De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 18, 2008 12:00 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 5:47 pm

Peter schreef:Mijn verwachting is (helaas) dat we volgend jaar Bruno Silva ook in dit topic gaan zien. Maakt een allesbehalve solide indruk en zou wel eens het kind van de rekening kunnen worden. Veel te vroeg allemaal om te oordelen, maar toch.
Het zou mij niets verbazen, maar ik vond Silva om te beginnen al geen goede aankoop. En we weten dat het met Van Basten aan het roer snel kan gaan. Als het geld er was geweest weet ik zeker dat er nog meer koppen waren gerold.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2008 6:21 pm

Ik was ook tegen die aankoop, maar als hij zo speelt zoals vorig seizoen dan voldoet ie. Helaas speelt hij de laatste weken weer op niveautje Groningen met bijbehorende kansloze afstandsschoten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 8:28 pm

Thomas schreef:Het zou mij niets verbazen, maar ik vond Silva om te beginnen al geen goede aankoop. En we weten dat het met Van Basten aan het roer snel kan gaan.
Van 'onze eigen Mauro Tassoti' naar miskoop binnen een paar weken? Dat is zelfs voor Van Basten drastisch. :smallgrin.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 8:35 pm

We gaan toch niet zwaar tillen aan een geintje op de kidsdag?

Gelezen dat Van Basten een aantal dingen invoert die hij nog belangrijk vond uit zijn Milan-tijd, Joey? :neutral.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 18, 2008 8:35 pm

Het zou helpen als hij in ieder geval weer door zou dekken. Iets wat hij tegen Murcia vertikte.

Verder blijft het natuurlijk een kwetsbare verdediger, maar dat wisten we al. Laten we het er maar op houden dat hij een strakke voorzet heeft. Op het moment dat hij die voorzet niet kan geven, moet je hem die bal ook vooral niet geven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 8:39 pm

Is gewoon een zwakke verdediger. Net als bijvoorbeeld Oleguer of Urby. Eigenlijk zoals alle verdedigers van Ajax.

Van Basten zal best dingen doorvoeren die hij belangrijk vindt, Thomas. Dat doen alle trainers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 8:44 pm

Hij mengt zich overal in. Dat moet jou goed doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 8:45 pm

Het hangt er vanaf of het iets oplevert.

Volgens Cruijff is de trainer Van Basten een voetbalgenie, maar ik heb er nog geen bewijzen van gezien.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 8:50 pm

En tot dan blijf je gematigd negatief? Is jouw doopnaam eigenlijk geen Thomas? :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 9:04 pm

joey schreef:Het hangt er vanaf of het iets oplevert.

Volgens Cruijff is de trainer Van Basten een voetbalgenie, maar ik heb er nog geen bewijzen van gezien.
Mwah. Het ging er in eerste instantie al om dat jij dacht dat Van Basten zich niet zou interesseren voor de facetten van zijn baan buiten het eerste elftal.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 9:12 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Het hangt er vanaf of het iets oplevert.

Mwah. Het ging er in eerste instantie al om dat jij dacht dat Van Basten zich niet zou interesseren voor de facetten van zijn baan buiten het eerste elftal.
De scouting en de jeugdopleiding, daar had ik het over. Daar heeft Van Basten nog geen belangstelling voor getoond.

Scouting lijkt uitbesteed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 9:14 pm

Het team Van Basten toont daar weldegelijk interesse in. Van Basten vertrouwt in Van 't Schip.

In dat artikel stond overigens dat Van Basten zich binnen alle geledingen van de club meldt. Dat de scouting en de jeugdopleiding niet specifiek als voorbeelden werden genoemd, zegt mij niet dat het Van Basten niet interesseert.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 9:17 pm

Dat is niet de scouting opzetten, dat is scouten via het eigen netwerk.

We zullen zien waar de volgende aankopen vandaan komen. Ik gok dat Essel of Lemic ons weer gaat verwennen. :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 9:18 pm

Ook dat laatste zegt weinig. De scouting valt niet te verbeteren binnen een paar maanden. Terecht dat Van Basten nu andere prioriteiten stelt. Ajax moet koste wat kost goede spelers binnenhalen, want Van Geel en Ten Cate hebben onze club richting sportief faillisement geholpen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 18, 2008 9:22 pm

@joey: Sssssssstttttttttt :ajaxsmiley.gif:

Ik kan me heel goed voorstellen dat de volle aandacht nu toch op het eerste elftal gericht is. De scouting is voor ons allen onzichtbaar, maar het opbouwen daarvan doe je niet in anderhalve maand.
Verder houdt Marco zich met alles bezig, als je zo de berichten moet geloven. Van trainingsveld, tot inrichting rustruimtes.

@Thomas: we zijn het geloof ik ongeveer eens. :ajaxsmiley.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma aug 18, 2008 9:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2008 10:01 pm

joey schreef:Dat is niet de scouting opzetten, dat is scouten via het eigen netwerk.

We zullen zien waar de volgende aankopen vandaan komen. Ik gok dat Essel of Lemic ons weer gaat verwennen. :ajaxsmiley.gif:
Dat kun je best gokken, maar je gebruikt het ook nog eens in bijna elke discussie als argument om aan te geven waarom Van Basten niet deugt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 18, 2008 10:43 pm

Gaat niet om niet deugen, gaat erom dat de scouting en de jeugdopleiding grondig onder handen genomen moeten worden.

Wat de scouting betreft heb ik het gevoel dat het probleem omzeild wordt door te werken met huismakelaars. Ik weet wel dat andere clubs dat ook doen, maar ik ben er geen voorstander van. Het is namelijk erg kostbaar. Elke keer als zo'n bureau een speler aanlevert of afvoert, kun je schuiven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2008 10:47 pm

Maar volgens mij is Van 't Schip bijvoorbeeld al vaker in Zuid Amerika geweest dan Van Geel in drie jaar. Dus ik heb niet het gevoel dat er klakkeloos makelaars worden ingeschakeld. Bij Luque, Kuffour, Juanfran was dat natuurlijk wel het geval. Die zijn zonder enig scoutingsrapport naar Amsterdam gehaald.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 18, 2008 11:29 pm

joey schreef:Gaat niet om niet deugen, gaat erom dat de scouting en de jeugdopleiding grondig onder handen genomen moeten worden.

Wat de scouting betreft heb ik het gevoel dat het probleem omzeild wordt door te werken met huismakelaars. Ik weet wel dat andere clubs dat ook doen, maar ik ben er geen voorstander van. Het is namelijk erg kostbaar. Elke keer als zo'n bureau een speler aanlevert of afvoert, kun je schuiven.
Maar wat valt er tot dusver nu eigenlijk over te zeggen, Joey? Vrij weinig, volgens mij. Of je moet denken dat de scouting op poten zetten de afgelopen korte dienstperiode wel mogelijk was geweest, natuurlijk. In dat geval zou ik me misschien kunnen voorstellen dat je berichten zoals die in het AD compleet negeert en blijft geloven dat Van Basten zich alleen interesseert in de hoofdzaken rondom het eerste elftal.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 10:01 am

Jöhnk schreef:Maar volgens mij is Van 't Schip bijvoorbeeld al vaker in Zuid Amerika geweest dan Van Geel in drie jaar. Dus ik heb niet het gevoel dat er klakkeloos makelaars worden ingeschakeld. Bij Luque, Kuffour, Juanfran was dat natuurlijk wel het geval. Die zijn zonder enig scoutingsrapport naar Amsterdam gehaald.
Ik mag hopen dat Ajax zélf een netwerk opzet, waardoor het niet nodig is om Essel het werk te laten doen. Of Lemic. Of Essel samen met Lemic.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 19, 2008 10:16 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:Maar volgens mij is Van 't Schip bijvoorbeeld al vaker in Zuid Amerika geweest dan Van Geel in drie jaar. Dus ik heb niet het gevoel dat er klakkeloos makelaars worden ingeschakeld. Bij Luque, Kuffour, Juanfran was dat natuurlijk wel het geval. Die zijn zonder enig scoutingsrapport naar Amsterdam gehaald.
Ik mag hopen dat Ajax zélf een netwerk opzet, waardoor het niet nodig is om Essel het werk te laten doen. Of Lemic. Of Essel samen met Lemic.
Zelf een netwerk opzetten is waarschijnlijk een stuk duurder dan samenwerken met makelaars. Met andere woorden, het maakt me niet uit hoe we de juiste spelers naar Ajax halen, als ze maar komen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 10:19 am

Raymon schreef:Zelf een netwerk opzetten is waarschijnlijk een stuk duurder dan samenwerken met makelaars.
Mwah, zoals het nu gaat blijft er heel wat aan de strijkstok hangen. Wat kost een scout nou helemaal? Scout eens goede scouts, dat is een mooie investering.
Met andere woorden, het maakt me niet uit hoe we de juiste spelers naar Ajax halen, als ze maar komen.
Lijkt logisch, maar volgens mij ligt het net iets ingewikkelder. Je moet wel weten wat je in huis haalt.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 19, 2008 10:24 am

joey schreef:
Raymon schreef:Zelf een netwerk opzetten is waarschijnlijk een stuk duurder dan samenwerken met makelaars.
Mwah, zoals het nu gaat blijft er heel wat aan de strijkstok hangen. Wat kost een scout nou helemaal? Scout eens goede scouts, dat is een mooie investering.
En hoeveel scouts heb je nodig om fatsoenlijk in alle delen van de wereld te kunnen scouten? Dan red je het niet met 1 scout voor Zuid-Amerika hoor. Dus ja, dan betaal je dus meer voor mensen die voor jou op kwaliteit selecteren.
Met andere woorden, het maakt me niet uit hoe we de juiste spelers naar Ajax halen, als ze maar komen.
Lijkt logisch, maar volgens mij ligt het net iets ingewikkelder. Je moet wel weten wat je in huis haalt.[/quote]

Zolang je altijd zelf de eind verantwoording houdt dan is er niets aan de hand.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie