Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Il Re Ricco!

Prachtig gewoon.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mooie sprint inderdaad. Ik had 'm al opgeschreven voor vandaag. Deze aankomst was voor Riccò gemaakt.

Cunego viel overigens wel even door de mand zeg. Als ie hier al niet kan volgen had hij net zo goed wel in de Giro kunnen rijden.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Eigenlijk pas voer voor de rustdag, maar anders vergeet ik het weer:

http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Haha, Ducrot is fantastisch. Hij maakt er soms nog wel eens een potje van als het aankomt op feiten maar zijn uitspraken zijn top.

Eigenlijk zouden er van hem ook een setje bingo kaarten moeten komen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Nou, vind dieje Ducrot maar een grote flapdrol ...
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Vandaag is het vooralsnog toch ook wel weer een aardige etappe. Een breuk in het peloton waarna Cunego en Devolder van achteren zaten. Inmiddels is de groep weer bij elkaar en zijn er een paar man vooruit.

Straks volgt de beklimming van de Pas de Peyrol, een berg van de 2e categorie. Niet zo bijzonder maar voor mij wel een klim met een herinnering. Daar heb ik namelijk in 2006 mijn eerste en voorlopig enige echte hongerklop mee mogen maken. Te weinig gegeten en gedronken en toen ging op zo'n 2 kilometer van de top het licht uit. Ik heb nog nooit zolang over 2 kilometer gedaan...... :blush.gif:
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Hehe dat blijft inderdaad bij.

De poetscheppende Fransman Moreau is alweer naar huis.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

We hebben in alle etappes en ik herhaal in alle etappes nog geen 1 keer een Nederlander mee gehad in een groepje.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Gaan we voorlopig ook niet meemaken. De Rabobank gaat volledig voor het klassement van Menchov. Hooguit zal er een keer iemand in een bergritje mee gaan springen maar dat is dan puur als hulpje van Menchov.

En iemand als Clement moet het in principe hebben van zijn tijdrit. Hoewel ik hem er nog wel voor aan zie om een keer mee te springen. Hij kan ook nog best aardig omhoog rijden.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zo zeg, De la Fuente verliest compleet de aansluiting met de kopgroep tijdens de afdaling. De bijna valpartij van een paar kilometer terug is 'm duidelijk in de benen geslagen.
Nil volentibus arduum
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Aangename etappe is dit zeg. Sowieso valt de ronde goed mee dit jaar.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Om qua Nederlanders toch nog een lichtpuntje te ontdekken.. Laurens ten Dam kan vooralsnog aardig meekomen in het klassement.. ben benieuwd hoe die zich in het hooggebergte houdt.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Is er nog iemand die gisteravond de documentaire over Greg Lemond gezien heeft? Ik heb hem niet helemaal gezien, maar wat ik zag was zeer de moeite waard.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
999

Bericht door 999 »

Beltran positief

AMSTERDAM - De Spanjaard Manuel Beltran is de eerste renner die in deze Tour betrapt is op doping. In het bloed van de 37-jarige renner van de Italiaanse ploeg Liquigas zijn na de eerste rit sporen van epo gevonden.

Het is nog onduidelijk of de hele Liquigas-ploeg de Tour de France moet verlaten. Verleden jaar eiste de Tourorganisatie dit wel van Astana (Vinokourov) en Cofidis (Moreni).

Beltran staat momenteel 26e in het algemeen klassement, op 3.20 minuten van geletruidrager Kim Kirchen.
De T.

Lalalala ...
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Hele ploeg dan maar he.. :icon_idea.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Leve het nieuwe wielrennen! :hypocrite.gif:
peter

Bericht door peter »

Beltran toch. Toen hij nog bij Lance reed was dit allemaal vast niet aan de orde.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Duke schreef:Is er nog iemand die gisteravond de documentaire over Greg Lemond gezien heeft? Ik heb hem niet helemaal gezien, maar wat ik zag was zeer de moeite waard.
Het was zeker de moeite waard om te kijken maar er bleven toch ook wel wat vraagtekens liggen.

Bijvoorbeeld het verhaal rondom Landis. Dan komt hij eerst met een vage opmerking over Landis om vervolgens weg te lopen voor een glas water. Kijk, als je dan iets over iemand wilt vertellen moet je het ook echt doen. Of je noemt man en paard of je zegt niets. Ik zou zo'n stukje ook niet uitzenden als hij niet meer zou zeggen.

Maar al met al was het zeker de moeite waard om te kijken. Dat geld overigens ook voor de uitzending van het programma van Hugo Borst over vaders en zonen. Dat ging gisteravond over Kai Reus, het rabotalent dat tijdens een training ernstig ten val is gekomen tijdens de afdaling van de Iseran.

Hij is voor zijn revalidatie weer bij zijn ouders gaan wonen en daar is een hele moeizame relatie met zijn vader uit voortgekomen. Raar om te zien dat mensen die toch echt veel van elkaar houden zo koppig kunnen zijn in hun gedrag naar elkaar toe. Hij zal vandaag of morgen wel op uitzending gemist staan.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

brigade zuid schreef:Om qua Nederlanders toch nog een lichtpuntje te ontdekken.. Laurens ten Dam kan vooralsnog aardig meekomen in het klassement.. ben benieuwd hoe die zich in het hooggebergte houdt.
Hij zal er best zijn waarde hebben voor Menchov want Ten Dam is een hele behoorlijke klimmer. Maar een goed klassement zal er daardoor wel niet in zitten. Als zijn werk er op zit zal hij zich laten afzakken om krachten te sparen.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Jöhnk schreef:Leve het nieuwe wielrennen! :hypocrite.gif:
haha daar moest ik ook gelijk aan denken.. er gaat geen dag voorbij of Ducrot neemt de woorden 'nieuwe wielrennen' in de mond.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

@ Marillion: het stukje over Landis was inderdaad erg vaag. Het mooiste vond ik het stuk over het conflict met Hinault en het toneelstukje op L'Alpe D'Huez, en natuurlijk de comeback na het jachtongeluk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Alleen Beltran moet naar huis, de ploeg mag blijven... beetje vreemd want vorig jaar moesten wel hele ploegen naar huis.
peter

Bericht door peter »

Slaat he-le-maal nergens op. Wat zullen Klöden en Contador balen, zeg.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Idd Peter.
Tien abnormale bloedresultaten voor start Tour

Het dopingspook lijkt alweer de kop op te steken in de Ronde van Frankrijk. De Franse krant Le Monde heeft weet van verdachte bloedcontroles.

Volgens Le Monde zijn er na controles net voor de Tour de France tien abnormale resultaten teruggevonden. Dat schrijft Le Monde vrijdag op zijn website. De controles werden uitgevoerd op 3 en 4 juli. De Tour ging op 5 juli in Brest van start.

De testen werden uitgevoerd door het Franse Antidopingagentschap (AFLP). Volgens Le Monde vertoonden de testen ongerustmakende hematocriet -of hemoglobinewaarden. De hematocrietwaarde is het volume van het bloed dat door de rode bloedlichaampjes wordt ingenomen. Een verhoogde waarde zou kunnen wijzen op het gebruik van EPO of een bloedtransfusie. Hemoglobine is een ijzerhoudend eiwit dat in de rode bloedcellen aanwezig is en ervoor zorgt dat zuurstof uit de longen gebonden en vervoerd kan worden.

Er werd niet bekendgemaakt over welke renners het gaat, maar het AFLP heeft hen donderdagavond de resultaten wel per brief bezorgd. De resultaten werden ook aan de UCI overgemaakt.

Omwille van een twist tussen de Tourorganisatoren (ASO) en de Internationale Wielerunie (UCI) staat het Franse Antidopingagentschap voor de eerste keer volledig in voor de dopingcontroles tijdens de Tour.

Renners waarvan de parameters (hematocriet, hemoglobine, ...) abnormale waarden vertonen, worden gerichter gecontroleerd om het gebruik van doping op te sporen.
bron: www.sportwereld.be
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

brigade zuid schreef:Alleen Beltran moet naar huis, de ploeg mag blijven... beetje vreemd want vorig jaar moesten wel hele ploegen naar huis.
Ik vind eerder dat het vorig jaar een beetje vreemd ging. Stel je voor dat je bij Liquigas rijdt en afhankelijk bent van de grillen van Tricky Beltran.
Plaats reactie