Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Ja dat zeg jij steeds, maar ik heb levensgrote pagina's zien staan in b.v. de T. waarin ook Vroemen gewoon te kijk wordt gezet.Voor veel mensen is doping doping, en of dat het nu gebeurt in de wielersport of bij het zwemmen men, de liefhebber, moet er niks van hebben.Of zou er niks van moeten hebben.Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die doping in de atletiek goedpraat.Daar wordt mij inziens op een zelfde manier op gereageerd.Als er b.v. zodadelijk een Nederlander wordt gesnapt bij de O.S. zal heel Nederland daar zijn afschuw over uitspreken.En als daar 1 atleet in welke tak van sport gesnapt zal worden dan kijkt men ook met een schuin oog naar de andere atleten.Daarbij, het wielrennen bevestigd toch steeds het vooroordeel.Elk jaar zit dieje Ducrot te miepen over het nieuwe wielrennen, om binnen een week na aanvang van de tour weer van alles uit de kast halend het eerste doping geval weer goed te praten.Jij hebt hem het toch ook horen zeggen " ik gebruik nu meer doping dan toen ik fietste ".. tja.Marillion schreef:Dat kun je toch gewoon afmeten aan de manier waarop er is gereageerd op deze situatie. Vergelijk dat nou eens met de reacties op het wielrennen. Daar zit echt een verschil in hoor. Mensen zijn daarin gewoon heel subjectief.
Wat nou, wat wil je nu ?.Hoe moet het dan.Aan de ene kant heb je het steeds over dat de doping vebannen moet worden, maar zondaars moeten wel met fluwelen handschoenen aangepakt worden.Wel de goede publiciteit, maar niet de slechte publiciteit.Dat moet dan maar via een achterdeur gebeuren.In de wielersport gebeurt al te veel via de achterdeur.Als je willens en wetens de zaak besodemieterd moet je niet staan te piepen als je op deze manier behandelt wordt, wat trouwens ook nog eens gebruikelijk is in Frankrijk.Marillion schreef:Het is in zovere belangrijk dat het buiten alle proporties is. De manier waarop ze die mannen hebben opgepakt staat op geen enkele wijze in verhouding tot de fout die ze hebben begaan. Dat heeft helemaal niets te maken met het afschuiven van verantwoordelijkheid en het doet ook niets af aan het feit dat hij is betrapt op doping. Dat beweert niemand.
Ik geef helemaal niet de opmerkingen van een ander een andere draai, waar slaat dat nu weer op.En ik laat mijn nuances helemaal niet varen als het om wielrenners gaat.Slaat ook weer nergens op.Ik heb er geen probleem mee als men zondaars die iedere wielerliefhebber te kakken zetten, en, in dit geval, de wielersport in discrdiet brengen zo aangepakt worden.Marillion schreef:Ik zou niet weten waarom je niet over beide punten kunt spreken. Het één sluit het ander niet uit. Maar goed, ik vind het prima als jij alle nuance wilt laten varen wanneer het over wielrenners gaat. Daar gaan we het niet eens over worden. Maar probeer nou niet steeds om opmerkingen van een ander een draai te geven. Daar hou ik niet zo van.
En verder kun je het best met elkaar oneens zijn maar toch het zelfde eindoel nastreven ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr jul 18, 2008 5:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Snap ik ook niet zoveel van. Laat zijn ploeg het maar opknappen. Als er eenmaal een sprint komt is het vroeg genoeg om te proberen om je eigen treintje in stelling te brengen en/of dat van Columbia te ontregelen.Peter schreef:Cavendish wint met gemak. Zit dik 5 meter tussen hem en de nummer 2.
Ik snap niet dat al die ploegen maar mensen opofferen voor die sprints, hoor.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 05/06
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De babbels heeft hij in ieder geval nog...Ricco: 'Ik kom terug'
Uitgegeven: 19 juli 2008 12:25
Laatst gewijzigd: 19 juli 2008 12:27
ROME - Riccardo Ricco is niet van plan de wielersport vaarwel te zeggen. "Ik kom terug, en sterker dan ooit", aldus de 24-jarige Italiaan in Gazzetta dello Sport.
Ricco moest de Ronde van Frankrijk donderdag verlaten, nadat hij na afloop van de vierde etappe positief testte op epo. Saunier Duval ontsloeg de renner.
Ricco
Ricco werd vrijdag door de onderzoeksrechter in Foix in staat van beschuldiging gesteld. In afwachting van de rechtszaak mocht hij wel terugkeren naar Italië.
"Al mijn spullen zijn onderzocht, maar ze hebben niets kunnen vinden", aldus Ricco. "Alleen de vitaminepreparaten die alle renners gebruiken. Daarom mocht ik naar huis. Of ik epo heb gebruikt? Dat zullen jullie de komende dagen wel merken. Zaterdag ga ik met mijn advocaat de rechtszaak voorbereiden."
www.nu.nl
Deze etappe was voor hem gemaakt. Te zwaar voor iemand als Cavendish terwijl Freire dit soort heuvels prima kan verteren. Doordat zijn directe concurrenten er niet bij zaten is de groene trui inmiddels redelijk veilig in zijn handen. Zonder ongelukken moet hij die vast kunnen houden tot in Parijs.
Voor Rabo is het wel lekker. Hebben ze toch alvast een etappe binnen. Dan mag nu Menchov laten zien wat hij waard is.
Voor Rabo is het wel lekker. Hebben ze toch alvast een etappe binnen. Dan mag nu Menchov laten zien wat hij waard is.
Nil volentibus arduum
telesportCavendish verlaat Tour
De Britse renner Mark Cavendish gaat zondag niet meer van start in de vijftiende etappe van de Ronde van Frankrijk. Zijn ploeg Columbia heeft dit laten weten.
Cavendish sprintte naar vier ritzeges in de Tour. Hij kampt echter met vermoeidheid na twee zware weken. Hij wil zich nu gaan richten op de Olympische Spelen in Peking, waar hij op de baan start.
De Spaanse Raborenner Oscar Freire, drager van de groene trui, ziet hiermee een belangrijke concurrent verdwijnen. Hij won zaterdag de veertiende etappe. Cavendish kon zich in deze rit voor het eerst niet in de sprint mengen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ondertussen is het noodweer op de Agnello. Regen, hagel, wind en kou. Dat is tijdens het klimmen al een drama. Laat staan tijdens het dalen.
Vandaag verwacht ik eigenlijk nog geen groot spektakel maar misschien dat de weersomstandigheden toch verschillen gaan veroorzaken. Niet iedereen verteert die omstandigheden even goed.
Vandaag verwacht ik eigenlijk nog geen groot spektakel maar misschien dat de weersomstandigheden toch verschillen gaan veroorzaken. Niet iedereen verteert die omstandigheden even goed.
Nil volentibus arduum
Probleem met de etappe van vandaag is dat het gat tussen de beklimming van de Agnello en de slotklim naar Prato Nevoso te groot is. Als je op de Agnello aanvalt is de kans zeer groot dat ze je in de afdaling en het tussenstuk gewoon weer terughalen. Dan is het verspilde energie geweest.
Het komt dus normaal gesproken aan op de slotklim en die is niet echt heel erg lastig dus dan is het weer moeilijk om het verschil te maken. Maar misschien is het vandaag anders vanwege het slechte weer. Dat kan veel uitmaken voor wat je nog over hebt op de slotklim.
Maar normaal gesproken gaan ze het vuurwerk bewaren voor dinsdag en woensdag. Dinsdag krijg je achter elkaar de Lombarde en de Bonette. Woensdag de Galibier, Croix de Fer en Alpe d'Huez. Helaas doen ze de Galibier en Croix de Fer wel vanaf de 'makkelijke kant'.
Het komt dus normaal gesproken aan op de slotklim en die is niet echt heel erg lastig dus dan is het weer moeilijk om het verschil te maken. Maar misschien is het vandaag anders vanwege het slechte weer. Dat kan veel uitmaken voor wat je nog over hebt op de slotklim.
Maar normaal gesproken gaan ze het vuurwerk bewaren voor dinsdag en woensdag. Dinsdag krijg je achter elkaar de Lombarde en de Bonette. Woensdag de Galibier, Croix de Fer en Alpe d'Huez. Helaas doen ze de Galibier en Croix de Fer wel vanaf de 'makkelijke kant'.
Nil volentibus arduum
De lottoploeg? Die acht ik niet in staat om grote gaten dicht te rijden op dit terrein.Marillion schreef:Probleem met de etappe van vandaag is dat het gat tussen de beklimming van de Agnello en de slotklim naar Prato Nevoso te groot is. Als je op de Agnello aanvalt is de kans zeer groot dat ze je in de afdaling en het tussenstuk gewoon weer terughalen. Dan is het verspilde energie geweest.
Stuur Cancellara mee en je hebt weer de perfecte gangmaker voor in de vallei.
Juist in deze etappe zou je Evans perfect kunnen isoleren.