Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%

Totaal aantal stemmen: 51

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Zo is dat! Je kunt ook overdrijven met de nieuwe nederigheid. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jesse

Bericht door Jesse »

Dat gelul ook over onze verdediging. Ik vraag me af of er één verdediging in de Nederlandse competitie is die onze aanval van scoren kan weerhouden. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
joey
Erelid

Bericht door joey »

Vind Ajax op het middenveld ook kwetsbaar. Aanvallend zit het wel goed maar verdedigend blijft het behelpen.
Het stinkt aan alle kanten!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Idd Gregory gaat het helemaal maken!! Anita een goede stand in, maar die gaat nu eerst de plek van Donald opvullen!
Toppie

Bericht door Toppie »

Jesse schreef:Dat gelul ook over onze verdediging. Ik vraag me af of er één verdediging in de Nederlandse competitie is die onze aanval van scoren kan weerhouden. :ajaxscarf.gif:
Ja oogkleppen op hebben tunnelvisie , nou veel succes. Vorig seizoen van de 34 wedstrijden 7x de 0 gehouden :excited.gif:
Jesse

Bericht door Jesse »

LouisXIV & co schreef:En ook nog een elftal van jonkies. Kortom: Ajax gaat het weer eens verliezen door gebrek aan ervaring.
Ja, kijk eens wat al die ervaring ons de afgelopen jaren heeft gebracht. Volgens mij was het laatste kampioenschap van Ajax en beetje succes in de CL ook met een jong team.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Jesse

Bericht door Jesse »

Toppie schreef:Ja oogkleppen op hebben tunnelvisie , nou veel succes. Vorig seizoen van de 34 wedstrijden 7x de 0 gehouden :excited.gif:
Ik vind Oleguer een verbetering tov Heitinga, vd Wiel een verbetering tov Vermaelen en een beetje goede organisatie van de verdediging doet ook wonderen. Ik denk dat dat komend jaar een stuk beter zit. Doet er natuurlijk niets aan af dat een snelle, sterke mandekker nog steeds welkom zou zijn.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Jesse schreef: Volgens mij was het laatste kampioenschap van Ajax en beetje succes in de CL ook met een jong team.
Precies, dat bewijst alles. Eerst maar eens goede spelers halen. Een ervaren speler kan de finishing touch zijn, maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat zulke details aan bod komen.
Daily Blind

Jesse schreef:
Toppie schreef:Ja oogkleppen op hebben tunnelvisie , nou veel succes. Vorig seizoen van de 34 wedstrijden 7x de 0 gehouden :excited.gif:
Ik vind Oleguer een verbetering tov Heitinga, vd Wiel een verbetering tov Vermaelen en een beetje goede organisatie van de verdediging doet ook wonderen. Ik denk dat dat komend jaar een stuk beter zit. Doet er natuurlijk niets aan af dat een snelle, sterke mandekker nog steeds welkom zou zijn.
Het belangrijkste is dat we eindelijk weer aanspeelpunten en voetbal op het middenveld hebben..
Lionel

Bericht door Lionel »

Precies. Het verdedigt zoveel lekkerder als je afspeelmogelijkheden hebt op het middenveld.

Als Heitinga een lange bal gaf ( geen afspeelmogelijkheden over de grond) betekent dat het middenveld naar voren moest rennen om bij te sluiten... Gevolg is een groot gat tussen ene kant de aanval + middenveld en de verdediging.

Als je de bal gewoon inspeelt naar een middenvelder houd je de linies korter op elkaar, op deze manier kan iedereen (positioneel) verdedigen.

Voetbal is helemaal niet ingewikkeld. Je moet pas goed kunnen verdedigen op het moment dat je niet goed staat opgesteld. En als je veel voetballend vermogen in je team hebt betekent dat ( hoeft ook niet altijd) dat je positioneel beter staat.

Ik denk dat, zoals Jesse ook al aangeeft) maar weinig teams zijn die onze aanval van scoren kunnen afhouden. Durf maar 1 op 1 te spelen tegen Aisatti, KJH, S+S, Cvitanich.... Nu een VD Wiel ook laat zien ( liet hij vorig jaar ook al zien) dat hij de opbouwende man wordt en met backs als Vertonghen/Urby en Silva zie ik het voetballend positief tegemoet.

En met Lindgren en Gabri hebben we controlerend 2 spelers die nu moeten/kunnen gaan doen waar ze goed in zijn. Lindgren is al een goede controleur, Gabri moet dat ook worden. En dan heeft hij ook nog eens het loopvermogen om aanvallend iets te doen..

En gezien de ontwikkeling van een Siem de Jong, Anita ( die toch goed speelde van wat ik heb gezien en gelezen) en nu een Vermeer die nu uitblinkt hebben we een goede mix van ervaring ( Oleguer, KJH, Gabri, Stekelenburg) en een aantal supertalenten ( S + S, Siem de Jong, Anita).

Daarnaast kan een speler als Martina ook nog doorgroeien... Hij kan, als hij invalt, lekker zijn acties maken tegen een linksback die niet of nauwelijks ondersteunt wordt omdat KJH en Suarez of Sulejmani rugdekking moeten hebben.

Urby kan ook lekker gaan voetballen.... Ik zie in hem nog steeds een goede linksback, maar eerst zal hij het vertrouwen/plezier terug moeten krijgen...

Silva liet vorig jaar al zien dat hij een versterking is en kan met zijn aanvallende kwaliteiten een belangrijk wapen worden met een Suarez die naar binnen trekt..

Ik zie het positief tegemoet! We hebben een paar grote talenten, een coach die houdt van aanvallend voetbal en die ook ziet dat Ajax geen genoegen moet nemen met prutsers als Perez, Luque, Colin, Ogararu en Rommedahl....!

KAMPIOENEN!!!!!!!!!!!!!! :anew.gif: :anew.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Real Ajax

Bericht door Real Ajax »

Ja. :ajax.gif:

(of we moeten heel ongelukkig zijn met blessures, maar zelfs dan...en zo niet, dan weet ik het ook echt niet meer. :blush.gif: )
Rob

Bericht door Rob »

Ik hoop het natuurlijk van harte, want het is alweer veel te lang geleden.

Toch denk ik dat we uiteindelijk weer tekort zullen komen. De verdediging en het middenveld kunnen nauwelijks blessures of schorsingen opvangen, aangezien de selectie in die linies kwalitatief niet breed genoeg is.

Daarnaast ontbeert de ploeg, zoals al jaren, een leider c.q. verlengstuk van de trainer. Als het dus even niet loopt (lees de maanden december en januari), is er niemand die de ploeg bij de hand kan nemen.

Hoewel ik het bijna niet uit mijn toetsenbord krijg, vrees ik dus dat het wel weer PSV zal worden, met AZ (geen sarcasme) als dark horse.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

ondanks de mooi verhaal van sommigen, wat vorig seisoen de title kostte, is nu (nog) niet opgelost. NIet op offensive vlak, maar juist defensive (op verdediging en midveld) is echt versterking achter gebleven. Combiner dat met een rookie coach...

(al met deze investering, er is geen excuse als we worden het niet!)

Maar ik hoop ik heb het fout!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Daily Blind

Jansma schreef:ondanks de mooi verhaal van sommigen, wat vorig seisoen de title kostte, is nu (nog) niet opgelost. NIet op offensive vlak, maar juist defensive (op verdediging en midveld) is echt versterking achter gebleven. Combiner dat met een rookie coach...

Er is nu voetbal op het middenveld: aanspeelpunten, minder balverlies, minder tegenaanvallen..
goodfella

Bericht door goodfella »

Rob schreef: Daarnaast ontbeert de ploeg, zoals al jaren, een leider c.q. verlengstuk van de trainer. Als het dus even niet loopt (lees de maanden december en januari), is er niemand die de ploeg bij de hand kan nemen.
Ik wil geen leiders zien. Ik wil goede voetballers zien.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Zlatan Son of God schreef:
Jesse schreef:
Het belangrijkste is dat we eindelijk weer aanspeelpunten en voetbal op het middenveld hebben..
Juist, die Aissati bevalt me tot nu toe prima.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Mij ook. De vraag is alleen of in positie kan blijven, want anders krijg je hetzelfde probleem als voorheen.
Daily Blind

Peter schreef:Mij ook. De vraag is alleen of in positie kan blijven, want anders krijg je hetzelfde probleem als voorheen.
aissati is altijd aanspeelbaar en loopt niet te snel de ruimtes dicht, aangezien hij heel vaak de bal opnieuw opeist door een stapje naar achteren te doen!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Maar dat moet hij wel even 90 minuten volhouden. We zagen tegen Arsenal ook dat een snelle counter er toe kan leiden dat een spits binnen no time 1 op 1 staat tegenover Stekelenburg.
Lionel

Bericht door Lionel »

Dat was uit een corner! Hoe bedoel je WAARDELOZE veldbezetting!
IK GELOOF!!!!!!
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Jansma schreef:ondanks de mooi verhaal van sommigen, wat vorig seisoen de title kostte, is nu (nog) niet opgelost. NIet op offensive vlak, maar juist defensive (op verdediging en midveld) is echt versterking achter gebleven. Combiner dat met een rookie coach...

Er is nu voetbal op het middenveld: aanspeelpunten, minder balverlies, minder tegenaanvallen..
Dus Aissati voor Davids en het verschil is gemaakt...?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat lijkt me inderdaad erg optimistisch.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

LouisXIV & co schreef:

Dus Aissati voor Davids en het verschil is gemaakt...?
Ben je nog op een haalbare ervaren versterking gekomen, Louis?
Lionel

Bericht door Lionel »

Sulejmani voor Rommedahl..... Lindgren die er vanaf dag 1 bij is, Oleguer die beter kan verdedigen dan Johnny, Silva voor Ogararu vanaf dag 1, Gabri die minder gek hoeft te doen op het middenveld....allemaal zaken die meespelen...

Maak eens de opstelling aan het begin van vorig seizoen en aan het begin van dit seizoen en kijk naar het verschil...

Als je dan nog niet het verschil wilt zien weet ik het ook niet..
IK GELOOF!!!!!!
Daily Blind

Davids heeft weinig toegevoegd het laatste jaar en was vaak de oorzaak van veel balverlies op het middenveld. Daarnaast was hij niet zoveel bal opeisend als het jaar de voor en zoals we hem kenden.

Dus ja Aissati maakt wel degelijk verschil
Plaats reactie