Wordt Ajax Kampioen ?
Moderator: mods
Dan had hij het geld van Sulejmani anders moeten besteden... Het is geen argument om straks te zeggen dat MvB er niks aan kan doen dat de verdediging niet sterk genoeg is... Dat MvB altijd al de verdediging wilde versterken...
MvB moet dit jaar kampioen worden, anders heeft hij gewoon gefaald.
Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in. Ik snap alleen niet waarom hij Aissati niet opstelde..
MvB moet dit jaar kampioen worden, anders heeft hij gewoon gefaald.
Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in. Ik snap alleen niet waarom hij Aissati niet opstelde..
IK GELOOF!!!!!!
Die tweede verdediger stond qua prioriteit als nummer vijf op het lijstje. Zo ontzettend laag is dat niet. Er waren betere opties dan Sno, maar die waren duurder.joey schreef:Mwah, zo belangrijk vond hij het niet, anders had hij het wel anders gedaan.
Hoeveel geld heeft PSV uitgegeven? De helft? Die hebben geloof ik vijf verdedigers gehaald.
PSV heeft met Maza en Brechet ook geen bijzondere verdedigers binnengehaald. Hun beste verdediger komt uit de eigen opleiding.
Niet bijzonder, maar wel degelijk, Thomas. Dat is ook wat waard. (We zullen het er dan maar niet over hebben dat Marcellis er meteen staat, terwijl Ajax (blijkbaar) alleen verdedigers opleidt die alles nog moeten leren.)
Van Basten heeft een vermogen kunnen uitgeven. Kwam hij helaas geld tekort? Dan had hij maar slimmer moeten inkopen. Nee, hij moet niet suggereren dat hij nog meer geld nodig had. Dat zou een gotspe zijn.
Van Basten heeft een vermogen kunnen uitgeven. Kwam hij helaas geld tekort? Dan had hij maar slimmer moeten inkopen. Nee, hij moet niet suggereren dat hij nog meer geld nodig had. Dat zou een gotspe zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
- Cluijffert
Vind ik een beetje makkelijk. MvB gaf aan Amrabat niet nodig te hebben... Die was dus voor een prikkie weg te halen bij VVV. En voor 16 miljoen kun je echt wel 2 goede verdedigers kopen.Thomas schreef:We moeten van behoorlijk ver komen. Kijk maar naar al die prutsers die we hebben moeten dumpen. Als Ajax dan op aankoopgebied wat centjes tekortkomt voor een extra verdediger, snap ik dat best.
Nogmaals PSV is er achterin en voorin op vooruit gegaan. Die zijn moeilijk in te halen.
Het is maar hoe je het wilt zien Thomas. Ik vind de selectie die er nu is niet slecht. PSV vind ik totaal niet bijzonder.
Ik snap gewoon niet waarom Aissati niet is opgesteld. Er zijn toch wel gesprekken gevoerd met zo een jongen voordat hij getekend heeft?
IK GELOOF!!!!!!
Sorry hoor, maar hier kan ik niets mee. We hebben DERTIG miljoen uitgegeven. Dertig miljoen. Wat centjes tekort? Lijkt me dat dertig miljoen meer dan genoeg is.Thomas schreef:We moeten van behoorlijk ver komen. Kijk maar naar al die prutsers die we hebben moeten dumpen. Als Ajax dan op aankoopgebied wat centjes tekortkomt voor een extra verdediger, snap ik dat best.
Nogmaals PSV is er achterin en voorin op vooruit gegaan. Die zijn moeilijk in te halen.
PSV heeft haast geen geld, Thomas. PSV moet knibbelen, maar slaagt er dus wel in zich achterin te versterken.
PSV is Ajax niet. Van Basten heeft bij Ajax te maken met een andere organisatie. Ik vind de versterkingen die hij heeft gehaald (qua posities) logisch. Sno was niet gekomen als er nog geld over was gebleven.
Maar goed, zo'n discussie blijft moeilijk. Veel mensen grijpen de wedstrijd tegen Willem II aan om hun gelijk te halen over de verdediging. Ik vond dat Van Basten de grootste fout maakte door Aissati niet op te stellen. Mijn opstelling verschilt dan ook behoorlijk van die van Van Basten.
Maar goed, zo'n discussie blijft moeilijk. Veel mensen grijpen de wedstrijd tegen Willem II aan om hun gelijk te halen over de verdediging. Ik vond dat Van Basten de grootste fout maakte door Aissati niet op te stellen. Mijn opstelling verschilt dan ook behoorlijk van die van Van Basten.
Aanvallende middenvelder
Linker aanvaller
Centrale verdediger
Nieuwe spits
Speler met body voor op het middenveld, liefst eentje die ook achterin kan spelen
(Tweede verdediger, optioneel dus)
Linker aanvaller
Centrale verdediger
Nieuwe spits
Speler met body voor op het middenveld, liefst eentje die ook achterin kan spelen
Jij had Sulejmani niet gehaald. Je sais.joey schreef:Ik haal helemaal niet mijn gelijk na die wedstrijd tegen Willem ll. Ik zeg dat dertig miljoen genoeg is en dat je maar zo met dat budget moet omgaan dat je de versterkingen haalt die je nodig hebt. Smoezen als: geen geld meer, gaan er bij mij niet in.
Het gaat me niet om Sulejmani, ik vind hem een goede voetballer. Als het eruit komt, zal Ajax vast plezier aan hem beleven. En wellicht geld aan hem verdienen. Dat kan allemaal. Maar... was zijn komst voor dat bedrag wel verantwoord? Daar zet ik vraagtekens bij. Net als bij de theorie dat je maar even meer goals moet maken dan je tegen krijgt. Zo werkt dat niet in het voetbal. Een team met een slechte verdediging wordt geen kampioen.
Ajax had een kwaliteitsimpuls nodig achterin. Vorig seizoen meer dan veertig doelpunten tegen, weet je nog? Van Basten heeft de prioriteiten anders gelegd, die heeft bijna al het geld gestopt in aanvallende/aanvallend denkende spelers. Dat kan, dat mag, maar de gevolgen zijn voor hem. Het is duidelijk geen kwestie van geldgebrek geweest, er was geld genoeg. Geen Ajax-trainer heeft ooit mogen investeren wat hij heeft geïnvesteerd. Als Ajax weer tegen twee tegendoelpunten per wedstrijd aanloopt en daardoor de titel mist, heeft hij gefaald.
Ajax had een kwaliteitsimpuls nodig achterin. Vorig seizoen meer dan veertig doelpunten tegen, weet je nog? Van Basten heeft de prioriteiten anders gelegd, die heeft bijna al het geld gestopt in aanvallende/aanvallend denkende spelers. Dat kan, dat mag, maar de gevolgen zijn voor hem. Het is duidelijk geen kwestie van geldgebrek geweest, er was geld genoeg. Geen Ajax-trainer heeft ooit mogen investeren wat hij heeft geïnvesteerd. Als Ajax weer tegen twee tegendoelpunten per wedstrijd aanloopt en daardoor de titel mist, heeft hij gefaald.
Maar Jim, je denkt toch niet dat iemand hier, na de stellingen die zijn ingenomen (Aissati wereldtalent, Sno onvergeeflijke prutser), gaat toegeven dat Sno op het middenveld een betere optie is dan Aissati? Buiten de vraag natuurlijk of dat echt zo is. Ik heb daar in ieder geval nog geen mening overJim schreef:Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Van Basten inmiddels op trainingen en in wedstrijden heeft geconstateerd dat Aissati toch niet de geweldenaar is die zovelen hier in hem zien?. Zoals al verschillende coaches voor hem deden.Rishi schreef:Ik snap gewoon niet waarom Aissati niet is opgesteld.
I think I lost my fucking headache
Dat zou dan verdomd slecht gescout zijn. Je mag aannemen dat Van Basten de kwaliteiten van Aissati kent.LucaS schreef:Maar Jim, je denkt toch niet dat iemand hier, na de stellingen die zijn ingenomen (Aissati wereldtalent, Sno onvergeeflijke prutser), gaat toegeven dat Sno op het middenveld een betere optie is dan Aissati?
Als dat zo is, dan bewijst dat toch dat MVB er geen kijk op heeft.Immers MVB bepaald wat er binnen komt bij AJAX ... dus als Sno een betere optie is, heeft van Basten staan te pitten.Afijn, kopen we Aisatti zijn contract gewoon af en mag ie gratis de deur uit .. eentje minder of meer maakt danook niks meer uit ..LucaS schreef:Maar Jim, je denkt toch niet dat iemand hier, na de stellingen die zijn ingenomen (Aissati wereldtalent, Sno onvergeeflijke prutser), gaat toegeven dat Sno op het middenveld een betere optie is dan Aissati? Buiten de vraag natuurlijk of dat echt zo is. Ik heb daar in ieder geval nog geen mening overJim schreef:Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Van Basten inmiddels op trainingen en in wedstrijden heeft geconstateerd dat Aissati toch niet de geweldenaar is die zovelen hier in hem zien?. Zoals al verschillende coaches voor hem deden.Rishi schreef:Ik snap gewoon niet waarom Aissati niet is opgesteld.
Blij met de punten ...
We zijn net op weg, de groep kan kun eindelijk compleet trainen. Vermaelen en Olequer hebben tijd nodig om op elkaar ingespeeld te raken, volgens is dat een prima centraal duo met Vertonghen (erg goed op de spelen) en Silva ernaast.
Sulejmani was een buitenkans, erg duur maar wat mij betreft vele malen beter dan Amrabat.
Aisattie heeft nog wat tijd nodig, ik hoop dat Ajax hem goed zal begeleiden!
Sulejmani was een buitenkans, erg duur maar wat mij betreft vele malen beter dan Amrabat.
Aisattie heeft nog wat tijd nodig, ik hoop dat Ajax hem goed zal begeleiden!
Cvitanich is ook een aankoop en zat ook op de bank.Rishi schreef: Je koopt Aissati omdat je hem goed genoeg vindt.. niet om hem op de bank neer te zetten. Daarom snap ik het niet..
Wellicht twijfelt Van Basten in zijn hart ook over de kracht van de verdediging en wilde hij daarom met controleur Sno een defensief sterker middenveld opstellen. Ik weet het niet.
Waar het mij om gaat is dat ik me verbaas over de fantastische kwaliteiten die Aissati hier toegedicht worden. Hij wordt werkelijk met de minuut beter. Het lijkt inmiddels haast alsof we het hebben over Maradona. Terwijl de harde feiten gewoon zijn dat we het hebben over een reserve van PSV. Niet meer en niet minder. Zonder die reserve van PSV lijkt Ajax welhaast reddeloos verloren. Het moet niet gekker worden.
Je investeert 10 miljoen in spelers die op de bank beginnen, en er was geen geld om een gewenste defensieve versterking te kopen? Het doet op zijn minst vreemd aan.
Maar goed, laten we niet te vroeg oordelen, misschien ziet de wereld er over twee weken heel anders uit.
Maar goed, laten we niet te vroeg oordelen, misschien ziet de wereld er over twee weken heel anders uit.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Thomas schreef:Aanvallende middenvelder
Linker aanvaller
Centrale verdediger
Nieuwe spits
Jij had Sulejmani niet gehaald. Je sais.joey schreef:Ik haal helemaal niet mijn gelijk na die wedstrijd tegen Willem ll. Ik zeg dat dertig miljoen genoeg is en dat je maar zo met dat budget moet omgaan dat je de versterkingen haalt die je nodig hebt. Smoezen als: geen geld meer, gaan er bij mij niet in.
En jij bent het eens met dit lijstje, Thomas?
Verder stond die nieuwe spits blijkbaar toch hoger op het lijstje, want Cvitanich is als eerste gehaald. Dat je dan Sulejmani haalt begrijp ik, het is een uitzonderlijke speler, al zet ik ook mijn vraagtekens bij de prijs die voor hem werd betaald. Sowieso snap ik niet waarom AJAX niet tegelijkertijd aan Sulejmani EN aan een verdediger kunnen werken. Lijkt me gewoon amateurisme. Tot nu toe is er weinig verandering te zien ten opzichte van afgelopen jaren, ook met de nieuwe technische leiding, bestuur, enzo. En ja, dit had ik ook gezegd als AJAX zaterdag had gewonnen. Ik ben nog steeds van mening dat we kampioen kunnen en gaan worden, maar het had zoveel makkelijker kunnen zijn.
De opstelling van zaterdag zet wat mij betreft toch wat vraagtekens rond Van Basten. Emanuelson op '10'? Aissati op de bank? Hij heeft hem toch echt wel zelf gehaald, dat hij opeens (de hele voorbereiding stond hij in de basis) zo voor de eerste wedstrijd van het seizoen hem op de bank zet is voor mij dan ook onbegrijpelijk. Ook bij zijn wisselbeleid in die wedstrijd zet ik mijn twijfels. ZO had ik Van der Wiel er veel eerder ingebracht voor Silva. Sulejmani had ik er nooit uitgehaald, want hij liet weer zien hoe hij met een actie (ondanks minder spel) een wedstrijd kan beinvloeden. Dat kan Cvitanich dus niet, of in veel mindere mate. Als je al Sulejmani eruit wil nemen, dan zou ik veel eerder Aissati in zijn plaats doen, want Cvitanich is niet veel in de kleine ruimte, en dat is precies waar we behoefte aan hadden in die fase van de wedstrijd.
Kortom, de eerste wedstrijd is (natuurlijk voor iedereen) zeer teleurstellend in meerdere opzichten, al weiger ik mee te doen met de fatalisme wat er momenteel heerst op AT. Er zijn nog 33 wedstrijden te gaan en AJAX heeft gewoon een goede selectie. Natuurlijk hadden er twee verdedigers bij moeten komen, maar ook met Silva, Oleguer, Van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Emanuelson (ik hoop echt dat dit geen Maduro verhaal wordt), en Anita kampioen moeten kunnen worden. Op het middenveld en in de aanval hebben we zoveel klasse, dat het gewoon moet lukken. Als Van Basten&co nu maar een goede organisatie weten neer te zetten, kan de surplus aan aanvallend kwaliteit van dit selectie naar boven komen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Natuurlijk is dat opmerkelijk. Dat is een ander verhaal. Dat impliceert eigenlijk meteen dat er iets niet deugt in het aankoopbeleid.Peter schreef:Maar vind jij het niet een tikkeltje opmerkelijk dat we 2 van onze grootste aankopen op de bank neerzetten?
Allereerst dat je hebt gekocht voor linies (middenveld en aanval) waarvoor dat blijkbaar niet direct noodzakelijk was.
En bovendien dat je als technische staf nu al in meer of mindere mate bent gaan twijfelen aan de kwaliteiten van die aankopen. Want als je ze echt zo goed vond/vindt zouden ze inderdaad wel spelen.