Klaas Jan Huntelaar (2)
Moderator: mods
Als je weer de CL mis loopt kom je nooit vooruit, het moet voor buitenlandse spelers weer aantrekkelijk worden om bij Ajax te voetballen, deelname CL is daarin erg belangrijk.Jinne schreef:Voor een bedrag rond de 40 M hadden ze hem zeker moeten verkopen. Dat is het minstens het dubbele van het geld wat je er eventueel volgend seizoen nog voor krijgt.
Dan kan je je zelfs veroorloven om de CL nog een keer te missen.![]()
Eventueel in de winter Klaas jan verkopen, en anders deze zomer gewoon. Dan moet een bedrag van € 20 a 25 miljoen ook haalbaar zijn, zeker met al die gekke investeerders!
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Huntelaar voor City had gekozen...
Het geeft maar weer eens aan dat van Basten wel degelijk in staat is om ook de langere termijn in de gaten te houden en niet, als verondersteld passant, alleen interesse in de korte termijn heeft.Peter schreef:Dan is dat een duidelijk verschil van mening. Ik vind het totaal onverantwoord dat we 6.5 miljoen neerleggen voor een speler die we vervolgens een jaar lang op de bank neerzetten. Er was geen geld meer voor een broodnodige mandekker, maar klaarblijkelijk heeft dus een reservespits een hogere prioriteit. Sinds wanneer hebben wij de luxe om dergelijke beslissingen te nemen, zeg? Ik had veel liever dat geld in een verdediger die er gelijk stond, maar goed.
Alle spookverhalen ten spijt, lijkt het er gewoon op dat van basten het meende toen hij in juli zei Huntelaar niet te willen verkopen
I think I lost my fucking headache
Vorig jaar hadden we geen vervanger voor Sneijder, voor Huntelaar wel. In die zin had ik het goed kunnen begrijpen dat de voor die 40 miljoen gekozen zouden hebben.Ajaciedjuh schreef:Het is een beetje hypocriet allemaal: vorig jaar schreeuwde we moord en brand dat Sneijder zo laat werd verkocht (en die ging nog een stuk eerder) en nu zouden we op de laatste dag KJH (key-speler) moeten laten gaan!?
Maar goed, zoals gezegd moet je maar afwachten of het een reëel bod is, en of Huntelaar naar de club in kwestie zou willen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat denk ik ook.Peter schreef:Zeker niet, maar ik was er wel van uit gegaan dat Huntelaar nog zou vertrekken. Altijd gedacht ook, want anders is de aankoop van Cvitanich moeilijk te vatten. Ik denk nog steeds dat Ajax er veel aan gelegen was om Huntelaar te verkopen, maar dan wel met een redelijke tijdsmarge zodat ze nog tijd hadden om het geld te herinvesteren in de verdediging en het middenveld. Toen interesse te lang uitbleef heeft men er voor gekozen om Huntelaar te houden.
Zo denk ik dat het is gegaan.
Niets aan te doen.
Goed dat Huntelaar niet verkocht is voor 40 miljoen. Het geld is nagenoeg op, dus Ajax zal heel goed moeten gaan zoeken (--->scouten) naar een verdediger.
- Ajaciedjuh
Dario als vervanger voor Huntelaar wel, maar een vervanger voor Dario (2e spits) niet. Die hadden we niet meer kunnen aantrekken. Dario heeft tijd nodig en kan geblesseerd raken, dan hadden we met Leo verder gemoeten!?Duke schreef:Vorig jaar hadden we geen vervanger voor Sneijder, voor Huntelaar wel. In die zin had ik het goed kunnen begrijpen dat de voor die 40 miljoen gekozen zouden hebben.Ajaciedjuh schreef:Het is een beetje hypocriet allemaal: vorig jaar schreeuwde we moord en brand dat Sneijder zo laat werd verkocht (en die ging nog een stuk eerder) en nu zouden we op de laatste dag KJH (key-speler) moeten laten gaan!?
Maar goed, zoals gezegd moet je maar afwachten of het een reëel bod is, en of Huntelaar naar de club in kwestie zou willen.
En idd, KJH kennende (dat heeft hij onlangs ook uitgesproken in een interview) was überhaupt niet gegaan.
Het was ook geen concreet bod, zwart op wit. Bovendien heeft KJH duidelijk aangegeven dat hij niet geïnteresseerd was in een club onder de absolute top. Die twee factoren zullen de doorslag hebben gegeven.Baseman schreef:Yeah right, 40 miljoen voor Huntelaar ?
Dus hij zou duurder moeten zijn dan Berbatov en even duur als Robinho, wat al belachelijk hoge bedragen zijn. Hoezo onzin![]()
En zo'n bod zou Ajax nooit afgeslagen hebben, dat is zo ongeveer de helft van het totale jaarbudget.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax een bod die grootte had afgewezen als het van Madrid of Man. Utd. was gekomen. Al was het maar omdat KJH dan waarschijnlijk had willen vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!
Het hangt sterk van de opstelling van de speler af, denk ik. Als een speler per se weg wil en het breekijzer gebruikt, zoals in het geval van Zlatan, laat je hem wel gaan.
KJH hoefde niet zo nodig, neem ik aan, want het ging niet om een club uit de categorie die hij in zijn hoofd had.
KJH hoefde niet zo nodig, neem ik aan, want het ging niet om een club uit de categorie die hij in zijn hoofd had.
-
- AT Toto winner 15/16
Het kost je (als de verhalen waar zijn) wel een miljoentje of twintig om dat bod te laten lopen. Dat bedrag zie je over een jaar nooit meer terug. Is het verantwoord om zo flink te zijn? Daarom zei ik eerder al dat ik niet wist wat ik zou doen.
Die Citanich is duidelijk een stuk minder. Anders zouden ze wel op hem vertrouwen.
Die Citanich is duidelijk een stuk minder. Anders zouden ze wel op hem vertrouwen.
Ajax moet gewoon kampioen worden dit jaar. Alles moet gedaan worden om dat te bereiken. De rest is dit jaar van totaal ondergeschikt belang.joey schreef:Het kost je (als de verhalen waar zijn) wel een miljoentje of twintig om dat bod te laten lopen. Dat bedrag zie je over een jaar nooit meer terug. Is het verantwoord om zo flink te zijn? Daarom zei ik eerder al dat ik niet wist wat ik zou doen.
-
Precies.. hoe hard hebben we Huntelaar nodig? Tuurlijk, veel goals maar ook veel voorspelbaarheid. En als je beschouwt da Suarez en Sulejmani al bij Ajax rondliepen ben je verzekerd van goals.joey schreef:Dat móet nu dus lukken. De hamvraag is of KJH het verschil maakt.
Maar ik denk dat verkopen nooit een serieuze optie was omdat er geen concreet bod lag.
Maar goed, de keuze is gemaakt.
Ja het moet inderdaad lukken en anders zal het een onverantwoorde keuze zijn gebleken. We hebben echter al ongeveer 10 jaar onverantwoorde keuzes achter de rug en hebben het ook overleefd. Het verschil met die tien jaar en nu is dat de keuze is gemaakt ten behoeve van het voetbal en niet ten behoeve van de kas. Die stap vind ik belangrijker dan de uitkomst van deze beslissing.joey schreef:Dat móet nu dus lukken. De hamvraag is of KJH het verschil maakt.
Maar ik denk dat verkopen nooit een serieuze optie was omdat er geen concreet bod lag.
Tja, het blijft moeilijk om te zeggen wat wijsheid is. Van Basten heeft kunnen uitspatten op de transfermarkt omdat MVG een jaar geleden heeft besloten om Sneijder en Babel wél te verkopen.
We móeten nu CL halen, inderdaad. Anders hebben we over een jaar niets. Geen geld om te investeren en geen inkomsten uit de CL.
We móeten nu CL halen, inderdaad. Anders hebben we over een jaar niets. Geen geld om te investeren en geen inkomsten uit de CL.
Mwah, sommige spelers wel. Maar dat zijn meteen de spelers die je niet kwijt wilt. Wat de rest betreft, je hebt gezien wat de uitverkoop heeft opgeleverd.
Ajax betaalt op CL-niveau, dus is het elk jaar dat we de CL niet halen schuiven met de middelen. Gelukkig verdienen we steeds veel aan transfers. Over een jaar gaat KJH ongetwijfeld weg, maar voor veel minder. Dan moeten we dus een spits en (eindelijk!) die twee verdedigers kopen. Minimaal.
Hoe dan ook, het idee van al die investeringen en het behouden van KJH is dat dit zich DIT SEIZOEN gaat uitbetalen. We móeten dus de CL halen.
Ajax betaalt op CL-niveau, dus is het elk jaar dat we de CL niet halen schuiven met de middelen. Gelukkig verdienen we steeds veel aan transfers. Over een jaar gaat KJH ongetwijfeld weg, maar voor veel minder. Dan moeten we dus een spits en (eindelijk!) die twee verdedigers kopen. Minimaal.
Hoe dan ook, het idee van al die investeringen en het behouden van KJH is dat dit zich DIT SEIZOEN gaat uitbetalen. We móeten dus de CL halen.
Ajax moet altijd de CL halen inderdaad. Maar het is niet nodig om niet failliet te raken. Ajax is financieel nog steeds zeer gezond. Mooi dat Ajax niet gedwongen is te verkopen om te overleven.
Vwb de vervanging, zou het zo kunnen zijn dat Cvitanich dit jaar groeit naar het nivo om eerste spits te worden en Bodul naar het nivo om daarachter de reserve te zijn. Wellicht dat van der Wiel en/of Vermael/Vertonghen dusdanig groeien dat er volgend jaar helemaal geen basisspelers voor de verdediging nodig zijn. Ik zou nu nog niet durven voorspellen wat volgend jaar nodig is.
Vwb de vervanging, zou het zo kunnen zijn dat Cvitanich dit jaar groeit naar het nivo om eerste spits te worden en Bodul naar het nivo om daarachter de reserve te zijn. Wellicht dat van der Wiel en/of Vermael/Vertonghen dusdanig groeien dat er volgend jaar helemaal geen basisspelers voor de verdediging nodig zijn. Ik zou nu nog niet durven voorspellen wat volgend jaar nodig is.
I think I lost my fucking headache