Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 07, 2008 6:45 am

Een fantastische wedstrijd :worshippy.gif:

Federer die in de eerste 2 sets maar liefst 11 breakpoints ongebruikt laat, waar Nadal er 3 van de 4 benut. Daarna volgen 2 nagelbijtend spannende sets waarin Nadal letterlijk slappe knieën krijgt en Federer zowaar iets van weerbaarheid laat zien (vind ik zijn enige minpunt, mentaal is Federer niet de sterkste), waarbij vooral de tiebreak in set 4 weergaloos is. En net als Federer op het punt staat om alsnog te gaan winnen, geeft hij het weer weg en profiteert Nadal deze keer wel.

Een onverwachte overwinning van Nadal, maar onverdiend kan ik het niet noemen.

999

Bericht door 999 » ma jul 07, 2008 7:41 am

Mee eens.Federer had in de 2 eerste sets kansen genoeg om de sets naar zich toe te trekken.Verder liet ie in de hele partij kansen liggen door juist op die momenten ballen te willen slaan die je niet gewend bent van hem.

Of Nadal dit ( soort ) tennisspel fysiek nog jaren vol kan houden ?, ik heb mijn twijfels ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma jul 07, 2008 8:00 am

Scherrer schreef:
Thomas schreef:Heb je de armen van bodybuilders wel eens gezien? Da's wel even andere koek hoor. Die gasten hebben armen twee keer zo breed als die van Nadal en vaak doorlopen met aderen.
Ik heb het over de Nadal van 17/18 jaar. Op die leeftijd heeft het enorm veel training nodig om zúlke armen te krijgen. Het kan wel, maar als je erbij optelt dat hij ook dagelijks vele uren op de baan stond, vraag ik me af of hij díe tijd wel had.
Je ziet het ook vaak met veel jongens die in de US op college gaan basketballen. Vaak zijn het iele jongentjes en na een jaar lang vroeg in de ochtend fitnessen en daarna basketballtraining, komen ze 20 kilo zwaarder aan spiermassa terug. Het kan dus echt wel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 07, 2008 9:44 am

Precies. Je moet ook gewoon aanleg hebben hiervoor. Sommige mensen moeten jaren trainen willen ze iets zien van vooruitgang... Nadal is gewoon helemaal drooggetraind en met wat gerichte training erbij ziet hij er al snel helemaal opgepompt uit.

Vergelijk het maar met spelers uit Afrikaanse landen. Die gasten hebben gewoon wat meer aanleg om gespierder te worden dan de gemiddelde Europeaan. Dat komt echt niet alleen door meer trainen en fitnessen...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 9:58 am

In zijn juniorentijd scheen Nadal een iel mannetje geweest te zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 07, 2008 11:56 am

Voetske schreef:Of Nadal dit ( soort ) tennisspel fysiek nog jaren vol kan houden ?, ik heb mijn twijfels ...
Een goede opmerking :biggthumpup.gif:
Nadal kan ook toveren, maar zijn grote wapens zijn vooral zijn wonderbaarlijke loop- en vechtvermogen. Iemand als Hewitt laat zien dat dat erg moeilijk vol te houden is, helemaal op een constant topniveau zoals Nadal dat nu kan.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 12:01 pm

Baseman schreef:Een fantastische wedstrijd :worshippy.gif:

Federer die in de eerste 2 sets maar liefst 11 breakpoints ongebruikt laat, waar Nadal er 3 van de 4 benut. Daarna volgen 2 nagelbijtend spannende sets waarin Nadal letterlijk slappe knieën krijgt en Federer zowaar iets van weerbaarheid laat zien (vind ik zijn enige minpunt, mentaal is Federer niet de sterkste), waarbij vooral de tiebreak in set 4 weergaloos is. En net als Federer op het punt staat om alsnog te gaan winnen, geeft hij het weer weg en profiteert Nadal deze keer wel.

Een onverwachte overwinning van Nadal, maar onverdiend kan ik het niet noemen.
Je laat je misleiden. Het gaat om innerlijke mentaliteit. Federer is juist mentaal zeer sterk. Anders ben je niet al zo lang nummer één.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 07, 2008 12:10 pm

Federer heeft exceptionele kwaliteiten, hij is de beste en de meest volmaakte tennisser ooit. Technisch gezien heeft Federer geen echte minpunten, hij beheerst namelijk alles en hij heeft ook nog de fysiek om het uit te voeren.

Daarom zeg ik ook dat zijn enige minpunt zijn mentaliteit is. Nadal bijvoorbeeld zie je zelden tegen zichzelf vechten waar Federer dat wel soms laat zien, zoals gisteren. Zodra Federer tegen Nadal speelt is of wordt hij zenuwachtig, dat zie ik anders eigenlijk nooit bij hem. Federer had Roland Garros ook al kunnen winnen, zelfs tegen Nadal. Maar hem overkomt iedere keer wat Nadal gister even overkwam, als het moment nadert dan slaan de zenuwen toe. Nadal kan zich daar wel overheen zetten, Federer nog niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 12:17 pm

Ik heb gisteren op de beslissende momenten zowel Nadal als Federer gekke en briljante dingen zien doen. Uiteindelijk was Nadal net ietsje beter en fitter, dus won hij nipt.

Op Roland Garros speelt fitheid een nog grotere rol waardoor Nadal nog meer in het voordeel is.

Het is niet zo dat degene die het hardst juicht de beste mentaliteit heeft. Winnaarsmentaliteit zit niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 07, 2008 12:17 pm

Baseman schreef:Nadal kan zich daar wel overheen zetten, Federer nog niet.
Dat gaat hij ook niet meer leren. Het lijkt wel of hij gewoon niet gewend is dat iemand zo goed tegenstand kan bieden. Federer is zo talentvol dat hij eigenlijk bijna altijd op zijn klasse kan winnen. Tegen Nadal in deze vorm is er meer nodig dan alleen pure kwaliteit en dan hapert de machine.

Overigens staan deze twee heren op het moment wel op eenzame hoogte. Er was een tijd dat het bij de dames voorspelbaar was en dat er bij de heren veel kanshebbers waren. Nu is het eerder andersom.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma jul 07, 2008 12:52 pm

Opinie: Seizoen Nadal nu voorbij?
Door MARTIJN VAN BEETEN

LONDEN - Als Formule 1-coureur Fernando Alonso in zijn beste races heeft Rafael Nadal de slipstream van rivaal Roger Federer gevonden. Nog één versnelling, nog één inhaalmanoeuvre en hij passeert zijn rivaal, die al 154 weken één plek hoger staat op de wereldranglijst.

Had Federer niet bestaan, dan was Nadal al tijden bewierookt als de beste tennisser van in elk geval deze generatie. De Zwitser bestaat wel, is al 231 weken nummer één van de wereld en heeft de gave om van januari tot de jaarlijkse winterstop geweldig te presteren.

Dat laatste is Nadal nog nooit gelukt. Tijdens het gravelseizoen mogen we ons altijd vergapen aan zijn loopvermogen, zijn krachtige topspinslagen en die ongeëvenaarde vechtersmentaliteit. Dan is de spierbundel van Mallorca onverslaanbaar, zelfs voor Federer.

Met dezelfde intensiteit stapt Nadal ook tijdens het grasseizoen nog de baan op. Het heeft hem de voorgaande jaren al twee Wimbledon-finales opgeleverd, vorige maand de titel op Queen’s en nu dus ook op het belangrijkste toernooi ter wereld. Als de tennissers Europa verlaten en het Amerikaanse hardcourt opzoeken, verliest Nadal evenwel zijn glans. Het energievretende gravelseizoen eist dan zijn tol en tegenstanders weten dat.

Ze bijten zich vast in de Spanjaard, die vanaf begin augustus een stuk kwetsbaarder is. Dat is niet vreemd, want Nadal heeft dit jaar al 62 wedstrijden in de benen en Federer elf minder. De Mallorcaan wordt wel vergeleken met Lleyton Hewitt, ook zo’n man die ziel en zaligheid in een tenniswedstrijd gooide. De Australiër werd al op jonge leeftijd de nr. 1, hield dat 75 weken vol, maar raakte snel opgebrand. Of dat met Rafa ook gebeurt, weet niemand. Feit is wel dat hij er nog nooit in slaagde twaalf maanden lang top te zijn.

In 2005 kwam hij nog het verst, maar toen was het in oktober over en uit vanwege een voetblessure. Vorig jaar won Nadal na Wimbledon nog één toernooi, in Stuttgart, op gravel. In 2006 veroverde hij in de tweede helft van het jaar zelfs geen enkele titel.

Misschien hoeft Federer zich dus niet eens zoveel zorgen te maken over zijn naaste belager, die hem gisteren een stevige tik uitdeelde. Hij kijkt achterom, ziet Nadal naderen, maar weet ook dat zijn rivaal straks tijd zal verliezen door een pitstop. En zelf heeft de Zwitser nog voldoende benzine in de tank.

In 2007 won Federer na Wimbledon nog vier toernooien, waaronder de US Open en de Masters Cup. In de tweede helft van 2006 veroverde hij zelfs zes titels, met ook weer US Open en Masters Cup.

Federer zei het eerder al: zijn seizoen is net begonnen. Maar goed ook, want behalve opnieuw een Wimbledon-finale bracht 2008 hem weinig succes. Titels op gravel in Estoril en gras in Halle zijn te weinig voor een tenniskoning. Wacht maar af, heeft de Zwitser al meermalen gezegd. Wacht maar af. Roger Federer mag nu aangeslagen zijn, hij is voorlopig niet van plan iemand de ruimte te geven om hem al te passeren.

www.sportwereld.nl

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 12:56 pm

Die bloedtransfusie is op een gegeven moment natuurlijk uitgewerkt. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 07, 2008 1:49 pm

Krajicek van 49 naar 113 op de nieuwe wereldranglijst..

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 1:50 pm

Wat een wedstrijd! :headbang.gif:

Volgens mij ben ik één van de weinige die tijdens deze wedstrijden altijd voor Nadal is. Wát een kracht, wát een mokerslagen. En ja, sorry Jöhnk, wát een mentaliteit. Dat ligt inderdaad niet aan zijn manier van juichen, maar ik vind het opvallend dat hoe meer Nadal onder druk staat, hoe beter hij lijkt te presteren. 1-4 achter in de 2e set en vervolgens vijf games achter elkaar pakken, dat is grote klasse. Bij Federer heb ik het gevoel dat hij zich juist eerder uit het veld laat slaan. Hij lijkt eerder geïrriteerd te zijn (door bijv. een Hawk-eye) en het dan even niet meer te weten. Al laat hij dat inderdaad niet blijken, want hij blijft altijd koel (maar dat is weer de buitenkant).

Ik geloof niks van dat pillen-verhaal. Ik vind de vergelijking met een body-builder ook zwaar overdreven. Het is overduidelijk dat zijn linkerarm een stuk sterker/krachtiger is dan de rest van zijn lichaam. Ligt puur aan training, daar ben ik van overtuigd.
Scherrer schreef:Ik heb het over de Nadal van 17/18 jaar. Op die leeftijd heeft het enorm veel training nodig om zúlke armen te krijgen. Het kan wel, maar als je erbij optelt dat hij ook dagelijks vele uren op de baan stond, vraag ik me af of hij díe tijd wel had.
Die uren op de baan zijn geen training voor de armen?

Misschien is Nadal inderdaad over een tijdje opgebrand. Misschien zal hij Federer niet inhalen omdat hij op is na Wimbledon en Roland Garros. Het maakt mij niet uit, voorlopig geniet ik nog van hem!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 1:57 pm

Begrijp me niet verkeerd: Nadal hééft een goede mentaliteit. Maar Federer ook.

Beide spelers hebben zichzelf uit penibele situaties gered, beide spelers hebben fantastische dingen gedaan op beslissende punten. Maar uiteindelijk moest er iemand winnen, en dat is Nadal geworden. En dat was mijns inziens terecht. Op basis van alle vijf de sets vond ik hem net iets dwingender spelen.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 2:02 pm

Federer lijkt weer op beslissende momenten zijn aces te slaan. Net anderhalf uur regen gehad, helemaal uit je ritme, en vervolgens twee aces slaan om de game binnen te halen. :worshippy.gif:

Naarmate de vijfde set vorderde begon Nadal de wedstrijd inderdaad meer naar zich toe te trekken, had misschien ook iets met conditie te maken. Ik vind het alleen een beetje denigrerend om zijn prestaties af te doen als een 'pillen-succes'.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jul 07, 2008 2:09 pm

Ik geloof niet in dopingvrije topsport. En zeker niet als het gaat om sporters van de Fuentes lijst. Bovendien vertoont Nadal nogal wat kenmerken van anabolengebruik (opgeblazen spieren, dunner wordend haar).

Niettemin kan hij een aardig balletje slaan hoor, daar niet van.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 07, 2008 4:13 pm

Opgeblazen spieren? Hij is gewoon helemaal droog gespierd? Kom je nooit in de sportschool ofzo? Heb je geen donkere/Afrikaanse vrienden?

Ik ken van die jongens die niet eens fitnessen maar bij wie scheiding te zien is van schouders, borst bicep enz.
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jul 07, 2008 6:01 pm

Dopingvrije sport bestaat inderdaad niet, maar onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zullen we maar zeggen. Dat voordeel geven we Federer tenminste ook.
Dat Nadal gespierd is(geen bodybuilder, want veel minder massa en zeer onvolmaakt gespierd) is natuurlijk geen bewijs. Hij is een sportman die al jaren traint, waaronder specifiek op kracht. Het verschil tussen de armen van Nadal(gedrongen, atletisch) en Federer(lang, slank) zit hem behalve in aanleg(de Williams-zusters hebben ook bredere armen dan een hoop heren) in de training. Nadeel van grote, korte spieren is dat ze langzaam worden. Daarom wordt in een hoop sporten 'voorzichtig getraind'. Je kunt wel 'breed' worden en toch snelle spieren houden(zie zwemmers bijv.) maar dat vereist specifieke training. Veel tenissers doen daar niet aan, die trainen alleen met heel lage gewichten en heel veel herhaling. Je kunt het niettemin ook anders doen (veel hockeyers doen het tegenwoordig anders, let maar op; ze worden steeds potiger). Nadal traint als een honkballer; nadruk op kracht(met bijbehorend volume) én snelheid. Zijn bouw is als die van een pitcher, met de disbalans(zijn linkerarm is bijna een keer zo masief als zijn rechter -Nadal is 100% tweehandig!-) van dien door de nadruk op 1 arm.

Bovenal is hij een briljant tennisser. En gisteren won hij verdiend van Federer.
Jesse schreef:Wat een wedstrijd! :headbang.gif:

Volgens mij ben ik één van de weinige die tijdens deze wedstrijden altijd voor Nadal is.
Ik in elk geval ook, España rules! :headbang.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 07, 2008 7:05 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dopingvrije sport bestaat inderdaad niet, maar onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zullen we maar zeggen. Dat voordeel geven we Federer tenminste ook.
Ja maar dat is wat anders. De meesten hier zijn/waren voor Federer, dus als deie verliest moet er wel wat mis zijn met zijn tegenstander.

Ik was ook voor Nadal
I think I lost my fucking headache

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jul 07, 2008 7:12 pm

Je krijgt je chocoladetaart niet hoor. Die weddenschap was eigenlijk niet geldig. Vraag maar aan Doc.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 07, 2008 7:36 pm

:sad.gif:
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 7:39 pm

Net weer de 2e tie-break teruggezien op sport 1. :worshippy.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 07, 2008 7:59 pm

Ik was ook voor Nadal. :headbang.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma jul 07, 2008 10:05 pm

Ik ook. Geweldige speler.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie