:49 pm

Die edit is dus juist het zwakke in mijn betoog. :smallgrin.gif:

We zullen zien, ik wil wel een aankoop zien op 1 juli. :1evil.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 28, 2008 5:50 pm

Ronald! schreef:
Neefkens schreef:....Maar ja, het moest allemaal in het nieuwe AEGON-shirt en met Marco erbij.
Is dat de ware reden waarom het allemaal even duurt? Het is eigenlijk best een logische verklaring.

Edit: voor de presentatie begrijp ik dat het shirt er eerst moet zijn, maar ze kunnen een transfer toch al wel bekend maken? Bovendien kun je zoiets volgens mij nooit lang stil houden als de contracten er al liggen.
Schijnbaar dus wel, mits de info van Neefkens klopt.
@Neefkens; heb je al vaker via deze bron zeer betrouwbare info gekregen?

Gesloten