Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De winst in de klimtijdrit is voor Leipheimer. Gesink op een knappe 9e plaats maar ondanks die prima prestatie zakt hij wel naar de 7e positie in het algemeen klassement. Valverde en Rodriguez zijn hem voorbij gegaan.

Toch wel opvallend dat die gekke Leipheimer zo kort op Contador eindigt. Er zitten uiteindelijk maar 46 seconden tussen in het klassement.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Gesink heeft gewoon top gereden als je in het spoor van Bruseghin kan zitten.

Die Leipheimer ging ook inderdaad als een gek die berg op. Mooi om te zien.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij mag ook gewoon tevreden zijn over zijn eerste grote ronde hoor. Deze tijdrit was dik in orde en hij heeft laten zien dat hij al drie weken goed kan zijn. Gisteren was het wel even doorbijten maar uiteindelijk heeft hij toen ook geen onnodige tijd verloren.

Ik zou alleen graag zien dat hij af en toe iets groter zou schakelen. Niet dat hij ineens op het buitenblad omhoog moet hoor. Maar hij steekt zo'n klein verzet dat het haast niet mogelijk is om een explosieve versnelling te plaatsen. Al zal hij hij in zijn eerste ronde waarschijnlijk voornamelijk als doelstelling hebben gehad om zolang mogelijk bij te blijven.
Nil volentibus arduum
goodfella

Bericht door goodfella »

Knappe prestatie in de zwaarste koers van dit jaar wat mij betreft.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Nee man Giro is de zwaarste koers.
goodfella

Bericht door goodfella »

Hoeladans schreef:Nee man Giro is de zwaarste koers.
Het deelnemersveld maakte de Vuelta tot de zwaarste koers dit jaar.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Thomas Dekker zo bij Holland Sport.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
peter

Bericht door peter »

Poeh, hij doet wel van zich spreken. Letterlijk dan.
peter

Bericht door peter »

Hij zet zichzelf wel een beetje weg als een mannetje.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Wat is dat Holland Sport toch een leuk programma zeg. Aandacht voor meer dan voetbal alleen en bovendien hanteert Wilfried de Jong een prettige manier van interviewen en zijn de beelden vaak prachtig.

Dekker komt op mij onzeker over. Hij weet zich niet zo goed raad met zijn huidige positie. De beelden uit de Sachsen tour ten tijde van de Tour de France spraken wel boekdelen zeg. Die jongen was echt doodongelukkig.

Het zal best even lastig worden om een goede ploeg te vinden. De problemen van afgelopen jaar helpen echt niet mee in het huidige wielerklimaat. Maar ik denk dat hij wel terugkeert aan de top. Vergis je niet in Dekker. Het is nog altijd een supertalent en als hij weer in een juiste omgeving komt waar hij de motivatie terugkrijgt dan gaat hij gewoon weer hard fietsen.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Marillion schreef:Dekker komt op mij onzeker over. Hij weet zich niet zo goed raad met zijn huidige positie. De beelden uit de Sachsen tour ten tijde van de Tour de France spraken wel boekdelen zeg. Die jongen was echt doodongelukkig.
Ik vroeg me toen nog af hoe het kon dat hij daar ook zo slecht reed. Ik dacht: die wil zich misschien nog wel even bewijzen. De liefde was toen al bekoeld en hij moest wel achterin rijden anders kon hij de Tour niet volgen.
Het zal best even lastig worden om een goede ploeg te vinden. De problemen van afgelopen jaar helpen echt niet mee in het huidige wielerklimaat. Maar ik denk dat hij wel terugkeert aan de top. Vergis je niet in Dekker. Het is nog altijd een supertalent en als hij weer in een juiste omgeving komt waar hij de motivatie terugkrijgt dan gaat hij gewoon weer hard fietsen.
Veel liever dat een jongen als Dekker in de Tour rijdt dan zo'n domme boer als Tankink. Daar word je als Nederlander ook trots op. Alleen welke ploeg het nou moet worden?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Baseman

Bericht door Baseman »

Uit Sportwereld:
Wielrenner Dekker niet naar CSC

RIJSWIJK - Thomas Dekker fietst het volgende seizoen niet voor CSC. Bjarne Riis, de Deense ploegleider van de wielerformatie, heeft de Nederlandse coureur laten weten dat hij niet in zijn toekomstplannen past. Dekker vertelde dat maandag in het televisieprogramma Holland Sport.

Dekker zei niet precies te weten waarom ploegleider Riis hem niet nodig heeft. ,,Maar ik heb wel een vermoeden. De wielerwereld is een kleine wereld. Het is vreemd dat een ploeg zonder een van zijn beste wielrenners aan de Ronde van Frankrijk begint'', doelde Dekker op de beslissing van zijn oude ploeg Rabobank om hem afgelopen zomer niet mee naar Frankrijk te nemen. ,,Het is ook vreemd als een wielrenner een ploeg na zeven jaar plotseling verlaat.''

Dekker benadrukte nogmaals dat er niets mis is geweest met zijn bloedwaarden. Hij vermoedt ook dat zijn flamboyante levensstijl wellicht niet zo goed bij Rabobank paste. ,,Ik hou van het leven, heb een Porsche en woon soms in Italië en Monte Carlo,’’ zei hij. ,,Maar ik heb vroeger misschien ook wel harder dan anderen getraind,’’ aldus de coureur, die niet uitgebreid wilde ingaan op zijn vertrek bij de beste wielerploeg van Nederland.

,,We hebben gezamelijk afgesproken om de vuile was niet buiten te hangen,’’ verklaarde Dekker. ,,Ik onderhandel nu nog met verschillende ploegen over een contract. Ik ga geen namen noemen, maar het is wel zo dat ik volgend jaar aan een grote ronde wil deelnemen. Dit was een verloren jaar, maar mijn loopbaan is nog lang niet voorbij.’’ (ANP)
Frank

Bericht door Frank »

op nieuws.nl:
Thomas Dekker tekent bij Silence-Lotto'

(Novum) - Thomas Dekker tekent voor twee jaar een contract bij de Belgische wielerploeg Silence-Lotto. Dat meldt De Telegraaf zaterdag. De 23-jarige Nederlander zou zondag op het WK wielrennen in het Italiaanse Varese zijn handtekening zetten. Dekker, die twee maanden geleden vertrok bij Rabobank, komt hiermee in de ploeg van Cadel Evans, de nummer twee in de afgelopen twee edities van de Tour de France.

Eelco Berkhout, de manager van Dekker, laat vanuit Varese in een reactie weten dat de Nederlandse wielrenner inderdaad met Silence onderhandelt. Of Dekker daadwerkelijk voor de Belgische ploeg gaat fietsen, wil Berkhout nog niet zeggen. "De komende dagen zal meer duidelijk worden."

Dekker zou niet de eerste aanwinst voor de Belgische formatie zijn. Bij het team van ploegleider Marc Sergeant treft hij ook nieuwkomer Bernhard Kohl, die dit jaar derde werd in de Tour. Eerder trok Silence-Lotto al zeven andere renners aan, onder wie Philippe Gilbert, Wilfried Cretskens en Tom Stubbe.

Drie maanden geleden kwamen er barsten in de relatie tussen Rabobank en Dekker, nadat hij op het laatste moment buiten de tourploeg werd gelaten. Eind juli werd bekend dat Dekker een afwijking in zijn bloedwaarden had en twee weken later gingen de twee partijen uit elkaar. Sindsdien werd hij in verband gebracht met diverse teams.

De Noord-Hollander reed sinds 2002 voor Rabobank. Toen begon hij in de juniorenploeg. Van het beloftenteam stapte hij in 2005 naar de profploeg.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Goh, opmerkelijk als dat waar zou zijn. Lotto is bezig om de ploeg behoorlijk te versterken.

Maar Thomas moet me één ding beloven. Ga nou niet je talent verspillen door die vervelende Australiër het hele jaar op sleeptouw te nemen.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Laten we hopen dat Kohl dat gaat doen.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Zat ik ook al te denken ja.. beetje lopen zwoegen voor die lafbek Evans.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ploegen moeten tegenwoordig natuurlijk in alledrie de grote rondes goed voor de dag komen. Ik kan me een scenario voorstellen waarbij hij bijvoorbeeld in de Vuelta voor eigen kansen mag rijden maar in de tour moet werken voor Evans of Kohl.

We moeten overigens ook niet net doen of zo'n Evans er niets van kan hoor. Het is gewoon één van de beste ronderenners. Alleen zijn rijstijl is zo onsympathiek.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dekker lijkt me niet de persoonlijkheid te hebben om alleen maar in dienst van (iemand als) Evans te rijden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hij schijnt het zelf te willen. Voelt zich nog niet klaar om ergens als kopman te fietsen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nee maar dat hoeft dan dus ook niet. In bepaalde wedstrijden kan hij voor eigen kans rijden. Wellicht zelfs in een ronde als de Vuelta. Maar er zullen zeker momenten zijn dat hij moet knechten.

Dat kun je ook moeilijk anders verwachten. Evans en Kohl hebben in de tour al op het podium gestaan. Zo ver is hij nog niet. Laat hem eerst maar tonen dat hij die kwaliteiten heeft. Dan komen zijn kansen vanzelf. Overigens heeft Dekker in de tour natuurlijk al gewerkt voor Rasmussen. Hij doet het dus zeker wel als het nodig is.

Als het zo'n rol is dan is het geen verkeerde keuze. Maar hij moet niet het hele jaar in een knechtrol worden gestopt.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

In het voorjaar krijgt hij zijn kans wel. Samen met Gilbert voor de klassiekers dus.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ondertussen is het WK bij de vrouwen gereden in Varese. Een bloedstollende finale met een kopgroep van 5 waarbij de dames echt alles hebben gegeven.

Vos pakt zojuist zilver in de sprint achter Cooke. Vos ging helaas te vroeg aan in de sprint en kon het niet volhouden tot de finish. Jammer maar het was een mooie koers!
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Prachtkoers, zelfs. Niet verwacht dat ze nog zilver zou pakken ook.
Frank

Bericht door Frank »

Op teletekst staat ondertussen de bevestiging van de overstap van Dekker naar Silence-Lotto
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat het een goede keuze is. Lotto heeft volgend jaar een uitstekende ploeg. Zowel in de klassiekers als de grote rondes moeten ze goed uit de voeten kunnen. Het zal voor de Nederlandse supporters even doorbijten zijn als hij een keer voor Evans moet rijden maar ik zie wel mogelijkheden voor Dekker om zijn talent daar verder te ontplooien.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie