Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Beloki

Bericht door Beloki »

Armstrong. :worshippy.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Verrassend dit hoor, ben benieuwd, zou het echt klasse vinden mocht het hem nog een keer lukken om de tour te winnen.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Sinds zijn vertrek is de heersende plek in het peleton vacant, dus ik zie hem er zeker toe in staat om die positie weer in te nemen. Helemaal als hij bij Astana gaat rijden, mits deze mogen doen aan de Tour volgend jaar en de huidige toppers in ieder geval blijven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik hoop dat hij zijn hand overspeelt, compleet flopt en betrapt wordt op doping.
Alexander

Bericht door Alexander »

Vreemd dat je zoiets hoopt. Ik hoop dat hij het komende zomer gewoon nog een keer laat zien!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

OK, betrapt worden op doping hoeft nou ook weer niet, maar ik zou hem graag eens willen zien afgaan.
Beloki

Bericht door Beloki »

Jöhnk schreef:Ik hoop dat hij zijn hand overspeelt, compleet flopt en betrapt wordt op doping.
Waarom in hemelsnaam?! Armstrong is op en top sportman. Een van de weinige winnaars van de laatste jaren die niet op doping werd betrapt, ook. Hoe hard die Fransen ook zochten, ze hebben hem nooit iets ten laste kunnen leggen. En die Fransen die wilden écht niks liever dan hem pakken, geloof mij maar.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Jöhnk schreef:Ik hoop dat hij zijn hand overspeelt, compleet flopt en betrapt wordt op doping.
Ik ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Sluit ik me bij aan. Ik hoop in ieder geval dat hij op een klim er af wordt gefietst. Dan zou ik helemaal gek worden.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Het zou natuurlijk van den gekke zijn wanneer Armstrong er weer in zou slagen. Knap natuurlijk, maar ook belachelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
999

Bericht door 999 »

Mijn idee ...
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Waarom haat je hem eigenlijk zo Johnk?
Jim

Bericht door Jim »

Peter schreef:Ik hoop in ieder geval dat hij op een klim er af wordt gefietst. Dan zou ik helemaal gek worden.
Dat je een hekel aan iemand hebt begrijp ik best. Maar dit gaat wel erg ver.
Wat zul jij je rot gevoeld hebben, al die jaren waarin er steeds maar niet gebeurde waar jij kennelijk de hele tijd zo ontzettend op zat te hopen. Moet bijzonder frustrerend voor je zijn geweest. Maar wie weet krijg je alsnog je zin. Hoewel ik persoonlijk hoop van niet. Daarvoor heb ik te veel respect voor Armstrong. Ongetwijfeld niet iemand met het alleraardigste karakter, maar wat mij betreft wel een geweldig sportman en een groot kampioen.
peter

Bericht door peter »

Dit gaat te ver? Ik mag toch wel hopen dat een Contador hem er af weet te fietsen? Puur sportief hoop ik inderdaad dat ze hem op een hoop weten te rijden. Ik vind het onzin om uit respect te zeggen dat ik altijd hoop dat Lance iedereen er af rijdt.
Jim

Bericht door Jim »

Peter schreef:Dit gaat te ver? Ik mag toch wel hopen dat een Contador hem er af weet te fietsen? Puur sportief hoop ik inderdaad dat ze hem op een hoop weten te rijden.
Je mag alles vinden, doen en hopen. Ook dat ze hem eraf fietsen en "op een hoop" weten te rijden. Zelfs daar vervolgens "helemaal gek" van worden. Maar dan mag ik op mijn beurt ook vinden dat dat laatste wel erg ver gaat.
Peter schreef: Ik vind het onzin om uit respect te zeggen dat ik altijd hoop dat Lance iedereen er af rijdt.
Zeg toch helemaal niet dat jij daar op moet hopen. En dat ik respect voor Armstrong heb betekent niet dat jij dat behoort te hebben.
peter

Bericht door peter »

Duidelijke zaak. Ik vind het alleen onzin dat je dat te ver vindt gaan. Ik word sowieso helemaal gek als een Contador bijvoorbeeld een Evans er af weten te fietsen. Dat moment dat iemand breekt vind ik fascinerend te noemen en hoort bij topsport. Heeft verder ook niet zoveel met respect te maken, hoor. Ik vind Lance een fantastische sportman, maar dat neemt niet weg dat ik wel hoop dat een Contador hem er bergop op legt.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Gesink staat inmiddels zevende in de Vuelta:
Klassement na de 12de rit:
1. Egoi Martínez,Spa,Eus 45.48.33
2. Levi Leipheimer,VS,Ast + 0.11
3. Alberto Contador,Spa,Ast + 0.29
4. Carlos Sastre,Spa,CSC + 1.38
5. Ezequiel Mosquera,Spa,Xac + 2.10
6. Igor Antón,Spa,Eus + 2.23
7. ROBERT GESINK,Rab + 3.22
8. Davide Rebellin,Ita,Gst + 3.40
9. Marzio Bruseghin,Ita,Lam + 4.09
10. Joaquim Rodríguez,Spa,Cai + 4.10
11. Alejandro Valverde,Spa,Cai + 4.19
12. David Moncoutié,Fra,Cof + 4.53
13. Daniel Moreno,Spa,Cai + 5.51
14. Jurgen van Goolen,Bel,CSC + 6.03
15. Oliver Zaugg,Zwi,Gst + 6.22
16. Sylvain Chavanel,Fra,Cof + 7.25
17. Dominique Cornu,Bel,Sil + 8.39
18. Andreas Klöden,Dui,Ast + 10.17

Vandaag rustdag, morgen Angliru.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, de Angliru! Ik kijk er naar uit. Dat is echt niet voor de poes.

Wat Armstrong betreft vind ik zijn terugkeer erg dapper. Hij kan alleen maar verliezen want ondanks het feit dat hij al drie jaar niet meer in een peloton heeft gereden gaat iedereen er nu al van uit dat hij het hele zaakje wel even op een hoopje fietst.

Ik denk ook wel dat hij in ieder geval goed zal zijn. Armstrong is mentaal zo geweldig sterk. Dat is misschien wel zijn belangrijkste wapen geweest bij al die overwinningen. Ik kan wel genieten van die man. Zo'n sterke focus op een doel en ook gewoon laten zien dat je de beste bent. Dat is echt maar weinig topsporters gegeven.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Jammer dat die mooie bergetappes niet de hele dag worden uitgezonden.. morgen beginnen ze volgens mij ook pas eind van de middag.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ook op de Belg?
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

ja ze beginnen om half 3, dan zenden ze eerst Parijs - Brussel uit en dan aansluitend de Vuelta. Eurosport begint pas om 16.30. Het zou de NOS sieren om wat eerder de lucht in te gaan ivm de goede klasering van Geesink.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Maar dan kan de Koos Alberts special niet herhaald worden...

Geesink staat er nu inderdaad lekker op. Al zie ik hem liever een etappe winnen en eventueel iets lager eindigen, doch het is geen moetje.

BTW: waar zal Bettini naar vertrekken volgend seizoen? Blijft toch een klasbakje.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Bettini kan denk ik bijna overal terecht. Hij is toch nog altijd een garantie voor goede resultaten. Al komt hij wel wat moeizamer op gang. In het najaar is hij tegenwoordig beter dan in het voorjaar. Schrijf 'm maar weer op voor de WK en de ronde van Lombardije.

Morgen dus de rit naar de Angliru. Ik ben met name benieuwd of Contador een gat kan slaan met de concurrenten. Hij zal ook niet moeten onderschatten dat hij Leipheimer op afstand moet zetten. Die staat nu nog wat voor hem en zijn ploegmaat heeft toch een betere tijdrit in huis. Info voor de liefhebber: Contador steekt morgen 36x28 voor de beklimming van de Angliru. Dat is 2,69m per omwenteling. Voor profs is dat echt een klein verzetje.

De kans dat Gesink een rit kan kapen acht ik niet zo groot. Hij staat kort in het klassement dus hij krijgt geen ruimte. De enige manier om een rit te winnen zal dus zijn om echt met de beste boven te komen en dan de sprint te pakken. Dat zie ik 'm nog even niet doen. Maar normaal gesproken zal hij zeker weer heel kort kunnen eindigen.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Gesink blijft zevende, lijkt me. Hij gaat Anton en Martinez voorbij maar wordt ingehaald door Valverde en Rodriguez. Mooie prestatie desalniettemin.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Na zijn 4e plek van vandaag staat hij wel 5e in het algemeen klassement. :berend.gif: Contador weer met de winst.
Plaats reactie