Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 3:24 pm

goodfella schreef: Dan maar geen spelers kopen en wachten op financieel betere tijden.
En zo is dat. Dan maar Goossens of Martina bij de selectie halen. Is altijd goedkoper.

De laatste 4 trainers van Ajax-1 en MVG hebben er op aankoopgebied een knoeiboel van gemaakt. Het lijkt me dat dat MVB i.i.g. niet gaat overkomen.

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 3:25 pm

Sulejmani gaat Ajax meer opleveren dan al die andere fop vleugelspelers bij elkaar. In zowel sportief als financieel opzicht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 3:25 pm

Jesse schreef:Ik hoop eigenlijk dat Huntelaar vertrekt, dan kan ook het verdedigende aspect serieus worden aangepakt.
Waar laat je je dure nationalist dan? Je betaalt iemand toch geen anderhalf miljoen euro voor een plekje op de bank? Ik denk dat, als Huntelaar vertrekt, dat geld grotendeels (tijdelijk) op de bank gezet zal worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 3:34 pm

wimpey schreef:Het lijkt me dat MVB keiharde (financiele) garanties wilde voordat ie getekend heeft. Met de selectie van vorig seizoen zou trouwens geen zinnig mens aan de slag zijn gegaan.
Natuurlijk niet, maar er wordt nu met geld gesméten. Ik neem aan omdat een voorschot wordt genomen op het vertrek van KJH. Anders kan ik het niet verklaren.
Duidelijk. Wat mij betreft komt er nog een centrale verdediger bij. En een corrector op het middenveld.
Zeker. Is hard nodig.
Achterin ontberen we kwaliteit en leiderschap. Wie moet de verdediging neerzetten? Van der Wiel soms? Vermaelen is elk seizoen maanden uit de roulatie.

Hoe je het ook wendt of keert: MVB heeft te maken met een paar erfenissen van voorgangers.
Dat vind ik geen argument als je zoveel geld mag uitgeven. Porto kocht voor tien miljoen een topteam bij elkaar. MVB moet meteen presteren, dat lijkt me duidelijk.
Laten we hopen dat Ajax een aantal heren uit de bende van 8 weet te slijten (bij voorkeur Luque en Leo). En dat er wat interesse komt voor mensen die daar een categorietje boven zitten (Oga, Rommedahl e.c.). Aan de onderkant snijden en de vrijgekomen middelen nuttig investeren, dat zou lekker zijn.
Ik ben bang dat we die spelers aan de straatstenen niet kwijtraken.
Ajax had vorig seizoen geen snelheid voorin, geen creativiteit op het middenveld en geen achterhoede. Met deze aankopen kan ik op z'n minst de contouren van een goed elftal herkennen. Dat heb ik vorig seizoen geen moment gehad.
De contouren van een goed elftal in aanvallend opzicht. In verdedigend opzicht (omschakelen, bal afpakken, lengte achterin, persoonlijkheid) is het allemaal nog erg matig.

@goodfella: we hopen en verwachten dat Sulejmani de hoofdprijs gaat opleveren, maar of het ook lukt weet niemand.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 19, 2008 3:41 pm

joey schreef: MVB moet meteen presteren, dat lijkt me duidelijk.
Hij zal niet a la JC een leerjaar aankondigen, lijkt me.

Tot dusver heeft ie prima ingekocht. 2 centrale verdedigers en een corrector op het middenveld lijken me nog nodig om al dat aanvallende talent een gedegen backbone te geven.

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 3:41 pm

Nou, 20 miljoen euro is nog niet eens de hoofdprijs Joey, maar het gaat mij erom dat hij voordeliger is dan die prutsers van een Luque, Leonardo, Rommedahl en Perez.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:42 pm

Bertje schreef:Waar laat je je dure nationalist dan? Je betaalt iemand toch geen anderhalf miljoen euro voor een plekje op de bank? Ik denk dat, als Huntelaar vertrekt, dat geld grotendeels (tijdelijk) op de bank gezet zal worden.
Ik neem aan dat je het over Oleguer hebt? Nou, ook al zou Oleguer komen, dan kan er toch nog een verdediger komen? Dat wil v. Basten toch ook? En bijvoorbeeld nog een verdedigende middenvelder.

Je betaalt daarnaast toch ook geen 6,5 miljoen euro voor iemand om die op de bank te zetten? (Cvitanich)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 3:48 pm

goodfella schreef:Nou, 20 miljoen euro is nog niet eens de hoofdprijs Joey, maar het gaat mij erom dat hij voordeliger is dan die prutsers van een Luque, Leonardo, Rommedahl en Perez.
Dat vind ik een aparte redenering. Leonardo bijvoorbeeld kostte maar 750.000 euro. Voor dat bedrag verkoop je hem zo. Neemt niet weg dat hij van mij niet had hoeven komen.

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 3:59 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Nou, 20 miljoen euro is nog niet eens de hoofdprijs Joey, maar het gaat mij erom dat hij voordeliger is dan die prutsers van een Luque, Leonardo, Rommedahl en Perez.
Dat vind ik een aparte redenering. Leonardo bijvoorbeeld kostte maar 750.000 euro. Voor dat bedrag verkoop je hem zo. Neemt niet weg dat hij van mij niet had hoeven komen.
Ja joh? Tot nu toe is er nog geen club voor Leonardo geweest. Die jongen is volledig mislukt Joey. Hopelijk raken we hem nog aan de straatstenen kwijt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:01 pm

Als je Leonardo koopt in plaats van een goede speler dan kost dat je titels.

De kost gaat voor de baat uit. Soms moet je nu eenmaal overbetalen, zeker als je ergens op de helft van augustus je sterspeler verkoopt. Dat verlies moet je dan maar nemen. Geef die 15 miljoen dan maar uit aan Riera. Want doe je dat niet, dan loop je twee keer de CL mis.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:02 pm

NEC had zich toch gemeld voor Leonardo?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 4:09 pm

Nu redeneer je net als HtC, Jöhnk. Die wilde ook duurdere spelers halen. MVG wilde dat om de een of andere reden niet. Misschien mócht hij niet van de leiding van Ajax. MVG heeft links rechts koopjes gehaald. Het leek wel of hij nog bij Willem ll zat.

Wat overbetalen betreft, dat is de prijs van armoedig beleid. Onze scouting kan blijkbaar pas zien dat een speler goed is tegen de tijd dat de hele wereld het ziet. Je vraagt je af waarom we een scouting hebben. Sulejmani en Aissati scouten kunnen wij hier allemaal.
Ik vraag me wel af waarom andere clubs Sulejmani niet wilden voor die zestien miljoen. Rijke clubs genoeg en welke club wil supetalent kopen en later een klapper maken? Maar blijkbaar hebben grote clubs uit het buitenland toch hun bedenkingen.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:12 pm

Misschien kennen andere clubs hem niet?

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 4:13 pm

Ik zeg het nog maar eens, als tegenwicht tegen Joey, het nu uitgegeven bedrag (31 miljoen als je Oleguer meetelt) is niet onverantwoord.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:15 pm

Jesse schreef:Ik neem aan dat je het over Oleguer hebt? Nou, ook al zou Oleguer komen, dan kan er toch nog een verdediger komen? Dat wil v. Basten toch ook? En bijvoorbeeld nog een verdedigende middenvelder.
Cvitanich is natuurlijk geen vergelijking. Op Cvitanich zit restwaarde.

Oleguer wordt (neem ik aan) gehaald als een specifiek type: mandekker. Van fysiek minder sterke zoneverdedigers hebben we er immers meer. Daarentegen is de rol van mandekker, zelfs al haal je Oleguer, nog steeds in grotere mate onderbezet dan de rol van zoneverdediger. Logischerwijs ga je dus ook na de aankoop van Oleguer nog op zoek naar een mandekker. Daarom vind ik Oleguer ook zo'n slechte aankoop; je gaat niet/amper vooruit.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:16 pm

joey schreef:Nu redeneer je net als HtC, Jöhnk. Die wilde ook duurdere spelers halen. MVG wilde dat om de een of andere reden niet. Misschien mócht hij niet van de leiding van Ajax. MVG heeft links rechts koopjes gehaald. Het leek wel of hij nog bij Willem ll zat.
Ik? Als HTC? :baaa.gif: :icon_biggrin.gif:

Of misschien durfde MVG het niet?
Ik vraag me wel af waarom andere clubs Sulejmani niet wilden voor die zestien miljoen. Rijke clubs genoeg en welke club wil supetalent kopen en later een klapper maken? Maar blijkbaar hebben grote clubs uit het buitenland toch hun bedenkingen.
Omdat de grootste clubs per definitie geen spelers van Heerenveen kopen. Als Real Sulejmani straks koopt voor 25 miljoen, vind jij dat dan slecht beleid van Real?

Kwaliteit gaat nu eenmaal voor prijs/kwaliteit. Waarmee ik niet zeg dat Ajax goed scout. Maar ik betwijfel wel of er elders een linksbuiten als Sulejmani te krijgen was.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 4:17 pm

Waarom zouden ze hem niet kennen, Jesse? Engelse topclubs bijvoorbeeld kennen zelfs de C-tjes van Ajax.

Het is in elk geval heel erg veel. Misschien heb je dat geld in de toekomst harder nodig? Om verdedigers te kopen bijvoorbeeld.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 4:24 pm

16 Miljoen is gewoon de marktprijs voor een supertalent als Sulejmani. Ik geloof nooit dat SC Heerenveen hem voor een miljoen of 10-12 naar een Engelse of Spaanse topclub had laten gaan, zo dom zijn die Friezen nou ook weer niet.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:25 pm

Van Ajax, ja. Ik betwijfel of die scouts alle wedstrijden van de eredivisie zien. Misschien is hij opgevallen na Heereveen - Ajax. Bovendien, Chelsea was toch ook in de race?

@ Bert, ik begrijp je punt niet helemaal. Ik weet dat je Oleguer niks vindt, en dat je het daarom een slechte aankoop vindt. Maar we moeten volgens jou toch sowieso twee mandekkers halen (die plaats is immers ook na het halen van één mandekker in grotere mate onbezet). Ik zie niet in waarom Oleguer dan nog eens extra een slechte aankoop is (los van het feit dat jij het een speler van niks vindt).

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:29 pm

Omdat Oleguer een slechte mandekker is, Jesse. Waarom zou je iemand kopen als je hem daarna liever op de bank zet dan in de basis?

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2008 4:31 pm

Gelukkig heb ik meer vertrouwen in het oordeel van van Basten dan van een zekere Bertje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:32 pm

Wat is het oordeel van Van Basten dan?

Maar goed, laten we vooral aan de sfeer gaan werken.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:33 pm

Oké, ik ken Oleguer amper. Geen idee wat voor verdediger het is.

Maar even los van Olegeur, wat voor verdediger(s) zie jij graag komen, Bert? Een snelle mandekker, neem ik aan. En verder nog iemand? Of wil je vd Wiel de kans geven?

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 19, 2008 4:33 pm

Giacomo Puccini schreef:16 Miljoen is gewoon de marktprijs voor een supertalent als Sulejmani. Ik geloof nooit dat SC Heerenveen hem voor een miljoen of 10-12 naar een Engelse of Spaanse topclub had laten gaan, zo dom zijn die Friezen nou ook weer niet.
Dat betwijfel ik dus. Waarom stonden de clubs niet in de rij? 16 miljoen is gewoon ontzettend veel geld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 19, 2008 4:34 pm

Je twijfelt er dus aan dat Sulejmani een toptalent is.

Plaats reactie