Daar zit wel iets in. Doordat de verschillen klein zijn heb je ook wat te verliezen. Maar dan moet je dus slim zijn. Door goed te kijken naar de sterke en zwakke punten van jezelf en je tegenstander moet je dan alsnog proberen om je slag te slaan. Het niveau verschil tussen de renners is gewoon niet zo groot. Dat zag je ook bij de aankomst op Prato Nevoso. Dat was wel degelijk een mooie finale met veel aanvallen. Maar niemand was in staat om echt een groot gat te slaan.Scherrer schreef: Maargoed, ergens begrijp ik wel dat ze het vandaag saai hielden, ookal zegt de liefhebber van aanvallen in me dat het laf is. Ik zal uitleggen waarom. Er werd hier laatst door iemand geroepen dat het zo lekker spannend was, met 5 coureurs binnen een minuut van het geel. Dat is ook zo, want niemand van de groep is kansloos, iedereen kan nog winnen. En dáár zit het hem net in. Wanneer krijg je de mooiste aanvallen? Als renners móeten, als ze niets te verliezen hebben, als ze iets recht hebben te breien. Maar die 6 renners binnen een minuut hebben álles te verliezen. En als je alles hebt te verliezen én de volgende dag volgen er 3 gezellige jongens van de buitencategorie, dan ga je niet alles op het spel zetten.
Overigens heb ik begrepen dat bij de beklimming van de Bonette de wind erg ongunstig was. Dat maakt een aanval ook nog wel een stuk lastiger omdat je dan direct vol in de wind zit. Dat is lastig als je in de eerste fase van je aanval een verschil moet maken. Neemt niet weg dat ze wat hadden moeten proberen maar het is wel een extra factor die je op tv niet zo mee krijgt.