Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 31, 2008 8:30 pm

Voetske schreef:
Duke schreef:
Voetske schreef:Volgens mij buiten het strafschop gebied ...
De overtreding was er binnen, de bal werd voor een vrije trap buiten de 16 gelegd. Gewoon een fout van het arbitrale trio.
Okee ...
Okee??? Een primeur :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 31, 2008 8:49 pm

D_Skilled zei dat het in het strafschopgebied van Heracles was, dus geen ernstige fout.

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2008 8:52 pm

Vedette-10 schreef:D_Skilled zei dat het in het strafschopgebied van Heracles was, dus geen ernstige fout.
Verbeek en Basta kunnen binnenkort samen :icon_arrow.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 31, 2008 9:13 pm

Vedette-10 schreef:D_Skilled zei dat het in het strafschopgebied van Heracles was, dus geen ernstige fout.
Nou, het verschil tussen wel of geen strafschop kan bepalend voor de wedstrijd zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » zo aug 31, 2008 9:19 pm

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:
Duke schreef: De overtreding was er binnen, de bal werd voor een vrije trap buiten de 16 gelegd. Gewoon een fout van het arbitrale trio.
Okee ...
Okee??? Een primeur :ajaxsmiley.gif:
Nou, ik weet eigenlijk niets eens waar het over gaat dus :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op zo aug 31, 2008 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 31, 2008 9:22 pm

Duke schreef:
Nou, het verschil tussen wel of geen strafschop kan bepalend voor de wedstrijd zijn.
Als Heracles een strafschop krijgt in het eigen strafschopgebied dan lijkt dat me niet bevorderend voor hun prestatie. :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » zo aug 31, 2008 9:41 pm

Jij kent het verschil tussen links en rechts nog niet zo goed?
Voor de ogen van grensrechter Meints, die resoluut zijn vlag omhoog gooide, plantte De Guzman zijn elleboog in het gezicht van Quansah nadat een voorzet van Sebastiaan Steur door iedereen was gemist en Feyenoord simpel kon uitverdedigen.
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 31, 2008 9:43 pm

Oww.. :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2008 9:49 pm

Bosz: wacht maandag maar af
Peter Bosz wilde zondagmiddag aan de media totaal niet ingaan op waar Feyenoord voor het sluiten van de transfermarkt, maandagavond 24.00 uur, nog mee bezig is. Of Feyenoord nog bezig is met Krul, verdediger Botteghin of anderen wilde hij niet bevestigen. “Wacht maandag maar af. Ik ga nu nergens op in”, zei Bosz.

Bron: FN

Nou, ik ben benieuwd. Gaat hij misschien proberen om nog ergens een nieuwe selectie op de kop te tikken? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 2:59 pm

Volgens de Telegraaf heeft Feyenoord een bod gedaan op Tim Krul. Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog wel een tweede keeper gaan halen ook en dat daarmee de selectie wel weer rond is. Kan men iig rustig om de tafel met Greene en hem een contract voor het leven aanbieden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 01, 2008 3:15 pm

Wanneer worden de schorsingen uitgesproken door de KNVB? ik ben benieuwd of De Guzman voor de winterstop de wei nog in mag.

Duke

Bericht door Duke » ma sep 01, 2008 3:57 pm

De Guzman vergroot misère bij Feyenoord
EREDIVISIE, Van onze verslaggever Robèrt Misset

ALMELO - Als een trainer van Feyenoord aankondigt dat zijn ploeg niet klaar is voor de seizoensouverture tegen Heracles moet het Rotterdamse legioen vrezen voor weer een seizoen kommer en kwel. De voorspelbare 3-1-nederlaag in Almelo leerde de nieuwe coach Gertjan Verbeek opnieuw dat zijn selectie veel te smal is om de huidige blessuregolf op te vangen.

Natuurlijk mag Feyenoord pas worden beoordeeld als de ziekenboeg is leeggestroomd en Verbeek eindelijk kan beschikken over zijn aanvalskoppel Makaay/Tomasson, rechtsbuiten Slory, middenvelder El Ahmadi en de verdedigers Hofland, Lucius en Vlaar.

Toch stapte Verbeek wel heel luchtig heen over de afstraffing bij zijn oude werkgever Heracles. Bovendien regisseerde Feyenoord een toneelstuk na de rode kaart voor De Guzman, die Heracles-middenvelder Quansah na een half uur velde met een elleboogstoot.

Op advies van zijn assistent, die er met zijn neus bovenop stond, toonde Luinge de middenvelder van Feyenoord de rode kaart. Op die beslissing viel niets aan te merken, maar wat zei De Guzman na afloop? ‘Quansah liep per ongeluk tegen mijn elleboog op.’

Het was alsof een automobilist zijn schuld na een aanrijding ontkende door de voetganger te verwijten dat hij per ongeluk tegen zijn auto was aangelopen. Met zijn domme actie dupeerde De Guzman zijn ploeg, die een uur lang met tien man moest spelen.

Vorig jaar was De Guzman hetzelfde overkomen in de play-offwedstrijd tegen FC Groningen, toen Leo Beenhakker als interim-coach fungeerde. Destijds incasseerde De Guzman rood na een drieste tackle op de middenlijn, dit keer speelde hij de vermoorde onschuld.

Een schorsing voor De Guzman in de nu al cruciale klassieker tegen Ajax over drie weken kan Medisch Centrum Feyenoord al helemaal niet gebruiken. Met een stalen gezicht verklaarde trainer Verbeek dus dat hij vrijspraak verwacht voor De Guzman.

Verbeek zei zijn oordeel te baseren op de videobeelden, maar dan heeft hij een vakantiefilmpje van De Guzman gezien. De Feyenoord-coach vergeleek diens zonde met de driftige armbewegingen van PSV-aanvaller Amrabat in het duel met FC Utrecht. ‘En Amrabat kreeg slechts geel’, mokte Verbeek.

Hij nam De Guzman niks kwalijk. ‘Als een van mijn spelers zijn tegenstander slaat, ben ik de eerste die hem schorst. Maar Jonathan deed het niet met opzet, hij wilde zich slechts losrukken van een tegenstander die hem aan zijn shirt had getrokken.’

Toch verried de lichaamstaal van De Guzman een ander gevoel. Zonder protest sjokte hij naar de kleedkamer, berustend in zijn uitsluiting die pas later werd aangevochten. Zijn rode kaart was het breekpunt in de amusante wedstrijd, want met elf man koesterde een veredeld Feyenoord 2 zowaar een 1-0-voorsprong.

Al na 51 seconden kopte verdediger Bahia de bal achter Heracles-doelman Pieckenhagen, die na het vertrek van veteraan Maas tevens aanvoerder is. Verbeek sprak van een ‘droomstart’, maar fijntjes constateerde zijn Heracles-collega Gert Heerkes dat een droomstart na 90 minuten te prefereren is.

Nog geen acht minuten speelde Feyenoord met een man minder of Heracles had de snel opgelopen schade gerepareerd. De na vijf jaar in Almelo teruggekeerde Douglas was de enige die de voorzet van Steur juist taxeerde en prompt was keeper Timmer kansloos: 1-1.

Een man minder kan onvermoede krachten losmaken in een homogene ploeg en dat was dit gelegenheidselftal van Feyenoord allerminst. Het kan Verbeek echter niet zijn ontgaan dat ook enkele basisspelers faalden.

Timmer acteerde soms als een oude man met jicht, die bij inzetten van Van den Bergh (paal) en Steur (lat) aan de grond genageld bleef. De Cler was met zijn wegwerpgebaartjes ronduit irritant, Greene presenteerde zich wederom als een karikatuur van een rechtsback.

Het was veelzeggend voor de armoede in De Kuip dat Greene na rust werd vervangen door Buijs, die zichzelf als rechtervleugelverdediger niet eens goed genoeg vindt voor Excelsior. Verbeek wilde die wissel niet toelichten, maar commentaar was ook overbodig.

Bahia en Landzaat vormden ook geen harmonieus koppel in het hart van de defensie. En de oude Mols – in december wordt hij 38 – wekt als spits slechts medelijden op. Bruins schijnt zondag ook te hebben meegedaan, Fer stond op het wedstrijdformulier en aanvoerder Van Bronckhorst waande zich een roepende in de woestijn.

Een slippertje van de jonge Wijnaldum leidde de 2-1 van Klavan in, het slotakkoord van Heracles was zelfs wonderschoon. Een ragfijn steekpassje van Quansah, gevolgd door een stiftje van invaller Bridji; de aanhang van Heracles is nu al meer verwend dan het legioen van Feyenoord.

Zaterdag wordt het eeuwfeest nog eens groots gevierd in De Kuip en zal de ode aan het roemruchte verleden van Feyenoord de huidige misère even naar de achtergrond verdringen. Een lichtpunt was er ook bij Feyenoord: de invalbeurt van de Pool Janota, die zelfs een strafschop verdiende.

Maar dat wil nog niet zeggen dat Feyenoord over twee weken klaar is voor Volendam.
www.volkskrant.nl

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma sep 01, 2008 3:58 pm

brigade zuid schreef:Wanneer worden de schorsingen uitgesproken door de KNVB? ik ben benieuwd of De Guzman voor de winterstop de wei nog in mag.

4 wedstrijdjes maar, is de eis.

Beloki

Bericht door Beloki » ma sep 01, 2008 4:12 pm

ma 01 sep 2008, 15:10
Buijs zegt FC Twente af

ENSCHEDE - FC Twente heeft bot gevangen bij Danny Buijs. De Feyenoord-speler had een aanbieding voor een tweejarig contract op zak van FC Twente, maar heeft besloten zijn nog een jaar doorlopende contract bij Feyenoord uit te dienen. Eerder liet Buijs ook een aanbieding van Vitesse schieten.

FC Twente is na het vertrek van Luke Wilkshire koortsachtig op zoek naar versterking voor de rechtsbackpositie. Behalve op Buijs richtte FC Twente de pijlen al op Paul Verhaegh (Vitesse), Ronnie Stam (NAC) en Marcos (Standard Luik).
T.

Wil hij nu weg of niet? Groter als Twente gaat hij ze niet krijgen, hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 4:26 pm

En Amrabat is vrijgesproken?

Aristides

Bericht door Aristides » ma sep 01, 2008 4:40 pm

Marillion schreef:Bosz: wacht maandag maar af
Peter Bosz wilde zondagmiddag aan de media totaal niet ingaan op waar Feyenoord voor het sluiten van de transfermarkt, maandagavond 24.00 uur, nog mee bezig is. Of Feyenoord nog bezig is met Krul, verdediger Botteghin of anderen wilde hij niet bevestigen. “Wacht maandag maar af. Ik ga nu nergens op in”, zei Bosz.

Bron: FN

Nou, ik ben benieuwd. Gaat hij misschien proberen om nog ergens een nieuwe selectie op de kop te tikken? :smallgrin.gif:
Ergens gelezen dat Wim Jansen bij Zwolle zat voor die Botteghin. Gaat Wim Jansen ergens kijken, dan is de scouting positief over hem, benieuwd of Wim Jansen dat ook was, want in dat geval wordt er geboden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Rooie

Bericht door Rooie » ma sep 01, 2008 5:57 pm

Geen Krul, maar Van Dijk:

Van Dijk keert terug bij Feyenoord
Geschreven op maandag, 1 september om 18:55

Rob van Dijk vertrekt naar Feyenoord. De Rotterdamse club was na het vertrek van Sherif Ekramy naar Ankaragücü uit Turkije op zoek naar een tweede doelman achter Henk Timmer en ziet in de 39-jarige Van Dijk een geschikte kandidaat. Van Dijk keert daarmee terug naar de club waar zijn voetbalcarrière ooit begon. De doelman stond van 1992 tot 1996 bij Feyenoord onder contract en keepte later voor RKC Waalwijk, De Graafschap en PSV. In Rotterdam-Zuid kwam hij op jonge leeftijd niet verder dan twee optredens.

De ervaren sluitpost wordt herenigd met Gertjan Verbeek met wie hij de afgelopen twee seizoenen bij SC Heerenveen werkte. In die twee jaar stond hij vijftien maal onder de lat bij sc Heerenveen. Van Dijk heeft in totaal 299 Eredivisieduels achter zijn naam staan.
Voetbalzone.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 5:59 pm

Ha! De surprise is Rob van Dijk! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma sep 01, 2008 6:02 pm

Of ie haalt alles uit z'n goal, of ze vliegen hem links en rechts naast z'n oren in de goal ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 01, 2008 6:04 pm

Is dit er weer eentje voor de talentenpool? :smallgrin.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » ma sep 01, 2008 6:04 pm

Deze komt in de vedette-pool

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 01, 2008 6:05 pm

Jinne schreef:Een gokje voor het weekend. Rob van Dijk komt voor de belangrijke positie van derde doelman.
:headbang.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:05 pm

Zouden ze hem ook gescout hebben?

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 01, 2008 6:07 pm

Natuurlijk niet, die is aangeboden door Lemic! :hypocrite.gif: ;)
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:12 pm

Volgens mij hebben ze daar echt geen cent te makken, hoor. Volgend jaar moet men in ieder geval weer op zoek naar 2 nieuwe keepers, want dan zijn Timmer en van Dijk samen bijna 80.

Gesloten