Ismail Aissati

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2008 4:36 pm

Bertje schreef:Wat is het oordeel van Van Basten dan?

Maar goed, laten we vooral aan de sfeer gaan werken.
Wat denk je als hij hem wilt kopen? Dat hij een versterking voor Ajax is. Volgens jou hoort hij nog niet in de suptop van de eredivisie thuis, nou dan speel je niet 6 jaar bij Barcelona hoor. Maar goed jij vindt hem niks, van Basten dus duidelijk wel en ik weet op wiens oordeel ik vertrouw.

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:37 pm

joey schreef:Dat betwijfel ik dus. Waarom stonden de clubs niet in de rij? 16 miljoen is gewoon ontzettend veel geld.
Waarom stonden de clubs niet voor Suarez in de rij? Die was slechts 8 miljoen euro. Er worden maar weinig spelers van dergelijke clubs gekocht door de topclubs. Volgens mij volgen die amper die wedstrijden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 4:38 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:16 Miljoen is gewoon de marktprijs voor een supertalent als Sulejmani. Ik geloof nooit dat SC Heerenveen hem voor een miljoen of 10-12 naar een Engelse of Spaanse topclub had laten gaan, zo dom zijn die Friezen nou ook weer niet.
Dat betwijfel ik dus. Waarom stonden de clubs niet in de rij? 16 miljoen is gewoon ontzettend veel geld.
Ajax kwam gewoon op het juiste moment en Sulejmani wilde graag naar Ajax. Wat hebben andere clubs er dan verder mee te maken? Als Ajax hem niet had genomen was hij naar een buitenlandse club gegaan voor een vergelijkbaar bedrag, maak je geen illusies.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:41 pm

Jesse schreef:Maar even los van Olegeur, wat voor verdediger(s) zie jij graag komen, Bert? Een snelle mandekker, neem ik aan. En verder nog iemand? Of wil je vd Wiel de kans geven?
Een goede verdediger bovenal. :icon_wink.gif:

Aangezien we in verdedigend opzicht nogal een ingewikkelde puzzel hebben liggen, moet die goede verdediger daarnaast ook in die puzzel passen.

Met de huidige verdedigers zou ik in principe zo spelen:

Vertonghen, Vermaelen, Lindgren/Van der Wiel, Colin;

Colin en Vertonghen spelen bij mij omdat je, doordat er geen centrumverdedigers zijn die de fysieke mogelijkheden hebben om backs als Urby en BS uit de wind te houden, met backs moeten spelen die zelf hun fysieke duels kunnen uitvechten. Vermaelen speelt omdat hij de enige kopsterke centrumverdediger is. Lindgren of Van der Wiel heeft dan de mogelijkheid waar mogelijk het middenveld te versterken, aangezien de backs één op één kunnen spelen en Vermaelen positioneel nog wel goed genoeg is om de backs rugdekking te geven.
Om jezelf achterin wat meer mogelijkheden te geven zou ik dus graag een fysiek sterke, snelle en kopsterke verdediger hebben. Die kan dan op de positie van Vermaelen (en eventueel op de positie van Colin of Vertonghen) spelen. Daardoor ben je ook minder kwetsbaar bij blessures/schorsingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:43 pm

InnerHarbour schreef:Wat denk je als hij hem wilt kopen? Dat hij een versterking voor Ajax is. Volgens jou hoort hij nog niet in de suptop van de eredivisie thuis, nou dan speel je niet 6 jaar bij Barcelona hoor. Maar goed jij vindt hem niks, van Basten dus duidelijk wel en ik weet op wiens oordeel ik vertrouw.
Nee, volgens mij hoort hij niet in de mondiale subtop thuis.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2008 4:50 pm

Ja sorry, ik zie nu in welke context je het in eerste instantie bedoelde, neemt niet weg dat ik meer in het oordeel van van basten blijf zien. :ajaxsmiley.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:51 pm

een fysiek sterke, snelle en kopsterke verdediger
Oké, daar is iedereen het over eens lijkt me. Maar verder geen extra versterking in de verdediging (nog een mandekker bijv.)? Of vertrouw je voor de rest op de huidige verdediging. (Ik ga er hier BTW van uit dat Oleguer niet komt).
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 4:58 pm

Verder zou ik doorselecteren waar mogelijk. De positie van Gabri zou dan mijn prioriteit hebben.

En met niemand anders!

Jim

Bericht door Jim » za jul 19, 2008 7:39 pm

wimpey schreef:
Jim schreef:Win-win situatie voor Ajax. Mocht het in sportief opzicht geen succes worden (wat er dik in zit), heeft Ajax er in ieder geval toch een uitstekende postbode bij.
Het zou toch wat zijn wanneer iemand die onder de grote Koeman bij PSV een rol in de kantlijn vervulde het onder prutser Van Basten bij Ajax wél zou weten te maken, Jim!!!
Laat me in mijn oordeel over spelers louter en alleen leiden door eigen waarnemingen. Nooit door andere zaken. Zo heb ik bijvoorbeeld al voordat Koeman's aankoop Sikora een bal voor Ajax had getrapt, luid en duidelijk aangegeven dat ik van zijn komst helemaal niks begreep omdat ik verwachtte dat hij kwalitatief zwaar tekort zou gaan schieten. Hetgeen is gebleken. Jij was trouwens nog behoorlijk positief over Sikora toen er sprake was van zijn komst en begon hem pas na zijn eerste wedstrijden voortdurend tot aan zijn enkels af te breken, maar dat terzijde.
Zo heb ik dus ook mijn bedenkingen over de voetballer Aissati.
Waarom?. Zijn grootste probleem is dat hij doorgaans pas gaat kijken naar een vrijstaande medespeler als hij de bal onder controle heeft gebracht. Vrijwel nooit al vantevoren. Hij is niet in staat als het ware 'over de bal heen' te kijken. Omdat hij pas naar (vrijstaande) medespelers op zoek gaat als hij de bal onder controle heeft staan die medespelers op dat moment doorgaans al weer gedekt.
Gevolg is dat hij ofwel gedwongen is de bal terug te spelen naar een verdediger (waarvan er altijd wel eentje vrij aanspeelbaar is) ofwel moet gaan lopen met de bal. Met name vanwege een gebrek aan pure snelheid ontaardt dat laatste doorgaans in heilloos gedraaf over de breedte van het veld.
Iemand als Afellay heeft min of meer hetzelfde euvel met dat verschil dat
hij zich in balbezit meestal richting doel van de tegenstander kan begeven (en dus een stuk gevaarlijker is) omdat hij wel over de daarvoor benodigde snelheid beschikt.
Vraag jij je nooit af waarom deze spelers qua doelpunten en assists een laag rendement halen?. De hoofdreden staat hierboven.
Er is op een speler als Perez een hoop aan te merken, maar feit is dat hij wel een hoog rendement haalt. Vooral omdat hij een stuk sneller de vrije man ziet. Hij is veel beter in staat een stap vooruit te denken en te kijken.
Begrijp echter wel waarom iedereen hoog opgeeft over Aissati. Hij oogt iel en jongensachtig, en als het er dan technisch leuk uitziet, krijgt een en ander al gauw iets vertederends. Maar als je de speler wat dieper analyseert zijn er een hoop tekortkomingen te bespeuren. Want over zijn verdedigende kwaliteiten en omschakeling heb ik het nog niet eens gehad. Dat laat helemaal te wensen over.
Dus, of Van Basten en/of Koeman nou wel of geen prutsers zijn, reken er niet te hard op dat het bij Ajax met Aissati allemaal wel zou gaan lukken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 7:41 pm

Jim, kijken wij wel naar dezelfde Aissati? Deze jongen heeft het over de bal heen kijken - zoals jij het noemt - tot kunst verheven.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 7:42 pm

Wat zijn volgens jou dan de positieve punten van Aissati, Jim? (Als die er al zijn :ajaxsmiley.gif: ).

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 19, 2008 7:57 pm

joey schreef:Ik vraag me wel af waarom andere clubs Sulejmani niet wilden voor die zestien miljoen. Rijke clubs genoeg en welke club wil supetalent kopen en later een klapper maken? Maar blijkbaar hebben grote clubs uit het buitenland toch hun bedenkingen.
Waarom kocht Inter destijds niet voor 18 miljoen gulden Zlatan? Was Chivu een kneus, omdat enkel Ajax belangstelling voor hem had? Waarom kocht Real Madrid Diarra niet rechtstreeks van Vitesse?

:aai.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 19, 2008 8:37 pm

Bertje schreef:Jim, kijken wij wel naar dezelfde Aissati? Deze jongen heeft het over de bal heen kijken - zoals jij het noemt - tot kunst verheven.
Nog nooit ben ik het zo eens geweest met Bertje!
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za jul 19, 2008 8:44 pm

en ik met Jim.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

columbus

Bericht door columbus » za jul 19, 2008 9:02 pm

Hoop dat het lees- en zichtbaar is.

Afbeelding[/img]

Starring

Bericht door Starring » za jul 19, 2008 9:07 pm

Jansma schreef:en ik met Jim.
Laat jullie verassen, zal ik zeggen. Kijk, de tijd zal ons leren of Aissati daadwerkelijk een grote wordt in de Arena. Maar in het positie- en combinatiespel hoef je Aissati maar weinig te leren. Die jongen lijkt daarvoor geboren...
goodfella schreef:
joey schreef:Ik vraag me wel af waarom andere clubs Sulejmani niet wilden voor die zestien miljoen. Rijke clubs genoeg en welke club wil supetalent kopen en later een klapper maken? Maar blijkbaar hebben grote clubs uit het buitenland toch hun bedenkingen.
Waarom kocht Inter destijds niet voor 18 miljoen gulden Zlatan? Was Chivu een kneus, omdat enkel Ajax belangstelling voor hem had? Waarom kocht Real Madrid Diarra niet rechtstreeks van Vitesse?

:aai.gif:
Het zou wat zijn als de absolute topclubs al het talent op aarde onder contract zou hebben staan.
AFCA!

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 9:36 pm

Aissati mag zich Ajacied noemen
Geschreven op zaterdag, 19 juli om 22:02

Ismaïl Aissati mag zich officieel speler van Ajax noemen. Na PSV bereikte de middenvelder vrijdagmiddag zelf ook een akkoord met de hoofdstedelingen. Danny Blind bevestigt tegenover de NOS dat de 19-jarige middenvelder maandag een meerjarig contract zal tekenen.

Met het nieuws komt er een definitief einde aan de maandenlange onzekerheid van Aissati. De spelmaker was al een tijdje ontevreden over het aantal speelminuten dat hij kreeg bij PSV en wilde vertrekken uit Eindhoven. Ajax meldde zich en na wekenlang onderhandelen heeft de Amsterdamse club Aissati binnen.

Aissati zat ruim twee seizoenen bij het vlaggenschip van PSV en speelde daarnaast op huurbasis voor FC Twente. Voor de Tukkers speelde hij 14 competitiewedstrijden, terwijl hij voor PSV 43 competitieduels speelde. De spelmaker is de derde aankoop van de nieuwe Ajax-trainer Marco van Basten, die eerder Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani aantrok. De oefenmeester wil nu nog een verdediger kopen.

Voor hoeveel seizoenen Aissati zal tekenen is niet bekend. Ook deed Blind geen mededelingen over de betaalde transfersom. Aissati wordt de vierde speler die van PSV naar Ajax gaat. Gert Bals (1965), Peter Hoekstra (1996) en Kenneth Perez (2008) gingen hem voor.
Voetbalzone

In ieder geval minder dan 6,5 miljoen dus. Zal wel iets van 4 miljoen zijn geweest.

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 19, 2008 9:40 pm

Columbus schreef:Hoop dat het lees- en zichtbaar is.

Afbeelding[/img]
Yup, Dank u
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 10:46 pm

John Veldman, inderdaad! Je zou hem bijna vergeten :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

columbus

Bericht door columbus » za jul 19, 2008 10:51 pm

Giacomo Puccini schreef:John Veldman, inderdaad! Je zou hem bijna vergeten :ajaxsmiley.gif:
Stond ik ook even van te kijken. Dacht dat hij van Vitesse kwam, niet wetend dat hij ook op de Hertgang heeft rondgedarteld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 10:52 pm

Jim schreef:Vraag jij je nooit af waarom deze spelers qua doelpunten en assists een laag rendement halen?. De hoofdreden staat hierboven.
Er is op een speler als Perez een hoop aan te merken, maar feit is dat hij wel een hoog rendement haalt. Vooral omdat hij een stuk sneller de vrije man ziet.
Deze is leuk. Perez op het middenveld is een drama. Hij is zo statisch als de pest, loopt zich niet vrij, en heeft dus ook nooit de bal. Behalve als die per ongeluk tegen hem aan stuitert. En als je de bal niet hebt kun je de vrije man wel zien maar natuurlijk niet bereiken.

Perez heeft een hoog rendement omdat hij een goede traptechniek heeft..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 19, 2008 11:19 pm

Columbus schreef:
Giacomo Puccini schreef:John Veldman, inderdaad! Je zou hem bijna vergeten :ajaxsmiley.gif:
Stond ik ook even van te kijken. Dacht dat hij van Vitesse kwam, niet wetend dat hij ook op de Hertgang heeft rondgedarteld.
Bij Vitesse kwam hij volgens mij pas na zijn Ajax periode. Wij hebben hem destijds opgepikt bij Sparta. Het was even lastig maar uiteindelijk is bij Ajax besloten dat het toch beter was om voor Veldman te gaan i.p.v. Jaap Stam..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 20, 2008 9:23 am

Dat komt doordat Co Adriaanse het 'blinde paard Stam' afscoutte... :drecul.gif: :blush.gif:

Aissati is veel beter dan de overschatte Perez. Perez zal dan ook snel eieren voor zijn geld kiezen, verwacht ik (hoop ik). Voor hem is bij Ajax geen toekomst meer.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo jul 20, 2008 11:49 am

joey schreef:Dat komt doordat Co Adriaanse het 'blinde paard Stam' afscoutte... :drecul.gif: :blush.gif:

Aissati is veel beter dan de overschatte Perez.
Dit is dus bij Psv nooit gebleken.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 20, 2008 11:54 am

Perez zat daar ook gewoon op de bank, Voetske.

Aissati is een jonge speler die nog beter kan worden. Perez daarentegen heeft zijn beste dagen achter zich liggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie