Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 26, 2008 11:59 am

Kijk, dat is nog eens een mooie primeur!

Welkom Oleguer. Hopelijk weet je de gaten te dichten achterin!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 26, 2008 12:07 pm

Bedankt, Thijs!

Welkom, Oleguer! :welcome:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 26, 2008 12:16 pm

Thijs: goed gedaan.

:welcome: Oleguer

Meteen mee naar Engeland, goed gepland. :ajaxscarf.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » za jul 26, 2008 12:37 pm

Thijs , komt Wieleart nog de volgende topaankoop :kwijl.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za jul 26, 2008 1:48 pm

:welcome:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jul 26, 2008 5:12 pm

Ik ben er blij mee!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 26, 2008 5:22 pm

Prima vedediger, goed gedaan Blind.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 28, 2008 12:08 pm

Zit in november gewoon op de bank.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 28, 2008 12:09 pm

Hoop het ook. Als dat zou betekenen dat vd Wiel het fantastisch doet samen met Wielaert....
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 28, 2008 3:04 pm

Rishi schreef:Hoop het ook. Als dat zou betekenen dat vd Wiel het fantastisch doet samen met Wielaert....
Dan zou ik gaan voor het derde Wiel :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jul 28, 2008 5:21 pm

Oleguer traint dinsdag met Ajax

Amsterdam, 28 jul 2008
Nieuwe aanwinst Oleguer traint dinsdagmiddag voor het eerst met de selectie van Ajax. De van FC Barcelona overgekomen verdediger gaat ook mee naar Groot-Britannië op trainingskamp.

De middagtraining begint dinsdag om 16.00 uur en vindt plaats op de velden naast de ArenA. Woensdagmiddag vertrekt de selectie naar Groot-Brittannië voor een trainingskamp en oefenwedstrijden tegen Cardiff City en Sunderland.
Ajax.nl

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 29, 2008 10:03 am

Artikel gelezen in de Volkskrant van vandaag? Hiero.

Blijkt dat onze vriend ook nog een eis van drie jaar celstraf heeft openstaan, wegens een knokpartijtje bij het Vrankrijk van zijn woonplaats Sabadell. Hahaha, zal je meemaken: tekent 'ie een driejarig contract, gaat 'ie meteen drie jaar de nor in...

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 29, 2008 10:24 am

Heeft ie goed gedaan dan!
IK GELOOF!!!!!!

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » di jul 29, 2008 12:05 pm

Oleguer is afgestudeerd econoom trouwens...

Mooie jongen, echte volksheld in Catalonië. Ronaldinho kon briljant ballen en het verschil maken, maar na afloop was het toch altijd het OE OE OEleguer wat de boventoon voerde!

Een échte cultheld. Enorm jammer dat ie absoluut geen aanleg heeft voor het voetbalspelletje.

In het Catalaans: http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/95669
In het Spaans: http://es.wikipedia.org/wiki/Oleguer_Presas
In het Engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer_Presas

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 29, 2008 3:31 pm

Wordt deze radicaal nog gepresenteerd? Of houdt Ajax hem geheim?
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 29, 2008 3:32 pm

Marco van Basten en de nieuwe nummer 3: Oleguer.
Oleguer tekent contract

Amsterdam, 29 jul 2008
Oleguer Presas Renom heeft dinsdagmiddag zijn contract bij Ajax ondertekend. De Catalaan gaat het hart van de Amsterdamse defensie versterken. ,,Wij zijn heel blij met zijn komst”, aldus Marco van Basten.

Afbeelding

Zijn man uitschakelen: dat is de primaire taak van Oleguer bij zijn nieuwe club Ajax. Een taak die hij met al zijn ervaring moet kunnen uitvoeren. ,,Oleguer is een uitstekende verdediger met heel veel ervaring”, zegt Van Basten over de van FC Barcelona overgekomen voetballer. ,,De Spaanse competitie is van hoog niveau en hij heeft natuurlijk ook de Champions League gewonnen met Barcelona. We zijn heel erg blij met zijn komst.”

Maar naast de verdedigende taken, hoopt de technische leiding dat Oleguer nog iets extra’s zal brengen. Van Basten: ,,Vanwege zijn ervaring hopen we ook dat hij de jonge jongens een beetje kan gaan sturen.”

Afbeelding

De voetballer zelf kijkt uit naar zijn eerste seizoen bij zijn nieuwe club. Hij vond de keuze voor Ajax niet moeilijk. ,,De sportieve plannen van de club en de nieuwe trainer spraken me enorm aan”, zegt Oleguer. ,,Daarnaast is Amsterdam een prachtige stad en hoorde ik van Gabri ook goede verhalen. Ajax was zeker de beste optie om naar toe gaan.”

Oleguer tekent het contract waarmee hij zich tot 2011 aan Ajax verbindt.
Oleguer strooit tijdens zijn eerste werkdag niet rond met beloftes over bekers en schalen, maar hij heeft wel een duidelijk doel voor ogen. ,,Ik zal mijn uiterste best doen om het team te helpen”, zegt de speler die een paar jaar geleden bij Barcelona nog met Frank de Boer speelde. ,,We moeten van wedstrijd tot wedstrijd leven. Hopelijk kunnen we dan aan het eind van de rit terugkijken op een geslaagd seizoen.”

Of Oleguer de laatste speler is die dit jaar wordt aangetrokken is nog niet zeker. ,,We hebben nog een maand tot de transfermarkt sluit”, zegt Marco van Basten. ,,De komende weken zullen we alert en actief blijven, zoals we eigenlijk de afgelopen periode ook zijn bezig geweest.”
Ajax.nl
Laatst gewijzigd door Michael_B op di jul 29, 2008 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 29, 2008 3:33 pm

joey schreef:Wordt deze radicaal nog gepresenteerd? Of houdt Ajax hem geheim?
Hij wordt gezocht als ik Ko mag geloven, dus het is beter om hem geheim te houden. ;)

999

Bericht door 999 » di jul 29, 2008 3:36 pm

Welkom Oleguer !!!.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 29, 2008 3:38 pm

Bedankt, Dominee!

Goddank geen trein en geen droom. :headbang.gif:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di jul 29, 2008 3:55 pm

Ook al is het een ontzettende catalufo mag ik hem wel, al hoef ik het adres van zijn kapper niet te weten. :smallgrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jul 29, 2008 10:24 pm

een bijzondere man. Maar de matches die ik van hem zag, hij was zeker geen slot op de deur. Afwachten dus, maar kleurvol characters zijn altijd welkom inplaats grijze Belgisch muisen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di jul 29, 2008 11:37 pm

Wat een held die Oleguer. Die komt op mijn shirt.
Hopen dat ij die baard houdt, dat maakt het allemaal nog fantastischer.

999

Bericht door 999 » wo jul 30, 2008 7:39 am

Marco van Basten: ,,Hopelijk kan hij de jonge jongens sturen”

Oleguer nieuwe mentor

AMSTERDAM, woensdag

Met de zweetdruppels als kleine pareltjes op zijn voorhoofd liep Oleguer Presas Renom (28) opgelucht het trainingsveld naast de Amsterdam ArenA af. Zijn eerste werkdag bij Ajax zat er eindelijk op. ,,Ik ben moe”, zei de oud-Barcelona-speler, die maandagavond aankwam in Amsterdam, de volgende ochtend werd voorgesteld aan de selectie, de medische keuring onderging en ’s middags voluit meetrainde. „Het zijn drukke dagen geweest. Maar dat ik ongelooflijk veel zin heb in dit avontuur, staat vast.”

Nadat de opvolger van John Heitinga zich had verontschuldigd voor zijn slechte Engels, dat overigens best mee bleek te vallen, volgde de eerste grap. „Hoe ik mijn eerste dag heb beleefd? Prima. De zon schijnt hier net zo lekker als in Barcelona.” Om daar serieus aan toe te voegen dat hij vorige week op Barcelona’s trainingskamp al met zijn gedachten bij Ajax was geweest. „Ik hoopte echt op deze transfer. Ik verlangde ernaar om weer aan spelen toe te komen en veel met de bal bezig te zijn, Ajax staat bekend als club die goed voetbalt.”

Marco van Basten en Gabri, zijn vriend uit zijn Barcelonatijd, trokken hem over de streep om voor Ajax te kiezen. „De trainer heeft uitgelegd hoe hij werkt en wat hij verwacht. Dat sprak mij aan. Gabri vertelde me hoe hij de club beleeft en hoe het leven in Amsterdam is. Ik was hier – behalve op Schiphol – nog nooit geweest. Het was wel moeilijk om gedag te zeggen tegen Barcelona, de club waar ik me van kinds af aan mee verbonden voelde.” ,,Ik hoop op een mooie periode”, zei de Catalaan, die voor drie jaar tekende met een optie voor nog een seizoen en de Amsterdammers drie miljoen euro kostte. Als Ajax zich in de contractperiode van Oleguer plaatst voor de Champions League, wordt per keer 750.000 euro extra overgemaakt naar Barcelona. ,,We moeten van wedstrijd tot wedstrijd kijken en dan aan het einde van het seizoen hopen dat we prijzen hebben gewonnen”, stelde de verdediger zich vooralsnog bescheiden op.

Over zijn eigen rol was hij duidelijk. „Behalve goed te verdedigen, hoop ik mijn routine over te brengen op de selectie. Ik heb immers veel wedstrijden voor FC Barcelona gespeeld.” Die uitspraak klonk Van Basten als muziek in de oren. „Vanwege zijn ervaring hopen we dat hij de jonge jongens een beetje kan sturen. We zijn blij met zijn komst.”

Met Oleguer heeft Ajax geen kleurloze voetballer in huis gehaald. Hij schreef een filosofisch boek, met uiteenlopende onderwerpen als de strijd tegen het fascisme en zijn liefde voor tennis. De Catalaanse nationalist weigert uit te komen voor de Spaanse nationale ploeg en heeft een gevangenisstraf van drie jaar boven zijn hoofd hangen wegens zijn arrestatie bij de ontruiming van een alternatief café in zijn geboorteplaats Sabadell.
„Frank Rijkaard was heel positief over hoe Oleguer zich bij Barcelona in de groep bewoog”, leek Van Basten zich in elk geval geen zorgen te maken over de uitgesproken mening van de nieuwe aanwinst.
De T.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 30, 2008 8:55 am

Ik snap niet van MvB van Oleguer verwacht dat hij jonge jongens in het veld gaat sturen. Dat is nu juist iets waar hij (volgens verhalen) niet bijster goed in is.

Bovendien is dat het enige positieve punt aan Wielaert wat ik kan vinden: een Nederlander die dat wel kan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 30, 2008 8:58 am

De Dominee schreef:Ik snap niet van MvB van Oleguer verwacht dat hij jonge jongens in het veld gaat sturen. Dat is nu juist iets waar hij (volgens verhalen) niet bijster goed in is.
Nee, deze speler is nog meer waterdrager dan Jaap Stam.

Bovendien is dat het enige positieve punt aan Wielaert wat ik kan vinden: een Nederlander die dat wel kan.
Dan moet hij wel kunnen aanhaken, anders nemen ze niets van hem aan.

Plaats reactie