Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik was vandaag toevallig bij de kuip in de buurt en heb nog even overwogen om uit leedvermaak naar dit potje te gaan. Vanwege het mooie weer heb ik toch maar besloten om naar huis te rijden om nog even lekker te kunnen trainen maar het had toch wel een goed plan geweest. :smallgrin.gif:

Geen euro's uit de poulefase. Die hadden ze denk ik ook niet in de begroting opgenomen maar het zal daar toch even vies tegenvallen.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Had die verdomde Reker toch gelijk, zeg. Dit Kalmar is duidelijk een maatje te groot voor Feyenoord.

Trouwe aanhang volgens de commentator. Niemand gaat weg. :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Syl, help me van de grond af!
I think I lost my fucking headache
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Peter schreef:Had die verdomde Reker toch gelijk, zeg. Dit Kalmar is duidelijk een maatje te groot voor Feyenoord.
En Jim. :applaus.gif:

Maareh, als we hier niet van winnen.....
peter

Bericht door peter »

Is een wedstrijd op zich. :hypocrite.gif:

Feyenoord is failliet, hoor. Ik begin dat vermoeden steeds meer te krijgen.
NFP

Bericht door NFP »

Wel echt ongelofelijk hoe Feyenoord liep te voetballen.
De passing was echt van een erbarmelijk niveau, als je zo speelt in de competitie haal je de top 5 gegarandeerd niet, en dat is nog een understatement.
Jim

Bericht door Jim »

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Had die verdomde Reker toch gelijk, zeg. Dit Kalmar is duidelijk een maatje te groot voor Feyenoord.
En Jim. :applaus.gif:
Ach, er volgt natuurlijk nog een return. It ain't over till it's over.
Maar Feyenoord is een haast failliete club met een dito selectie. De club is vorig seizoen gegaan voor instant success door het halen van die rits 30-plussers. Daarmee moest direct worden geoogst, want die spelers worden natuurlijk gezien hun leeftijd alleen nog maar minder.
Weliswaar werd (via een gelukkige loting met een hele serie thuiswedstrijden) de beker gewonnen, maar er mag toch worden geconcludeerd dat het project is mislukt. In de competitie was het drie keer niks. Feyenoord heeft gegokt en verloren en zit nu met de gebakken peren.
Opgezadeld met een hoop oude, dure spelers waarvan sommigen nog net het vereiste niveau halen (v. Bronckhorst, wellicht Makaay hoewel die ook niet helemaal meer over de vroegere scherpte lijkt te beschikken) maar ook een aantal (Mols, Hofland, Landzaat, Tomasson, Lucius) duidelijk over the hill is en het met name fysiek niet goed meer kunnen bolwerken.
Dan heb je dus als club en trainer een groot probleem.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Liefhebbers van enig leedvermaak op de late avond verwijs ik graag naar de nabeschouwing op FN.
Nil volentibus arduum
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Die Timmer is echt niet van deze wereld.
Volgens doelman Henk Timmer, die Feyenoord met een aantal reddingen nog lang op 0-0 hield, wordt het 'een lastig verhaal in Zweden', zo vertelde hij voor de camera van de NOS. 'We hebben verloren van een tegenstander waarvan je nooit mag verliezen. We zullen bij hun op kunstgras moeten spelen. Tja, de opdracht is simpel: we moeten met 2-0 winnen
:drecul.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hofland mist Ajax mogelijk door blessure

Verdediger Kevin Hofland van Feyenoord mist zondag mogelijk de klassieker tegen Ajax in De Kuip, zo meldt het Algemeen Dagblad. Hij viel donderdagavond in de UEFA-cupwedstrijd tegen het Zweedse Kalmar FF (0-1) uit met een enkelblessure. Verbeek: "Ik ben tot dusver niets anders gewend bij Feyenoord. Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Maar ik kan geen ijzer met handen breken."
Ik dacht dat hij daar zijn hand niet voor omdraaide? :smallgrin.gif:

Hofland mag overigens gewoon spelen zondag hoor. Sterker nog, ik heb liever dat hij wel meedoet dan niet.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Hofland is zeer beroerd, maar Greene is nog net wat beroerder.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Heb het laatste half uur gezien. Lieve help, wat was F. ontzettend slecht. Genieten gewoon. Het is volgens mij godsonmogelijk dat we daarvan verliezen. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
LucaS

Bericht door LucaS »

InnerHarbour schreef:Die Timmer is echt niet van deze wereld.
Volgens doelman Henk Timmer, die Feyenoord met een aantal reddingen nog lang op 0-0 hield, wordt het 'een lastig verhaal in Zweden', zo vertelde hij voor de camera van de NOS. 'We hebben verloren van een tegenstander waarvan je nooit mag verliezen. We zullen bij hun op kunstgras moeten spelen. Tja, de opdracht is simpel: we moeten met 2-0 winnen
:drecul.gif:
Hoe lang loopt hij al mee? Hij zou toch moeten weten dat 1-2 ook genoeg is voor Feyenoord. Niet dat ik denk dat dat wel gaat lukken
I think I lost my fucking headache
jabu

Bericht door jabu »

Verbeek: "Ik ben tot dusver niets anders gewend bij Feyenoord. Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Maar ik kan geen ijzer met handen breken."
Gert-Jan is niet te benijden.. :hypocrite.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Meneer Verbeek, nog één vraagje
Door PHILIP DE LIAGRE BÖHL, clubreporter Feyenoord

[LEZERSBIJDRAGE] Heeft een trainer die in een voorbeschouwing roept dat Kalmar FF ‘een sterke ploeg is die we niet moeten onderschatten’ achteraf gelijk als je er met 1-0 thuis van verliest?

De Guzman in duel met de taaie Lasse Johansson van Kalmar. FOTO PIM RAS
Ja, want hij was de enige die waarschuwde. Jan met de Sjaal hoopte woensdagavond tijdens het kijken naar het Sportjournaal dat zijn opmerking geladen was met ironie. Of om - pedagogisch uiterst verantwoord- zijn spelers op scherp te zetten.
En ja, net als iedereen die begaan is met de club op Zuid, weet Jan met de Sjaal ook dat Zweedse voetbalteams fysiek sterk zijn. En dat Verbeek niet zo handig is in het bestrijden ervan, dat heeft ie vorig seizoen ook kunnen zien. En ja, Kalmar staat bovenaan in een competitie die zijn einde nadert.
Dat hoorden we allemaal en terwijl die woorden op ons neerdaalden dachten we allemaal hetzelfde: Verbeek houdt ons in het ootje. Hij heeft geleerd van de miskleun tegen de houthakkers uit Helsingborg. Verbeek heeft een verrassend plan klaarliggen waar dit pr-verhaal waarin de thuisploeg als underdog wordt uitgebeeld slechts een mooie inleiding op is. Feyenoord pakt de middenmoters natuurlijk aan en wint met 2-0. Met strijd, passie, mouwen opstropen....
Zoiets dachten Jan met de Sjaal, de slager van de Beijerlandselaan, de caféhouder op de Binnenweg, de advocaat in de Weenatoren (en ik trouwens ook) in min of meer dezelfde bewoordingen.
Al deze mensen keken gisterenavond, in De Kuip of op televisie, naar een armetierig spelend Feyenoord. Niet om over naar huis te schrijven. Dat ik momenteel toch aan het doen ben komt slechts voort uit nieuwsgierigheid. Nieuwsgierig naar wat er omgaat in het hoofd van trainer van Feyenoord.

Meneer Verbeek, mag ik u mede namens deze mensen een paar simpele vragen stellen? Kunt u me zeggen waarom de heren voor rust niet vooruit te branden waren? Waarom u de enige speler van wie dreiging uitging, De Guzman, wisselde? En waarom er op zijn plek een rechtsbuiten kwam te spelen? Wat die twee meneren die naast u zitten tijdens de wedstrijd tegen u zeggen? Waarom er gemaakte afspraken niet werden nagekomen? Of moet ik die laatste vraag aan Greene zelf stellen?

Jan, de slager, de biertapper van Melief en al die andere gasten zijn ervan op de hoogte dat het even behelpen is met die volle ziekenboeg en als gevolg daarvan een niet ingespeeld team. Maar ze snappen er helemaal niets van dat de jongens die wél spelen team Knäckebröd (begroting 5 miljoen, da’s minder dan Volendam!) niet van het veld blazen. Goed voetbal hoeft niet, winnen wel!

Meneer Verbeek, nog één vraagje: U weet dat er zondag aanstaande in Rotterdam veel te verliezen, maar nog meer te winnen is?

Zet ‘m op!
:aai.gif: Zondag weer zo'n stukje :666.gif:
Aristides

Bericht door Aristides »

Volgens een feyenoord-vriend van me zaten er nog geen 20.000 man (zoals op teletekst staat) en was het stil. Hij zei dat hij
heeft zin in zondag, dat snap ik niet, zo masochistisch is hij niet ingesteld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Jabu schreef:
Verbeek: "Ik ben tot dusver niets anders gewend bij Feyenoord. Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Maar ik kan geen ijzer met handen breken."
Gert-Jan is niet te benijden.. :hypocrite.gif:
Geen ijzer met handen breken?? Dan moet je meer naar het krachthonk jongen... spieren kweken... belangrijk. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Jim

Bericht door Jim »

Het valt ook niet mee voor Verbeek. Hij moet het inderdaad maar zien te stellen met een selectie van niet van talent overlopende jongeren en een stel 30-plussers die op hun laatste benen lopen.
Je kunt echter wel enige vraagtekens plaatsen bij zijn tactische wedstrijdcoaching cq. wisselbeleid. Het coachen/wisselen in de geest van de wedstrijd lijkt hem niet bepaald op het lijf geschreven. Vorig seizoen husselde hij Heerenveen tijdens de rust van de uitwedstrijd bij Sparta dusdanig door elkaar dat een 0-2 voorsprong totaal onnodig werd omgezet in een 4-2 nederlaag.
En ook gisteren voelde hij het wedstrijdverloop niet goed aan. Kalmar kreeg in het begin van de tweede helft enkele open scoringskansen vlak na elkaar. In plaats van daar op in te spelen en wat meer verdedigende zekerheid in te bouwen, b.v. door het middenveld te versterken, deed hij precies het tegenovergestelde. Hij wisselde middenvelder De Guzman voor aanvaller Biseswar waardoor de deur achterin nog verder werd opengezet. Terwijl 0-0 in een europese thuiswedstrijd helemaal niet zo'n slecht resultaat is en een Zeedse goal dus eerder in de lucht hing dan een Feyenoord-treffer meende Verbeek toch koste wat kost voor dat laatste te moeten gaan.
Daaraan kun je toch zien dat Verbeek zowel als coach en als (ex-)voetballer weinig internationale ervaring heeft.
Met alle gevolgen vandien gisteren en mogelijk later. Want dit soort geintjes kan er wel aan bijdragen dat Feyenoord straks miljoenen aan inkomsten gaat mislopen. Wat dat betreft zou Verbeek een halt(er) moeten worden toegeroepen.
999

Bericht door 999 »

Ach, mocht AJAX zondag verliezen dan heeft ie toch maar mooi 3 winstpunten meer dan ons elftal van 90 miljoen of meer ..

Bal is rond, zo trapt men Verbeek de grondin, en zo staat ie op een voetstuk ( hoe tijdelijk dat ook moge zijn )
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jöhnk schreef:Zou het? Ik sta echt versteld van wat ik hier zie, en dat bedoel ik niet positief. Vooral die talenten vallen me tegen. Had ik hoger ingeschat op dit niveau.

OK, Kalmar speelt verdedigend, en dat is lastig voetballen, maar de manier waarop en het tempo waarin Feyenoord dat aanpakt is onthutsend.
Mijn hemel wat was Feyenoord dramatisch. Die Wijnaldum valt me op de een of andere manier toch altijd weer tegen. Fer vind ik echt een goede speler, maar gisteravond was hij erg slordig.

Het is natuurlijk wel tragisch, wat er nu met Feyenoord gebeurt. Ik had het ze op een papiertje kunnen geven dat het weer een seizoen van niks zou worden. En het aller ergste is nog dat vrijwel geen enkele aankoop nog restwaarde vertegenwoordigt. Feyenoord heeft zichzelf nog verder richting de afgrond gewerkt door dat beleid van ze. En daar hebben heel wat mensen ze nog voor gewaarschuwd.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Tragisch? Prachtig al die zure gezichten op die tribunes!
Lionel

Bericht door Lionel »

Yup!

Het is hopen dat er een stuk of 4 (verdedigende) talenten doorbreken want dit gaat allemaal nergens over.

Timmer kan nog wel ff mee.

In de verdediging is alleen De Cler nog een toegevoegde waarde.
Op het middenveld moeten ze Gio, Wijnaldum, Fer, Janotha, De Guzman maar opstellen.

Voorin is het hopen dat Tomasson en Makaay snel fit worden/blijven...
IK GELOOF!!!!!!
peter

Bericht door peter »

Timmer kan nog wel mee? Die vent wordt in december 37.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Laat Timmer alsjeblieft staan! Dat hoofd schudden elke keer als ie er weer 1 om z'n oren heeft gekregen is priceless!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Spijker schreef:Laat Timmer alsjeblieft staan! Dat hoofd schudden elke keer als ie er weer 1 om z'n oren heeft gekregen is priceless!
:drecul.gif: :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Gesloten