Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 05/06
Ik heb echt genoten van die slotklim. Prachtig om te zien hoe de renners elkaar pijn hebben gedaan. De verschillen waren niet heel groot maar er zijn wel wat dingen duidelijk geworden.
6 man binnen 1 minuut is natuurlijk een prachtige situatie voor de komende 2 bergritten. Schleck, Sastre, Menchov en Kohl zullen daar weer moeten aanvallen want voorlopig is Evans ze nog wel de baas met de tijdrit van zaterdag. Ook Vandevelde zullen ze nog wat tijdverlies moeten aansmeren.
Wat Menchov betreft was de val gewoon erg ongelukkig. Ze hebben wel even op hem gewacht (waarvoor hulde!) maar het kost toch kracht. Je wilt nu eenmaal zo snel mogelijk terugkomen. Daarnaast ben je uit je ritme en is het een mentaal tikkie omdat je in de aanval was en ineens op achterstand zit. Verder heeft hij uitstekend gereden. Een paar aanvallen geplaatst en daarmee laten zien dat hij weg kan rijden. Als hij slim is probeert hij samen te werken met Kohl in de komende ritten.
Dat Menchov op het einde even moest lossen was erg zonde van de tijd maar ik maak me er niet zo druk om. Die val heeft echt extra kracht gekost en die kwam hij daar net even te kort.
Erg jammer dat er nu een rustdag is!
6 man binnen 1 minuut is natuurlijk een prachtige situatie voor de komende 2 bergritten. Schleck, Sastre, Menchov en Kohl zullen daar weer moeten aanvallen want voorlopig is Evans ze nog wel de baas met de tijdrit van zaterdag. Ook Vandevelde zullen ze nog wat tijdverlies moeten aansmeren.
Wat Menchov betreft was de val gewoon erg ongelukkig. Ze hebben wel even op hem gewacht (waarvoor hulde!) maar het kost toch kracht. Je wilt nu eenmaal zo snel mogelijk terugkomen. Daarnaast ben je uit je ritme en is het een mentaal tikkie omdat je in de aanval was en ineens op achterstand zit. Verder heeft hij uitstekend gereden. Een paar aanvallen geplaatst en daarmee laten zien dat hij weg kan rijden. Als hij slim is probeert hij samen te werken met Kohl in de komende ritten.
Dat Menchov op het einde even moest lossen was erg zonde van de tijd maar ik maak me er niet zo druk om. Die val heeft echt extra kracht gekost en die kwam hij daar net even te kort.
Erg jammer dat er nu een rustdag is!
Nil volentibus arduum
De T.AMSTERDAM - Stéphane Heulot heeft in de Franse krant Ouest-France aangegeven dat er sprake is van georganiseerd dopinggebruik in zijn eigen ploeg Saunier Duval. In de Tour was de oud-renner perschef van de formatie die opstapte nadat kopman Riccardo Ricco werd betrapt op epo (Mircera). Heulot beschuldigt teammanager Mauro Gianetti van het aanzetten tot dopinggebruik.
"Sommige managers in mijn ploeg, zoals Gianetti, denken nog altijd op de oude manier verder te gaan. Binnen Saunier Duval werd het dopinggebruik centraal geregeld. Ik heb onze sponsor Thierry Leroy vorig week reeds gewaarschuwd.”
Leonardo Piepoli, die de rit op Hautacam won, heeft tegenover zijn ploegleider Joxean Fernandez verklaard dat hij zich op dezelfde manier geprepareerd had als Ricco.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
NRCDenen: epo-test faalt vaak
Rotterdam, 22 juli. Sporters die epo-doping gebruikten, hebben een flinke kans bij dopingcontroles vrijuit te gaan. Dat hebben Deense onderzoekers aangetoond. De Denen vinden dat de epo-dopingcontrole niet voldoet en ook niet meer te verbeteren valt. Invoering van een persoonlijk ‘bloedpaspoort’ voor sporters zou de oplossing zijn.
De Britse omroep BBC citeerde gisteren verschillende internationale deskundigen die de epo-controle van de internationale dopingbestrijder WADA op de hak namen. Zij vinden dat de WADA veel te traag is met invoering van het persoonlijke dopingdossier. Ze denken dat ook op de komende Olympische Spelen veel duursporters vrijuit gaan na epo-gebruik.
De Deense onderzoekers gaven acht studenten een gebruikelijke epo-kuur van vier weken: twee weken intensief (om de dag een injectie) en twee weken onderhoudskuur (één injectie per week). In de drie weken erna plasten de proefpersonen ook nog wekelijks voor de dopingcontrole.
De urinemonsters gingen naar twee officiële, door WADA geaccrediteerde dopinglabs. Eén lab gaf gedurende het hele experiment voor alle urinemonsters de uitslag ‘geen doping’. Bij het andere lab werden de acht epo-gebruikers wel gesnapt, maar alleen in de eerste twee weken van intensieve epo-injecties.
De weken erna zag het ‘goede’ lab twee keer epo-gebruik in 24 ingeleverde urinemonsters. In de laatste twee weken van het experiment testte geen van de deelnemers nog ‘positief’, maar hun prestaties op de hometrainer bleven ruim 5 procent hoger dan voor hun epo-injecties.
De resultaten van het Deense onderzoekers staan in een artikel op de website van het het wetenschappelijke tijdschrift Journal of Applied Physiology.
Herman Ram, directeur van de Nederlandse Dopingautoriteit, kent het Deense onderzoek nog niet gedetailleerd. Desgevraagd zegt hij over het onderzoek van de Scandinaviërs: „Wij accepteren dat een aantal gebruikers ontsnappen, om te voorkomen dat onschuldige sporters onterecht als dopinggebruiker worden aangemerkt. Hoeveel er ontsnappen weten we niet, want we weten niet hoeveel gebruikers er zijn onder de gecontroleerde sporters. Dat zeggen ze niet. Met tests kom je daar ook niet achter.”
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Heerlijke valpartij net in de afdaling.. hopelijk nog een paar.
Wat een pussy die menchov.. beetje bangerig in de afdaling en op achterstand.
Wat een pussy die menchov.. beetje bangerig in de afdaling en op achterstand.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op di jul 22, 2008 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
De T.Ricco vluchtte bij dopingcontrole
CUNEO - Riccardo Ricco heeft geprobeerd de dopingtest te mijden die in de Ronde van Frankrijk aan het licht bracht dat hij epo gebruikte. Dat heeft het hoofd van het Franse antidopingagentschap AFLD Pierre Bordry dinsdag voor de start van de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk gezegd.
Ricco werd positief bevonden na afloop van de vierde etappe, de tijdrit in Cholet. “Toen hij merkte dat hij een controle moest ondergaan, probeerde hij weg te komen”, aldus Bordry.
Volgens de Fransman kwam Ricco, die twee etappes won in de Tour, niet ver. “Stewards pakten hem tussen twee auto’s op. We hebben hem toen gezegd dat hij elke dag getest zou worden als hij niet zou meewerken.” De Franse politie haalde Ricco vlak voor de start van de twaalfde etappe uit de rennersbus van Saunier Duval toen de positieve controle naar buiten was gekomen. Inmiddels is de Italiaan weer op vrije voeten.
Blij met de punten ...
Ach, die Nederlandse journalisten met hun eeuwige Rabobank... Op een gegeven moment ga je nog iets van die RB-renners verwachten ook.brigade zuid schreef:Maar ik wordt wel een beetje moe van die Menchov hoor.. toch altijd wat met die jongen.. dan weer in de verkeerde waaier, een hongerklop of dan wel een pussy in de afdaling.

Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wel mooi dat er een artikel in de Pers stond vanochtend met de volgende kop: "Menchov is niet bang".
Cadel Evans wint de Tour zo wel erg simpeltjes. Ik zie Menchov morgen niet 2.5 minuut pakken, terwijl dat wel nodig is. Alles hangt af van Kohl en de Schleckies. Die moeten vol in de aanval om minimaal 2 minuten te pakken. Het leek er alleen op dat Schleck het vrij lastig had in de klim van vandaag. Ik dacht zelfs een keer te zien dat hij 'nee' schudde naar zijn kleine broertje.
Cadel Evans wint de Tour zo wel erg simpeltjes. Ik zie Menchov morgen niet 2.5 minuut pakken, terwijl dat wel nodig is. Alles hangt af van Kohl en de Schleckies. Die moeten vol in de aanval om minimaal 2 minuten te pakken. Het leek er alleen op dat Schleck het vrij lastig had in de klim van vandaag. Ik dacht zelfs een keer te zien dat hij 'nee' schudde naar zijn kleine broertje.
De tactiek van CSC pakte vandaag niet goed uit. Achteraf is makkelijk praten maar ik had het ook anders gedaan als ik hun was.
De Bonette is een lange klim die vrij goed loopt. Daar kun je vrij goed tempo op rijden. Wat dus een voordeel is voor een type als Evans. Die moet het namelijk meer hebben van het rijden van één tempo. Door de ploeg nu op kop te zetten en in één hoog tempo naar de top te rijden speelden ze hem dus eigenlijk in de kaart. Als er achter elkaar aanvallen komen dan moet hij daar op reageren en dan kom je dus niet in je ritme. Zo kun je een temporijder de vernieling in proberen te helpen. Een gemiste kans wat mij betreft, al weet ik natuurlijk niet wat er mogelijk was bij de mannen van CSC. Een leuk plan is één maar je moet het ook maar kunnen.
Menchov heeft vandaag echt heel kostbare tijd verloren. Hoewel hij als één van de weinige klassementsrenners Evans zou kunnen kloppen in een tijdrit ben ik bang dat dit hem zelfs het uitzicht op de eindzege kost. Heel erg jammer dat hij de aansluiting heeft verloren. Dan ben je overigens niet meteen een lulletje, schlemiel of pussy hoor.
Er zit nu eenmaal verschil in de daalkwaliteiten van renners. Als je door een stuurfout de aansluiting verliest is het lastig om terug te komen. Zo'n fout blijft even in je hoofd zitten en als het gat net even te groot is kun je niet meer reageren op basis van wat je voorganger doet maar moet je zelf de bochten inschatten. Als je dat minder goed beheerst verlies je dus tijd want dan moet je als mindere daler juist méér risico gaan nemen om terug te komen. Het is heel erg zuur en dit is zeker een zwakke plek van Menchov. Als je de tour wilt winnen mag het je niet overkomen. Maar de oorsprong van die halve minuut tijdverlies ligt echt in fracties van een seconde bij het insturen van een paar lastige bochten.
Morgen heeft hij in ieder geval maar één optie en dat is de aanval. Ik ben alleen bang dat ze weer gaan wachten tot Alpe d'Huez. De Galibier is te vroeg, dan volgt een lange afdaling die op de eerste bochten na vrij goed te doen is. Vervolgens dus de Croix de Fer met een heerlijke afdaling richting Bourg d'Oisans. Ook die afdaling is goed te doen. Beide zijn makkelijker dan die van de Bonette. En dan dus richting de Alp.
Als ze Evans serieus pijn willen doen moeten ze op de Croix de Fer openen.
De Bonette is een lange klim die vrij goed loopt. Daar kun je vrij goed tempo op rijden. Wat dus een voordeel is voor een type als Evans. Die moet het namelijk meer hebben van het rijden van één tempo. Door de ploeg nu op kop te zetten en in één hoog tempo naar de top te rijden speelden ze hem dus eigenlijk in de kaart. Als er achter elkaar aanvallen komen dan moet hij daar op reageren en dan kom je dus niet in je ritme. Zo kun je een temporijder de vernieling in proberen te helpen. Een gemiste kans wat mij betreft, al weet ik natuurlijk niet wat er mogelijk was bij de mannen van CSC. Een leuk plan is één maar je moet het ook maar kunnen.
Menchov heeft vandaag echt heel kostbare tijd verloren. Hoewel hij als één van de weinige klassementsrenners Evans zou kunnen kloppen in een tijdrit ben ik bang dat dit hem zelfs het uitzicht op de eindzege kost. Heel erg jammer dat hij de aansluiting heeft verloren. Dan ben je overigens niet meteen een lulletje, schlemiel of pussy hoor.
Er zit nu eenmaal verschil in de daalkwaliteiten van renners. Als je door een stuurfout de aansluiting verliest is het lastig om terug te komen. Zo'n fout blijft even in je hoofd zitten en als het gat net even te groot is kun je niet meer reageren op basis van wat je voorganger doet maar moet je zelf de bochten inschatten. Als je dat minder goed beheerst verlies je dus tijd want dan moet je als mindere daler juist méér risico gaan nemen om terug te komen. Het is heel erg zuur en dit is zeker een zwakke plek van Menchov. Als je de tour wilt winnen mag het je niet overkomen. Maar de oorsprong van die halve minuut tijdverlies ligt echt in fracties van een seconde bij het insturen van een paar lastige bochten.
Morgen heeft hij in ieder geval maar één optie en dat is de aanval. Ik ben alleen bang dat ze weer gaan wachten tot Alpe d'Huez. De Galibier is te vroeg, dan volgt een lange afdaling die op de eerste bochten na vrij goed te doen is. Vervolgens dus de Croix de Fer met een heerlijke afdaling richting Bourg d'Oisans. Ook die afdaling is goed te doen. Beide zijn makkelijker dan die van de Bonette. En dan dus richting de Alp.
Als ze Evans serieus pijn willen doen moeten ze op de Croix de Fer openen.
Nil volentibus arduum
Die fouten kosten hem ook de tour want zowel het tijdverlies door de wind op het vlakke als het verlies tijdens deze afdaling mag je gewoon niet overkomen als je de tour wilt winnen. Zo simpel is het. Maar dat maakt je natuurlijk niet meteen een prutser.
De val van zondag wil ik hem overigens niet aanrekenen hoewel die ook cruciaal is want daar had hij tijd kunnen winnen. Maar dat was overmacht.
De val van zondag wil ik hem overigens niet aanrekenen hoewel die ook cruciaal is want daar had hij tijd kunnen winnen. Maar dat was overmacht.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat CSC overmoedig was. Ze zullen gedacht hebben dat Evans wel even zou bezwijken onder het tempo van A. Schleck.Marillion schreef:De tactiek van CSC pakte vandaag niet goed uit. Achteraf is makkelijk praten maar ik had het ook anders gedaan als ik hun was.
Eén slechte dag maakt nog geen slechte renner.
Klopt. Evans is gewoon een hele taaie. Maar ik snap die tactiek echt niet hoor. Je moet een renner een koersverloop voorleggen waar hij niet sterk in is. Nu speelden ze hem juist in de kaart.
Moest Evans een sterke ploeg om zich heen hebben gehad dan had hij ze precies zo laten koersen.
Moest Evans een sterke ploeg om zich heen hebben gehad dan had hij ze precies zo laten koersen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
Het is inderdaad tergend saai. En dan krijg je straks ook gewoon de saaiste wielrenner uit de geschiedenis van het cyclisme als eind-winnaar, dat is dan wel weer passend. Vergeleken met plak-plak-Evans is zelfs Levi Leipheimer een sensationeel aanvallende wielrenner. Hij gaat straks de tour winnen zonder één keer ergens weg te rijden. Nul demarages. Alleen plakken. Véél plakken.Jöhnk schreef:Ik word zo moe van deze tour. Er gebeurt geen zak.
Maargoed, ergens begrijp ik wel dat ze het vandaag saai hielden, ookal zegt de liefhebber van aanvallen in me dat het laf is. Ik zal uitleggen waarom. Er werd hier laatst door iemand geroepen dat het zo lekker spannend was, met 5 coureurs binnen een minuut van het geel. Dat is ook zo, want niemand van de groep is kansloos, iedereen kan nog winnen. En dáár zit het hem net in. Wanneer krijg je de mooiste aanvallen? Als renners móeten, als ze niets te verliezen hebben, als ze iets recht hebben te breien. Maar die 6 renners binnen een minuut hebben álles te verliezen. En als je alles hebt te verliezen én de volgende dag volgen er 3 gezellige jongens van de buitencategorie, dan ga je niet alles op het spel zetten.
Niemand stond zo ver achter dat ze vandaag al moesten aanvallen. Iedereen zou het morgen ook nog wel kunnen redden. Morgen móeten er wel een paar renners, dus zal het morgen leuker worden. Schleck zal meer voorsprong op Evans moeten hebben om hem in de tijdrit achter zich te houden. Menchov moet wel iets geks proberen om nog iets van z'n Tour te maken. Mijn enige angst is dat ze denken dit allemaal wel op de Alp d'Huez te fixen en tot daar wachten met aanvallen.
Een extra molecule deed Ricco de das om
wo 23/07/08 - Riccardo Ricco is tegen de lamp gelopen omdat er een extra molecule was toegevoegd aan CERA, het middel dat in het bloed van de Italiaan gevonden is.
"De details kan ik niet geven", zegt John Fahey, het hoofd van het wereldantidopingagentschap Wada. "Maar wij hebben nauw samengewerkt met het farmaceutisch bedrijf dat CERA ontwikkeld heeft." "Er werd een extra molecule aan de stof toegevoegd, zodat we dat altijd zouden detecteren bij een dopingtest." "De samenwerking tussen farmaceutische bedrijven en sportbonden is een stap vooruit in de strijd tegen doping. Dit begint stilaan meer voor te komen."
Ondertussen is Saunier Duval, het ex-team van Ricco, niet welkom in de Ronde van Duitsland. "Wij willen Saunier Duval absoluut niet aan de start van onze wedstrijd zien", luidt het bij de organisatoren.
Bron: Sporza.be
Kijk, dat is nu eens creatief zijn. In plaats van steeds achter de innovaties aan te lopen hebben ze er gewoon een molecuul bij laten bakken. Als je dit soort afspraken met de complete farmaceutische industrie kunt maken is het een goede zet.
wo 23/07/08 - Riccardo Ricco is tegen de lamp gelopen omdat er een extra molecule was toegevoegd aan CERA, het middel dat in het bloed van de Italiaan gevonden is.
"De details kan ik niet geven", zegt John Fahey, het hoofd van het wereldantidopingagentschap Wada. "Maar wij hebben nauw samengewerkt met het farmaceutisch bedrijf dat CERA ontwikkeld heeft." "Er werd een extra molecule aan de stof toegevoegd, zodat we dat altijd zouden detecteren bij een dopingtest." "De samenwerking tussen farmaceutische bedrijven en sportbonden is een stap vooruit in de strijd tegen doping. Dit begint stilaan meer voor te komen."
Ondertussen is Saunier Duval, het ex-team van Ricco, niet welkom in de Ronde van Duitsland. "Wij willen Saunier Duval absoluut niet aan de start van onze wedstrijd zien", luidt het bij de organisatoren.
Bron: Sporza.be
Kijk, dat is nu eens creatief zijn. In plaats van steeds achter de innovaties aan te lopen hebben ze er gewoon een molecuul bij laten bakken. Als je dit soort afspraken met de complete farmaceutische industrie kunt maken is het een goede zet.
Nil volentibus arduum